Ismét nagyot drágultak az Alfák

2022-10-12  Alfa Amore
Megint nagyot drágultak itthon az Alfa Romeók, sajnos a gazdasági körülmények megjelennek a legfrissebb árlistában is...
Hírek >> 2022  

Októberben nagyot drágultak az Alfa Romeók és sajnos biztosnak tűnik, hogy nem ez volt az utolsó áremelés idén.

Az évközbeni több áremelés védelmében persze ismét elmondható, hogy más európai piacokon már jóideje jelentősen drágábbak az Alfák, mint Magyarországon és nyilvánvalóan a mostanában egészen durván alakuló euroárfolyam is hatással volt a legújabbb árlistára.

A kereskedésekben elérhető legfrissebb árlista szerint a Giuliák 400 ezer forinttal, a Tonalék 330 ezer forinttal, a Stelviók pedig 450 ezer forinttal drágultak, a Stelvio Ti modelljei pedig 1.170.000 forinttal kerülnek többe október 11-től.

Bár sok értelme nincs, azért összevetettük a korábbi árlistákkal a mostaniakat, hogy lássuk, miért lett volna érdemes korábban Alfa Romeót vásárolnunk... :)

2020 december közepén a Giulia alapára még 10.490.000 forint volt, a Stelvio pedig 12.440.000 forintba került.

A tavaly év végén kiadott, első 2022-es árlisták szerint a Giulia alapmodellje 13.800.000 forinttól, a legolcsóbb Stelvio pedig 15.980.000 forinttól kezdődött.

Ezekkel szemben a legolcsóbb Giulia most (2022. október 11-én) 17.110.000 forinttól indul (Super, benzin, 200 Le), Stelvio pedig már nincs 20 millió alatt, egészen pontosan 20.120.000 forinttól kezdődik.


Giulia árak. Rákattintva nagyobb méretben láthatod.


Stelvio árak. Rákattintva nagyobb méretben láthatod.
 

A Tonale új árát a nyári (júniusi) induló árával tudjuk összevetni. Akkor még 13.300.000 forint volt a legolcsóbb Tonale, most pedig 15.330.000. 

Ennél olcsóbban jelenleg már nem kapunk új Alfa Romeót, hiszen ezzel az árával a jelenleg elérhető legolcsóbb Alfa is egyben a Tonale...


Tonale árak. Rákattintva nagyobb méretben láthatod.

Az eladásokat az évközbeni drágulások úgy tűnik eddig nem befolyásolták nagyon, idén is jó számokat hozott az Alfa Romeo: szeptember végéig 343 Alfát értékesítettek Magyarországon. Ebből Giulia 128, Stelvio 190, Tonale pedig 25.

Ha a havi eladások 30-40 darab körül maradnak az év utolsó három hónapjában is, akkor 2021 után összejöhet egy újabb eladási rekord...

2018-ban 257, 2019-ben 273, 2020-ban 235 darab Alfa Romeo fogyott, 2021-ben pedig 434 autót adtak el. Ez az utóbbi évek nagy rekordja volt egyébként.

Az új árak ismeretében még inkább érdemes körülnézni a magyarországi készletes Alfa Romeók között, mert most nagyon jó áron lehet elcsípni Alfákat. A CarNet Alfa Romeo ajánlatai:



 
 
 

 

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

Piritu - 1.000.0002025-09-21 14:47:45 // 40079
Nem ez lenne az elsö paraméter, amit nemtalálnak el az autógyártók :-D
leopop32025-09-21 00:14:48 // 40078
Az durva csalás lenne 😳 A Brera csomagtartója 300 liter. Mondjuk szépén el is lehet benne férni AlfaCityre 2 személyre ha a kutya számít 3 ra (sátor, 3-4 nagyobb méretű táska, párnák plusz kemping székek is befér) minden cucc plusz utána anyósékhoz le hétvégére. 😉
WarbiRunner (Gyuri)2025-09-20 18:55:22 // 40077
Nekem egy sárga(mert megy a zöldhöz) Seléniás táska van feltépőzárazva oda. Mikroszálas törlő, nyári szélvédőmosó koncentrátum, kis összecsukható tölcsér és ilyesmi hasznos dolgok vannak benne.
Mi már túlvagyunk a családi autó dolgon, sokkal hamarabb, mint terveztem. Szinte minimális amikor 5-en hosszabb útra autóval megyünk. és.. ugye idén is, a nyaralást full a Giuliettával oldottuk meg, hiába nem ez volt a terv. Egy magasító kell csak már, nem kell babakocsit és hasonló lomokat vinni. Szóval részemről a csomagtartó méret innentől nem érdekes. A sátras túrára is a Giulietta alkalmas, szóval a Giulia váratlan hirtelenséggel elérte a hobbiautó státuszt.
Kb. az én mobilitásomat szolgálja, hogyha menni kell, legyen. Aztán mondjuk most is elmentem Tajvanra úgy, hogy inkább felültem 6e-ért az Intercityre, minthogy kínlódtam a parkoló bérléssel, transzferezgetéssel. Oda vissza 12e-ből 1. osztály csendes fülke. Nyugiban, csendben, pihenve. Autóval parkoló+ benzin 70e lett volna. Oszt' vezethetek haza 16 óra repülés után.
Persze amikor beleülök, akkor nagyon jó..és ez a piszok szerencséje. Mert azért durva, hogy az éves 10e futásból 1500km szervízbe utazgatás.