Fórum >> Típusok >> Tonale

RomeoOne2022-06-02 14:55:39 // 559
Úgy látom körbe-körbe járunk ezzel a kérdéssel. Most akkor kinek készült, mi érdekli azt, aki meg akarja venni?
Második autó anyának duplaannyiért, amennyiért közlekedőedényt is vehet? Kis önellentmondást érzek ebben. Ha úgysem számít, hogy mit tud vagy mit nem tud ez a kocsi, akkor miért kellene a vaskos felárat megfizetni?
Na majd meglátjuk. Hátha sokan szerelmbe esnek.
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-02 14:55:16 // 558
A Tivoli nem szerepelt volna a válaszban, annyira nem érdekel. :-)
RomeoOne2022-06-02 14:50:15 // 557
Szerintem már a Giuliával megérkezett :)
Tommi2022-06-02 14:43:07 // 556
"csak amikor lámpától körberöhög a feleannyiba kerülő koreai, akkor odafagy a mosoly"

Őszintén, ez hány embert érdekel? :) Szerintem jellemzően második autó lesz, sok esetben anyának, őt meg pont nem érdekli, hogy az óvodáig/iskoláig tartó úton hány koreait (vagy bárkit) gyorsul le a lámpánál :))) A 130/160 lóerő meg bőven elég a mindennapi mozgáshoz, ez nem versenyautó és nem is annak a(z alfás) célközönségnek készült, amelyik a finoman hangolt multilink futóművet meg a kanyarból kigyorsítás sebességét tartja elsődlegesnek...
Halesz2022-06-02 14:27:09 // 555
Lehet, hogy venned kéne egyet és akkor éreznéd, hogy megérkeztél :)))))
RomeoOne2022-06-02 14:17:04 // 554
Azért elég gáz, hogy a hivatalos honlapon se árlista se konfigurátor... Sőt, még egy olyan szöveg is van, hogy a "forgalmazás később kezdődik".

Lehet, hogy volt ez valaha másképp, de olyan régre már nem emlékszek :)
Tommi2022-06-02 13:53:11 // 553
Mit akarsz konfigurálni? :) Kb minden is benne van, pár apróságot tudsz csak hozzátenni az alapból is elég bőséges felszereltséghez. Mondjuk a kárpit/felni kapcsán egyetértek :)))
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-02 13:48:16 // 552
"A Tivoli sosem lesz Alfa.."
Erre meg ha leírnám ami csípőből eszembe jutott, leszednétek a fejem.. XD
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-02 13:47:22 // 551
"Szerintem olyanok szemén keresztül nézni az Alfát, akit most Te összefoglaltál, teljesen felesleges. Az Alfa nem nekik gyárt autót."

Akkor kinek? Nekem csak csupán ennyi a kérdésem. Ki a célcsoport? A BMW, Merci vevőköréből elcsábítani jelentős számú vevőt.. na azt látom telejesen esélytelennek.
Ott nem azt fizetik meg, hogy baszki de jól néz ki (ami számomra továbbra is kérdéses, szerintem full aránytalan a kis alvázon nagy autó), hanem legyen rajta a márkajelzés ami mutatja, hogy drága és különleges cucc. Az egy nagyon marginális köztes célcsoport, aki valóban saját magának vesz valami szépet, és örömét leli benne, hogy nézegesse. Egyszerűen ennél kirakatabb világot élünk.
Ha a Stelvio nem tudott érdemben prémium közönséget átcsábítani, én nem látom a 130 lovas potenciált, hogy a Tonale vajon mivel szólítja meg ezt a réteget?
Mindegy, majd az első tesztek, aztán az eladások megmutatják a valóságot.
TtK2022-06-02 13:08:08 // 550
Azért elég gáz, hogy a hivatalos honlapon se árlista se konfigurátor... Sőt, még egy olyan szöveg is van, hogy a "forgalmazás később kezdődik".
A konfiguráció elég szegényes amúgy.. Pár szín, kárpit opció nuku, a választható extrák meg gyakorlatilag a bőrülés és a sibeda :) Felniválaszték is nulla (gyak. u.a. a felni különböző méretekben). Hát nem tudom. Mondjuk az asszony simán tudna magának választani és szerintem ez is a célközönség: második autó az ovijárathoz. Reméljük venni fogják...
Zselé2022-06-02 12:53:00 // 549
Én csak azt szúrtam ki a Csikós videójában, hogy a vezető oldali ablakemelő panel a 159-ből van... :D Sajnos az a tükör állító joystick hajlamos letörni, ez ha így lesz, lepontozzák - de legalább lesz bontott! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-06-02 12:45:26 // 548
annyit írtok a sángjongról a Pezsó Fábiánban dolgozik egy Alfás ismerős szokott jönni alkatrészekért majd átgurul eggyel és megszagértem :DDD
Tényleg akkor a Fábiánban is lesz Alfa?
Halesz2022-06-02 12:35:17 // 547
Hát nem tudom, továbbra sem győztél meg. Tivoliból nem körberöhögni fogják az Alfát, hanem bámulni, hogy baszki, de jól néz ki. A Tivoli sosem lesz Alfa...

A Csikós videója után én azért várom, hogy személyesen beülhessek a Tonaléba, hogy összehasonlítsam a műanyagokat a Stelvio/Giuliával. Nem hiszem, hogy más műanyagra cserélték volna ugyanazokat a kapcsolókat, gombokat, amik megegyeznek a két autóban. Aki pedig a Giulia/Stelvio kapcsolóin nem érzi, hogy jó minőségűek, annál nem tudom, hogy mi a mérce.

Igen, tegyük félre akkor, hogy ki mit keres egy autóban. Akinek az kell, amit leírtál, annak nem célcsoport az Alfa, de a Merci, a BMW és az Audi sem. Az megelégszik a 6000 forintos kvarcórával, mert az is mutatja az időt. Aki többre vágyik, jobbra, egy kis pluszra, az meg 100 ezerért vesz órát, aki meg még többre, az még többért, mert megteheti.

Az a kérdés, hogy ezt a minőségi/élvezeti értéket, vagy tudod mit, inkább nevezzük "kivagyisági"-nak, tudni fogja-e a Tonale. Szerintem igen.

Szerintem olyanok szemén keresztül nézni az Alfát, akit most Te összefoglaltál, teljesen felesleges. Az Alfa nem nekik gyárt autót.
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-02 12:18:37 // 546
Az a gond, hogy itt akik vagyunk valamelyest prémium szemszögből nézünk egy autóra. Csak itt az utcában végigmegyek az ötlettel, hogy nyomogassuk meg a műanyagokat és körberöhögnek. A kapcsoló kapcsol, a műanyag lemosható, a műszer mutat, az ajtó csukódik. A prémiumság valahol egy álomvilág, és a fő-fő probléma, hogy valódi minőség nagyon ritkán és egyre kevésbé jár vele. Max a színház nagyobb. Hogy a Tonale valódi minőségben mit hoz, az majd kiderül. Csikós Zsolt pont a műanyagokra azért tett megjegyzéseket, és amúgy a motorhangra és a váltóra...
A lényeg közel sem az, hogy ugyanazt kapod féláron, mert ez nyilvánvalóan nem igaz, és nem is lehet igaz. Csakhogy ma egy ilyen éppenhogy prémium autó nagyon ritka esetben ad a prémium színházon kívül valódi funkcionális plusz tartalmat.
Nehéz ezt egy átlag autófelhasználó, és nem egy Alfás szemével látni. A sok sok ismerősöm újautó választásán keresztül próbálom én is megérteni, és a konklúzió az, hogy pont nem érdekli őket a műanyag minősége, vagy a gombok kattanás érzete. Mert tényleg miért is kéne hogy érdekelje?
A Tivolit pont a kontraszt miatt hoztam fel. Lenne más példa és árnyaltabb különbségek. Csak az utcánkban van kettő, a szomszéd utcában kettő, a képviselő asszonyának, amit minden reggel látok és még sorolhatnám. Elképesztően feltűnően sokasodnak az utcán, mert ár érték arányban jó. 7.4 a belépő, kb. 9 a teteje, és tényleg minden IS van benne. Plusz tudsz kérni Aisin bolygóműves automatát, ami műszakilag egy jobb dolog, mint bármilyen duplakuplungos. Plusz tudsz kérni valódi összkerékhajtást 500e-ért, ami a Q4 hajtás igényességéről híres Alfánál fel sem merül. Nincs semmilyen, majd hajtja a villanymotor. Értem, csak nem értem. :-) A leginkább nem értem a 130 lóerőt. Adott egy motor ami képes többre, és még mindig ezen spúrkodnak.
Nem a Tivoliba vagyok szerelmes, csak bosszant, a tény, hogy az Alfa semmivel nincs előrébb, ugyanaz a hülyeség folytatódik. Értem a prémium érzést, csak amikor lámpától körberöhög a feleannyiba kerülő koreai, akkor odafagy a mosoly. És marad az, hogy 3 centivel nagyobb, és szebb az Alfa. Meg hibrid is (persze nem plugin). Dupla áron.
Halesz2022-06-02 11:50:00 // 545
Hát nem tudom, azért megnyomogatnám a műanyagokat, kapcsolókat egy Tivoliban és egy Giulia/Stelvio/Tonaléban... Azért ne mondjátok nekem, hogy ugyanazt kapod minőségben.

Ok, tegyük félre a vezetési élményt, ami szerintünk nem lesz a Tonaléban - bár egyikünk sem vezette még, de már előre megmondtátok... Azért a Tonale tudása rendesen ott van, pont benne van minden olyan technológia, ami miatt eddig sokan fikázták az Alfát...

Az 1,4-es 120 lovas Giuliettát miért nem fikáztuk annó, hogy gyenge? Honnan tudjuk, hogy ezzel a 130 lovassal, amit kiegészít egy lágyhibrid hajtás - nem lehet majd ugyanolyan jót autózni, hiába 1600 kilogramm... A Giulietta olyan 1350 kg lehet, valami ilyesmi rémlik. Szerintem azt a dinamikát simán hozza majd a Tonale is.

Lássuk be, ebben a kategóriában nem az az elvárás, hogy 6 mp alatt gyorsuljon 100-ra a Tonale, hanem, hogy szép legyen, vagány legyen, csipogjon, hangulatvilágítson, mutasson mindent, hűtsön az ülés, stb. Ezt végre hozza az Alfa is.

Szerintem pont jól bűvül így a kínálat. Hithű alfás vagy?
Vegyél Giuliát/Stelviót, van hozzá kurvajó motor és hajtás.
Divattárgyat keresel, de legyen benne minden olyan fukció, ami az összes vetélytársban is ott van? Itt a Tonale és jön majd még 3 hasonló.

Átmeneti időszak van, 3 év múlva arról fogunk írni, hogy nem gyártanak több benzinmotort, ebben legalább 1,5 literes van, nem 1,0 mint másoknál...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-06-02 10:35:44 // 544
dácia jah, mikor kerestünk dobozost az is szóba került aztán pár alkatrész nagykernek az van gyorsan lebeszéltek róla akkora kalap fos... szerencsére nem is azt vettünk :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-02 10:09:44 // 542
Ez is egy vélemény. Minél több a pénz a zsebben, annál könnyebb ügy ez. A többség még mindig ár/érték arányt néz. És vagy vesz egy használt prémiumot, amit aztán tologat a szerelőhöz és kerekedik a szeme a számlákon, vagy ha teheti beül valami újba, amire legalább papíron gari van. A múltkor voltam pestosrszágban a Lodgyval (1.5 dci), amit te kb űbergagyinak élnél meg. Őszintén? Teljesen használható. Gurul, fékez, kanyarodik, fér bele a cucc, alig fogyaszt, és 130-nál nyugis, csendes. Kicsit lóbálja a szellő, kicsit sustorog az ablak mellett a szél, de igazából nem fájt vele közlekedni, mert még ez a full minimál autó is normálisan működik, nem kellemetlen, nem zajos, semmi ijesztő nem történik. No igen, megtapasztalni meg lehet, hogy a kisköbcentis 110 lóerő mennyire rohadtul kevés annak aki nem ehhez van szokva. De át lehet állni és hirtelen világos lesz, hogy szerencsétlen átlagautós miért sorol ki olyan hamar, és miért nem bír elhúzni a külsőbe. :-) Ha az autózás A-ból B-be jutás, cucc elhurcolás, család+csomag transzport, akkor minden "prémium" csicsa csak urizálás, csinálja akinek van rá való. Ettől függetlenül mint jármű, jók. Aki egy 15 éves átlagautóból hirtelen beleül egy ilyen "gagyiba", annak ez űrugrás, dimenzió különbség.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-06-02 10:06:25 // 541
nincs arányosítás, valahol a 3cm semmi, valahol istenné tesz :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-02 09:54:46 // 540
Arról a 3-ról? Nyilván XDD Aki tágas autót keres, rohan Alfát venni, hagyományosan :-)
A Giulietta a tuti nyerő a 2634mm tengelytávval, négy miliméterrel veri a mezőnyt. Érződik is bent. Ja nem :-)
Liquid2022-06-02 09:53:21 // 539
lógóméretre arányosítva ez csak pár mm :D
Erhard 242 (Pure Energy)2022-06-02 09:40:23 // 538
pont ezekről a centikről beszéltem :DDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2022-06-02 09:39:52 // 537
én mást tapasztaltam :DDD inkább egy használt "prémium", mint egy új gagyi okádék ....
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-02 09:22:40 // 536
2600mm vs 2630mm ha érdekel.
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-02 09:22:09 // 535
Bármely mai autó lazán ugorja meg azt a szintet, ami egy normális autótól elvárható. Lehet finnyázni 7 milláért a műanyagokon, de funkcionálisan mint autó teljesen jók. Nincs már ebben a kategóriában sem motorzaj, szélzaj, zörgés és hasonló dolgok.
A Giulia/Stelvio persze űrtechnika a Tivolihoz és sajnos a Tonale-hoz képest is.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-06-02 09:19:01 // 534
a majdnem nem ugyan akkora :)))... kb a lógóm is majdnem akkora, mint a Rocco Siffredié :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2022-06-02 09:10:00 // 533
én meg gayi autót nem vennék még 1x hiába pakolják tele minden extrával attól csak egy gagyi marad ...
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-02 09:09:40 // 532
Ja, csak a tengelytávjuk majdnem megegyezik. A Tonale egy kicsi alvázon van, Giulietta méret.
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-02 09:05:15 // 531
Igen, jól fogalmaztad meg, szerintem is így van. A többségnek nagyon is számít, hogy 8 vagy 16 milla. Szolgáltatásban ugyanazt kapja, még a nagytévé is ugyanakkora,. A kinézet szubjektív, a Tivoli is tetszetős ebben a kategóriában, a többség igényét bőven kielégíti.. Az, hogy egy Tivoli alapáron 163 ló, egy Alfa pedig csak a magasan extrázott szinten 160, az hagy gondolkodni valót. A 130 lovas hibrid SUV 13++ millióért volna a sportosság?
Én mint Alfás sem venném meg soha ennyiért. Hamarabb vennék valami olcsót, jó ár érték arányban.
A másik kis suv véglet a csicsapicsa autó, ahhoz pedig a presztízse nincs meg. És a 130 ló oda is sovány.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-06-02 08:55:53 // 530
mondjuk ezt én sem értem a tivoli egy 4.2m-es suv akkora, mint a vitara a rexton 4.7m kb akkora, mint a Stelvio és 14 millától indul... csodák nincsennek na...
TtK2022-06-02 08:44:38 // 529
Hol is van ez az árlista? Az Alfa honlapon nincs..
Liquid2022-06-02 08:38:21 // 528
Nyilván nem egy kategória, de a Tonale-t nem azért keresi valaki mert a vezetési élmény a fontos mint mondjuk a Giulia-nál, hanem mert divatos kis suv, ami jól néz ki, tehát nem feltétlenül azért keresi valaki mert Alfa, hanem esetleg annak ellenére is megveszi hogy Alfa :)
Halesz2022-06-02 08:29:42 // 527
Ööööö Tivoli? Szerinted bárkinél opció, aki az Alfa szintjén keresgél?
Ennyi erővel a Suzukit is írhattad volna
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-01 22:38:31 // 526
Nekem most esett le, hogy csak automata van 😳
Gondolom duplakuplungos TCT-k...
Csak mondom, hogy a múltkor emlegettet Tivolihoz van manuál és bolygóműves Aisin, alapáron 163 pacival. 9-be az összes extra befér led lámpával , parkoló segéddel, nagy tévével, hifivel, minden divatos lommal együtt. Nem 15 meg 17..
Halesz2022-06-01 20:19:50 // 525
Itt vanank a magyarországi árak: 13,35 millió forinttól indul a Super felszereltségű dízel és a 130 lovas lágyhibrid, benzinmotoros változat is.

https://alfaamore.hu/hirek/tonale_arlista_0601
Piritu - 1.000.0002022-05-30 11:54:29 // 524
Nekem is furcsa volt, mert a Giuliettával se volt gondom, de Júlia is hamarosan eléri 100ezret...
Tommi2022-05-30 11:50:03 // 523
Az USA-ban hány autót adott el az Alfa és máshol mennyit? :) Az amcsik meg amilyen hülyék, egy lemerült elemű távirányítóra is "sárga angyalt" hívnak és az is bekerül a statisztikába, szóval kb ennyire lehet hiteles...
Giuntini2022-05-30 07:21:37 // 522
Ez a Totalcar sem válogat a cikkek között, minden baromságot köźétesz. A Giulia és a Szelvio megbízhatóságával mi a probléma???
A Giulia szerintem legalább olyan megbízható, mint a hasonló prémiumok. Miért kell amerikai cikkeket közzé tenni, ahol az autó egy használati cikk, és úgy is bánnak vele....
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-22 13:36:43 // 520
Vajon nálunk hány év múlva lesz vezethető tesztautó.😅
Es a pesti bennfenteseken kívül vajon lesz e alkalma a mezei (pláne vidéki) érdeklődőknek kipróbálni? Az ország második legnagyobb városában továbbra sincs egy épkézláb szalon. De a harmadikban sem. Márkaszervizről már szót se ejtsünk..
Demecsab2022-05-21 22:18:06 // 518
Várjuk várjuk!

Melyik motorral?
Szabolcs 1592022-05-21 19:26:00 // 517
Szabolcs 1592022-05-21 19:25:04 // 516
Hétfőn tesztvezetés ,jövök az információkkal
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-15 08:12:28 // 515
Jah szerintem is ... ez a prémium kifejezést lassan ráhuzzák mindenre aztán köze nincs a valósághoz
Giuntini2022-05-14 20:32:38 // 514
Szerintem ez a prémiumság túl van misztifikálva. Az Alfa Romeo egy sportos "prémium" márka, teljesen más jellemzőkkel, mint egy Merci vagy Audi!
Ha nagyon prémiumságot nezzük, azért mindkét gyártónak volt es van nem tejesen prémium típusa, mégis ők a nagy prémiumok. Szándékosan nem említem a BMW-t, mert aztán ott is van gagyi megoldás.
Egyikünk sem látta élőben a Tonalét, majd akkor okosabbak leszünk...
carver2022-05-14 13:53:03 // 513
Egyébként ebben a pillanatban jutott eszembe, hogy pont ezért lehet az elektromos irány lehetőség az Alfa/Stellantis számára, mert ott át lehet ugrani a lemaradást (= annak az évtizedes tapasztalat megszerzésének a szükségességét, amíg a németek reszelgették a gombokat, belső teret, stb), hiszen ha csak érintőképernyők vannak abban a németek is le vannak maradva, az elektromos hajtáslánc is aránylag új (a belsőégésűhöz képest mindenképp). Egy olyan pályán ahol mindenki a startmezőről indul gyorsan utol lehet érni, vagy akár be is lehet előzni őket a megfelelő beszállító vagy saját fejlesztések kialakításával. Ami meg megmarad a "régi" korszakból (pl futómű, formatervezés) abban meg az Alfa ott van a csúcson...

Persze ellenpélda is van, a szoftverfejlesztés már csak ilyen, lásd VW akik euró(tíz, száz?)milliókat beleölve is használhatatlan feldélzeti rendszert alkottak...).
carver2022-05-14 13:44:56 // 512
és az utolsó mondata is tanulságos, még ha nagyon diplomatikus is, hiszen mégiscsak Alfa kereskedő: "Látok hasonlóságokat köztünk és az olyan német márkák között mint a BMW, Audi, de mi olyan vevők számára is vonzók vagyunk akik ugródeszkának / következő lépcsőnek tekintenek minket más prémium márkák felé."

Ezzel tulajdonképpen elismeri hogy az Alfa nem éri el a BMW, Merci, Audi prémiumságát, a gond csak az hogyha ugyanoda kezdi el beárazni az AR az autóit akkor a fenti célközönséget el is veszítjük, mert sem a presztizs, sem a minőség nincs még azon a szinten (és itt nyilván nem a technikára gondolok, hiszen arról tudjuk hogy jobb mint bármelyik német márka, hanem azok az apróságok amiket az autós újságírók mantráznak: anyaghasználat mellmagasságtól lefelé, gombok minősége, "kapcsolási érzete", stb stb)
carver2022-05-13 13:04:19 // 511
Itt egy cikk a Tonale + flotta témában, ami azért tanulságos szerintem.

1. Az Alfa DNA-ja szerintem (is) valamennyire szembe megy a flotta logikával, mert a flottások egy közlekedőedényre vágynak - amitől lehetőleg az emberek hasra esnek. Az Alfa meg ugye vezetési élmény, sportosság, amivel mellesleg el lehet vinni a gyereket is az iskolába...

2. A kereskedő annyiszor mondja el hogy ez "egy első lépés a jó irányba" hogy az már gyanús. Az tény hogy a Tonale abban a szegmensben jelenik meg ahol a flottaeladások 50%-a megy, de ő maga is azt mondja hogy az AR sosem fog eladni 25.000-es flottákat, inkáb a KKV a megfelelő szegmens...

3. A jó hír, hogy a PHEV adózása úgy tűnik a briteknél már lehetővé tesz olyan pénzügyi konstrukciót ami versenyképessé teszi az autót ebben a szegmensben...
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-12 15:25:20 // 510
Lehet, hogy igazad van, nem tudom. A Tivolit pont azért hoztam fel, mert a mai igényekre sokkal jobb ár érték arányt ad. Szerintem tőlünk nyugatabbra is nézik ezt, bár biztosan könnyebben csábulnak el, mert egyelőre van miből. A normális eladásokhoz ezen túl a céges flottás konstrukciókat is meg kellene célozni, és persze az USA és Kína piacokat.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak