Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

András bácsi2008-06-03 13:05:34 // 20882
Lehet, hogy valamelyik szervomotor halt be, vagy a mechanikája megkopott/szétugrott. Vagy a váltókapcsoló nem jó.
Gábor802008-06-03 12:59:08 // 20881
Sziasztok! Lenne egy kis gondom. Tudnátok segíteni?

2001 -es évjáratú az Alfám. Automata klímás, de nem digites. A minap észrevettem hogy a belső levegőkeringetés csak a szélvédőre -azaz felfele, ill. lefele -lábhoz hajlandó fújni a levegőt. Szembe, az utastér irányába nem. :(((((
Van valakinek ötlete mi lehet a bibi vele?
kertecs2008-06-03 10:25:18 // 20880
Ezt minden normális szervíznek meg kell tudni csinálni... a J1 ablakon berakja a cuccost az utastérbe, csak a vezetékkel szív, ahogy kivezeti a motorháztető alól.

Itt Pécsen láttam, h megoldották
Youri2008-06-02 21:30:06 // 20879
Jól tudod.A miénkben már 1ben van!!!
koz2008-06-02 21:26:19 // 20878
Na még 1 kérdés: Jól gondolom, hogy az enyémben (faceliftes 1,6TS) az LMM-benvan benne a léghőmérséklet szenzor? Csak mert nekem le van dugózva gyárilag a helye (az lmm előtt), meg az lmm csatija is eggyel több vezetékes.
szasza(SW)2008-06-02 21:17:34 // 20877
szívesen:)
koz2008-06-02 21:16:14 // 20876
Meg is van! :)
koz2008-06-02 21:14:23 // 20875
Megkukkantom, köszi!
szasza(SW)2008-06-02 20:57:30 // 20874
a manuálban is van egy ilyen lista,ha jól emlékszem.
koz2008-06-02 20:50:06 // 20873
Vagy esetleg tudja valaki, hogy honnan lehet kinézni, hogy az egyes jeladóknak mennyi ellenállást kell mutatniuk? Vagy hogy mekkora ellenállások jelentik a középértéket? Van ez a sZamóca, vagy ePer, vagy mi...Valami Alfás gyümölcs, abban szoktak ilyenek lenni, nem?
admirális2008-06-02 19:04:02 // 20872
Az úgy egy kicsit drága:)
EngineCoffeeTables2008-06-02 18:52:41 // 20871
nekem könnyezik körben a szelepfedéltömítés, csere lesz csak nem találtam még külön.
Szettben árulják hengerfejt.-sel és kipusz.t.-sel együtt.
admirális2008-06-02 18:50:25 // 20870
Elég gyengék a szelepfedéltömítések sajnos, és a legtöbbször megbontás után cserélni is kell:/.
EngineCoffeeTables2008-06-02 18:47:04 // 20869
Jaja, a bal1-ben friss olaj volt az tuti újratöltésnél került bele. a jobb1 ben csak a nagyobbik gyertya mellett volt fáradt olaj és látszik is azon a gyertyán hogy teljesen elbarnult(4. kép)
admirális2008-06-02 18:41:03 // 20868
Gondolom, oda a szelepfedél-tömítés engedte be. Miért? Ott is állt az olaj?
EngineCoffeeTables2008-06-02 18:38:03 // 20867
A bal 1 ben igen, de a jobb 1-be is?
admirális2008-06-02 18:35:40 // 20866
Bénán lett lecserélve az olaj. Mellétöltötték és befolyt a gyertyáidhoz,.
EngineCoffeeTables2008-06-02 18:31:15 // 20865
Megvolt a gyertyacsere:))))
Ilyen volt amikor levettem a motortakarót:
Volt amelyik gyertyák igy néztek ki:
És voltak amelyikek igy:(((( :
Lehet hogy az elöző tulaj elfelejtette az időszakos gyertyacserét?:
Barclay2008-06-02 14:46:39 // 20864
Sziasztok!

Tegnap du.egy kiálló aknafedél ami körül rendesen megsüllyedt a híres pécsi aszfalt,adott egy ütést az olaj deknimnek,ami megrepedt és elfolyt az olajam:(.
Csak pár infót kérnék.
1- Van egy donor 1.7-esem.Annak a deknije jó az 1.8-asra?
2-Hallottam egy védő lemezről ami megvédi az alvázat az esetleges kőfelverődésektől és a hasonló behatásoktól.Erről vki bővebben??
Köszi!
koz2008-06-02 14:31:31 // 20863
Szakik!
Kéne találnom valakit, aki menet közben ki tudná olvasni a szenzorok értékeit. Csörög a moci, de csak terheléskor, álló helyzetben jók az előgyújtási értékek. Semmi hibát nem ad, lmm új, lambda jó, és csak meleg motornál jön elő. Miket vesz figyelembe ilyenkor? LMM, kopogásérz., besz. hőmérséklet, ..., ...? Valahogy ki kéne derítenem, hogy mi ad rossz jelet. A legjobb valahol Dunaújváros közelében lenne, hogy ne kelljen sokat hajtanom így...
EngineCoffeeTables2008-06-01 22:32:33 // 20862
Leesett:DDDD
Azt már kitisztottuk, mert volt vele probléma amikor megvettem. Persze megnéztem most is de tiszta.
EngineCoffeeTables2008-06-01 16:04:48 // 20861
Karterszelep a leömlöben van?
EngineCoffeeTables2008-06-01 15:48:26 // 20860
El tudtam:) Gyertyacsere már amúgy is érett, az autószerelő kollégám meg 2 hét múlva jön vissza szabiról és majd vele cseréljük.
Hari2008-06-01 10:02:06 // 20859
Húúú vaze mennyit férre ütöttem...de ugyi el tudod olvasni?!
Hari2008-06-01 09:33:48 // 20858
Hmmmm! Ezt melegem produkálja a kis huncut? Akkor akár lehet egy hibás gyertya vagy gy.kábel is az oka.(A lamdaszonda érzékeli, hogy nem egésszen über a kipuf gáz állapota, és uasítást ad a ECU a fordsz. növelésére - kiszellőzteti a kipuft. - ...az is lehet, hogy akatalizátor, vagy a kipufdobod dúgúl .....de az se kizárt, hogy a légtorokban a karterszelet van bekoszolodva - mint RB barátom nak - és kb. egy egész napos tapogatozás után rá is jöttünk! ...vaze!!! Azota nadon fasza!

Szóval sürgösen nézesd meg! - CO mérés, szkop, hibaolvasás stb, stb
Robika2008-05-31 23:49:06 // 20857
Kedves Tom12.

Köszönöm szépen a gyors reakciódat.Remélem ,szintén gyorsan megoldják ezt a bibit nekem is.
EngineCoffeeTables2008-05-31 22:50:48 // 20856
Mitöl lehet magas az alapjárat? 2.0 Ts és kb 1800-1500ra esik vissza majd kb fél-egy perc után visszaesik 1000-1100-re. És elsőre néha nehezen indul.
Tom122008-05-31 21:39:04 // 20855
Nem lehet nagy mutatvány, mert rövid időn belül ki volt cserélve /és drága sem volt, pedig kicserélték mindkét oldalon, ha már csinálták/, mikor nekem eldurrant - nekem "kiköpte" az összes olajat, pont mikor reggel siettem volna...:-/ Ja 156 2.0 TS.
Robika2008-05-31 21:27:28 // 20854
Sziasztok!

Nagyon megköszönném ha valaki elmondaná h. egy 166 2.0 ts -en mekkora meló lebontani egy szervócsövet.Ugyanis sajnos eldurrant és fossa az olajat.:(Ha még kérhetnék annyit h. ha valaki szerelt már ilyet ,akkor a csövet lehet kapni hidraulikásnál , vagy csak gyári jó hozzá?

Nagyon köszönöm a válaszokat!
Alfimi2008-05-31 21:02:40 // 20853
Ezek a jelek megvannak,ugyhogy köszi, asszem csere.
csocsi2008-05-31 20:53:29 // 20852
Neki akkor ez volt a gondja, valamelyik kaposújlaki talira menet jött neki elő.
GTVili2008-05-31 20:49:51 // 20851
Oksi...köszi a tippet.Majd Large Gyuriéknál megpróbálom kiolvasatni....
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-31 20:33:57 // 20850
vagy az lehet még akár...
csocsi2008-05-31 20:32:42 // 20848
Ilyen jelenség Chichi-nél volt amikor az LMM volt neki rossz.
GTVili2008-05-31 20:29:09 // 20847
Ok! Azt ki tudják olvasni a kompjuterből...?
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-31 20:25:02 // 20846
lambdaszonda csinálhat ilyen tartomány kiesést...
GTVili2008-05-31 20:04:41 // 20845
Na akkor azt mondja meg valaki hogy az mitől lehet.....1.8 TS 98'-as.....3000-ig szépen húz-pörög.....3500 körül lekókad,és csak 4500-5000 körül éled fel újra.Minden fokozatban jól érezhető ez a jelenség.....
Na ez mi lehet?
Kau2008-05-31 19:58:44 // 20844
Nem húz úgy az autó. Ingadozhat az alapjárat. Nem tudod kipörgetni rendesen a motort csak x fordulatszámig...
Alfimi2008-05-31 19:30:34 // 20843
Sziasztok! Tudja valaki hogy milyen jelei vannak ha rossz a légtömeg mérő?Azon kivül hogy le eszi a fejemet :)
Gonosztevő2008-05-30 23:32:30 // 20842
Köszi szépen! így van,pontosan fogalmaztál!
Hari2008-05-30 20:53:26 // 20841
:-) ....anak a gombnak Borulás védő gomb a nem teljesen jó magyarítása. Ez azért van, hogy amikor az autó felborúl akkor automatikusan kiold, és letiltja a gyujtást meg a szívatyút. Tehát utánna be kell nyomni, hogy tudd indítani! .... ha erre gondolsz akkor az valahol a soför ülése alat lészen.
(....de én se vagyok benne biztos!)
Gonosztevő2008-05-30 20:20:33 // 20840
sziasztok! tudja valaki,hogy a 166-osban hol található a "borulás gátlo gomb?,, vagy valami ilyesmi a neve,azt mondták valahol az utastérben,lehet benyomodott azért tiltott le!
Süge2008-05-30 19:24:45 // 20839
Nincs mit.Néha a legegyszerübb problémák csesznek ki az emberrel.Örülök,hogy segithettem.
Lujo2008-05-30 18:32:19 // 20838
egésszen pontosan: 7280 :) thx:)
EngineCoffeeTables2008-05-30 18:26:02 // 20837
Most jöttem a kocsitól. Elég égő, de lazák voltak a csavarok:D
Mentségemre legyen szólva hogy a kerekek 4000km-rel ezelött lettek utoljára levéve, és a fejlett nyugati szervíz se vette észre.....
Köszönöm!
EngineCoffeeTables2008-05-30 18:14:14 // 20836
Voltam szervízben az mondták nem csapágy, a srác(ha jól értettem) azt mondta hogy vmi lemez beleért a féktárcsa belső oldalába. És szerinte a tárcsa se túl jó, fel kellene szabályozni. De nekem ez kicsit sántit. Mert ez a probléma az utolsó 2-3 napban jött elő.
Ferke2008-05-30 16:23:21 // 20835
Azért az durva lenne, ha azért csinálná, mert fellazult a kereke!:))))
Süge2008-05-30 16:13:08 // 20834
ha csak kanyarodásnál csinálná akkor a féltengelycsuklóval lenne gond,de igy szerintem is a csapágy lessz.Leg egyszerübb ha felemeled a kocsit és a kereket függőlegesen megmozgatod rögtön kiderül,hogy a csapágy vagy pedig simán csak fellazult a kereked.
EngineCoffeeTables2008-05-30 16:04:55 // 20833
Akkor is, nem fedeztem fel összefüggést a kanyarodással és a kotyogással.
Egyenesfutásnál is csinálja sajnos.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak