RomLeo2018-02-02 18:45:05 //
53483
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy ez a turbónyomás normális? A névleges az teljesen egyvonalú míg a mért totál hullámzó.

Geri2018-02-02 09:15:29 //
53482
Sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy a MiTomban 1-3fokozatig nem működik a ventilàtor, azonban nèha ha úgy tarja kedve napokig jó :) gondolom az előtèt ellenâllásnâl lesz a hiba, de valaki tudja, hogyan férek ahhoz hozzà? Talân kesztyűtartó felől?
Egyébként egy másik progi szerint ez n lambdaszonda hiba hanem:
Multiplikatív keverék -adaptáció
(Bank 1, nagy motorterhelés tűrésen kívül
Multiplikatív keverék -adaptáció
(Bank 2, alacsony motorterhelés tűrésen kívül. A jóég tudja h mik ezek...
Ha esetleg vki mégis ne tartsa magában...
Mindenesetre a katalizátort vagy 3 éve szedtem ki és ez azóta benne volt de nem foglalkoztam vele mert akkor a szerelőm azt mondta h ezt a lambdaszonda generálja mert nincs bent a katalizátor és ezért más jelet kap...
Hát megérkezet az elm és a kábelszett... A benzinesem régóta égeti a dzsines lámpát, bár tudtam, h a lambdaszonda dobja a hibakódot mert kiszedtem a katalizátort, de azért csak kiolcastam messel és a p1178 és p1177es hibákat dobta kitöröltem őket. És nem jöttek vissza ahogy Piritu Cartárs is mondta, kíváncsi leszek h visszajön e. Igazából nem volt eddig se fogyasztásbeli se teljesítménybeli gondom nem evett többet jól ment n dadogot, de gondoltam ha ha már megvan minden hozzá kitörlöm a kódot még csak az ingyenes mest tolom, de már most látom, h rá fogok kattanni.... :) nem is értem h eddig miért nem vettem meg...
izzításra? biztos vagy benne?
Ez inkább holtponti jeladó hibának tűnik.
Sziasztok.
Infó vagy segítség kellene. Az alany egy 156 1.8 TS SW 2000.11. évjárat.
Van olyan hogy a 8 gyertyából mondjuk egy (vagy több) nem működik ? kb 1 évesek.
8adik, 10dik izzításra indult be ma kétszer is(egy kis tolás/gurulás után). Akksi tuti jó, rádió megy, önindító teker.
Előre is Köszi. Richy,Berentéről

RomLeo2018-01-30 12:38:15 //
53476
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy ez a turbónyomás normális? A névleges az teljesen egyvonalú míg a mért totál hullámzó.

rbimbo2018-01-30 12:06:38 //
53475
Sziasztok! MULTIAIR témában tud nekem valaki segíteni? Mito 1.4 QV
Ismer valaki hozzáértő szerelőt?
Köszi!
Tocke2018-01-29 13:36:31 //
53474
Nekem az EGR problémám tünete az volt , hogy finom gázadásnál 1500 körül rángatott. Tísztítás nem, az EGR off viszont megoldotta. Nem tudom, a tiedben van e egér.
Igen, csak gyári van. Létezik hozzá javító készlet, de az nem mindenkinek valt be.
marci912018-01-29 13:03:33 //
53472
Sziasztok!
Csap puszta érdeklődés képpen kérdezném, hogy a Twin Spark 1.6 vezérlés módosító csak gyári létezik? Csak azért kérdezem, mert elég borsos ára van. Még ugyan nem vészes állapotban van (hidegen klattyog egy kicsit, melegen nem), de a következő vezérlés cserekor esedékes lesz. Köszönöm!
Otto2018-01-27 09:37:21 //
53471
Sziasztok!
2.4jtd 140lovas finom gázadásra kis sebességen bakkecskét játszik. Mik a lehetséges problémák? Ismerősé az autó, elég kellemetlen menni vele így.
A vezérlő más: M2.10.3/4 - Me 7.3.1 (euro2 vs euro3)
A kép alapján úgy néz ki, élőben ha látom megmondom biztosan, lehet, hogy itt dedikált gyújtóvégfok van hengerenként, és nem DIS párban.
"Gyújtás szempontjából ugyanaz a 2. TS módban gyújt mindkettő." - Ha jól értem, akkor mindkettő rendszer gyújt a nem dolgozó hengerben is?
Dévid2018-01-26 19:07:22 //
53467
Sziasztok!
A GT első ülései (eltekintve a dönthetőségtől) megegyeznek esetleg a sportcsomagos 156 ülésével? Konkrétan a konzol érdekelne.
Gyújtás szempontjából ugyanaz a 2. TS módban gyújt mindkettő. 1,4 együtt, 2,3 együtt, DIS rendszer. Ez már penta, az emisszió miatt TS, míg a nord hemi, ott a lángfront sebesség miatt TS.
Kérdés. Ki tud valamit ezekről a multiaires motorokról? Páromnak szeretnénk venni egy mitót és a 155 illetve a 170 lovas turbós benzinesekkel szemezünk. .. Tudom, h az év motorja volt, de gondolom vagytok itt páran akik már beletekertetek 1-200.000 kmet ilyen motorba így a Ti véleményetek inkább lenne mérvadó... köszönöm előre is
earbash2018-01-26 14:08:18 //
53464
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy egy FL előtti (2001-es) 147-ből való váltókulissza és középső váltó konzol jó-e az én FL utáni (2006-os) 147-esembe.
Köszönöm!
A lamda szonda nem figyeli a gázhőmérsékletet, ne keverd. Az csak a szabad oxigén mértékét méri. A hőmérsékletet külön mérik egy szondával.
"Szerintem az energiatakarékosság és Alfa két külön fogalom :D" - anno a 2000 körül egyszer egy kollégámmal együtt jöttünk haza németből, majd 1000 km-en jöttem mögötte. Ő egy köztudottam kis fogyasztású benzines OFF-al volt, korábban mindig dicsekedett is vele.
Aztán a két tankolásnál mindig egy literrel többet tankolt 100 km-re, mint én a 146 1,6TS-be. Utána már sose dicsekedett :-))
mgeri762018-01-25 21:32:26 //
53461
A gyertyát nem a gyujto szikra öli meg hanem a gyujtás ütemben keletkező nagy hő öli meg lassan és az égéstermékben lévő anyagok.
A trafoknak a normál üzemhez képest kétszr annyit kell dolgoznia. Ez valoban extra terhelés de jol kalibrált trafo esetén nem gond.
Szerintem az energiatakarékosság és Alfa két külön fogalom :D
Nem hinném, mert pl. a gyertyákat ugyan annyi km után kell cserélni.
A percenkénti pár ezer felesleges szikra elhagyás viszont energiatakarékosság.
Talán csak spórolni akartak a gyertyákkal és gyújtótrafókkal. Minek kopjon kettesével a gyertya plusz egy trafó a szívásütem megkezdéskori gyújtogatástól...?
Mondasz valamit. Simán lehet, hogy az újabb elektronika meg a sok lambda jobban tudja így felügyelni a rendszert. A régebbi e2-es biztos ami biztos alapon ment.
mgeri762018-01-24 22:35:27 //
53457
A biztos gyujtás ebben az esetben annyit jelent, hogy2 trafobol egy csak müködik, ha mégsem akkor jön hibaüzenet az auto megsem áll meg vagy veszit teljesitményt.
A gyujtás megléte vagy kihagyásátol fontosabb a kipuffogogázok hömérségletének diagnosztizálása és modositása . Az elő környezetvédö cucc a katalizátor volt. Bemegy a kipuffogogáz, majd miután eléri az üzemi hőt szépen elkezdi modositani a mérges gázokat. következő a szabályozott kat. volt . itt jöttek a lamdaszondák a képbe. elöbb csak 1 a katalizátor elött, majd kettő egy előtte, egy utánna. a lambdaszondák tulajdonképpen a katalizátorba bemenö gázok és az onnan kilépő gázok hőmérségletét figyeli. ez alapján (es meg pl fordulat, gázpedál állás ... ) szabályozza a komputer az üzemanyag levegő keveréket, nyitja csukja az EGR szelepet (nitrogén oxid) meg a többi kütyüt szabájozza. A léneg, hogy amennyire lehet a katalizátort üzemi hőmérségleten tudja tartani .
következő nagy találmány a részecskeszürő. Nagyvonalakban azt csinálja, hogy addig nem ereszti el a nagyobb koromrészecskéket mig azok nem "égnek, porladnak" kisebb részecskékre. Co bol segit Co2 -t csinálni és még rengeteg minden. Ezek már az euro 5 ös kategoriák de németek pl szeretik utollag beépiteni akár euro 3 as kategoriáu dieselekbe is.
A következő varázslási szint az ADblau. Ez konkrétan egy folyadék amit közvetlenül a forro kipuffogázba fecskendeznek . Az összes cucc előtte van. Ennek az a lényege, hogy kémiai folyamatok révén szintén csökkentse a nitrogén oxid kibocsájtását.
a biztos gyujtás, mármint hogy tuti legyen sokat nem oszt nem szoroz környezetvédelmi szempontbol. Az már megint más tészta, hogy a kimaradt gyujtás miatt elégetetlen üzemanyag jut a katalizátor felé ami részben ott, részben ut közben bazinagy hőmérségleten elég hamar hazavágja a lamdaszondát, majd a katalizátort ami igen zsebbenyulos történet lehet.
Szerintem a károsodások megelőzése és az autozási élmény megmaradása miatt lehet ez a keresztbe kasul rendszer
A kérdés csak az, hogy az újabb euro besorolású motornál miért nem így van? Elvileg annak fontosabb lenne a biztosabb gyújtás.
Mondjuk más a motorvezérlés, lehet hogy attól "biztosabb. (M2.10.3/4 VS mE 7.3.1)
mgeri762018-01-24 21:36:36 //
53455
Tippem van motoros tapasztalatbol :)
Szerintem a kettő között az a különbség, hogy a komplikált kábelezésünek biztosabb a gyujtása. Ha megnézed az átkötéseket, akkor látszik hogy azok a hengerek vannak kombinálva akik mindig egy időben vannak felső holtponton 1 es a 4 essel 2 es a 3 assal. Motorokerékpárnál találkoztam olyan gyujtás megoldással ahol nem cicoznak azzal meylik hengernek van szüksége pont a gyujtásra . ha keresztbe vannak kötve a hengerek 1-4 , 2-3 és minden felső holtpontnál mindenhol van gyujtás akkor a végeredmény az lesz, hogy egy hengert a gyujtási üteménél 2 gyerty és 2 trafo gyujtja. persze a vele együtt mozgo henger épp ekkor kezd a szivási ütembe ahol szintén lesz szikra de hát az kit érdekel :) az nem kárositja sem a gyertyát sem a trafot. A különbség röviden 2X annyi gyujtási ütem , kétszeres gyujtásibiztonság
Rizzo2018-01-23 14:36:27 //
53454
Nekem úgy nem sikerült.
marci912018-01-23 13:42:38 //
53453
Szerinted ha kijön a két alsó lengőkar, úgy ki lehetne ügyeskedni a stab rudat, vagy ezt inkább verjem ki a fejemből?
Rizzo2018-01-22 20:01:02 //
53452

Én már kétszer is kicseréltem a stabilizátor szilentet, másodjára strongflexet raktam bele .Fúrtam bele egy furatot és évente megzsírzom .
A csere menete
marci912018-01-22 09:20:00 //
53451
Ha nekiállsz, dokumentáld fotókkal! ;) Nekem ugyan 146-om van, de 18 év után erősen érett nekem is a belső stabrúd szilent csere, mert már nagyon unom a tompa kopogásokat és ezen kívül szinte a futóműnek minden része fel lett újítva. Az nagyon szuper lenne, ha valaki tényleg megerősítené, hogy a lengőkarok leszerelése után kijátszható a rúd, mert ennyi idő után a kormánymű csavarhoz inkább nem nyúlnék hozzá.
baro2018-01-19 16:30:04 //
53450
sziasztok!
2000-es évjáratú 146 1.9 JTD motoros Alfa Romeomat minap vittem volna futómü beállításra és kiderült, hogy rohad a kaszni a bölcsö felfogatásánál ( mind a két oldal)
Kérdésem az lenne, hogy tudtok-e ajánlani valami jó és elfogadható áron dolgozó szakit, illerve, hogy köreinkbe van-e? Köszönöm szépen a válaszokat elöre is! udv.: baro
Vagy egy gömbfejkiütő villa.... Szerintem azzal a leggyorsabb. Felső lengőket tényleg gyorsan ki lehet otthon cserélni, de a kettőre fél óra az tényleg kevés ha nem zsírozol és a csavar már meg van fordítva ahogy ti is írtátok ( én megfordítva teszem vissza ugyanúgy nem ér bele semmibe viszont legközelebb sokkal könnyebb) akkor is elég mester kell h legyél... :)
AlfaGT2018-01-12 22:31:03 //
53448
Igen, a helykínálat kb. ugyan ennyi mint a te esetedben, úgyhogy működhet a dolog, csak elég ügyesnek kell lenni hozzá. Köszi!
Nem találtam képet a GT futóművéről, de az ePER rajzai szerint megy a Spidernél általam is alkalmazott módszer az alsó lengőkar felől: Part
1 -
2
AlfaGT2018-01-12 19:38:02 //
53446
Köszi a tippet, ugyan az én gépem még annyira nem öreg(2009), nem hiszem, hogy nagyon be lenne rozsdálva ez a csavar, és még ha sikerülne valamilyen bravúrral csavarlazítót juttatni rá felülről, nem kellene bajnak lennie!?
Csabo222018-01-12 18:18:04 //
53445
Akkor nem állok neki alsó lengőkarokat kiszedni, ha legközelebb stabszilentet cserélek soraid elolvasása után :)
Pedig sajna kénytelen leszek, mert a 147 16V JTD-ben csak 21 mm-es a stabrúd ami rettentő vékonyka.
A felső lengőkar konzoljának hosszú csavarját tényleg nem értem miért tették úgy, hiszen ha forditva rakjuk vissza, legközelebb sokkal 1szerűbb a csere. De nem vitatkoztam a gyári setup-on, ugyanúgy raktam vissza ahogy volt.
Gömbfej kinyomó sztem nem kell annyira, 2 kalapács is hamar megoldja.
Szia,
en annk bolcsoleengedes nelkul,de also lengokarok nelkul csinaltam.
Nem volt cel a rud kihuzasa(az tenyleg csak leengedett bolcsovel megy),viszont arra figyelni kell,hogy semmi ertelme nincs az uj szilentnek,ha benne a cso godrosre van rohadva. Ezert en csiszoltam,passzivaltam,talan festettem is,majd szilikonzsirral,es egy sorosdobozbol keszult (:P) persellyel pakoltam vissza.
A legtrukkosebb a gyari peremezes szetkuldese volt-ehhez hidegvagot hasznaltam ugy,hogy a csavarokat mindig csak 0.5-1 mm-t engedtem kijjebb,ahogy lassankent szetjott.
Mikor minden kint volt,megreszeltem kicsit a szoritokengyeleket,hogy ossze mar konnyebben menjenek.
Hat,talan az egyiket,ha mar meg volt forditva a csavar,es van gombfejkinyomod. :)
De mivel szeretem a gepet,altalaban nyugodtan,raerosen vagyok a karbantartasokkal -ezek inkabb meg emelnek is - jo ugy visszaulni,hogy ujra OK,es tudhatom,hogy varhatoan sokaig is. :)
Csabo222018-01-12 17:21:35 //
53442
Futómű témához kapcsolódva: tegnap egy FB huszár állitása alapján a 147/GT/156-nál a 2 felső lengőkar fél óra alatt kicserélhető. javasoltam neki, h csinálja már meg nekem legyen szives, adok 50 ropit, de ha 31 perc lesz az ideje, ő dob meg 40-nel... :D
Csabo222018-01-12 17:18:14 //
53441
Szia
A strongflex-szel jobban jártál vna, mert sokkal olcsóbb és vagy ugyanaz, vagy majdnem ua a minősége mint a powerflex-nek.
Hallottam már olyat, hogy nem engedték lejjebb a bölcsőt, hanem kiszedték a 2 alsó lengőkart, és akkor ki lehetett játszani a stabrudat. Amit mindenképp ki kell venni a szilent cseréhez. De ezt megerősiteni nem tudom egyelőre.
Toronynál nem kell oldani a csavarokat.
Igen, sajna ha kicsit rosszabb állapotban van a kocsi rozsdát tekintve, akkor előfordulhat, h berohad az acél csavar a kormányműbe. 4 db 147es bontásból a legutóbbi 1ik csavarja sajna igy járt. aparáttal megmelegiteném az acél csavart, hátha úgy oszlik az oxidáció és csak (nem teljes lehűlés) után kezdeném el kitekerni. Jó a légkulcs is, csak úgy nem érezni annyira, h enged-e a kötés, szóval én hajtószárral inditanék. De ezt csak én csinálnám igy. lehet más másképp fogna hozzá.
AlfaGT2018-01-12 16:39:52 //
53440
Ok, akkor legyen nőgyógyász 👨⚕
VV62018-01-12 16:15:13 //
53439
Miért ír valaki ginekológust (5 szótag) a nőgyógyász (3 szótag) helyett?
AlfaGT2018-01-12 16:00:02 //
53438
Helló mindenkinek! Egy kis segítségre lenne szükségem. Már időszerű volt a stabilizátorok szilentjeinek cseréje elöl is meg hátul is. Meg is vásároltam egy lila színű Powerflex szettet, bár nem volt olcsó mulatság. A hátsó részen probléma nélkül ment a dolog, azóta a hátsó futómű teljesen csendes lett. Aztán szenbesültem a ténnyel, hogy elől nem ilyen egyszerű. Bár lengyel, meg olasz fórumokon taglalták, hogy ki lehet cserélni a szilenteket a bölcső leengedése nélkül, de ahogy én néztem, ehhez minimum ginekológus végzettség szükségeltetik. Pár leírást láttam itt az amoren, de pár részlet még nem világos nekem. Úgy jött le nekem, hogy a művelet egyik legkényesebb része a kormánymű csavarjainak kiszerelése ami berágódhat az aluötvözetbe. A kérdésem, ha valakinek van tapasztalata ezzel, hogy célszerűbb levegőkulcsal neki menni, vagy pedig lassan óvatosan tekergetni kifelé? A másik dolog, ami nem teljesen tiszta, hogy szükséges-e elkötni a futóművet a toronynál, vagy anélkül is leereszkedik a bölcső a kellő szintre? Elölre is köszi a válaszokat!
Coyote2018-01-11 20:46:38 //
53437
Hihihi. Nem is gondoltam :-D a lényeg a végeredmény az meg szupika lett.
A blogodból jött az ötlet :-)
Coyote2018-01-11 20:32:51 //
53435
Én pont most cseréltem ilyen 120 +os izzóra. Nekem elég jó lett. :-)