Elkaszálták a sportautókat, csak SUV-ok érkeznek az Alfához

2019-11-01  Tedi
A harmadik negyedéves üzleti jelentéssel együtt az FCA módosította az Alfa Romeo jövőbeni terveit is és a kis példányszámú modelleket törölték a tervek közül.
Hírek >> 2019  

Az FCA honalpján is elérhető negyedéves üzleti jelentés a gazdálkodási adatokon túl az Alfa Romeóra nézve sokkal érdekesebb információt tartalmaz. Az egyik slide-on ugyanis a márka rövidtávú jövőjével foglalkozik az FCA, és az eredeti tervekhez képest jelentős visszalépést eszközöltek.

Korábban ugyanis arról volt szó, hogy 6 új modell érkezik, köztük a GTV, a 8C szupersport autók, amelyek ugyan kevés embert vonzanak, de annál nagyobb a presztízsük. Időközben azonban az FCA-nál meggondolták magukat és ezeket a modelleket kihúzták a tervek közül.

Az új elképzelések szerint mindössze két új modell érkezik a következő 4 évben, a Tonale 2021-ben, valamint egy B-UV, amely feltehetően a Jeeprenegade/Fiat500X kategóriájába fér bele.

Az indokok között az FCA annyit említ, hogy racionalizálni kellett a portfoliót és a már meglévő erősségekre kell fókuszálni, ezzel némileg csökken a globális elérés, de kisebb lesz az átfedés a csoport egyéb márkáival. Ergó a sportautókkal a Maserati területére tévedtek volna, amelyet viszont éppen most fognak egy halom pénzzel feltámasztani, 2023-ig hét új modell jön, mindegyikből lesz hibrid és 3-as szintű önvezető funkcióval is rendelkeznek majd.

Az Alfa korábbinál visszafogottabb fejlesztése mellett szólt az is, hogy az európai régió és általában a típus rosszabb piaci szereplése miatt az FCA csökkentette a tőkeköltést.

Annak fényében, ahogyan idén az eladások állnak, nem meglepő a lépés. Az Egyesült Államokban és Európában is az év jelentős részében nagy arányú, kétszámjegyű csökkenés mutatkozott az ealdásokban az egy évvel korábbihoz képest, a szűk piacokat elérő, de irdatlan fejlesztési pénzeket felemésztő szupersport autók ideje nem most van itt és könnyen lehet, hogy a trendeket figyelembe véve örökre lejárt. Az Alfa Romeo számára legalább is.

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
A jövő Alfái

Az utolsó 3 hozzászólás:

Liquid2020-05-23 22:52:30 // 23120
Ez így igaz. A súly mindig probléma, de az adott autó méreteihez tartozik súly is, persze ezt lehet jól és rosszul megoldani, vagy inkább mondjuk úgy, meg kell felelni az adott kor "igényeinek". Ezt a súlyt lehet kompenzálni erővel és hajtáslánccal, attól függően mi a cél. Más egy könnyű roadster és más egy autópálya-romboló, így a felszereltsége, kényelme vagyis a súlya is.
Liquid2020-05-23 22:43:26 // 23119
Akkor lenne korrekt összehasonlítás, ha ez is TI lenne. Így a Q4-hez képest orrtolós, és billegős. Annál soha nem éreztem, hogy nehéz lenne az eleje, nem tolta.
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-23 22:18:50 // 23118
Szerintem is rém sokat számít a tömeg. Ha csak visszagondolok az agyon húzott Trabikra XD Örök élmény.. ja, de ez itt a Jövő Alfái. Már nagyon szétoffoltuk. :-)