Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Tom145ts2011-09-14 17:57:25 // 35882
Ennél a szerelőnél már voltam és egyszer már cseréltem hidrotőkéket és jol összerakta a hozzávaló sablonnal de nem kimondottan alfás...de akkor inkább elviszem Hari-hoz!!!Csak azért jött az ötlet h nem alfáshoz viszem mert nincs mostanába idöm elvinni máshoz csak itt a városba...de akkor ezek szerint inkább megéri várnom!
Atek2011-09-14 16:40:58 // 35881
Ja-ja ellehet rontani. A vezérműtengelyeket nem elég jelre rakni.Hivatalosan van egy-egy etalon amit a megadott henger szívó ill. kipufogó tengely egy egy bütykére kell rögzíteni a csapágycsésze helyére. Az fixája a megfelelő helyen a tengelyeket és úgy mehet össze ha jól tudom. A hozzáértők meg szemre tudják hol kell állni összerakáskor az adott bütyköknek. Csak olyanhoz vidd aki már látott ilyet. Mert lehet összerakja és jó de az első vezérlés módosító nyitásnál meg csatt lesz :D.
Atek2011-09-14 16:32:00 // 35880
Heli-coil menet javítás. Csak utána kell nézni ki foglalkozik vele. Ha így javíttatod a menet ugyanaz marad de acélból, mert egy acél "rúgót" menetet hajtanak bele. Na az nem szakad meg. Nekem így lett javítva 5 éve a 156. Azóta is tökéletes.
Piritu - 1.000.0002011-09-14 14:51:08 // 35879
Ha elég ügyes és nem jól rakja össze a vezérlést haza tudja vágni az egész motort. Egyszerűbb esetben csak gyengébb lesz és nem megy.
Kareszka19842011-09-14 14:45:48 // 35878
hát...lehet gebaszt csinálni könnyedém :-/
Tom145ts2011-09-14 14:24:59 // 35877
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy ha a kocsimban kiszeretném cseréltetni a vezmódot és nem kifejezetten "alfás szerelöhöz"höz vinném, akkor tud valamit rosszul csinálni?el lehet rontani a vezmód cserénél vmit?
Azt szeretném kérdezni hogy ha a kocsimban kiszeretném cseréltetni a vezmódot és nem kifejezetten "alfás szerelöhöz"höz vinném, akkor tud valamit rosszul csinálni?el lehet rontani a vezmód cserénél vmit?
Lewes2011-09-14 13:47:13 // 35876
Lacci véleményét osztom, 147-esen nekem is szakadt már meg a menet ha jól emlékszem 17-es volt, 19-es menetet csináltunk bele és esztergáltattam hozzá új csavart. Azóta volt már többször is cserélve olaj, semmi probléma nincs vele.
127_sud2011-09-14 11:57:09 // 35875
Sajnos igen, de van megoldás. A gyári csavar M18x1,5 menettel készült és van olyan csavar ami M20x1,5 menettel van és teljesen ugyanúgy néz ki mint az eredeti. Át kell fúrni a menetet sajnos. Ha kell csavar nekem is van kb. 1500Ft.
Lali752011-09-14 11:18:49 // 35874
Úgy valahogy.
Lacci2011-09-13 20:38:15 // 35873
És lenne egy kérdésem, leginkább a 156-os Cartársakhoz, járt már úgy valaki, hogy a hátsó rugók kimúltak? le van esve a kocsi fara, de a lengéscsillapítók jók, és minden fel van csavarozva rendesen :D
simán 2 új rugó és kész?!
Köszi a válaszokat!!
simán 2 új rugó és kész?!
Köszi a válaszokat!!
Lacci2011-09-13 20:32:59 // 35872
Én egy kicsit más problémával találkoztam, vettem új leeresztő csavart, meg tömítést, és hát a komplett csavar beleesett a lyukba a teknőn...
Szóval a felfúrás és menetvágás segít, nekem most esztergáltak belevaló csavart. soha jobb nem volt!
Szóval a felfúrás és menetvágás segít, nekem most esztergáltak belevaló csavart. soha jobb nem volt!
MikeTheDevil2011-09-13 20:30:28 // 35871
Hali!
Járt már úgy valaki hogy olaj cserénél azt vette észre hogy a fele menet hiányzik a teknőből?Van erre valami megoldás?Mert nem szeretném el csöpögtetni az új olajat a jó magyar aszfaltra.Most teflonszalagot raktam a leersztő csavarra de így is csöppenik.Megoldásokat várom.Előre is köszi.
Mike
Járt már úgy valaki hogy olaj cserénél azt vette észre hogy a fele menet hiányzik a teknőből?Van erre valami megoldás?Mert nem szeretném el csöpögtetni az új olajat a jó magyar aszfaltra.Most teflonszalagot raktam a leersztő csavarra de így is csöppenik.Megoldásokat várom.Előre is köszi.
Mike
spick2011-09-13 16:54:56 // 35870
Kedves Alfás társaim!
Kis segítséget kérnék, hátha van valakinek tapasztalata, vagy járt hasonlóképpen.
Tegnap "Immobiliser Failure" hibaüzenettel nem indnult az autóm (Alfa 147), laikusként először azt hittem a kulcsban merült le az elem (azóta tudom, hogy a kulcsban lévő elemnek ehhez semmi köze), kipróbáltam a pótkulcsot... az se jó. Kódkártyáról a az 5 jegyű kódot beadtam neki a gázpedál segítségével és pöccre indult. A műszerfalon semmi más hibát nem ír ki, csak az "immo fail"-t, valamint így menet közben is világít a kis sárga kulcs fölötte a "code" felirattal. Egyébként semmi baja, megy az autó ahogy kell.
Ma voltam autóvillamosságis szerelő ismerősnél, aki kiolvasta a hibakódot: "U1600 motorvezérlő"
ezen kivül volt még 1 hiba amit (nem értek hozzá) valami másból olvasott ki "B1029 soros vonal W"
Mondanom se kell, hogy tele lett a gatya, mikor megemlítette, hogy akár 200ezres tétel is lehet ha a vezérlőegység döglött be. (mondom akkor inkább minden indításnál "bepedálozom" a kódot XD)
Azt mondta valami komunikációs hiba, és az is lehet hogy a kábelköteg sérült, majd végig ki kell mérni elsőkörben hogy nincs-e megszakadva valamelyik. (ezt el tudom képzelni mivel rendszeresen megmásszák a kocsit a menyétek és lehet, hogy a motortérbe is bemennek hiába van riasztó meg kutyaszőr :S)
Ha valaki tudna esetleg linket adni, ahol meglehet nézni mit is jelentenek ezek a hibakódok, vagy van ötlete, tapasztalata vagy ha tud valaki ajánlani egy veszprémi környéki alfás szakértőt azt megköszönném. (Nem szivesen viszem az autót márkaszervízbe mert félek, hogy lehúznak...)
Segítséget előre is köszönöm :)
Kis segítséget kérnék, hátha van valakinek tapasztalata, vagy járt hasonlóképpen.
Tegnap "Immobiliser Failure" hibaüzenettel nem indnult az autóm (Alfa 147), laikusként először azt hittem a kulcsban merült le az elem (azóta tudom, hogy a kulcsban lévő elemnek ehhez semmi köze), kipróbáltam a pótkulcsot... az se jó. Kódkártyáról a az 5 jegyű kódot beadtam neki a gázpedál segítségével és pöccre indult. A műszerfalon semmi más hibát nem ír ki, csak az "immo fail"-t, valamint így menet közben is világít a kis sárga kulcs fölötte a "code" felirattal. Egyébként semmi baja, megy az autó ahogy kell.
Ma voltam autóvillamosságis szerelő ismerősnél, aki kiolvasta a hibakódot: "U1600 motorvezérlő"
ezen kivül volt még 1 hiba amit (nem értek hozzá) valami másból olvasott ki "B1029 soros vonal W"
Mondanom se kell, hogy tele lett a gatya, mikor megemlítette, hogy akár 200ezres tétel is lehet ha a vezérlőegység döglött be. (mondom akkor inkább minden indításnál "bepedálozom" a kódot XD)
Azt mondta valami komunikációs hiba, és az is lehet hogy a kábelköteg sérült, majd végig ki kell mérni elsőkörben hogy nincs-e megszakadva valamelyik. (ezt el tudom képzelni mivel rendszeresen megmásszák a kocsit a menyétek és lehet, hogy a motortérbe is bemennek hiába van riasztó meg kutyaszőr :S)
Ha valaki tudna esetleg linket adni, ahol meglehet nézni mit is jelentenek ezek a hibakódok, vagy van ötlete, tapasztalata vagy ha tud valaki ajánlani egy veszprémi környéki alfás szakértőt azt megköszönném. (Nem szivesen viszem az autót márkaszervízbe mert félek, hogy lehúznak...)
Segítséget előre is köszönöm :)
Kareszka19842011-09-13 14:22:26 // 35869
Kareszka19842011-09-13 14:19:43 // 35868
na itt is a kezemben a kapcsoló...látszólag úgy jön ki, hogy elkell csavarni és simán kihúzni a fémből, majd az újat ugyanígy vissza :) semmi csavar, semmi nagyobb anya, önmagát szorítsa be elcsavaráskor
Kepasz2011-09-13 11:18:01 // 35867
Üdv! 146-os boxerem karburátorosításához gyűjtenék első körben infókat! Ötletek kellenek, hogy mégis hogyan kéne nekilátni, hogy el tudjam dönteni, megcsináljam e vagy se. Már nagyon elegem van a sok bizbaszból :) Köszi!
Kareszka19842011-09-13 10:55:20 // 35865
ilyesmiben bízom én is...
és aki kérdezné mért is cserélem, elsősorban mert rossz, másodsorban pedig itt egy rövidke leírás erről az alkatrészről:
"Működési leírás:
A kuplungpedál kapcsoló szolgáltatja a jelet, hogy a kuplungpedál működtetve van-e vagy nincs.
Az Üzemanyag mennyiség szabályozás rendszer komfortfunkciója megakadályozza a motor rángatását.
A kuplungpedál működtetésekor rövid időre lecsökken a befecskendezett mennyiség.
A kuplungpedál kapcsoló> részegység
jelét a következő rendszerek használják:
- Üzemanyag mennyiség szabályozás
- Menetsebesség szabályzás
- Motor vezérlőegység
Kihatások a kuplungpedál kapcsoló kimaradása esetén:
- Bejegyzés a hibatárolóba.
- A motor vezérlőegység elindítja a kényszerjárati programot."
és aki kérdezné mért is cserélem, elsősorban mert rossz, másodsorban pedig itt egy rövidke leírás erről az alkatrészről:
"Működési leírás:
A kuplungpedál kapcsoló szolgáltatja a jelet, hogy a kuplungpedál működtetve van-e vagy nincs.
Az Üzemanyag mennyiség szabályozás rendszer komfortfunkciója megakadályozza a motor rángatását.
A kuplungpedál működtetésekor rövid időre lecsökken a befecskendezett mennyiség.
A kuplungpedál kapcsoló> részegység
jelét a következő rendszerek használják:
- Üzemanyag mennyiség szabályozás
- Menetsebesség szabályzás
- Motor vezérlőegység
Kihatások a kuplungpedál kapcsoló kimaradása esetén:
- Bejegyzés a hibatárolóba.
- A motor vezérlőegység elindítja a kényszerjárati programot."
Lali752011-09-13 10:51:24 // 35864
Szívesen.Ha kezedben az új,látni fogod rajta a rögzitésének a módját.
Kareszka19842011-09-13 10:49:03 // 35863
köszönöm szépen, bár....okosabb nem lettem :D na majd bepréselem magam és áttanulmányozom, ha megjött az új kapcsoló :) elvégre nem lehet nagy ördöngősség kicserélni (?) ...csak végül meg ne lepődjek :-O
Martin2011-09-13 09:17:15 // 35861
Kareszka19842011-09-13 07:45:04 // 35860
csakmert van itt egy, bosch és a száma: 0258986504...de nem szeretnék próbálgatni, ígyha nemjó bele, meg se próbálkozom vele
Kareszka19842011-09-12 16:21:03 // 35859
tudnanekem valaki robbantott rajzot mutatni 147 pedáljairól? egészen pontosan a kuplungpedál érdekelne, vagyishogy hogyan cserélhető a kapcsolója :)
Piritu - 1.000.0002011-09-11 21:04:26 // 35858
Többen próbálták és végül szinte mindig Bosch lett belőle :-(
Riki2011-09-11 21:00:01 // 35857
Sziasztok, meglehet szerintetek próbálni utángyártott LMM-t rakni a kocsiba, vagy mindenféleképpen csak BOSCH ?
Kareszka19842011-09-11 16:57:56 // 35856
megmondaná valaki az én kocsimba mien lambda megy? mi a száma (bosch)? felső, katalizátor előtti szonda, 2OO1es 147, 1.6TS, 1O5 ló :)
'''''2011-09-11 06:39:22 // 35855
Mondtam neki,köszöni mindenkinek!
bedix2011-09-11 05:29:48 // 35854
Esetek 90 %-ba alapjárati motor gondos tisztitása,esetleg pillangószelep tisztitás megoldja a problémát.Ha nem akkor diagnosztika.Sajnos elég nagy a hibák lehetősége.
bedix2011-09-11 05:23:51 // 35853
Szia.Szerény tudásom alapján úgy itélném meg a problémád hogy amúgy sem kellene lenni semmi merevitésnek a taposólemezen.Vagy extra,vagy valami gond lehetett azon a részen.
Magicman2011-09-10 23:05:05 // 35852
Sziasztok!
Kellene nekem egy nagypályás villanyos,aki vágja a 166 motorvezérlő elektronikát,és az egyéb motortéri cuccokat.Van valakinek ötlete?
Köszönöm előre is!
Kellene nekem egy nagypályás villanyos,aki vágja a 166 motorvezérlő elektronikát,és az egyéb motortéri cuccokat.Van valakinek ötlete?
Köszönöm előre is!
Kareszka19842011-09-10 10:12:17 // 35851
falcokc2011-09-10 09:51:52 // 35850
Váltónál van a probléma, de azt csak szétszedés után fogjátok tudni,hogy mi. Bár szerintem egy bontott biztos olcsóbb mint a javítás.
Kareszka19842011-09-10 09:33:15 // 35849
basszus, seholsem találok a neten kuplungpedál kapcsolót...szóval ami azt érzékeli, hogz a kuplungpedál bevan-e nyomva, vagy sem. legutóbbi diagnosztika során ezt irta ki hibának, ami állitólag kihatással van a fogyasztásra, valamint a vészüzemre és a napokban beszerzett katalizátor cserével együtt szeretném orvosolni ezt is...
naszóval...hol nézzek utánna ennek a kapcsolónak? mien árban lehet kapni?
naszóval...hol nézzek utánna ennek a kapcsolónak? mien árban lehet kapni?
tomy65072011-09-09 12:20:53 // 35848
147-es 1.9jtd! van egy kis gondom. ha esetleg valaki találkozott ilyen gondal kérem jelezze. hideg motornál minden csendes, ahogy melegszik ugy kezd fokozatosan erősödni valami karrogó hang a váltóból. a kuplung cucc 1 éve cserélve. kompletten.
ha kinyomom a kuplungot elhalgat. ritka szar hangja van ha bemelegedett.
a nyelestengely csapágy is kilett cserélve most.
tipp????
ha kinyomom a kuplungot elhalgat. ritka szar hangja van ha bemelegedett.
a nyelestengely csapágy is kilett cserélve most.
tipp????
szasza9112011-09-09 12:16:56 // 35847
ok, kösz. szóvalakkor kilazitási irányban ugrálhatok rajta, nem lesz semmi gáz.
Takibá2011-09-09 10:56:07 // 35846
Tudom általánosítás és nem 100%-ig helytálló, de a Pirellikre mondják, hogy "kemény" gumi (P7 Cinturato)
Egy alkalomra emlékszem, amikor kb. 3 mp-en keresztül, kattogó ABS-szel fékeztem, mert egy Asztma kissé benézte az áthaladáshoz szükséges időt... :) Ez okozhatja? A télinél biztosan kiderül, csak remélem nem valami komoly.
Egy alkalomra emlékszem, amikor kb. 3 mp-en keresztül, kattogó ABS-szel fékeztem, mert egy Asztma kissé benézte az áthaladáshoz szükséges időt... :) Ez okozhatja? A télinél biztosan kiderül, csak remélem nem valami komoly.
Hari2011-09-09 10:51:58 // 35845
Ne gazolj be! A nyomaték kulcsok CSAK meghúzási irányban működnek! (... ha nem valami komolyabb digitális kijelzős!)
Kareszka19842011-09-09 10:51:17 // 35844
aha, az f*sza :D nade tényleg... :)
Hari2011-09-09 10:48:43 // 35843
AHHA! .... :-))))) kalapáccsal!!!! :-)
Hari2011-09-09 10:47:33 // 35842
Szeva! Cseréld ki a kuplung gumi-hidraulika tömlőjét! :-)
Hari2011-09-09 10:45:10 // 35841
Szerintem a legutolsó tipped lesz a nyerő! 25 - 30e km körül már egyes típusoknál jelentkezik "foltos" kopás! Szerintem próbáld ki egy másik garnitúrával a gépet.
Takibá2011-09-09 10:12:24 // 35840
Üdv Mindenkinek!
Segítségre, ötletre lenne szükségem. Az a problémám, hogy kb. 60-70km/h környékén dübörgő-doboló hangot hallat az autó a beltérben. A hang forrása pontosan nem meghatározható, leginkább ahhoz hasonlít, amikor egy hátsó ablak van lehúzva és a dobhártyámon "érzem" a dübörgést (ezt a verziót ellenőriztem, nem ez a baj.. :))
Szerelőnél volt mostanában az autó többször is egyéb okokból, de ő is tanácstalan, az evidens dolgokat (kerékcsapágy, féltengely) kilőttük, azokkal semmi baj. A hang fordulatszámtól független, sebességtől függően hol erősebb, hol halkabb, 130 felett elnyomja a szélzaj, ill. maga a zaj is halkabb. Mi lehet ez? Gumikopás (cca. 25-30e lehet bennük), kiegyensúlyozatlanság? Tanácstalan vagyok..
Köszi az ötleteket előre is!
Segítségre, ötletre lenne szükségem. Az a problémám, hogy kb. 60-70km/h környékén dübörgő-doboló hangot hallat az autó a beltérben. A hang forrása pontosan nem meghatározható, leginkább ahhoz hasonlít, amikor egy hátsó ablak van lehúzva és a dobhártyámon "érzem" a dübörgést (ezt a verziót ellenőriztem, nem ez a baj.. :))
Szerelőnél volt mostanában az autó többször is egyéb okokból, de ő is tanácstalan, az evidens dolgokat (kerékcsapágy, féltengely) kilőttük, azokkal semmi baj. A hang fordulatszámtól független, sebességtől függően hol erősebb, hol halkabb, 130 felett elnyomja a szélzaj, ill. maga a zaj is halkabb. Mi lehet ez? Gumikopás (cca. 25-30e lehet bennük), kiegyensúlyozatlanság? Tanácstalan vagyok..
Köszi az ötleteket előre is!
mreni2011-09-09 09:39:06 // 35839
akkor valahol "fellevegősödik" a rendszer szerintem...
Alfa 159 Zico2011-09-09 08:38:32 // 35838
És ami még furább, hogy ha nem használom pár percig, akkor ismét teljesen visszakeményedik a pedál, majd használat mellett ismét jön a hiba. Olyan, mintha lassabban tudná visszanyomni a hidraulika a pedált, mint kéne (gyakori kuplungozásnál jelentkezik a hiba, ha "pihen", akkor teljesen visszakeményedik a pedál).
Kareszka19842011-09-09 08:27:14 // 35837
lambdaszondát lehet valamivel pucolni manuálissan?
szasza9112011-09-09 07:59:35 // 35836
sziasztok,
tul lehet eröltetni (tönkretenni) egy nyomatékkulcsot a kilazitási irányba való eröltetéssel? fogalmam sincs, hogy ez általában hogy vagy, de az én kulcsomnál nyomatékhatárolás CSAK a betekerési irányban van. szóval a kérdésem is erre vonatkozik.
help!
tul lehet eröltetni (tönkretenni) egy nyomatékkulcsot a kilazitási irányba való eröltetéssel? fogalmam sincs, hogy ez általában hogy vagy, de az én kulcsomnál nyomatékhatárolás CSAK a betekerési irányban van. szóval a kérdésem is erre vonatkozik.
help!
Ferke2011-09-08 21:59:14 // 35835
Fura egy eset. Ha folyamatosan egyre bentebb kezd kiemelni, akkor biztos, hogy hidraulikus para, de látni kéne. Ha a szerkezet, csapágy lenne parás, akkor már szétesett volna. Meg kéne nézni, hogy minden a helyén van-e, az alsó munkahengerre tippelek, hogy ott valami nem lett jó az összerakásnál.
Alfa 159 Zico2011-09-08 18:40:35 // 35834
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem, mert attól tartok a szerelőm nem áll a helyzet magaslatán...
Kb. 2 hete történt, hogy hazafelé tartottam a Balatonról, amikor egy kattanó (zörrenő, csattanó?) hangot hallottam a 159esem bal első részéről, majd ezt követően beesett a kuplung-pedálom. Kocsit hazavontattuk, aztán ment a szerelőhöz, aki szerint a felső munkahenger krepált be - csakhogy csere után ugyanaz a hiba jelentkezett. Ezt követően a teljes hidraulikát kicserélték: csöveket, alsó munkahengert kinyomócsapágyastól - és lám: a pedálba vissza tért az élet. Pár napos használat után aztán a következő hibajelenségre figyeltem fel: a kuplung-pedálon kb. 2 cm-es holtjáték érezhető, ami folyamatos használat mellett kb. a "pedálút" feléig növekszik, majd ott stagnál - a kuplung működik, hibátlanul tudok váltani, csak rohadtul zavaró, hogy a pedált. kb. félig le kell nyomni, hogy fogni kezdjen, és olykor nem is jön teljesen vissza.
MA visszavittem a szerelőmhöz, aki megpróbálta légteleníteni a rendszert, de a hiba változatlanul fennáll.
1.9-es JTDm-es típusról van szó és nagyon remélem, hogy segíteni tudtok, mert a szerelőm most ott tart, hogy elgondolkodik a dolgon, de a megoldásról halvány gőze sincs.
Előre is köszönök minden ötletet.
Egy kis segítségre lenne szükségem, mert attól tartok a szerelőm nem áll a helyzet magaslatán...
Kb. 2 hete történt, hogy hazafelé tartottam a Balatonról, amikor egy kattanó (zörrenő, csattanó?) hangot hallottam a 159esem bal első részéről, majd ezt követően beesett a kuplung-pedálom. Kocsit hazavontattuk, aztán ment a szerelőhöz, aki szerint a felső munkahenger krepált be - csakhogy csere után ugyanaz a hiba jelentkezett. Ezt követően a teljes hidraulikát kicserélték: csöveket, alsó munkahengert kinyomócsapágyastól - és lám: a pedálba vissza tért az élet. Pár napos használat után aztán a következő hibajelenségre figyeltem fel: a kuplung-pedálon kb. 2 cm-es holtjáték érezhető, ami folyamatos használat mellett kb. a "pedálút" feléig növekszik, majd ott stagnál - a kuplung működik, hibátlanul tudok váltani, csak rohadtul zavaró, hogy a pedált. kb. félig le kell nyomni, hogy fogni kezdjen, és olykor nem is jön teljesen vissza.
MA visszavittem a szerelőmhöz, aki megpróbálta légteleníteni a rendszert, de a hiba változatlanul fennáll.
1.9-es JTDm-es típusról van szó és nagyon remélem, hogy segíteni tudtok, mert a szerelőm most ott tart, hogy elgondolkodik a dolgon, de a megoldásról halvány gőze sincs.
Előre is köszönök minden ötletet.
Attika012011-09-08 18:26:30 // 35833
Igen, volt benne "péniszgyűrű" nem tudtam vele mit kezdeni, valamire majd jó lesz:)
Mi változtatja meg az első kerekek dőlésszögét? A hátsó már megoldódott.
Mi változtatja meg az első kerekek dőlésszögét? A hátsó már megoldódott.
Online tag
0
Vendég0
491
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Stelvio
- 155
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Junior
- Brera
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV