Whiteskull2006-08-10 09:08:42 // 14059
SzJ2006-08-10 08:51:52 // 14058
Xixo2006-08-10 00:58:59 // 14057
Ha megígéred, hogy minden évben mi nyerünk, akkor lehetnek izgalmasabbak a futamok és nem kell mindenkit leköröznünk. Ok??? :-))
Whiteskull2006-08-10 00:55:21 // 14056
Én meg akármekkora Ferraris vagyok, untam a verseny nélküli F1-et. :)))
Whiteskull2006-08-10 00:55:21 // 14055
Én meg akármekkora Ferraris vagyok, untam a verseny nélküli F1-et. :)))
Xixo2006-08-10 00:52:41 // 14054
De akkor se voltak ám annyira jók. Nem nyertek valami hatalmas különbséggel annak idején sem...
Szkúzi, de én csak a Ferrariról tudok jókat írni!! :-)))
Whiteskull2006-08-10 00:47:19 // 14053
Azt el kell ismerni, hogy nagyon eltalálták akkor a kocsijukat. Olyan könnyű, és kicsi motort csináltak, hogy nem lehetett senki se az ellenfelük. És amikor megjelent ez a fekete-ezüst kombináció, még tetszett is. :))
Xixo2006-08-10 00:41:21 // 14052
Fúúú, én utáltam a Mekit is, amikor olyen jók voltak!! :-)))
Sőt volt, hogy azt mondtam, hogy akkor már inkább a honda vagy a rönyó nyerjen, ha már nem a Ferrari. De ma már visszasírom a hekinenes időket!!
Persze azért nem azt amikor ő lett a VB... :-))))))
Whiteskull2006-08-10 00:11:31 // 14051
Teljesen reálisan nézve a dolgokat, azért a ferrarit se kell félteni. Nagyon sok húzása nem tetszett, de ugyanezt meghúzza a többi csapat is.
Amikor az elején a mekivel voltak harcban, akkor tiszteltem a mercédeszt. Jó buli volt.
Most a Renault már teljesen másképp játszik. (lásd amikor vb. bajnokok lettek, mit írt ki az egyik szerelő a hátára) Ezzel megutáltam őket.
Kiváncsi leszek a legközelebbi száraz futamra! :DDDD
Xixo2006-08-10 00:02:53 // 14050
Lehet, hogy neki is valamilyen agybaja van és azt akarja, hogy mindenki vele foglalkozzon még akkor is, ha utálják. Olyasmi lehet ez, mint amikor ebbe a topicba olyanokat ír be valaki, hogy "csaló Ferrari"... :-))))
Ezért nyilatkozhat ilyeneket!!!
Whiteskull2006-08-09 23:57:05 // 14049
Na jó! Köpködhet, de ki hisz neki? :))))
Xixo2006-08-09 23:56:04 // 14048
Pont ez az!!! Ők felválalták és nem köpködtek, mint Mr. becsületesflávió...
Whiteskull2006-08-09 23:53:31 // 14047
Szerintem ezt a csapatsorrendet a Ferrari már nagyon régen bevallotta. Csak szegény Bari nem hitte el. Megsértődött, és ezért csinálta azt az ausztriai balhét. (mondjuk az elég undorító volt).
Azon kívül minden csapatnál meg van a sorrend, ha közelébe kerülnek a vb. címnek. :)))
Xixo2006-08-09 23:49:47 // 14046
Ja, tényleg!!
Nem is a Ferrari volt az aki azt mondta, hogy nincs náluk csapatsorrend, mert az nagyon csúnya dolog, de aztán mégiscsak mindig elengedte a gyengébb versenyző a jobbikat!!
De akkor melyik is volt ez a csapat??? Ja, hogy a dácsia?!!!?? :-))))
Whiteskull2006-08-09 23:43:25 // 14045
Ez a dolga. Ezért szerződtették. Ugyanúgy mint Barit, csak ő be is tartja a szerződési pontokat. :))))
Xixo2006-08-09 23:40:52 // 14044
Xixo2006-08-09 23:31:07 // 14043
Te beszélsz flávijóbriattóréul???
Máskor is fordíthatnál!!! :-)))))
Inner Circle2006-08-09 22:56:30 // 14042
Az más kérdés, hogy ha az ember 140-ről akar előzni, akkor ezt röhögve és villámgyorsan megteheti ötösben a V6-tal, míg a kismotoros modern autóknál jobb, ha még egyszer átgondolja a dolgot.
Inner Circle2006-08-09 22:55:04 // 14041
Alig 200 fölött elfogy még az America is, és addig is kínkeservesen szevedi föl magát, ezt pedig egy közepes 1,6-os ma már tudja. Sajnos a kockaforma légellenállása borzalmas (és közben a fogyasztása is). Kvázi ugyanezzel a motorral a 155, 164 már utolérhetetlen.
GEORGE2006-08-09 22:51:56 // 14040
A végsebesség nem mérvadó, hiszen az aerodinamika rengeteget fejlődött. A 2.5 meg 3.0 75-ösöket röhögve otthagyja az autópályán akár egy nagyobb motoros Mucuki is
Nem akarok kötözködni!
De ezt te sem mondod komolyan!
Melyik az a mutyuki amelyik a fenti ALFA ROMEO-at lenyomja végsebességben????????
A kétkerekű mutyukikat leszámitva??
Inner Circle2006-08-09 22:23:47 // 14039
Nem is kell típust írni; 1,6-os 110 lovasa a Peugeot-Citroennek van, átlagosan szar modern autópéldának megteszi :D Na, hogy ezt rövid távon nem verte oda egy hathengeres Bömbi, azt csak úgy hiszem el, ha annak valami komoly kehéje volt. (A végsebesség nem mérvadó, hiszen az aerodinamika rengeteget fejlődött. A 2.5 meg 3.0 75-ösöket röhögve otthagyja az autópályán akár egy nagyobb motoros Mucuki is, ezen nincs mit vitatni.)
Amit a teljesítmény-tartományokról írsz, én pont fordítva látom. A nagy lökettérfogat nagy szabadságot is jelent, és pont amit a tuningról írtál, nagyon is helytálló a nagy motorok mellett: nem kell őket szénné tuningolni, hogy kényelmes, széles tartományban adják le a teljesítményüket. A Milanóval egyszer sétakocsikáztam a Gellérthegyen 40-50 körül és roppantul zokon vettem, amikor egyszer egy emelkedőn ki kellett venni ötösből - hiába, hat henger nem hazudik! :-) Aztán egy másik motor került az autóba, és örülök ha négyesben felvergődök ugyanott... pedig ez a motor sem füstöl vagy kerreg. Egyszerűen csak ez sz.r, az előző meg jó volt. (Ja és a váltóját úgy áttételezték, hogy 160-nál egyszerűen elfogy.) Ez lehet a helyzet a próbált Bömbivel is.
Szóval tisztázzuk, hogy mit értünk "kenterbe verés" alatt. Ha az autópályát, akkor nincs vita, egy közepes 1,6-ossal már sokkal jobban lehet hasítani, mint egy régi akár V6-ossal. De ha pusztán a motor adatait, akkor nehéz lesz engem meggyőzni arról, hogy ne a régi nyomatékhegyet válasszam, hanem az újmódi kis pörgőseket :D
És még egy szót az összehasonlításról: kifogástalan, azaz versenyképes állapotú régi autóval csak a 33 P4 tapasztalataira támaszkodhatok, az hülyére vert bármiféle modern paripát. Amikor kijött a négyes Golf a csoda-PDTDI-akármivel, egyből áthozta egy haverom, mentem vele egy kört és halálfélelmem volt benne. Papíron erősebb volt a P4 137 lóerejénél és ugye nem fogta vissza az összkerékhajtás sem, úgyhogy megpróbáltam vele előzni ott, ahol a P4-gyel rendszeresen szoktam... hát, éveket öregedtem pár pillanat alatt, örültem hogy visszafértem a teherautó mögé és úgy adtam vissza a kulcsot a srácnak, hogy többé nem akarok ilyen autónak a közelébe sem kerülni.
Blade2006-08-09 21:54:02 // 14038
Én nem akarlak titeket meggyozni semmirol, ezért nem etetek répát a kutyámmal sem..:) Észre vehetnétek,hogy egy teljesitmény adat meg egy nyomaték adat nem mond el mindent egy motorrol.Meddig lehet elmenni egy tuningnál ugy hogy "megérje"? A tuning sem arrol szol hogy a legutolsot is kipréselni egy motorbol...hanem arrol hogy minnél használhatobbá tenni azt a plusz teljesitményt amit elértunk. Minek még +5loero ha tiltás elotti ezres tartományban adja le a motor elotte meg rosszabb mint gyári állapotában.
Faterom szar 1.6-os 110loeros autojával(szándékosan nem irok márkát)ami csupa aluminiumblokkos,versenyeztem egyik barátom 8 évvel idosebb 325i(170le) benzinesével.A legnagyobb sebesség kb 180 volt és kb annyi esélye volt ellenem mint egy csigának a hatsávoson...Na jo, 2 sávoson.. Gyorsulásban sem volt a szeren az 1.6-oshoz képest,dinamikában meg pláne.Hogyan lehetséges ez?? 3pontos kérdés.Az autok kozti sulykulonbség kb 130kg. Mielott megvárnáma humorosobbnál humorosabb hszeket inkább leirom szerintem miért van igy. Lehet hogy egy 95-ös kétiteres 150 loerot ad le meg 170 nm-t,egy mai 1,4-1,6-os meg 100-120 loerot és 130-160 nm-t, mire a régi kettes eléri azt a tartományt ahol legerosebb, a kicsi uj már szét is forogta volna magát. Magyarán addigra rég leforgattta a sebességet. És nem azért porgosebb mert kisebb, a mostani nagyobb motorok is fejlodtek már annyit hogy sokkal jobb legyen a motorkarakterisztikája. Egy példa: cápa bmw 325 136loeros kb 20 éves,ha nem tudnád hogy 136 le gondolni lehetne vagy 80nak egy proba után... Ugye mennyit fejlodott a technika?:)
Inner Circle2006-08-09 20:26:44 // 14037
Főtengelyről szó sincs, ez gondolom megint valami színvonalas magyar forrásból (f1hirek.hu? a5.hu?) jön :D A kósza hírek "driveshaft"-ról szóltak, ami "féltengely" (ellentétben a "crankshaft"-tal, ami "főtengely"), és a Renault már rég cáfolta őket, mondván hogy a kerékanya volt hibás (ami valószínűbb is volt). Abban meg teljesen igazad van, hogy nem érted a főtengely-parát, nem is lenne értelme :D
Inner Circle2006-08-09 20:21:46 // 14036
Nekem elég, hogy eddig minden másban igazam volt; most már neked is kijárt hogy észrevehess két rosszul összevont félmondatod, legyen már egy kis sikerélményed! :D
vipex2006-08-09 17:10:46 // 14035
IC
az opel blokk az nem azél hanem álluminium :-) ennyje ezt sem tudod :-)))
Ferke2006-08-09 13:27:13 // 14034
Jah, és fiszikella 8. helye az időmérőn? Ééérdekes, hogy nem tartanak a Ferraritól...:)
Songokou2006-08-09 13:26:54 // 14033
Gondolj csak bele, ha azt mondta volna:
"hat oriasi mazlink volt h a bridzsszton egy fos gumit adott a ferrarinak, es alfonzo oriasi szerencsevel odatevedt az elso helyre, ahonnan azert kellett kiallnia mert bena pocsok voltak a szereloink, radasul ha nem esik ki raikonen akkor 100%, igy h kiesett meg csak 98% h nem nyerhettunk volna. Radasul 3 hete egyre rosszabb az autonk, ami nagyreszt az en hibam is, mert csapatvazatokent olyan aero elemek hasznalatat engedelyeztem amikorl nem is tudtuk,hogyan is mukodhatnek."
Egy dolgot mar reg megtanultam: F. B. nyilatkozatait nem szabad komolyan venni, azok alapjan felesleges lenne a atobbi csapatnak felallni a rajtracsra, hiszen nem csak a versenyzoik a legszebbek es a legjobbak, de meg az auto is mas dimanzioban mozog.
Szegenykem azthiszi h az F2004 az ove...
Ferke2006-08-09 13:26:19 // 14032
Hát igen. Pont ez a fura! Ugye mindenki védi a seggét, és festi rózsaszínre a helyzetet minden nem túl jól sikerült futam után, még a Ferrari is :)
De gyanús az is, hogy alonzo jött ezzel a főtengely-parával, amikor mindenki látta, hogy leesett a kerékanya. miért dobta be a főtengely-parát? Lehet, hogy tényleg a főtengellyel volt gond? Mert akkor viszont marha nagy a gond! De lehet, hogy nem is főtengely-gond volt, csak xarul fordítottak? Mert ha a főtengellyel van gond, akkor csak megáll az autó, nem csúszkál...tehát ezt nem értem:)
Grando2006-08-09 13:21:54 // 14031
Ahol ennyire hazudnak, ott nagyon ég a ház. :DD
Ferke2006-08-09 13:19:17 // 14030
Mi a francról beszél vajon ez az ember?????
1. "Boldogok vagyunk, hogy a vasárnapi versenyen minden körülmények között kimagaslóan teljesítettünk, és mi volt a legjobbak a mezőnyben"
Amikor száradta pálya, ugyanazzal a gumival nem hogy a Ferrari, de még a Honda is ütötte a rönókat! Legjobb köridő: Massa!
2. "Szent meggyőződésem, hogy a száraz pályán is megvertük volna a Ferrarit!"
Massa időeredménye és a futam második fele pont ezt cáfolja!
3."Már Hockenheimben is bemutattunk újításokat, melyek ezen a hétvégén hozták csak meg igazán a gyümölcsüket"
A rönó Hockenheim-ben volt a legxarabb, ki is jelentették utána, hogy minden újítást felülvizsgálnak, mert NEM A LENG.CSILLAPÍTÓK hiánya volt a gond, hanem a csomag!
Ez az ember azt hiszi, hogy az elmúlt két nagdíjat rádión közvetítve "látta" mindenki???? Kééész vagyok.....
Whiteskull2006-08-09 12:21:20 // 14029
Oké, ebben van igazság. Az én váltóm se volt sokkal jobb. De ha már csinálnak egy ilyen különleges műsort, akkor nem hiszem ennek kellett volna lennie benne a fő témának.
Inner Circle2006-08-09 12:17:35 // 14028
Tegyük hozzá: a váltót némi joggal. A GTV-n télen az első 15 percben nem lehetett kettest kapcsolni, egyest meg csak álló autónál :D
TarP2006-08-09 11:00:15 // 14027
Nem tudok mit mondani. Valamit szidni kell egy Olasz rozsdaboglyán :)
Whiteskull2006-08-09 09:57:50 // 14026
Most ezt komolyan mondod? :-O
Amikor az ominózus tv adásban ott volt nekik négy GTV, és a műsor felében a váltójukat szidták.
Whiteskull2006-08-09 09:54:58 // 14025
TarP2006-08-09 09:52:56 // 14024
Megállapíthatták volna, hogy ezért a pénzért megeszi a mai Űberfasza sportlimók jó részét:)
Whiteskull2006-08-09 09:15:19 // 14023
Szerintem annyira nem rossz a cikk. Mármint hozzájuk képest. Inkább szeretnivaló autónak állítják be. De legalább most nem a váltót szidták agyba-főbe.
TarP2006-08-09 09:12:07 // 14022
Én meg nem szoktam említeni a turbót, csak azt, hogy 2.0-ás motor van a traktorban, 202 lóerővel:)
Ja és a TotalCar-on van egy 164 2.0V6TB teszt. Érdekes olvasmány, de nagyon megbízhatalannak állítják be, pedig nálam jól viselkedik :)
Whiteskull2006-08-09 09:05:11 // 14021
Természetesen teljesen igazatok van. :)))
Még a mai időkben is megdöbbennek néhányan, amikor megtudják, hogy a 25 éves 1,5-ös boxiban 95 paci van. És ez még nem a legerősebb belőlük. :)))
TarP2006-08-09 08:58:49 // 14020
Túrót szívóval összevetni nem fair, még akkor sem, ha VW :)
Mit tudnak most az 1.4-es szívók? 16V és 90-100ló? Gondolkodós elektronika miatt lassú reakciók?
Egy két elhangolt motoron (H S2000, Toy 1.8) amik még a kifejlesztőik szerint is nyomatékszegények, nem találsz ütős ellenfelet a "régi" 2.0-sokkal szemben. 180-190Nm-ert és 140-150lóerőt nem tudnak a mai szívó 1.4-ek, de még az 1.6-ok sem.
Lacza2006-08-09 08:38:25 // 14019
:DDDD
azért meglátszik ki tud AUTÓT gyártani:)
Inner Circle2006-08-09 08:37:11 // 14018
Az Alfa ma már nem gyárt 1,4-es motort, de nézzük meg azt, amikor gyárott: a 145-ös pompás 1,4-ese 2000 körül 103 lóerőt tudott, a 75-ös kétliteres twinspark motorja 1990 körül 140-et... újabb 10 évvel korábban már az én Alfetta GTV-m is 130 lóerős volt, 1970-ben pedig asszem 122 lóerőn állt a licit. És ezek csak a puszta lóerőadatok, a nagyobb lökettérfogat egyéb áldásairól még nem is beszéltünk.
Inner Circle2006-08-09 08:32:19 // 14017
Ja, turbóval és kompresszorral... nézzük csak, mit tudott egy - igaz, 1,6-os - kisebb motor a klasszikus Alfa napjaiban?
"On February 18 1965, Autodelta's first creation was presented at the Amsterdam Motor Show. The car was a development of the Giulia GT, rechristened the GTA (the A stands for 'alleggerita' (lightened)). The outer body was the same as that of the GT, but the interior trim was made out of Peraluman 25, a light alloy of aluminium, manganese, copper and zinc. The GTA differed from its sister externally in the addition of front air intakes, handles and the triangular Autodelta badge. The Twin Spark engine underwent rigorous reinforcement to increase the power output from 106 to 170 bhp."
Nem baj, fiúk, 40 év lemaradás még nem a világ!... :D
Whiteskull2006-08-09 08:18:29 // 14016
Ebben teljesen igazad van. :)
Whiteskull2006-08-09 08:18:03 // 14015
Épp most hirdetik a 170 le-s fosvágent 1,4-es motorral. :)
Lacza2006-08-09 08:12:14 // 14014
Persze,valami agyontunningolt csodajárgány:)Biztos van,de az már nem egy hétköznapi 1.4-es:)
Whiteskull2006-08-09 08:01:01 // 14013
Azért van olyan. :))
Lacza2006-08-09 07:56:28 // 14012
Azért én megnézném azt az 1.4-es skodát vagy bármit,ami lehagyja a régi 164-esemet,vagy a 75-öst:)
Inner Circle2006-08-09 07:14:49 // 14011
""...és ezért ver kenderbe egy mai 1.4-es egy tizéves kétliterest..." erős túlzás."
Pláne "kenderbe" :D legalább lucernába vagy zsizsikbe verne :DDD
Az állítással én sem értek egyet, többek közt azért sem, mert az igénytelen megoldások is masszívan terjednek és pont az Alfa igazán igényes motorjai estek el sorra a költséghatékonyságért folytatott versenyben. A könnyűfém blokkos boxer, Nord és V6 motorok is kipusztultak, lett helyettük acélblokk Fiat és Opel alapon.
Másrészt meg a mai 1.4-esek sehol sincsenek a tízéves kétliteresektől, se lóerőben, se menetkomfortban.
bszl2006-08-08 23:49:55 // 14010
"...és ezért ver kenderbe egy mai 1.4-es egy tizéves kétliterest..." erős túlzás.
Online tag
3
Vendég3
648
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Spider
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Stelvio
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10