Biztosan meglepő lesz számodra, de tudok két tizeden belül menni. De ne tudjak csak 1másodpercen belül. Tegyük fel az egyik gumi tud 1mp-vel jobbat mint a másik mert jobb a tapadása (a többi tényező most nem érdekes). Akkor az egyik gumival 1.29-es idők lesznek, a másikkal 1.28-as... Ebből meg a körök összehasonlításából sok következtetést le lehet vonni.
Jöhet a következő kérdés..:))
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Blade2011-07-19 11:53:24 // 14017
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
BeeGee2011-07-19 10:52:48 // 14014
"Már miért lenne felesleges?"
Mert ott csak a tapadást tudod lemérni, és azt sem egzaktul. Az utcai guminál szempont a zaj és a gördülési ellenállás is (azaz a fogyasztásra gyakorolt hatása). Ha csak az lenne a szempont, akkor mindenkinek E-s slickeken kéne járnia :)
Azért nem mond többet 1 mp különbség a versenypályán, mert ott a szélsőségek számítanak, az utca emberének meg az optimális tulajdonság keverése.
Te vettél már úgy gumit, mert 0,1 G-vel jobban tapadt, mint a másik? Olvasol teszteket, hallgatsz az általad elfogadott emberek véleményére és próbálgatsz. Ugyanúgy szubjektíven, ahogy George teszi. Pont ezért lehet érdekes ez a teszt, mert az "utca embere' mond véleményt róla a kedvenc gumijához képest. Nekem ez hitelesebbnek lesz, mint ha elővenne mindenféle mérőeszközt és olyan dolgokat próbálgatna, amit eddig egy gumin sem.
Mert ott csak a tapadást tudod lemérni, és azt sem egzaktul. Az utcai guminál szempont a zaj és a gördülési ellenállás is (azaz a fogyasztásra gyakorolt hatása). Ha csak az lenne a szempont, akkor mindenkinek E-s slickeken kéne járnia :)
Azért nem mond többet 1 mp különbség a versenypályán, mert ott a szélsőségek számítanak, az utca emberének meg az optimális tulajdonság keverése.
Te vettél már úgy gumit, mert 0,1 G-vel jobban tapadt, mint a másik? Olvasol teszteket, hallgatsz az általad elfogadott emberek véleményére és próbálgatsz. Ugyanúgy szubjektíven, ahogy George teszi. Pont ezért lehet érdekes ez a teszt, mert az "utca embere' mond véleményt róla a kedvenc gumijához képest. Nekem ez hitelesebbnek lesz, mint ha elővenne mindenféle mérőeszközt és olyan dolgokat próbálgatna, amit eddig egy gumin sem.
Blade2011-07-19 10:33:59 // 14013
Már miért lenne felesleges? Ott az Euroring, utcai aszfalttal, azzal mi a gond? Biztonságosan teret nyújt tényleg a gumi határainak kipróbálására. Mégiscsak többet mond egy 1.30.0 meg egy 1.29.0 attól hogy "a hétvégén mennyire tapadt hazafelé a kanyarban..." meg "közepes esőben stabil a 160.." Nem?
"Szerintem nem. Szeretem a PZerot, de se a Rosso, se a Nero, de a Michelin PS-ek sem az a kategória, ami ne szabna gátat még egy 150 Le-s kocsi kiautózásában is a pályán. Ennyi erővel terepre is lehetne vinni őket, ugyanannyira objektív lenne a kép :)"
Nem az autót kell kiaknázni, hanem a gumit...
Szerintem azért szorosabb a kapcsolat a pálya-utca között, mint az utca-terep között. Lásd abból is, hogy teljesen más még a formája is egy terepguminak. Másik dolog, hogy ezeket a gumikat rendszeresen tesztelik pályán, lásd ommm cikkjét a Michelin autós napról Estorilban, ahol PS3-akat szereltek F458-ra, meg Porschekra...
"Szerintem nem. Szeretem a PZerot, de se a Rosso, se a Nero, de a Michelin PS-ek sem az a kategória, ami ne szabna gátat még egy 150 Le-s kocsi kiautózásában is a pályán. Ennyi erővel terepre is lehetne vinni őket, ugyanannyira objektív lenne a kép :)"
Nem az autót kell kiaknázni, hanem a gumit...
Szerintem azért szorosabb a kapcsolat a pálya-utca között, mint az utca-terep között. Lásd abból is, hogy teljesen más még a formája is egy terepguminak. Másik dolog, hogy ezeket a gumikat rendszeresen tesztelik pályán, lásd ommm cikkjét a Michelin autós napról Estorilban, ahol PS3-akat szereltek F458-ra, meg Porschekra...
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
BeeGee2011-07-19 10:22:00 // 14011
Nyílt napra vinni utcai gumit tesztelés címszóval szerintem is felesleges. Ha már mérni akar az ember, akkor technikai pálya (féktáv, oldalirányú gyorsulás, különböző felületeken a zajhatás, stb) jöhetne szóba. Azt meg a nagyok megoldják :)
"De, egy utcai sport guminak birnia kell a versenypályát is!"
Szerintem nem. Szeretem a PZerot, de se a Rosso, se a Nero, de a Michelin PS-ek sem az a kategória, ami ne szabna gátat még egy 150 Le-s kocsi kiautózásában is a pályán. Ennyi erővel terepre is lehetne vinni őket, ugyanannyira objektív lenne a kép :)
"De, egy utcai sport guminak birnia kell a versenypályát is!"
Szerintem nem. Szeretem a PZerot, de se a Rosso, se a Nero, de a Michelin PS-ek sem az a kategória, ami ne szabna gátat még egy 150 Le-s kocsi kiautózásában is a pályán. Ennyi erővel terepre is lehetne vinni őket, ugyanannyira objektív lenne a kép :)
W.2011-07-19 07:34:22 // 14010
Igen! Én is ezt javasolnám. A GTV-n 2003-as !!!! gumik voltak a megvételkor! Olyan félkopott állapotban, de még használhatóan. Természetesen első utam a gumishoz vezetett és beszereztem egy vadiúj garnitúrát. Én sem sokat megyek évente és azt is főleg városban, de ez nem szempont a gumicserénél szerintem!
Blade2011-07-19 07:18:37 // 14009
A Pirellis tapasztalatodról: még mindig nem tudok többet annál,minthogy 120k km-t mentél velük. Mik azok az infók amiket átadtál a két barátodnak? Hogyan határoltad be a Pirelliket? És mik voltak azok a behatárolások? Miért kellene elfogadnia a Te "tapasztalataidat" a Pirellikkel kapcsolatban, amikor se mérés, se semmilyen objektiv tény nem támasztja alá, csupán a megérzéseid amik lehetnek tévesek is valljuk be!? Azért mert két barátod visszaigazolta, az nem jelent semmit. Még mindig arra vagyok kiváncsi, miért állitod azt, hogy egyik legjobb a P Nero a 156-ra...
Igen tudom miért kaptál új Michelineket. Lehet hogy nem kérték csak azt hogy éllettartamra menjél, de ez miért zárja ki azt, hogy olyan módon is meg legyen vizsgálva a gumik amit ők nem kértek? Nem is miattuk kellene, hanem miattunk.
Mértél oldalgyorsulást, az pozitiv, kiváncsi leszek a különbségre!:)
A pályamérésről:
Először is: Vonatkoztass már el attól, hogy mostanában én (is) járok pályanapra, mert semmi köze a mostani gumiteszthez. (Egyébként is mielőtt félreértenéd, finoman fogalmazva is nem ez az év az első hogy pályára mentem) Nem azért irtam mert én vagánykodni akarok akármivel is. El kellene ettől végre vonatkoztatni.Köszi
Nem mondta senki, hogy ezeket a gumikat pályán használják. De, egy utcai sport guminak birnia kell a versenypályát is! Nyilván nem arra tervezték hogy ott legyen optimális, hanem az utcán, de egy nyilt napon is meg kell tudnia állni a helyét! Lehet hogy egy idő után túlmelegszik és csökken a tapadása, ezt is meg lehetne állapitani hogy mikor. A másik dolog pedig az, hogy egy versenypálya ad lehetőséget arra, hogy egy gumit a határon tudjál használni! Azért mert gyorsan veszel egy kanyart a hatoson, még nem jelenti azt, hogy a gumi is a határán van...
Harmadikként: Ott az EuroRing, az aszfalt minősége semmivel sem különbözik az utcaitól! A HRing az más összetételű, de az Euroring nem!
A mérésekről:
Miből lehet objektiv tényt összeállitani? Az adatokból. Miért fontos a melegedés? Hát azért, mert ha pl.túlmelegszik akkor nő a kopás és csökken a tapadás. Mikor melegszik túl és melyik birja jobban? Erre való a mérés.
Miért kellene dirket szarul kanyarodnod az egyik gumival?
A köridő miért fontos? Mert megmutatja a gumi teljesitményét, objektivebben mint az ilyen mondatok: "Te,a hétvégén a horvát szerpentinen kurva nagyot fogott wazze"
A pályateszt egy ötlet, a feltételeit meg kell teremteni. Tisztában vagyok vele hogy kellene több garnitúra gumi, autók, mobilgumis stb. De én magáról az ötletről irtam, nem arról hogy megvannak a feltételek hozzá. az más kérdés hogy megakarja-e valaki csinálni?!
"A másik oldala a dolognak, hogy amit te akarsz, ahhoz én nem adom az autómat.
Ezért nem fogom "elhasználni" se a fékjeimet, se magát az autót.
Nem kívánom az üzemanyagot sem fedezni.
Miért kéne ezért nekem a zsebemből áldozni?
Ha ilyen "vérre" menő tesztet akar valaki, akkor fűzze be a Pirelli-t és a Michelin-t hogy szponzorálják telibe az ilyen tesztet!"
Senki nem mondta hogy add az autódat hozzá, vagy a lelkedet vagy akármit, vagy áldozz rá. Te is tudod hogy mindenhez pénz kell. Nem kell áldoznod rá. Húslevest is lehet főzni hús nélkül, olyan is lesz...
Nyilván nem az utcai élettartam miatt kellene elvégezni a pályateszt méréseket.
Hiába 400Nm az autód, ha nem kerül a kerékre akkora nyomaték mint egy benzinesnél.
Remélem válaszoltam mindenre,mert rohadt sokmindent irtál:))
Igen tudom miért kaptál új Michelineket. Lehet hogy nem kérték csak azt hogy éllettartamra menjél, de ez miért zárja ki azt, hogy olyan módon is meg legyen vizsgálva a gumik amit ők nem kértek? Nem is miattuk kellene, hanem miattunk.
Mértél oldalgyorsulást, az pozitiv, kiváncsi leszek a különbségre!:)
A pályamérésről:
Először is: Vonatkoztass már el attól, hogy mostanában én (is) járok pályanapra, mert semmi köze a mostani gumiteszthez. (Egyébként is mielőtt félreértenéd, finoman fogalmazva is nem ez az év az első hogy pályára mentem) Nem azért irtam mert én vagánykodni akarok akármivel is. El kellene ettől végre vonatkoztatni.Köszi
Nem mondta senki, hogy ezeket a gumikat pályán használják. De, egy utcai sport guminak birnia kell a versenypályát is! Nyilván nem arra tervezték hogy ott legyen optimális, hanem az utcán, de egy nyilt napon is meg kell tudnia állni a helyét! Lehet hogy egy idő után túlmelegszik és csökken a tapadása, ezt is meg lehetne állapitani hogy mikor. A másik dolog pedig az, hogy egy versenypálya ad lehetőséget arra, hogy egy gumit a határon tudjál használni! Azért mert gyorsan veszel egy kanyart a hatoson, még nem jelenti azt, hogy a gumi is a határán van...
Harmadikként: Ott az EuroRing, az aszfalt minősége semmivel sem különbözik az utcaitól! A HRing az más összetételű, de az Euroring nem!
A mérésekről:
Miből lehet objektiv tényt összeállitani? Az adatokból. Miért fontos a melegedés? Hát azért, mert ha pl.túlmelegszik akkor nő a kopás és csökken a tapadás. Mikor melegszik túl és melyik birja jobban? Erre való a mérés.
Miért kellene dirket szarul kanyarodnod az egyik gumival?
A köridő miért fontos? Mert megmutatja a gumi teljesitményét, objektivebben mint az ilyen mondatok: "Te,a hétvégén a horvát szerpentinen kurva nagyot fogott wazze"
A pályateszt egy ötlet, a feltételeit meg kell teremteni. Tisztában vagyok vele hogy kellene több garnitúra gumi, autók, mobilgumis stb. De én magáról az ötletről irtam, nem arról hogy megvannak a feltételek hozzá. az más kérdés hogy megakarja-e valaki csinálni?!
"A másik oldala a dolognak, hogy amit te akarsz, ahhoz én nem adom az autómat.
Ezért nem fogom "elhasználni" se a fékjeimet, se magát az autót.
Nem kívánom az üzemanyagot sem fedezni.
Miért kéne ezért nekem a zsebemből áldozni?
Ha ilyen "vérre" menő tesztet akar valaki, akkor fűzze be a Pirelli-t és a Michelin-t hogy szponzorálják telibe az ilyen tesztet!"
Senki nem mondta hogy add az autódat hozzá, vagy a lelkedet vagy akármit, vagy áldozz rá. Te is tudod hogy mindenhez pénz kell. Nem kell áldoznod rá. Húslevest is lehet főzni hús nélkül, olyan is lesz...
Nyilván nem az utcai élettartam miatt kellene elvégezni a pályateszt méréseket.
Hiába 400Nm az autód, ha nem kerül a kerékre akkora nyomaték mint egy benzinesnél.
Remélem válaszoltam mindenre,mert rohadt sokmindent irtál:))
Mike.2011-07-19 06:09:33 // 14008
Vegyél rá használt de még 1-2 éves fiatal és jó minőségű gumikat. kb 30 ból megúszható a csere. Még az is biztonságosabb mint a mostani. Sajnos vannak költségek amik egy autó használatával elkerülhetetlenek.
Marklar1552011-07-19 00:49:34 // 14007
De az ZőőD. Alfába ZőőD. Brrrr:))))
4 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2011-07-18 23:56:08 // 14002
igazából az a kérdés mennyit megy az ember a gumi élettartama (4-5 év) alatt. Nekem pl. kopásjelzőre koptak a Conti SC2-k ezalatt (kb. 25e km)
sok km esetén valszeg megéri inkább venni egy PZero kategóriás gumit, mint 3 garnitúra 60% árú gumit, feltéve hogy a menetteljesítményük nagyságrendileg azonos, vagy legalábbis csak a gyengébb gumit használod ki
sok km esetén valszeg megéri inkább venni egy PZero kategóriás gumit, mint 3 garnitúra 60% árú gumit, feltéve hogy a menetteljesítményük nagyságrendileg azonos, vagy legalábbis csak a gyengébb gumit használod ki
GEORGE2011-07-18 23:47:39 // 14001
Egy részről én vagyok a hunyó, de felőlem lehet egy gumi drága is meg olcsó is ha jól viselkedik vele az autó.
Egyébként vízen jól haladt, már úgy értve, hogy nem úszott fel.
Elöl 20 ezer alatt elkopott ekkor hátul kb 80% voltak.
Azokat oda adtam Ferko barátomnak, mert kátyúkárt szenvedett és pont ilyen gumi kellett neki.
Egyébként vízen jól haladt, már úgy értve, hogy nem úszott fel.
Elöl 20 ezer alatt elkopott ekkor hátul kb 80% voltak.
Azokat oda adtam Ferko barátomnak, mert kátyúkárt szenvedett és pont ilyen gumi kellett neki.
Liquid2011-07-18 23:47:32 // 14000
Falken ZE512 nagyon király, de már asszem kifutott, a 912 szintén jó cucc, de Alfán nem próbáltam (a Pandán van), a Nokian-ról csak jót hallottam most V-s van a kocsimon, eddig teccős, de még csak párezer km van benne
vm2011-07-18 23:43:42 // 13999
Jaaa, értem. Akkor te vagy a hunyó, mert rossz gumihoz hasonlítottad :DD
Merthogy kommersz (ár)kategóriában általában jók a vélemények a Falkenről.
Merthogy kommersz (ár)kategóriában általában jók a vélemények a Falkenről.
GEORGE2011-07-18 23:39:51 // 13998
A Pzero nero-hoz képest nulla volt a tapadása, és baromira gyorsan kopott.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
GEORGE2011-07-18 23:36:53 // 13995
sajnos az élet pénzbe kerül......de ha leesel az útról a vacak gumi miatt oda lesz a verda.....
GEORGE2011-07-18 23:35:47 // 13994
Falken ziex 452 volt, azt nagyon nem ajánlom
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
GEORGE2011-07-18 23:30:11 // 13992
Peti, ha egyszer a gumi elöregszik, akkor tök mindegy, hogy mennyit állt előtte és mekkora rajta a profil mélység, az már nem lesz jó gumi.
te magad írod, hogy nem a legjobban tapad már.
Igen vegyél ujjat és az nálad öregedhet 7 évet és addig legalább biztonságosan tapad a verda!
te magad írod, hogy nem a legjobban tapad már.
Igen vegyél ujjat és az nálad öregedhet 7 évet és addig legalább biztonságosan tapad a verda!
TSiga ( I am the TSIG)2011-07-18 23:23:39 // 13991
Hali!
Vélemény a Nokian és a Falken gumikról? Tapasztalat kellene, mert cserések az abroncsok...
Vélemény a Nokian és a Falken gumikról? Tapasztalat kellene, mert cserések az abroncsok...
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Grando2011-07-18 23:05:00 // 13988
Nem akarom védeni a Michelin-t (amióta megbundázták a 2005-ös F1 szezont, azóta rá se nézek ilyen márkára :DDD ), de ha jól értem, és még mindig ezek a 2004-es gumik vannak a géped alatt, akkor éppen ideje lenne kikukázni őket, mert az anyaguk valószínűleg szépen lassan, de egészen biztosan megindult a természetes szétesés rögös útján, sőt valószínűleg annak már inkább a vége felé tarthat. Ne 2 kiló körül essen le neked a felniről. Nem jó móka. Neked sem, meg akire ráesel, annak sem lesz az... Csak azok a napszítta, kavicsmorzsolta 7 éves gumik vannak az autód és az aszfalt között. ;)))
Poló2011-07-18 22:49:40 // 13987
Egy kis szösszenet a Pirelli vs Michelin témához...
2005 tavaszán vettem az autómat, Pirelli P7-es gumikat kaptam hozzá. Ebből adódóan a gyártási éve legkésőbb 2005-ös. Sajnos ezek a gumik elhasználódtak, kellett vennem egy másik szettet. Mivel az autóm évi futásteljesítménye nagyon kevés, úgy gondoltam nem áldozok vadi új gumikra, inkább veszek használtat. Jött is egy remek alkalom, itt az AlfaAmore hirdetései között találtam elég jó áron 4 db Michelin Pilot HX gumikat, le is csaptam rájuk. A gumik 2004-es gyártásúak, szóval kb egyidősek a régi Pirellieimmel. Lassan mentem már 300-400 km-t ezekkel a Michelin gumikkal és háááát.... A Pirelli P7 klasszisokkal jobb volt nála szárazon is és vizesen is. Szárazon hamar elkezdenek csikorogni, fékezésnél, gyorsításnál vagy kanyarban. Másodikban simán megcsinálja azt egy kanyaríven teligáznál, hogy kitolja az orrát és csúszik kifelé a padka fele (közben az ívbelső kerék elpörög). A Pirelli még kopott állapotában sem csinálta ezt.
Az előbb meg vizesen csúsztam meg vele egy kereszteződésben, pedig nem is mentem gyorsan, 2-esbe visszaváltottam és úgy 25-tel fordulhattam be. Először az orrát tolta ki, utána a fara mozdult be. Hasonlóan viselkedik az autó hóban a Semperit téligumikkal hasonló sebességnél ugyanabban a kereszteződésben.
Ami pozitívumot tudnék elmondani a Michelin javára az az, hogy halkabb és kisebb az ellenállása, mint a Pirellinek, jobban gurul vele az autó. Ha kiteszem üresbe, akkor hosszabb távra gurul el vele, mint a Pirellivel. Gondolom ez a fogyasztásra jó hatással lehet, mondjuk a Pirellikkel is csináltam többször is 8,2-8,5-ös átlagfogyasztást hosszútávon, pedig ha kellett, akkor odaléptem neki akkor is, nem perdixesen hajtottam.
Amit jó lenne tudni, hogy milyen kategória ez a Michelin Pilot HX. Nyári gumi ez is, vagy esetleg ez 4 évszakos? Valaki tud róla valamit? ha kiderülne, hogy 4 évszakos, akkor az megmagyarázna mindent, hogy miért nem tapad úgy, mint a Pirelli P7.
2005 tavaszán vettem az autómat, Pirelli P7-es gumikat kaptam hozzá. Ebből adódóan a gyártási éve legkésőbb 2005-ös. Sajnos ezek a gumik elhasználódtak, kellett vennem egy másik szettet. Mivel az autóm évi futásteljesítménye nagyon kevés, úgy gondoltam nem áldozok vadi új gumikra, inkább veszek használtat. Jött is egy remek alkalom, itt az AlfaAmore hirdetései között találtam elég jó áron 4 db Michelin Pilot HX gumikat, le is csaptam rájuk. A gumik 2004-es gyártásúak, szóval kb egyidősek a régi Pirellieimmel. Lassan mentem már 300-400 km-t ezekkel a Michelin gumikkal és háááát.... A Pirelli P7 klasszisokkal jobb volt nála szárazon is és vizesen is. Szárazon hamar elkezdenek csikorogni, fékezésnél, gyorsításnál vagy kanyarban. Másodikban simán megcsinálja azt egy kanyaríven teligáznál, hogy kitolja az orrát és csúszik kifelé a padka fele (közben az ívbelső kerék elpörög). A Pirelli még kopott állapotában sem csinálta ezt.
Az előbb meg vizesen csúsztam meg vele egy kereszteződésben, pedig nem is mentem gyorsan, 2-esbe visszaváltottam és úgy 25-tel fordulhattam be. Először az orrát tolta ki, utána a fara mozdult be. Hasonlóan viselkedik az autó hóban a Semperit téligumikkal hasonló sebességnél ugyanabban a kereszteződésben.
Ami pozitívumot tudnék elmondani a Michelin javára az az, hogy halkabb és kisebb az ellenállása, mint a Pirellinek, jobban gurul vele az autó. Ha kiteszem üresbe, akkor hosszabb távra gurul el vele, mint a Pirellivel. Gondolom ez a fogyasztásra jó hatással lehet, mondjuk a Pirellikkel is csináltam többször is 8,2-8,5-ös átlagfogyasztást hosszútávon, pedig ha kellett, akkor odaléptem neki akkor is, nem perdixesen hajtottam.
Amit jó lenne tudni, hogy milyen kategória ez a Michelin Pilot HX. Nyári gumi ez is, vagy esetleg ez 4 évszakos? Valaki tud róla valamit? ha kiderülne, hogy 4 évszakos, akkor az megmagyarázna mindent, hogy miért nem tapad úgy, mint a Pirelli P7.
GEORGE2011-07-18 16:43:33 // 13986
A SportDiesel a király, így annak a képeit kell nézegetned.:-)))
GEORGE2011-07-18 16:42:12 // 13985
Szia.
Próbállak nem félreérteni, remélem fordítva is így gondolod majd, ha ezt elolvasod.
Pár dolgot leírok, hogy teljes képet kapjál.
A 156/ Pirelli PZero Nero-val vagy egy komolyabb futásteljesítményből adódó tapasztalatom. De inkább úgy írom, hogy min 120e km mentem ilyen Pirelli-kel a 156-on.
Ez alapján kijelentettem, hogy az egyik legjobb gumi a 156-ra! Ráadásul a Pirelli Alfákra-on is fejleszt....
2 barátomnak is ajánlottam ezt a gumit, akik meg is vették, majd idővel felhívtak és azt mondták, tényleg olyan a gumi aminek elmondtam és köszönik az ajánlást.
Ez eddig úgy néz ki, hogy jól behatároltam a PZero Nero tudását és olyan infókat adtam át nekik, ami alapján megvették és visszaigazoltak.
Mind ezeket szubjektív vélemény alapján.
Most jön az, hogy a Michelin megjelentetett egy írást itt, amit én túl erős marketing szövegnek "kiáltottam" ki, illetve oda írtam, hogy szívesen tesztelnék olyan Michelint ami jobb a PZero Nero-tól.
Így jött el a napja annak, hogy a Michelin központban bekerült a csomagtartómba 4db Michelin Pilot Exalto.
A kérés az volt, hogy használjam élettartamig a gumikat és alkossak véleményt, hogy szerintem milyen a PZero Nerok-hoz képest!!!
Nem kértek semmilyen bemérést stb stb.
A PZero Nerot bemértem Androidra letölthető G gyorsulás mérővel.
Van egy körforgó ahol nem igen van forgalom, ott kipróbáltam levétel előtt, hogy milyen G-nél fogja még stabilan a ívet, hol az a G erő ahol már kezdi kitolni az ívről az orrát.
Miután annyit fog futni a Pilot Exalto mint a mostani PZero Nero megmérem azt is....
A Michelin-nél nem azt kérték, hogy azt írjam, hogy jobb, nem kértek semmi más egyéb pozitív méltatást stb stb!
Csak annyit kértek, hogy szerintem milyen a Michelin a PZero Nero-hoz képest.
Ezeket az új gumikat ki fogom próbálni a megszokott kedvenc kanyarjaimban, nagyobb sebességnél is ( persze a Németeknél ) esőben, és esőben pályán is ( szintén Németeknél ) hidd el, ha jobb lesz mint a Pirelli meg fogom mondani!!!
Ezért is lesz jó a szubjektív véleményem.
Persze erre nem kell adnod és senki másnak sem, csak egy vélemény lesz tőlem.
Ahogyan te akarsz tesztet az nem jó!
Senki sem használ utcai gumikat egy versenypályán!
Itt érzem és TÉNYLEG NEM BÁNTÁSBÓL, hogy egy kicsit elvagy varázsolódva a pályaautózástól, pedig ha átgondolnád, akkor fel sem vetetted volna ezt a lehetőséget, mint tesztet.
Folytatva, nem értem, hogy milyen melegedést akarsz mérni?
Mihez képest akarsz melegedést mérni?
Vannak értékeid a PZero Nero-ról, hogy milyen melegnek kell lennie?
Mihez hasonlítsuk a Pilot Exalto-n mért hőmérsékleteket?
És mikor mérjük? Menet közben( hogyan )?
Megállás pillanatában, vagy 5 perc után?
Mire mennék egyáltalán evvel a hőmérséklet adatokkal?
A kopással meg csupán annyi a bajom, hogy ha az egyik gumiival direkt szarul kanyarodok akkor akár 1 kör alatt is el lehet intézni...így messze nem kapunk reális képet.
Pl, ha a P elmegy 12 kört és kopik 2mm-t az eredeti méretéből a M meg 2.2mm-t akkor melyik lesz a jobb gumi?
Mert attól, hogy jobban kopott a M még lehet, hogy jobb gumi, mert pl avval rendre nagyobb sebességet tudnék elérni mint tudom én mondjuk az 5-ös kanyarban....míg a P a 3-as kanyarban utasítaná rendre maga alá a M-et.
Szóval pályázáson gumikat összemérni élettartam alapozva szerintem "hülyeség"
Tovább, a hiteles összehasonlításhoz, kéne még egy új szett PZero Nero.
Végül is van most a padláson egy szett, de azokban kb 10-12e km van már, tehát már nem ujjak, és amúgy sem kívánom ilyen célból lenullázni őket.
A másik oldala a dolognak, hogy amit te akarsz, ahhoz én nem adom az autómat.
Ezért nem fogom "elhasználni" se a fékjeimet, se magát az autót.
Nem kívánom az üzemanyagot sem fedezni.
Miért kéne ezért nekem a zsebemből áldozni?
Ha ilyen "vérre" menő tesztet akar valaki, akkor fűzze be a Pirelli-t és a Michelin-t hogy szponzorálják telibe az ilyen tesztet!
Tehát kéne egy 156 2,4 jtd 20V, ( azért ilyen, mert evvel szereztem a tapasztalataimat. Itt közel 400Nm radírozza a gumi profilját mikor odalépsz neki, egy kisebb Nm autón tuti többet gurulna el ) aztán kéne egy normális fék, mert az utcaival a 4.-5. kör után már súlyos mp hárányok keletkeznének a köridőkben elmelegedett fék miatt, így az időmérés nem a gumik állapotát tükrözné, hanem a fék teljesítőképességét mutatná.
Aztán kéne meg 1 szett új PZero Nero.
Kéne egy mérőcsapat, aki a hiteles méréseket elvégzi.
Kéne egy szerelő csapat, mert én nem fogom cserélgetni a kereket :-))
Szóval lásd be, hogy ez így nem kivitelezhető és semmi köze nem lenne az utcai használatból adódó élettartamhoz.
Remélem nem voltam félre érthető.
Próbállak nem félreérteni, remélem fordítva is így gondolod majd, ha ezt elolvasod.
Pár dolgot leírok, hogy teljes képet kapjál.
A 156/ Pirelli PZero Nero-val vagy egy komolyabb futásteljesítményből adódó tapasztalatom. De inkább úgy írom, hogy min 120e km mentem ilyen Pirelli-kel a 156-on.
Ez alapján kijelentettem, hogy az egyik legjobb gumi a 156-ra! Ráadásul a Pirelli Alfákra-on is fejleszt....
2 barátomnak is ajánlottam ezt a gumit, akik meg is vették, majd idővel felhívtak és azt mondták, tényleg olyan a gumi aminek elmondtam és köszönik az ajánlást.
Ez eddig úgy néz ki, hogy jól behatároltam a PZero Nero tudását és olyan infókat adtam át nekik, ami alapján megvették és visszaigazoltak.
Mind ezeket szubjektív vélemény alapján.
Most jön az, hogy a Michelin megjelentetett egy írást itt, amit én túl erős marketing szövegnek "kiáltottam" ki, illetve oda írtam, hogy szívesen tesztelnék olyan Michelint ami jobb a PZero Nero-tól.
Így jött el a napja annak, hogy a Michelin központban bekerült a csomagtartómba 4db Michelin Pilot Exalto.
A kérés az volt, hogy használjam élettartamig a gumikat és alkossak véleményt, hogy szerintem milyen a PZero Nerok-hoz képest!!!
Nem kértek semmilyen bemérést stb stb.
A PZero Nerot bemértem Androidra letölthető G gyorsulás mérővel.
Van egy körforgó ahol nem igen van forgalom, ott kipróbáltam levétel előtt, hogy milyen G-nél fogja még stabilan a ívet, hol az a G erő ahol már kezdi kitolni az ívről az orrát.
Miután annyit fog futni a Pilot Exalto mint a mostani PZero Nero megmérem azt is....
A Michelin-nél nem azt kérték, hogy azt írjam, hogy jobb, nem kértek semmi más egyéb pozitív méltatást stb stb!
Csak annyit kértek, hogy szerintem milyen a Michelin a PZero Nero-hoz képest.
Ezeket az új gumikat ki fogom próbálni a megszokott kedvenc kanyarjaimban, nagyobb sebességnél is ( persze a Németeknél ) esőben, és esőben pályán is ( szintén Németeknél ) hidd el, ha jobb lesz mint a Pirelli meg fogom mondani!!!
Ezért is lesz jó a szubjektív véleményem.
Persze erre nem kell adnod és senki másnak sem, csak egy vélemény lesz tőlem.
Ahogyan te akarsz tesztet az nem jó!
Senki sem használ utcai gumikat egy versenypályán!
Itt érzem és TÉNYLEG NEM BÁNTÁSBÓL, hogy egy kicsit elvagy varázsolódva a pályaautózástól, pedig ha átgondolnád, akkor fel sem vetetted volna ezt a lehetőséget, mint tesztet.
Folytatva, nem értem, hogy milyen melegedést akarsz mérni?
Mihez képest akarsz melegedést mérni?
Vannak értékeid a PZero Nero-ról, hogy milyen melegnek kell lennie?
Mihez hasonlítsuk a Pilot Exalto-n mért hőmérsékleteket?
És mikor mérjük? Menet közben( hogyan )?
Megállás pillanatában, vagy 5 perc után?
Mire mennék egyáltalán evvel a hőmérséklet adatokkal?
A kopással meg csupán annyi a bajom, hogy ha az egyik gumiival direkt szarul kanyarodok akkor akár 1 kör alatt is el lehet intézni...így messze nem kapunk reális képet.
Pl, ha a P elmegy 12 kört és kopik 2mm-t az eredeti méretéből a M meg 2.2mm-t akkor melyik lesz a jobb gumi?
Mert attól, hogy jobban kopott a M még lehet, hogy jobb gumi, mert pl avval rendre nagyobb sebességet tudnék elérni mint tudom én mondjuk az 5-ös kanyarban....míg a P a 3-as kanyarban utasítaná rendre maga alá a M-et.
Szóval pályázáson gumikat összemérni élettartam alapozva szerintem "hülyeség"
Tovább, a hiteles összehasonlításhoz, kéne még egy új szett PZero Nero.
Végül is van most a padláson egy szett, de azokban kb 10-12e km van már, tehát már nem ujjak, és amúgy sem kívánom ilyen célból lenullázni őket.
A másik oldala a dolognak, hogy amit te akarsz, ahhoz én nem adom az autómat.
Ezért nem fogom "elhasználni" se a fékjeimet, se magát az autót.
Nem kívánom az üzemanyagot sem fedezni.
Miért kéne ezért nekem a zsebemből áldozni?
Ha ilyen "vérre" menő tesztet akar valaki, akkor fűzze be a Pirelli-t és a Michelin-t hogy szponzorálják telibe az ilyen tesztet!
Tehát kéne egy 156 2,4 jtd 20V, ( azért ilyen, mert evvel szereztem a tapasztalataimat. Itt közel 400Nm radírozza a gumi profilját mikor odalépsz neki, egy kisebb Nm autón tuti többet gurulna el ) aztán kéne egy normális fék, mert az utcaival a 4.-5. kör után már súlyos mp hárányok keletkeznének a köridőkben elmelegedett fék miatt, így az időmérés nem a gumik állapotát tükrözné, hanem a fék teljesítőképességét mutatná.
Aztán kéne meg 1 szett új PZero Nero.
Kéne egy mérőcsapat, aki a hiteles méréseket elvégzi.
Kéne egy szerelő csapat, mert én nem fogom cserélgetni a kereket :-))
Szóval lásd be, hogy ez így nem kivitelezhető és semmi köze nem lenne az utcai használatból adódó élettartamhoz.
Remélem nem voltam félre érthető.
Marklar1552011-07-18 08:56:58 // 13984
Super.
Akkor olyan lehetne, hogy az útvonalba eső képeken 155 ösök legyenek?
:)))))
Képet tudok küldeni:)
Akkor olyan lehetne, hogy az útvonalba eső képeken 155 ösök legyenek?
:)))))
Képet tudok küldeni:)
Blade2011-07-18 06:38:51 // 13983
Azért nem nevezném laboratóriumi tesztnek azokat amiket leírtam...:)
Akkor sajnos ez egy szubjektív teszt lesz, amit nem kell készpénznek venni. Nem miattad, ne érts félre, csak a kopásteljesítményen kívül mást nem végzel el.
Egyszer csinálhatnánk egy olyan gumitesztet, ami a pályán végzünk el, mérve a köridőket és a kopást, melegedést és a többit...
Akkor sajnos ez egy szubjektív teszt lesz, amit nem kell készpénznek venni. Nem miattad, ne érts félre, csak a kopásteljesítményen kívül mást nem végzel el.
Egyszer csinálhatnánk egy olyan gumitesztet, ami a pályán végzünk el, mérve a köridőket és a kopást, melegedést és a többit...
GEORGE2011-07-18 05:02:17 // 13982
Gyorsan végig kattintgattam az "útvonalat" megoldható úgy is a blogomba jutás, hogy csak az Alfáról látsz képet-ket :-)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Marklar1552011-07-17 23:43:26 // 13979
Ha lehetne kérni. Akkor miután megírtad a blogodban a tapasztalatot. Utána tessék bemásolni ide is...?
1, én spec jól elfelejtem majd. Pedig érdekel a téma.
2. nem kéne az oldaladon keresgélni
3. ha belépek az oldaladra, akkor Téged is látlak... :))))
1, én spec jól elfelejtem majd. Pedig érdekel a téma.
2. nem kéne az oldaladon keresgélni
3. ha belépek az oldaladra, akkor Téged is látlak... :))))
GEORGE2011-07-17 10:16:41 // 13977
Nézd, a laboratóriumi teszteket megcsinálja majd más.
Én élettartam tesztre kaptam és azt kérték, hogy mondjam el a tapasztalataimat a Pirelli PZero Nero-hoz képest. Tehát úgy fogom használni, mint eddig bármelyik gumimat....
A szinte tökéletes Pirelli azt takarja, hogy evvel a gumival meglepően nagy kanyarsebesség érhető el a 156-al, tehát nagyon jól a tapadása, nagyon szépen fut egyenesen is!
A méretéhez ( peresség, átmérő) még komfortos is, már amennyire komfortosságról lehet beszélni egy sportos gumi esetében.
Kedden gumiztam át, a levett gumikat egyesével bemértük profil mélységre, az új gumik is lemérve. ....stb stb a többit a blogban.
Én élettartam tesztre kaptam és azt kérték, hogy mondjam el a tapasztalataimat a Pirelli PZero Nero-hoz képest. Tehát úgy fogom használni, mint eddig bármelyik gumimat....
A szinte tökéletes Pirelli azt takarja, hogy evvel a gumival meglepően nagy kanyarsebesség érhető el a 156-al, tehát nagyon jól a tapadása, nagyon szépen fut egyenesen is!
A méretéhez ( peresség, átmérő) még komfortos is, már amennyire komfortosságról lehet beszélni egy sportos gumi esetében.
Kedden gumiztam át, a levett gumikat egyesével bemértük profil mélységre, az új gumik is lemérve. ....stb stb a többit a blogban.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Marklar1552011-07-16 22:14:39 // 13975
Hmm.
Mi meg épp ma vettük észre, hogy b1 a kis Lancian. de nálam van ilyen bőven:)
Nem akarom rontani az amorésok bizniszét. Én Érden ismerek egy nem amorést...
Mi meg épp ma vettük észre, hogy b1 a kis Lancian. de nálam van ilyen bőven:)
Nem akarom rontani az amorésok bizniszét. Én Érden ismerek egy nem amorést...
Anett1662011-07-16 21:16:57 // 13974
Eltört a jobb első rugóm. Tud valaki bontottat, olcsón?
SOS!
SOS!
Blade2011-07-16 19:40:28 // 13973
Egyetértek, szerintem is a legjobb gyártó a Michelin.
Azért használok most A048-akat, mert 17-es méretben nincs a Michelinnek semi-slick gumija.
A GTA-ákon nekem is volt Pirelli P Zero Rosso, de attól hatványozottan jobb a Michelin PS2 is, a PS3 meg főleg, a SuperSport ami most jelent meg, még jobb lehet.
Úgyhogy nekem is megvan a köv. gumim a GTA-ra:)
Azért használok most A048-akat, mert 17-es méretben nincs a Michelinnek semi-slick gumija.
A GTA-ákon nekem is volt Pirelli P Zero Rosso, de attól hatványozottan jobb a Michelin PS2 is, a PS3 meg főleg, a SuperSport ami most jelent meg, még jobb lehet.
Úgyhogy nekem is megvan a köv. gumim a GTA-ra:)
Blade2011-07-16 19:36:42 // 13972
Ez oké.
De én arra vagyok kíváncsi, hogy milyen "tesztekből" fog állni a gumiteszted...
Mert a futásteljesítményt meg lehet ítélni nagyjából objektíven ugye, de a többi tényezőt? Bár hozzá kell tenni, hogy a futásteljesítmény is nagyban fog függni a vezetési stílustól és a használattól, pl. a guminyomástól.
A többi teljesítményét hogy állapitod meg?, pl. a tapadását vizes-száraz úton, fékutakat különböző körülmények között, futófelület méretcsökkenést bizonyos terhelések után, zajosságot, gördülési ellenállást stb. stb. Az egy kicsit kevés lesz, hogy "kurva nagyot fogott a hétvégén a szerpentinen wazze".. Szal érted mire gondolok?!
Azt is kifejethetnéd bővebben, hogy a "156-on a szinte "tökéletes" Pirelli PZero Nero" mit takar.
De én arra vagyok kíváncsi, hogy milyen "tesztekből" fog állni a gumiteszted...
Mert a futásteljesítményt meg lehet ítélni nagyjából objektíven ugye, de a többi tényezőt? Bár hozzá kell tenni, hogy a futásteljesítmény is nagyban fog függni a vezetési stílustól és a használattól, pl. a guminyomástól.
A többi teljesítményét hogy állapitod meg?, pl. a tapadását vizes-száraz úton, fékutakat különböző körülmények között, futófelület méretcsökkenést bizonyos terhelések után, zajosságot, gördülési ellenállást stb. stb. Az egy kicsit kevés lesz, hogy "kurva nagyot fogott a hétvégén a szerpentinen wazze".. Szal érted mire gondolok?!
Azt is kifejethetnéd bővebben, hogy a "156-on a szinte "tökéletes" Pirelli PZero Nero" mit takar.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Dévid2011-07-16 17:06:53 // 13970
Igen, sok. ContSport2 van fenn hátul, azt szeretem. Elől Dunlop SP SportMaxx van, már az is elhalkult (kagylósra volt kopva, az előző kocsi amin volt feltehetőleg lengéscsillapító hibával küzdött) Öcsémek most Michelin Pilot Sport van fenn, az is jónak érződik.
Viszont más!
195/60 R15-ben ajánljon valaki valami jó gumit, maximum 20.000 forint/db értékben.
Viszont más!
195/60 R15-ben ajánljon valaki valami jó gumit, maximum 20.000 forint/db értékben.
Csöri2011-07-16 15:53:16 // 13969
Nem lesz rosszabb a Michelin a Pirellitől. Kopásállóságba pedig a Michelin a legjobb.
Nekem a Multin Energy Saver van. A 3. szezont futja, és még lazán van benne ugyanennyi. Az eredeti Pirelli 60 ezernél kukás volt, ezek kb 80 ezerig elmennek. Csendes, vizen jól viselkedik.
A GTA Pilot Sport-tal fut. Ott más az igénybevétel, de a futásteljesítménye már most magasabb mint az eredeti Bridgestone Potenza S02 volt. Itt is kijön az plusz 1 szezon amit a Michelin mindig előtérbe helyez a reklámaiban.
Tavasszal nem is kérdés mit fogok tenni a GTA-ra.
Nekem a Multin Energy Saver van. A 3. szezont futja, és még lazán van benne ugyanennyi. Az eredeti Pirelli 60 ezernél kukás volt, ezek kb 80 ezerig elmennek. Csendes, vizen jól viselkedik.
A GTA Pilot Sport-tal fut. Ott más az igénybevétel, de a futásteljesítménye már most magasabb mint az eredeti Bridgestone Potenza S02 volt. Itt is kijön az plusz 1 szezon amit a Michelin mindig előtérbe helyez a reklámaiban.
Tavasszal nem is kérdés mit fogok tenni a GTA-ra.
Online tag
4
Vendég4
612
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Ugyanaz kicsiben
- Oldtimer, youngtimer
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Forma-1
- AlfaCity 2025 - július ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 159
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
