TtK2004-12-08 12:56:09 //
788
A vezmód eléggé rá na gyógyítva a vezérműtengelyre, Szamosiék ketten tekerték le-fel úgy hogy satuba volt fogva és csöveket húztak a tekerő szerszámok nyelére. Kizártnak tarom, hogy a vezérműtengely kiszerelése nélkül ki lehessen cserélni. És szerintem a célszerszám is jó ha megvan a szíjcseréhez. Én nem állnék neki nélküle.
A vezmódot nem nagyon nehéz szétszedni, ha van Seger-fogód, anélkül elég nagy szívás. Én egy sima kúpos fogóval csináltam, de majd az ujjam bánta. :)
Összerakni már bajosabb, mert a két ferde fogazású elemnek be kell menni a házba és a köztük levő távolság adott, de ezt csak a fogazás "adja ki", játszni kell vele. A rugó is baromi erős, kézzel bajos annyira összenyomni, amennyire kell. Én nem is raktam össze most is szétszedve áll valahol a pincében.
Egyébként az alkatrészeken nem látszik olyan kopás, ami indokolná a dízelhandot. valószínűleg azért is romlik el, mert az "utolsó lyukon fütyül" és a legkisebb kopás is betesz neki.
A felújítókészletről megoszlanak a vélemények. Szamosiék szerint pár ezer km-t bír ki a felújított. A topicon voltak kedvezőbb tapasztalatok is (SKrisz? ha jól emlékszem).
Amíg a tar.hu be nem nyelte az összes user összes addig feltöltött képét fenn voltak a neten az akatrészek képei is. Ezt most pótlom:











Hohóóó! Haladunk!
Nem sokat látni belőle, de biztos megvan nagyobb méretben is. De szét lehet szedni ezek szerint : )))
Köszi-köszi
Igen, csak szíjcsere, meg szerintem vízpumpa mert "morog" valami. Erre gondoltam én is, csak még nem csináltam TS-t. Boxert igen : )
Az igaz hogy a vezérműtengelyt nem kell kivenni a vez.mód cseréhez? Ezt mondta a fiat-os csóka. A net-es leírásban kiveszik és úgy tekeri le egy "handmade" célszerszámmal.
Ha megtudom a konkrétumokat, beírom. Igen: the Achilles heel of the 16V twin spark engines..."
Amúgy a fehérvári szalonban ex-dolgozó rokon emlegetett nekem valami szelepmódosítást is ezzel kapcs. Még ennek is utánakérdezek.
Teljesen egyetértek a papáddal.
Ha mondjuk szakadt vagy átugrott a vezérlés akkor kell a sablon, de szerintem nálad erről nincs szó. Ha szépen összejelölöd a vezérlés alkatrészeit (zsírmentesítés előtte és alkoholos filccel pontosan) akkor nem kell a sablon. Mondjuk sablonnal azért egyszerűbb, mert összerakás közben nem engedi elfordulást és így bátrabban lehet dolgozni így meg folyamatosan figyelni kell, hogy nehogy elmásszon.
Komolyan érdekel ez a vezérlés elhangoló belsőrész ügy. Tudósítsál mi a pálya, de szerintem itt valami félreértés lesz. De NE legyen igazam. Már én is gondoltam, hogy miért nem áll rá egy utángyártó erre az alkatrészre. Betegre keresné vele magát. (Sajnos.):-(
Egyelőre telefonon mondta a srác, bemegyek, mert nem tiszta nekem teljesen. De nem szoktak tévedni. Ha lesz valami konkrét beírom.
Csináltam már pár autón cserét, ezt most a manual és a 155.com-ról letöltött leírás alapján gondolnám csinálni. Le is szedtem tegnapelőtt a burkolatot, tiszta ügynek látszik. Beszéltem Fiatos szerelővel, végülis azt mondta a sima cserét meg lehet csinálni simán sablon nélkül. Autószerelő fater is erre buzdít. Nemtom...
Vélemény?
Kertecs.
Erről én még nem hallottam. Ez gyári alkatrész-számmal rendelezik, vagy valaami utángyártó esetleg ráállt a gyártására. Sablon az miért kell?
Ha visszaolvasol a topic eleje felé, elég részletesen ki volt tárgyalva a vízhőfok/termosztát/műszer téma.
Egyébként szerintem lehetni éppen lehet.
BF1562004-12-08 11:03:47 //
780
Üdv mindenkinek!
156 2.0TS-en nem akar ebben a "kánikulában" a vízhőfok az 50 és a 90 közötti (kb70) rovátkánál feljebb menni, azaz alatta kóvájog. Rossz lehet a termosztát? Vagy ez normális?
Halló!
Vezérműszíjcsere lesz a 155-ömön, hallani vélem a már tőletek sokszor említett dízeles kattogást is, gondolom vez.mód. Viszont mikor rákérdeztem a pécsi ricambi boltosnál, azt mondja 6xxx Ft!!! Mondom: mennyi??? Aszondja ennyi a belseje, mert lehet cserélni, és minek cserélném az acélházat 60000-ért.
Na ezt még senkitől nem hallottam! Van valakinek ilyen info-ja?
Azt nem is mondom, hogy jelenleg Pécsen nincs márkaszervíz, másnak nincs sablonja a cseréhez, most próbálkozom szerezni Kaposvárról... ááááá! Kicsit szomorú ez nekem.
Cacho2004-12-07 19:23:47 //
778
Na, megvolt a balos féltengely zsírzása is, de még csak 15 km volt tünetmentes.
Újabb probléma: az egyik tompított lilán világít és néha rezonál is. Xenonról van szó. Lassan itt lesz a vége, vagy mi? múltkor már nem is világított, de miután megnéztem a biztijét és visszadugtam, azóta megint világít, de ugyanolyan lilán.
Paco2004-12-07 13:17:11 //
777
Ja, értem már. Nem tudopm, hogy le van-e relézve de egy cukorspárga vékonyságú derót megy oda, szal szükség biztos, hogy nincs rá.
Robi2004-12-07 12:40:31 //
776
OK. De előremész, és kézzel rázárod a kuplungot?
Arra gondoltam, hogy egy elektromágnes zárja, és az áramot vesz fel. És ez az áram esetleg akkora, hogy be kell relézni a kapcsolót. Nem?
Paco2004-12-07 12:31:58 //
775
Mechanikus :-)
Robi2004-12-07 11:14:58 //
774
"Ha rám hallgatsz akkor nem csak a tárcsát és a szerkezetet cseréled, hanem a kinyomócsapágyat is."
Ha szettet vesz, abban benne van a csapágy is.
Robi2004-12-07 11:13:18 //
773
Az nem vesz fel nagy áramot? Azt gondoltam, hogy az be van relézve. Rosszul?
Paco
ja,én is csakis szettben gondolkodom!
azért is kéne "kitelelni" a dolgot, mert akkor egyben
valami tisztességes garnitúra beleficcenhet,
aztán egy darabig nincs vele gond....
gyanús is volt, több mint 3 éve megvan és a kupplunghoz nem kellett hozzányúlni,leszámítva a hengerek felújítását
:-)
Hello urak...
Olvasgatva itt a kupplung kérdés kapcsán a fejtegetéseiteket bennem is felmerült egy kérdés.... Nekem is kökemény volt a kupplungom és csak az utolsó 10-edben fogott...meg erős indulásnál forgatásnál kicsit csúszott is Annak rendje és módja szerint ki is cseréltettem pénzt nem sajnálva look szettet vettem...
Csere után valóban vajpuha lett a dolog viszont ugyanúgy legfelül (utólso 10mm) fog és ez egy kicsit feszélyez.. nincs valami mód manuális állításra hogy kicsit lejjebb fogjon??? Ja 145 1.6 boxerről van szó....
Paco2004-12-07 09:07:29 //
770
Ez van. :(
amúgy a betonkemény kupplungod a csere után olyan lesz mint a vaj... :) Az a rovátkolt tárcsa igazából nem kigyengül, hanem a rugalmasságát veszíti el, és egyrészt nem nyomja már rá, másrészt kurta nehéz ellendolgozni tehát a pedált nyomni, mert merev. A csere után mindkettő megjavul.
Ha rám hallgatsz akkor nem csak a tárcsát és a szerkezetet cseréled, hanem a kinyomócsapágyat is. Ha már szétszedted :))
Paco
Köszi a biztatást!
Majd igyexem kímélni!
Hűtőcsere pont elég így év végére,a kupplungcsere már nem hiányzik :-(
Kár,hogy nem tudsz jönni Várpalotára! :-(
Paco2004-12-07 08:15:33 //
768
Normál (nem is, hisz ez egy Alfa tehát inkább Óvatos) használat mellett ki kellene bírnia tavaszig. :)
Paco2004-12-07 08:13:37 //
767
Kuplung. Vagy tárcsa, vagy szerkezet, én az utóbbira tippelek, ki van gyengülve a rugó benne, és nem nyomja rá a lendkerékre, magasabb fordulaton nem bírja már átvinni a nyomatékot és csúszik.
Paco2004-12-07 08:11:52 //
766
Messiah, légyszi rajzold már le nekem azt a jelet ami a check kontrollon a klímára vonatkozik, mert én még nem találtam meg :-P
Paco2004-12-07 08:10:54 //
765
Milyen relére gondolsz? A klíma kompresszor kuplungjának kellene kattognia :-P
Paco2004-12-07 08:10:11 //
764
Normál esetben nem is kell kattognia, auto állásban meg főleg nem kell fújnia a hideget :) LOW ra téve elkezdene dolgozni a klíma, és 6 fokos levegőt fújna ha nem lenne hidegebb odakint, de normál esetben csak szárít, és utána megy át a fűtésen a levegő.
Egyelőre ne foglalkozz vele, és tavasszal go to klímaszerviz, és töltsétek fel. Valószinűleg elszökött belöle a nyomás (vagy legalábbis olyan alacsony, hogy a nyomásgomba letiltja a kompresszort, hogy ne károsodjon.)
Robi!
ja,te ki is tudod cserélni?
na akkor nem is okoskodok!
egyébként mostmár tiszta,milyen rugókról beszéltél!
túl könnyű kinyomást nem éreztem,de majd figyelem!
(biztos fel fog tűnni,mert amúgy betonkemény :-)
árban kábé ennyire gondoltam,de "nekem ráérne" tavasszal is! :-)
szerintem addig kibírja!
szerintem!
:-D
Robi2004-12-06 23:00:12 //
762
Biztos. A Madzag és a 90-es is ugyanilyen. Van egy rugó (pontosabban sok kis rugalmas fül), ami rányomja a kupplungtárcsát a lendkerékre. Ez ellen a rugó ellen dolgozik a munkahenger. Ha elfárad a rugó, akkor könnyebben meg tud csúszni a tárcsa. Ezt általában érezni a pedálon is, ilyenkor túl könnyű kinyomni a kupplungot, és kicsit furcsa is. Nemrég cseréltem egy off Scorpio-n tárcsát, kinyomószerkezetet, és kinyomócsapágyat. A Sachs szett ára 30000 Ft körül volt, viszont nagyon pöpec lett.
És azt is észreveszed, hogy megcsúszik a kuplung?
Robi!
köszi,de....
a 33ban biztos van rugó?
merhogy a pedál egy hidraulikus-főhengert nyomkod,az egy munkahengert és onnan tovább nemtom.. :-(
Robi2004-12-06 22:54:03 //
759
Csak tipp. Biztosíték is lehetne elvileg, de miért menne ki, ha x éven keresztül nem tette? De a biztosítékot könnyű ellenőrizni.
Hmm gondolod hogy relé dolog lesz? biztosíték esetleg ? Akkor mondjuk jelezne a Check panel?
Tehát relé, gyanakszom akkor erre. Megnézem a Manualt. Thx
Robi2004-12-06 22:39:50 //
757
Arra a relére gyanakodnék a helyedben, aminek kattognia kellene.
Robi2004-12-06 22:37:46 //
756
Ha magasan fog a kupplungod, akkor valószínűleg kopott a tárcsa. De az is lehet, hogy elfáradt már a nyomórugó a kinyomószerkezetben. Ha óvatosan mászkálsz vele, akkor még sokáig húzhatja. Megint csak az off Madzaggal tudok példálózni: 370 ezer km-rel vettem, és már kicsit kivolt a kupplungtárcsa. 420 ezer km-rel adtam el, és még mindig húzta, túlélt 3 hengerfejet. :)
Sziasztok!
mostanában arra lettem figyelmes,hogy intenzívebb gyorsításokat
(pl.kettesben 4000ig szépen felpörög,aztán ráadom a "nagynyomást",
3-4 -5 csak amennyire városban - 100-120ig - lehet )
követően kicsit "büdi van" az utastérben.
Sajna elég "kupplungszagú" a dolog.... :-(
Tényleg az lehet?
Meddig húzza kb,mondjuk ha lemondok a fenti sentimentóról?
(normál közlekedésnél nincs szaga!)
Köszi mindent és előre!
Egy egyszerű kérdésem lenne. Remélem tudtok segíteni, 155 ben, digit klíma van, namármost bekapcsolom a fűtést és amikor Econ gombot nyomok nem hallok kattansát, sőt amikor automatára van állítva, nem fúj hideget sem. Nem működik. Még kattanni sem kattog. régebben csinálta. A check panel nem jelez vissza hogy baja lenne. Nincs valami jó ötletetek hol kezdjem keresni a problémát? Thx előre is.
Azmo2004-12-06 13:34:42 //
753
olyan emberekkel próbálkozunk, akik értik a témát, de olyanhoz ők sem nyúlnak, amitől félnek.....másrészt, meg nincs nekem pénzem most szakikra! Baráti segítséggel próbálom megoldani!
..2004-12-06 13:08:10 //
752
A 164 Q4 ben elektronika kapcsolgatja a hajtás, attól függően,hogy kell-e.Szóval az nem permanent...
Azmo, nem kéne inkább vmi szakembernek szerelnie a P4-et?Azért akárhogy nézem egy összkerék hajtásos autó szerelgetése,nem hobbi szerelőknek van kitalálva..Persze nem tudom,mennyire vagy otthon a témában, mindenesetre én nem mernék hozzányúlni.
Azmo2004-12-06 12:19:36 //
751
honestly, nemtom:(
Azmo
Nem lehetne a kábel másik végén mérni? Akkor nem kell szétszedni a váltót.
TtK2004-12-06 10:47:53 //
749
Valami ilyesmire gondoltam én is.
Azmo2004-12-06 10:43:38 //
748
najó, de pl. megy egy kábel a váltóba bele, szét kő kapni a váltót, hogy meglessük....nemtom na, kéne az a rajza!
Sztem elöbb a kábeleket mérjétek le, azt bontás nélkül is lehet, és nem olyan sok idő. Hátha.
Azmo2004-12-06 10:37:40 //
746
ha esetleg tudnánk hogy merre van az az elektromágnes és rá tudnánk jönni, hogy mi a baja, még ha valamilyen méréssel is, mert lehet hogy nem is kap naftát, hogy bekapcsolhasson, akkor juthatnék valamire azzal, ha megpróbálok beszerezni egy új elektromágnest! Nemtom, próbálkozik az ember....
Robi2004-12-06 10:37:35 //
745
Mindent a szépségért! Ilyen disznóság más gyártóknál is van, csak ott minden hiába, egy Ford Scorpio soha nem lesz szép. :)
Az okés is, de próbáld meg lecserélni a lapátokat rajta....
norbee2004-12-06 10:34:21 //
743
Azmo
Semmi baj, vágom én, azért tettem a smileykat a végére.
Robi2004-12-06 10:33:41 //
742
Miért? Olyan szép kultúráltan elbújik a szélvédő alján, félig a gépháztető alatt.
Kézzel nem kapcsolható. Csak lábbal :) Alapesetben elsőkerekes, és elektronika szabályozza hogy mikor rúgjon hátba. Nyilván figyel keréspörgést, meg mittoménmit.
Azmo2004-12-06 10:31:02 //
740
Norbee
ne haragudj, csak ideges vagyok kicsit!
Nekem is hiányzik, nemtom miért nem lehet hátra is tenni. Bár sztem a 164-en az elsőt is csak utólag tették rá :)