Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 10:15:35 // 38280
nehéz megmondani sajnos sok az ok-okozati dolog ami garis azt természetesen elfogadják ami nem azt meg elutasítják elvileg a kuplungot 250e km-re tervezik sajnos nem én döntöm vagy dönthetem el mi a garis vagy mi nem már mindent kiküldenek a gyártóhoz és ők vizsgálják be...egyébként kevés a garis kuplung a többi márkánál is bár lassan teljesen össze mosódik a Sachs,Valeo, LUK egyik gyártja a másik kettő csomagolja és vice-versa :P
vienna2012-03-26 10:02:26 // 38279
szerelőmnek sok a dolga, talán holnap estére meg lesz. majd megírom mit kellett cserélni, én annyira nem értek hozzá :)
Erhard szerintem a kuplungot még nem tőled rendeltem kb. 1 éve. Eddig minden alkatrésszel, és vásárlással elégedett voltam ;) Tapasztalataid szerint a többi márkával is ugyanennyi gond van?
Mérges vagyok, mert azért egy kuplungnál hosszabb élettartamra számítottam :)
Erhard szerintem a kuplungot még nem tőled rendeltem kb. 1 éve. Eddig minden alkatrésszel, és vásárlással elégedett voltam ;) Tapasztalataid szerint a többi márkával is ugyanennyi gond van?
Mérges vagyok, mert azért egy kuplungnál hosszabb élettartamra számítottam :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 09:53:56 // 38278
munkahenger lett cserélve?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 09:52:53 // 38277
pssssszt megsúgom a LUK-ban is Valeo lakik :DDD
Ferke2012-03-26 09:39:38 // 38276
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 09:03:52 // 38275
azért kivi vagyok mi van vele miért nem emel ki szerintem nem a kuplungszett a ludas nálam is van egy garis valeo ami 16e km után csúszik amit nem is csodálok annyira meg lett zsírozva a kinyomócsapágy hogy a szerkezet is tiszta zsír :( a másik ismerősömnek is csúszott 1 év után ott meg a főtengely szimering eresztett és tiszta olaj lett a tárcsa....
vienna2012-03-26 08:36:52 // 38274
Valeo kuplungszettet nem ajánlom senkinek! 1 év, és kb 30.000km után megadta magát... Jelenleg egyáltalán nem emel ki, szétszerelés után kiderül mit lehet tenni. :(
GTPeti2012-03-25 21:50:27 // 38272
Remek! Reméljük nem jön elő újra a hiba.
droberto2012-03-25 21:40:54 // 38271
Úgy tűnik az ABS szenzor és a csatlakozások tisztítása, megtette hatását. Jó lett a gép (egyenlőre). Köszönöm a támogatást. :)
Volt egy kis lerakódás a szenzoron, vsz. az okozta a hibát. Nagyobb sebességnél már eldobálta a jelet...
Volt egy kis lerakódás a szenzoron, vsz. az okozta a hibát. Nagyobb sebességnél már eldobálta a jelet...
zsolti19762012-03-25 21:37:39 // 38270
Sziasztok! Tudna segiteni valaki, merre találom a fűtőventillátor reléjét? Elearnban nem egyértelmű.... J35 a száma. Köszi!
mreni2012-03-25 19:11:31 // 38269
szép mondat lett,és igaz is :)
GTPeti2012-03-25 15:25:34 // 38268
Szerintem inkább a nem olyan egyértelmű, esetleg egymással összefüggő hibák nyugodt és alapos kielemzésére jó.
Egy fordulatszámjeladót egyszerűen lehet figyelni élőben is.
Egy fordulatszámjeladót egyszerűen lehet figyelni élőben is.
Grando2012-03-25 14:01:32 // 38267
Értem. Akkor az adatrögzítő inkább a nem egyszerűen előidézhető, szórványosan előforduló hibák feltárására alkalmasabb.(?) ;)))
(De jó mondat lett. :DD)
(De jó mondat lett. :DD)
mreni2012-03-25 13:21:39 // 38266
Ezt tudja egy pár diag progi,nekem is van néhány ilyen,de élőben sokkal egyszerűbb és pontosabb az infó :)
GTPeti2012-03-24 22:05:11 // 38265
Ha ez az egyik szenzor jele volt, akkor goto csere.
droberto2012-03-24 21:54:55 // 38264
Köszönöm, csak megerősítés akartam, mert azért nem vagyok 100% biztos benne.
Az on-lány adatrögzítés megtörtént, diagramm formában is. Egyszer csak elment a jel, függetlenül a sebességtől. Ezt csak 80 felett csinálja!
Az on-lány adatrögzítés megtörtént, diagramm formában is. Egyszer csak elment a jel, függetlenül a sebességtől. Ezt csak 80 felett csinálja!
GTPeti2012-03-24 21:42:10 // 38263
Persze.De ha nem nap mint nap csinálsz ilyet, a hagyományos nootebook-os megoldás is megteszi.
Grando2012-03-24 21:40:35 // 38262
Van erre vmi ketyere is, amit feldugaszolsz a diag. csatira, és rögzít. Aztán leveszed, majd a maestro adatelemez . ;)))
GTPeti2012-03-24 21:35:41 // 38261
Olvastam olyat, hogy az ABS szenzor egyben a sebességmérő szenzor is!
Igen... ezért írtam. B)
Mit értesz élő-adatelmzésen?
Hogy menet közben nézed laptopon az értékeket a FES-nel. Amelyik szenzor nem, vagy nem mindig küld értékelhető adatot, az...
Igen... ezért írtam. B)
Mit értesz élő-adatelmzésen?
Hogy menet közben nézed laptopon az értékeket a FES-nel. Amelyik szenzor nem, vagy nem mindig küld értékelhető adatot, az...
droberto2012-03-24 21:28:30 // 38260
Ez is ugye a keréknél van...
droberto2012-03-24 21:26:45 // 38259
Olvastam olyat, hogy az ABS szenzor egyben a sebességmérő szenzor is!
Mit értesz élő-adatelmzésen?
Mit értesz élő-adatelmzésen?
GTPeti2012-03-24 21:08:48 // 38258
SZVSZ kerékfordulatszám-szenzor. Az élőadat-elemzés megmutatja melyik.
droberto2012-03-24 21:06:02 // 38257
Így van! 1.3 JTD 75LE, 2006-os évjárat. Egy barátom autója, és a gond az, hogy ha városon kívülre merészkedik 5-10 km-en belül tendenciózusan, bedobja a P0500-as hibaüzenetet (jármű sebesség szenzor), az alábbi tünetek kísérete mellett:
- a km óra restartig 0-t mutat
- világít a motorhiba, ABS, szervókormány led
- nincs ABS
A témába vágóan ennyit találtam. Sajnos nem kerültem előrébb.
A hiba sebességtől független.
Én a szenzor hibájára, vagy a csatlakozás oxidációjára tippelek.
Találkoztatok hasonlóval?
- a km óra restartig 0-t mutat
- világít a motorhiba, ABS, szervókormány led
- nincs ABS
A témába vágóan ennyit találtam. Sajnos nem kerültem előrébb.
A hiba sebességtől független.
Én a szenzor hibájára, vagy a csatlakozás oxidációjára tippelek.
Találkoztatok hasonlóval?
Grando2012-03-24 21:00:16 // 38256
Nincs mit. Ha ezt így betartod + 10 (esetleg 15 - előírás: 20e) ezrenként fincsi Selénia Racing lötyi szűrőkkel együtt cserélve, értő és elkötelezett helyen, akkor jó eséllyel hosszú és boldog együttlétnek néztek elébe. ;)))
krisz.v2012-03-24 20:49:58 // 38255
Köszi a részletes infót! Az eddigiek alapján hamarosan szervíz lesz...
krisz.v2012-03-24 20:44:04 // 38254
Olajakat, szűrőt most cseréltem! Egyébként nem vagyok profi alfa szaki, de amihez nem kell különleges "nem éri meg megvenni" célszerszám azt megcsináljuk általában!
Grando2012-03-24 20:38:26 // 38253
Köszönöm, ezzel már kiegyezek. :DD ;)))
Totti2012-03-24 20:37:08 // 38252
4 es + a piros pötty! :-)
Grando2012-03-24 20:35:30 // 38251
Komolyan mondom, hogy a végére akartam írni. De az olajos témába belenyúlni most nem érzek elég erőt magamban. :DDD
Ötös nem lehetne? Nagyon esetleg öt alá? :D
Ötös nem lehetne? Nagyon esetleg öt alá? :D
Andy2012-03-24 20:31:52 // 38250
Kihagytad az olajat és a szűrőket!
Amúgy nem rossz, beírhatsz egy hármast! ;))))
Amúgy nem rossz, beírhatsz egy hármast! ;))))
Grando2012-03-24 20:28:03 // 38249
Normál esetben rögzítő célszerszámmal, szelepfedelek levételével zajlik a csere.
A hosszbordás szíj csereperiódusa a fogasszíjéval megegyező. Előírás tehát: 120e km/5 év (vagy 4 év), 60e km-nél már ellenőrzés, figyelés van előírva.
A nagyvad topic öreg V6 rókái 80e km/4 évente cserélnek. ;)))
A cserébe tehát beletartoznak:
- vezműszíj készlet (szíj + 2 vezetőgörgő + feszítőgörgő) + vízszivattyú (fémlapátos marellihez ragaszkodj)

- hosszbordás szíj készlet (szíj + 2 vezetőgörgő + feszítőgörgő)

- szelepfedél tömítés készlet (lehetőleg a gyertyaüregek tömítőgyűrűivel együtt)

- és ha már arra jársz, gyertyákra ránézni (csereperiódus előírás 100e km, NGK PFR6B Platinum)

Ami a fent leírtaktól elmarad, az megúszásos félmegoldás. Utána sírni nem ér. :))
Nem tudom mennyire vagy felkészült szaki, de sztem ne a V6-tal kísérletezz. Alkatrész ügyben pedig keresd bátran Erhardot... akár. ;)))
A hosszbordás szíj csereperiódusa a fogasszíjéval megegyező. Előírás tehát: 120e km/5 év (vagy 4 év), 60e km-nél már ellenőrzés, figyelés van előírva.
A nagyvad topic öreg V6 rókái 80e km/4 évente cserélnek. ;)))
A cserébe tehát beletartoznak:
- vezműszíj készlet (szíj + 2 vezetőgörgő + feszítőgörgő) + vízszivattyú (fémlapátos marellihez ragaszkodj)

- hosszbordás szíj készlet (szíj + 2 vezetőgörgő + feszítőgörgő)

- szelepfedél tömítés készlet (lehetőleg a gyertyaüregek tömítőgyűrűivel együtt)

- és ha már arra jársz, gyertyákra ránézni (csereperiódus előírás 100e km, NGK PFR6B Platinum)

Ami a fent leírtaktól elmarad, az megúszásos félmegoldás. Utána sírni nem ér. :))
Nem tudom mennyire vagy felkészült szaki, de sztem ne a V6-tal kísérletezz. Alkatrész ügyben pedig keresd bátran Erhardot... akár. ;)))
Public Enemy2012-03-24 20:24:16 // 38248
Vidd Várpalotára a "Csöri"-hez, hidd el, megéri, még a nem csekély távolságot is beleszámítva! :-)
krisz.v2012-03-24 19:11:02 // 38247
Tehát inkább az évek mint a km, az én esetemben! Ezek alapján akkor lassan csere! Szerintetek le lehet cserélni otthon úgy, hogy "mindent összejelölök mindennel" (mert a csere maga nem lenne akadály, csak a vezérlés el ne menjen) vagy a vezérműtengelyrögzítő speckó szerszám nélkül nem lehetséges? Úgy gondoltam a cserét, hogy minden szíj és fogasszíjtárcsán jelölnék, majd a szíjról átjelölném az új szíjra és vissza a helyére...nagyvonalakban! Ez így működhet? Ha nem lehetséges kivitelezni, akkor tudnátok ajánlani valakit Miskolc közelében akinél cseréltethetem?
Grando2012-03-24 18:27:50 // 38245
Ja igen, és nem árt, ha nem a sarki szuzuki szervizbe esik be a cseréért az ember! :DD ;)))
mreni2012-03-24 18:20:44 // 38244
99-es autóra néztem Autodata-ban,lehet változtattak a dolgon 7év alatt :)
De a lényeg az hogy cserélni kell a szettet
De a lényeg az hogy cserélni kell a szettet
Grando2012-03-24 18:18:59 // 38243
Ahogy mondod. Bár a fokozott igénybevételnél a 2006-os kezelési 4 évet ír, nem hármat. Gondosabb V6 tulajok 80e km/4 év után cserélik. Min. gyári minőségre, szettben, vízszivattyúval. Ezzel nem viccelünk, mert ha dúrcás lesz, akkor hipp-hopp rendet rak. ;)))
mreni2012-03-24 18:04:59 // 38242
erre biztosat nem tudok mondani,elöregednek a szíjak egy idő után ezért is van időbeni korlát is. Én cserélném a vezérlést,biztos ami biztos alapon.
Megnéztem pontosan normál igénybevétel esetén 120e km 5év,fokozott igénybevételnél 120e km 3év.
Megnéztem pontosan normál igénybevétel esetén 120e km 5év,fokozott igénybevételnél 120e km 3év.
krisz.v2012-03-24 17:59:28 // 38241
Gyárilag 120000km van megadva azt tudom de nem lett rövidítve ez is mint a TS motoroknál? Egyébként külföldi oldalakon is 60000 ill. 72000mérföldet írnak és 4-5 évet, ahány oldal annyit írnak. Nem tudom hogy a kora mennyit számít mert kilométerben még bőven belefér viszont a kora?! Nem szeretném ha elszakadna, de "feleslegesen" cserélni sem akarom mivel a V6-osoknál nem túl olcsó a csere.
mreni2012-03-24 17:47:59 // 38240
120.000 vagy 5 év,ha nem tévedek
krisz.v2012-03-24 17:44:48 // 38239
Sziasztok,
Tudnátok segíteni abban, hogy V6-os motorban hány km vagy év a vezérműszíj csereperiódusa? Az én vezérműszíjamban 64000km van 5 éve volt cserélve Continental típusra, nem tudom, hogy cseréljem vagy még mehet?
Tudnátok segíteni abban, hogy V6-os motorban hány km vagy év a vezérműszíj csereperiódusa? Az én vezérműszíjamban 64000km van 5 éve volt cserélve Continental típusra, nem tudom, hogy cseréljem vagy még mehet?
mreni2012-03-24 17:35:19 // 38238
gondolom jtd,a váltóban van ha jól emlékszem
droberto2012-03-24 16:27:10 // 38237
Valaki esetleg tudja, hogy 1.3-as 8V Grande Puntoban fizikalisan a sebesség jeladó?
t2012-03-24 16:03:13 // 38236
Meg van a hibás! A biztitábla felett is vannak biztik!! :D Azok közül volt egy szakadt. Ha valakinek kell kapcsolási rajz 156 hoz az szoljon :D
GTPeti2012-03-24 11:34:51 // 38235
Kieg.: Vagy maga a biztosítéktábla a tettes.
GTPeti2012-03-24 10:42:34 // 38234
Gyújtáskapcsoló, vagy biztosíték...
(De ha ez nem egyértelmű, akkor inkább szakival nézesd meg, az a biztos.)
(De ha ez nem egyértelmű, akkor inkább szakival nézesd meg, az a biztos.)
Ferke2012-03-24 10:13:41 // 38233
Én csak a sok éves tapasztalatomat osztom meg, itt vitatkozni, és bizonygatni nem fogok, ráadásul mindenki olyan olajat rak a gépébe, amit akar, én csak örülök, így van +melóm:))
t2012-03-23 17:54:48 // 38232
Légyszi segítsetek!!!!!! 156 JTD men elment minden, ami a gyújtás után van :(
Ami van: világítás, elakadásjelző, kürt ! Ami hiányzik: Index, elektromos ablak, tükör állítás, központi zár, klíma, fűtő ventilátor..... Ha valakinek van valami ötlete, segítsen légyszi. Ezt Valami központi dolog vezérli? Esetleg az a fehér kis dobozka a kesztyűtartó mögött? Köszi: Attila
Ami van: világítás, elakadásjelző, kürt ! Ami hiányzik: Index, elektromos ablak, tükör állítás, központi zár, klíma, fűtő ventilátor..... Ha valakinek van valami ötlete, segítsen légyszi. Ezt Valami központi dolog vezérli? Esetleg az a fehér kis dobozka a kesztyűtartó mögött? Köszi: Attila
Dzsozy2012-03-22 19:01:20 // 38231
Hát nem is oly régen a Discowery tv csatornán a két lökött tudós, az Állítólag műsorában tesztelt ilyen mágneses fogyasztáscsökkentő szerkezetet. Semmi hatása nincs az ott mért adatok szerint! :)
Online tag
1
Vendég1
536
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- AlfaCity 2025 - július ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa reklám
- Spider
- 155
- Oldtimer, youngtimer
- 145-146
- Szerelőműhely
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8