Backstage 62 - Megalakult a Stellantis

2021-01-21  Alfa Amore
2021. január 19-én megalakult a Stellantis. A Backstage legújabb adásában bemutatjuk, hogy mit tervez az FCA és a PSA egyesülésével létrejött óriásvállalat.
Hírek >> 2021  

Az FCA és a PSA egyesülésével a világ negyedik legnagyobb autópari cége jött létre. Összesen 14 márkát - Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram és Vauxhall - birtokol, 400 ezer dolgozója van, 130 országban vannak képviseletei és mintegy 30 országban van valamilyen gyártóbázisa. 

A bemutatkozó sajtótájékoztatón Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója elmondta, hogy nem tervezik sem márkák feladását, sem gyárak bezárását. Sőt, azok a márkák is lehetőséget kapnak, amelyek eddig jelentősen háttérbe szorultak, vagy az elmúlt években úgy tűnt, hogy meg fognak szűnni. Ilyen például a Chrysler vagy a Lancia is. 

Tavares hangsúlyozta, hogy az összeolvadással sokkal hatékonyabbá válhatnak, az egységes alkatrész-beszerzés lejjebb viheti autómárkáik költségeit. A közös üzleti terven már dolgoznak, és a kínai jelenlétüket is felülvizsgálják, hogy azon a piacon is helyt tudjanak állni.

A legnagyobb konkrétum, hogy jelenleg 29 eketrifikált - plugin hybrid vagy teljesen elektromos - modelljük van, amelyet már ez év végére 10-zel szeretnének növelni. Ide tartozik például az ez év végére ígért Alfa Romeo Tonale is. 

A bejelentésről és a jövőképről beszélgetünk a Backstage legfrissebb videójában.
Mondd el Te is a véleményed, kommentelj minket a YouTube-on, és iratkozz fel csatornánkra!

Ha tetszett ez a videó, támogass minket, hogy még jobb tartalmat tudjunk készíteni: https://www.patreon.com/alfaamore 

Köszönjük támogatóinknak: Bajtay Attila (Bati), Gara Zoltán (Welectronic), Harangozó László (Lrk-801), Kolák Richárd (Kolak96), Kovács Bence (VaMpGeCO), Kubiczaz (zgi521), Leitli Norbert (Dottore), Mezriczky Marcell, Szőke Attila (psychoati), Vári Kristóf (Kockásember)

 Ha csak a hangunkra vagy kiváncsi, hallgass miket podcastként! Már ott vagyunk a Spotify-on is, keress ránk!

Az utolsó 3 hozzászólás:

Giuntini2021-02-23 17:14:27 // 172
Stellantistól az olasz Guardia Finanza (pénzügyörség) megkapta az első elektromos Peugeot-okat, most láttam a Rai Uno híradójában!
Eddig a Guardia Finanza Alfákat használt, meg Fiatokat is, Bravokat, Puntokat. Kérdezem, 300 km-es hatótávval érdemes felszerelni egy fegyveres testületet??
Majd utána jönnek a csendőrök is, akik kapnak ilyen járműveket!
Kérdem én, 300 km-es hatótávval mire mennek? Mindenféle plusz elektromos berendezés, plusz télen a fűtés! Nagyon átgondolatlan dolgok ezek..... Üldözés, kevés a delej, ja akkor töltsük az akksit, a delikvens meglép. Meghülyült a világ!!
RomeoOne2021-02-05 19:18:04 // 171
Összefog az Alfa Romeo, a DS és a Lancia

A részletek értelemszerűen még nem nyilvánosak, de a Stellantis részeként valószínűleg a DS-nek is nagyobb mozgástere lehet műszaki szempontból. Eddig csak a két, alapvetően tömegmodellek számára fejlesztett PSA platformot, a CMP-t és az EMP2-t alkalmazhatták. A Fiat-Chryslernél viszont ott a hátsókerék-hajtású Giorgio platform, amely nagyobb motorok fogadására is alkalmas, és mivel 2015-ben mutatták be, még viszonylag frissnek számít. Ez utóbbit az Alfa Romeón kívül már a Jeep is elkezdte használni – erre építik a nemrég bemutatott Grand Cherokee L típust is – így valószínű, hogy az alkatrészei sem lesznek túl drágák, és az EMP2-nél sokkal alkalmasabbnak tűnik luxusautó-alapnak, mivel eleve erre tervezték.

Hát igen...
Kócosw2021-01-23 21:55:10 // 170
ugy bizony.En egyszerűen nem birom felfogni hogy azFCA vezetése melyik álomvilagban él ahol elhiszi hogy 2 modellel meg lehet élni ma. Amiből legyünk őszinték az egyik egy kihalófélben lévő faj azaz sedan. Lehet ilyen modelleket is csinalni, meg kell is, DE ilyen csak akkor fer bele ha vannak modellek ami a dellavárit biztositja a nemannyira nyereséges modellek mellett. Tovabbra is vesszőparipam a giulia Sw. Miert nem csinaltak? C oszlop, d oszlop, meg a seggeben a belter mas, felküldik a sedan mellé a sorra aztan béke vann. Nekem nem kell megmagyarazni hogy ott a Stelvio suv. Akkor kerdezem en minden mas gyarto hülye VW től PSA n at aki a kombikat is gyartja a Suvok mellett? 🥴 De most komolyan. Remelem tenyleg a Sellantis alatt valagba rugnak 2 labbal par embert aki ezert felelős...