Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Ferke2010-12-01 19:50:09 // 32732
Nemár ez a körülményeskedés!:))
Vételezni
1 lavor,
4 liter Paraflu Up,
1 kanna desztvíz,
1 termosztát,
néhány új bilincs, és
kb 1 óra.
A légtelenítő a menetirány szerinti jobb oldalon, az Up-ot fele-fele arányban a vízzel, ennyi:)
admirális2010-12-01 19:30:53 // 32731
Kettes fokozatban mész vele? Milyen fordulatszámon hajtod?
Kareszka19842010-12-01 19:26:18 // 32730
általában úgy szoktam, hogy beröffentem, hátragyalogolok kb 20 métert, kinyitom a kaput, visszagyaloglok és indulok, de max 2-ikban megyek végig munkába (2,5-3km)...remélem meghálálja a moci ezt a beavatkozást :)
Mulder2010-12-01 19:22:37 // 32729
Azt mondják, hogy indítás után kicsit vársz....(bekötöd magad berakod az előlapot stb:) és fél-1 perc után indulsz minimál terheléssel. Motornak elég kb. 5km De attól még nem lesz üzem meleg a szerkezet(váltó stb) De szerintem mindenki mást fog mondani.
Ez olyan , mint hogy melyik tengelyen legyen a jobb minőségű gumi. Sokáig én is úgy tudtam, hogy elől.....azt mégse:)
admirális2010-12-01 19:14:50 // 32728
Szerintem 1 percnél nem kell tovább járatni hidegen, amíg átjárja az olaj a motort aztán óvatosan nyomva a pedált felmelegíteni 90-re a vízet, utána még kicsit óvatosnak kell lenni vele hogy az olaj is elérje az ideális hőmérsékletet és kész.

Rossz termótól a gyűrűk, hengerfal, és csapágyak gyorsabban kopnak.
Kareszka19842010-12-01 19:06:42 // 32727
Nah, termosztát kicserélve :) Nemis volt annyira nagy durranás, egyedül csak a szük hely miatt bosszankodtam, amikor a hátsó cső bilincét akartam kilazítani. Végül a nagy bilincset úgy oldottam meg, hogy leszedtem azt a "huplit" róla és szétvágtam, így széteset az egész. Lecseréltem az összes megbabrált bilincset "normális", új, csavarhúzóval spanolhatóra.
Most voltam egy próbaúton...90 fokn úgy áll a mutató, mintha oda ragasztották volna :)
Kérdés azért van még:
Reggelente hány percet ajánlatos melegíteni a garázsban? Hány foktol kezdi a moci jól érezni magát? Mien károsodásaim lehettek volna, ha bennemarad a rossz termosztát (állandóan nyitva volt)?
Képek a blogomban :)
Dzsozy2010-12-01 18:41:18 // 32726
Én azt ajánlom Neked, Hogy inkább adok-veszek rovatba írd be mit keresel. Dobsz mellé teló számot is, hidd el hívni fognak, vagy kapsz üzit az üzenőfaladra! Vagy pörgest visszafelé a rovatot, vannak rendszeresen hirdetők. Vagy google az én barátom. :9 Elég sok olasz autó bontó van fent a neten. Az konkrét tudom, hogy Veszkényben van egy autóbontó, ahol szinte csak olasz vas van! És kb egy hete láttam a 85 főuton haladva 2 db 155-t.
Ferry2010-12-01 10:14:26 // 32725
sziasztok! megnézték, a légtömegmérőmet ki kell cserélni, tudtok segíteni, mert 92-es 2.0 láncos 155-öm van, sehol nemtalálok légtömegmérőt, amire estleg garit is vállalnak, a kérdés az lenne, lehet-e helyettesíteni ezt és ha igen melyikkel és hol lehet beszerezni, köszi
atesssz2010-12-01 09:55:22 // 32724
Ha a kék színű fagyálló nem lenne jó alu hűtőbe, akkor nem árulnának ilyet 72fokos kivitelben, autó számára.
Mulder2010-12-01 09:52:45 // 32723
Esssé neki harapófogóval+ csavarhúzóval........csak vigyázz a kezeidre....hideg van és ha odacsapod az nagyon fáj:D
Kareszka19842010-12-01 08:57:17 // 32722
megint nem néztem meg, most meg esik kint, nem akarok elázni...nálad oldódik a termosztátprobléma? :) ha szükséged lenne ilyenre, mint amit én vettem szólj nyugodtan és megoldjuk :)
Kareszka19842010-12-01 08:56:22 // 32721
na ha 140.000-nél még mindig a gyári termosztátom van benne, akkor illendő is a csere :)
Kareszka19842010-12-01 07:42:04 // 32720
érzem kemény dió lesz :-/ először majd megpróbálom mosószeres vízzel lespriccelve felülre fordítani azokat a füelket...vagy apró reszelővel elreszelem az egész bilincset...délután neki is esek...ajojjj
Tomice2010-12-01 01:15:54 // 32719
A kék fagyálló ha jól tudom,éppen nem alu hűtőbe való.
Kareszka19842010-11-30 19:12:20 // 32718
azt írja 88C-nál nyit, remélem nem lesz gond vele...én se, meg a moci sem fog fázni :)
Dévid2010-11-30 18:57:48 // 32717
Az van a kocsimba 2 éve. Nincs vele gond. Lényeg, hogy megfelelő hőfokú legyen.
Hari2010-11-30 18:53:01 // 32716
Ezt a bilincset csak egyszer lehet felhasználni! (gyári bilincs) Ami a bilincsen felül látszik az a feszítő gyűrű - igen kemény acél gyűrű! - Leszedni úgy tudod, - már ha hozzáférsz - hogy a bilincs kiálló vége rögzítve van egy kis lemez füllel. Ennek a kis fülnek a közepét megtámadva egy vékony hegyes csavarhúzóval és kihajtod a füleket két oldalra, és már lent is van!
Kareszka19842010-11-30 18:35:25 // 32715
ha nem tévedek, akko kék ami benne van, de ebben most nem vagyok 1OO%ig biztos...amúgy megvettem mindent ami kell, kivéve a fagyállót, azt majd összeszerelés után, addigra tudni fogom mennyire lesz szükségem
holnap ha minden igaz nekifogok, remélem nem akadok el vele...ha netán mégis, majd kérdezek itt :P
egyedül még arra nem jöttem rá ezt a szorítót hogy kapcsolom ki:

vettem új bilincseket, szóval azse lenne baj, ha lelehetne törni valahogy, vagy csípni, vagynemtudom...
Hari2010-11-30 18:14:49 // 32714
Nem egészen mindegy mit öntesz bele!( Amúgy kb. 2 liter elég lessz.) A színe milyen az anyagnak (sárga ? piros? lila? zöld?... stb) A -40-est ne is keverd semmivel! Azt ugy egy az egyben kell beleönteni! A lényeg, hogy foszfát, szulfát mentes legyen és alu hűtökhöz használható legyen !!!
Kareszka19842010-11-30 13:13:42 // 32713
még valami a termosztátcserés projecthez...
feltölteni újra hol tudom a rendszert? ki kell levegőztetni, vagy ezt magátol végzi el?
vm2010-11-30 12:38:33 // 32712
Szorgalmas vagy :)
Van ugyan más online eper is, de legtöbbször nem fut. Sosem árt egy új.
Gyula822010-11-30 12:13:34 // 32711
Kedves Alfások!

Az elmúlt hónapok alkatrészkeresési kálváriám eredményeként ráakadtam egy honlapra, ahol a majdnem összes típus robbantott alkatrészrajza megtalálható cikkszámmal!
Remélem hasznát tudjátok venni (nekem nem jött volna mostanában rosszul), esetleg terjesszétek! :)

http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COUNTRY=012&SBMK=R&DRIVE=D&MAKE=R&COMM_MODEL=33&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=HOME&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=VERSION&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&WINDOW_ID=1

Gyula
Gyula822010-11-30 11:02:28 // 32710
Nem tud vki forrást 33-as 1.8 dízel, vagy 75/90-es 2,4 dízelhez javítási kézikönyvet?
Kovi2010-11-30 10:24:21 // 32709
Igen tisztitva már van!!!
Müködni meg nagy hidegben nem nagyon akar, akkor marad a csere! Tavaj már meg szivatott -10 -15c ban!
Hallottam rola más tipusoknál ki lehet kötni van ahol csak dugozás van ahol be kell avatkozni az elektronikába is!!
Egyébként meg az égésnek biztos jobbat tenne ha nem menne be a sok korom!
Kareszka19842010-11-30 07:45:13 // 32708
úgy kb mennyi fagyállót készítsek be? amúgy mindegy mien karakterisztikájú? fogalmam sincs mien van benne...de itt nálunk lehet kapni ha jóltom -40 fokig aktívat...
Hari2010-11-30 07:39:33 // 32707
Felesleges leengedni! ... ahogy szereled le a termosztátot úgy is kifolyik a fagyi! Annál többet meg úgy se kell kiereszteni. ... mivel nem akarsz fagyit cserélni!
( Csak egy nagy tepsit tegyél a moci-váltó alá.)
Hari2010-11-30 07:33:58 // 32706
Nem kikötni, meg ledugózni kell, hanem kitisztítani vagy cserélni! :-)
Nem ! Hiába zárod le! A "chek engine" úgy is visítani fog! ... ha meg hibának észleli, attól kezdve "kényszer" üzemmódban van az ECU.
(Kikötni - a csatlakozóját le kell húzni. - eredmény: világit a c.e. !
ledugózni - a felfogató csavarokat kiszeded és a tömítését "furatmentesre" cseréled! )

:-)
Piritu - 1.000.0002010-11-29 21:21:40 // 32705
Miért akarod kikötni?
Nélküle rendesen füstölni fog, nem I-es góf, hogy kormoljon :-)
Kovi2010-11-29 21:11:19 // 32704
Szia all.

Ki kötött vagy dugozott már le EGR szelepet 1,9 JTD Mjet 140Le motorban.
Vagy valaki meg tudná e mondani hogyan kell, egyszerüen dúgozom vagy ez ennél komplikáltabb?

THX.
Kareszka19842010-11-29 21:04:57 // 32703
köszönöm :)
Csöri2010-11-29 20:57:43 // 32702
Ha leveszed a termoszt akkor a hengerfejből is kijön a hűtőfolyadék.
A legegyszerűbb ha a hűtő alsó vízcsövénél le ereszted a vízet.
Kareszka19842010-11-29 20:55:10 // 32701
de semmi mód kiereszteni mondjuk egy 2 lityit? szerinem annyi elég lenne, hogy a termosztát szintje alá kerüljön a vízszint...
Dzsozy2010-11-29 20:53:42 // 32700
Én mikor lekaptam a gumicsövet, ráhúztam egy tecsós zacskót, és egy hajgumit húztam rá. :) Nem hiszem, hogy eltudnád szorítani,azért elég masszív egy gumislag.
Kareszka19842010-11-29 20:30:46 // 32699
hahaha, jó vicc :D előbb meg kell venni a másik termosztátot :P holnap meg is rendelem, szerdára tán itt is lesz...gondoltam, hogy elszorítom valamivel a termosztátra menő vastag csövet, hátha "alig" folyik ki valami, amit nem lesz nagy mutavány utánnatölteni :)
természetesen fagyálló van benne
Dzsozy2010-11-29 20:27:53 // 32698
Felesleges leengedni! Hidd el, ha elkezded engedni a csavarokat, meg ha lekapod a termosztátról a tömlőt,dől majd kifele a fagyálló, már ha az van benne. :) Én a TE helyedbe most kimennék és megcsinálnám! :))))
Kareszka19842010-11-29 20:22:11 // 32697
hát remélem nem akadok fel vele...állandóan nyitva van és féltem a mocit :-/ előtte gondolom nem árt valamennyi vizet leengedni a rendszerből?! és azt hogy? :P
Dzsozy2010-11-29 20:02:34 // 32696
Semmi hibát nem okoz a termosztát csrenél a csatik leszedése! Én is magam cseréltem 1-2 éve a termosztátot, mert az előző fel volt akadva. Kb félórás mutatvány! Bár a vízpumpa csere lenne ilyen egyszrű! Már mint laikusnak! :)
Kareszka19842010-11-29 20:00:13 // 32695
hupszika, tényleg...bocsikaaaa :P :D :D :D
Dzsozy2010-11-29 19:59:42 // 32694
Szerinetem 155-be LMM-t újat venni mutatvány. Inkább tetesd rá compra egy 2000-ért, hidd el okosabb leszel tőle!!!
Dzsozy2010-11-29 19:54:20 // 32693
Na olyan LMM-t aztán kereshet a collega! :) Az életbe nem találja meg! 1992-es évjáratú 2.0Ts mociról van szó, ami szerintem ráadásul még a jobbik is, mert láncos! :)
Ferry2010-11-29 19:53:19 // 32692
Azt tudom, hogy a motórtérben hol van, de azt nem hogy hol lehet megvenni?
Kareszka19842010-11-29 19:42:53 // 32691
ehun-e :P

amúgy...ha egy szerelés időtartamára lecsatlakoztatom, az okozhat maradandő hibát? természetesen nem járó motor melett, termosztátot szeretnék cserélni, de kiszeretném kapni a komplet csövet, hogy jobban odaférjek...
Ferke2010-11-29 19:38:23 // 32690
Szerintem szépen cserélj ki mindent, és ha még fennáll, akkor folytköv...:)
Dzsozy2010-11-29 19:26:55 // 32689
Már mint a motortérben nem találod? :) Ha csak nincs lefújva, akkor egy "fényes" négyzethálós kialakítású "doboz". Lehet tisztítani, Baolong autoalkatrész online boltban lehet venni LMM tisztító sprét, vagy féktisztító sprével. De mielőtt nekiállsz buherni, előtte méresd ki a lambdaszondát. Ha néha kapkod is a vas, akkor az is lehet a probléma. Anno a 155-ben valami hasonló problémám egy lambdaszonda csere oldotta meg.
Ferry2010-11-29 19:18:25 // 32688
mármint alkatrészt :)
Ferry2010-11-29 19:16:56 // 32687
Köszi! Lehet tisztitani vagy csere? Próbáltam keresni, de egyelőre nem találtam sehol......
NGéza2010-11-29 18:00:09 // 32686
Hali. Nem tudom van-e valami ötletetek a hibával kapcsolatban. Ma amikor beindítottam az autót (156, 1.9 jtd 8v belső faceliftes) érdekes dolgokat produkált a műszerfal. Km és ford. szám mérő nem működik, refi visszajelző ég, vízhőfok mérő szép lassan felkúszik maxra. azaz megbolondult a műszerfal. Múltkor volt hasonló problémám, csak amikor elindultam vele egyszercsak helyreállt az egész. A légzsák hibakód az bennmaradt. Elvittem Csörihez kiüttetni, azt dobta ki hogy műszerfal testhiba. Majd szerdán viszem Csörihez. Volt már valakinek hasonló tapasztalata?
WarbiRunner (Gyuri)2010-11-29 15:27:50 // 32685
Nem tolonganak a szakértők :-)
Pedig tényleg érdekel, hogy hogy lehet megoldani, ez most nagyon
piszkálja a fantáziám.
Mulder2010-11-29 14:05:31 // 32684
Hali. Nekem is volt hasonló problémám. csak bizonyos fokozatokban ment (igaz az enyém 145). Ott sajnos a motoron lévő elektronika mondta be az unalmast......2000 pénzért valaki küldött másik motort......és már ment is.
Tompi2010-11-29 13:54:26 // 32683
Sziasztok, tud valaki segíteni, hogy mi lehet a baj (156 1.9 JTD Mjet):
Reggel ebben a nagy latyakban megpróbáltam bekapcsolni az ablaktörlöt, csak legnagyobb fokozaton megy, ha a kormánykapcsolót visszatolom más állásra/vagy 0-ra akkor a lapát nem megy vissza, hanem megáll ahol éppen van...
Mi lehet a gond, valami bizti/relé, vagy esetleg motor ment tönkre? A motorhiba elsöre nem tünt logikusnak, de lehet hogy a legnagyobb fokozatot már más motor hajtja, a többit (+visszamenetelt) egy másik?
Hét közben nem tudom a kocsit szerelöhöz vinni, jó lenne viszont minél elöbb megoldani.
Köszönöm elöre is a segítséget!
Tompi
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak