Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Tom122010-10-04 03:20:56 // 90148
...dehogy maláj, természetesen Szingapur akart lenni...:-)
Tom122010-10-04 02:14:43 // 90147
Kösz´, hogy amíg nem voltam itt, átvetted a stafétát, de amint látod, nincs értelme...

Mindenki "hülye", kezdve az FIA versenybíráitól, Hamilton a f@sza gyerek, így kell/ezt csinálni/ előzni, nincs mit beszélni tovább róla...

Roncsderbi rulez.;-))

Jöhetne már a következő futam, de aztán minden résztvevő jól gondolja meg, hogy mikor, hol, milyen szituban, milyen íven kanyarodik, mer Qnagy balhét kavarnak itt...:-)
Tom122010-10-04 02:07:35 // 90146
"Webbernek csak a gázt kellett volna elvennie egy kicsit, és máris elfért volna Hamilton mögött"

Autóverseny, oohhh, yeeee... :-DDD

Én is "szemét vagyok", én sem engedtem volna el. Ez van.:-)


Na, mindegy, hagyjuk, reménytelen a dolog...

Tényleg befejeztem, ezentúl ignorálom a Webber vs. Hamilton / Malayzia 2010 témát, de lehet, hogy az egész topicot, mint már páran /ha nem vettétek volna észre/, pont az ilyen meddő viták miatt... :-/
Kinek van erre szüksége?
Xixo2010-10-04 01:47:22 // 90145
Azt hittem, hogy én nagyon utálom Hemiltont, de már látom, hogy vannak sokkal elvakultabb gyűlölői is.
Webber meg lassan Kimi sorsára jut nálam...
Selmak2010-10-03 19:36:33 // 90144



Felfogás beli probléma nálad lehet. Hol nem a pályán megy Webber? Akár hogy is csűröd, csavarod a két fehér vonal közötti rész a pálya. A kanyar bejárat előtt hami nem volt belső íven, max középen, a belső íven Webber volt, olyan szabály meg nincs hogy az ideális íven fordulót el kellene engedni.
Atesz19872010-10-03 18:57:23 // 90143
Nem, nem az Én látásommal, hanem a Te felfogásoddal van a baj. Hamilton van az elméleti belső íven. Webber olyan íven van, ami már nem is a pálya. Ott nem lehet elfordulni, ha tök egyedül van, akkor sem.

Úgy látszik nem érted. Hamilton választott egy ívet, amit Webber forma 1 pilóta lévén tudnia kellett, hogy merre vezet. Ennek ellenére az első pillanattól kezdve látszik, hogy Webber ott próbál majd elfordulni, ahol nem nagyon lehet, és eleve nem is lesz hely. Számomra mindent elmondd, hogy azt sem tudta ki tartotta fel. Számtalanszor leptek meg a pilóták, mikor az interjú szobában percről percre elmesélték éppen ki mellett, meg hogyan mentek el. Legyen az lekőrözés, vagy előzés. Webber azt sem tudta hol van, megzavarta a szituáció. Sutil sokkal ügyesebb volt, pedig Kubica ennél sokkal nagyobb arroganciával jött mögötte. Ezeknek a srácoknak nem akadály a gyors tempó közbeni döntés hozás. Webbert leszámítva...
Selmak2010-10-03 17:30:59 // 90142
Webber nem a belső íven volt. Hamilton volt a belső íven. .

Úgy látszik súlyos látászavarban szenvedsz, vagy a külső és belső fogalmakkal nem vagy tisztában.

Atesz19872010-10-03 13:32:22 // 90141
Pont nem jónak címzed, mert Én leszarom Alonsot ; Hamiltont, meg Webbert meg rühellem. Nekem egyáltalán nem tetszik, hogy ez a 3 pilóta vezeti a pontversenyt. Igazából, bár nem Button a legjobb, az elsők között Ő a legszimpatikusabb számomra.

Olyan nincs, hogy a hátulját ráhúzom valakire. :D Ne röhögtesd már ki magad. 300-nál nem változtatgatjuk csak úgy a kanyar ívünket... A kanyarba menet eldőlt már, hogy Hamilton melyik íven fog elfordulni. Tisztán látszik, hogy Webber meg sem próbál olyan pályát választani, ami nem keresztezi Hami útját. Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy Webber eleve el sem tudott volna fordulni, akkor sem, ha több hely marad ott. Mivel eleve a belső ív legszélén ment bele a kanyarba, egyértelmű, hogy ha nincs ott Hami, akkor a kanyar kijáratánál átsodródott volna a külső ívre. Azt a kanyart nem lehet bevenni a belsőívtől 10 centire. Webber nem a belső íven volt. Hamilton volt a belső íven. Webber olyan helyen akart elfordulni, amin eleve nem lehet.
Selmak2010-10-03 12:43:42 // 90140
Ha végre betiltják a duplafedelű diffúzort és az egyéb olyan aero elemeket amelyek megszünteti a mögötte érkező tapadását akkor látunk majd újra ilyen csatákat, addig csak vágyálom.
Satti2010-10-03 12:31:03 // 90139
Ez volt az igazi és korrekt csata, nem amit ezek most bemutattak.......Dijon 1979
Selmak2010-10-03 12:16:08 // 90138
Force India nem egy kategória a Kubica vezette Renault-val, esélye se lett volna Sutilnak a következő kanyarban. Kubica és Sutil vérmérséklete és vezetési stílusa se ugyanaz. Sutil jobbnak látta hogy elengedje Kubicát, Webber meg nem. Ha meg versenybírók szabályosnak látták akkor kár a szart tovább pofozni.
pb_2010-10-03 12:15:45 // 90137
+ új gumija is volt.
Selmak2010-10-03 12:10:37 // 90136
Belső íven volt, miért vette volna el a gázt, hami húzta rá a hátulját webberre. Ráfaragott. Persze a sok ferka fannak meg van őrülve hogy nem úgy csűrték csavarták a versenyszabályzatot hogy nekik jó legyen. Persze ha alonso csinálta volna ugyanezt akkor a világ legszabályosabb manővere lett volna. Kettős mérce.
Kriszo2010-10-03 12:10:31 // 90135
Persze..Sutil még előrébb is volt...Mégis feladta a pozicioját hogy elkerülje az ütközést..Kubica pontosan ugy vágta le a kanyar csúcsát mint Hamilton.Szikrányival sem hagyott több helyet..Megmagyarázni meg mindent meg lehet..
Selmak2010-10-03 12:06:42 // 90134
Force Indiát ne hosonlítsd össze már a Red Bullal. Sutil nem tudott volna olyan féktávot venni mint Webber, mert az autója alkalmatlan rá, Kubica meg hamarabb befejezte az előzést mint hami.
Kriszo2010-10-03 12:05:35 // 90133
Nem szarjuk le a versenyszabályzatot csak oltári nagy baromságokat mondtok itt mind a ketten...
Tom:Kit tolt le Hamilton vazze???Bement webber mellé az letolás????
Ezen a pályán ugyis annyi előzési pont van, hogy két hasonló auto a büdös életbe nem előzi meg egymást....Jó hogy megpróbálja ha beszorul egy lekörözött mellé..Mi ezen a Kamikaze akcio???
De tudod mit bátyja legyen igazatok..Hamilton Kötsög volt Webber meg egy isten a legjobb pilota akit valaha láttam..És nem nem ő volt a hibás hanem Hami mert próbált egyet előzni..Szerintem vegyék el az összes pontját hamár ilyen veszélyes dolgokat produkál és nem áll be autokázni más mögé..fuj....
Atesz19872010-10-03 12:02:57 // 90132
Hamilton ment neki? Ezt hogy érted? Ha valakinek megütik a hátsó kerekét, akkor érdekes feltételezés, hogy Ő ment neki a másiknak... Pont az általad kiszedett két utolsó képen látszik, hogy Webbernek csak a gázt kellett volna elvennie egy kicsit, és máris elfért volna Hamilton mögött. Hamilton nem hagyott neki helyet, az egy dolog. De ha nekem nem hagynak helyet, hogy elforduljak valahol, akkor ott nem fordulok el... Legfeljebb utána megbüntették volna Hamit, de akkor sem az a megoldás, hogy ha Ő bunkó, akkor Én meg kilököm. Ez mindent elmondd Webberről. Szerintem direkt csinálta.
Kriszo2010-10-03 12:01:26 // 90131
.Akkor mondd meg hogy mi a különbség ezen a videon és a Hamilton vs Webber videon..Kubica pont annyit hagyott neki mint hami webbernek..
A kép alsó sarkában ott a kinti kamera....Nézegesd...
Tom122010-10-03 11:48:25 // 90130
"Te így látod, én meg nem, meg sokan, sokféleképp..mi ezzel a baj?"

Semmi, láthatjuk millió féleképp, de csak 1 igazság van és én szeretek annak a közelében lenni...:-)

"Örülök, hogy nem a Ferrari volt érintett."
Én is, habár, akkor nagy egyetértés lenne...:-)) /egy két kivétellel/ ;-)

"ha van partner, lehet vitatkozni is akár:)"


...akkor most kóstogattok, wazzze? :-DDD Kitartó vagyok ám...;-)))

"Csak úgy "objektíven" megjegyzem, hogy abban a kanyarban nem a belső íven volt az ideális ív, hanem kb. ott ahol Hami ment."

Ja, bal kanyarban a pálya közepe, vagy a jobb oldala az ideális, ill. Haminak az lett volna az ideális, akkor lehet, hogy be tudta volna fejezni pár ponttal a versenyt...
Mondjuk, van egy ideális ív, de megy ott egy másik autó, akkor símán le lehet pattintani a pályáról ,mert "útban volt", nem, szerintem ezt Te sem hiszed el.

Most mennem kell, kellemes vasárnapot mindenkinek!

Ja és délután felrakom a "Gli Anni di Gilles Villeneuve" 1 órás videót Tommi mappájába, ha érdekel valakit /nagyon jó kis anyag!/, leszedheti az "archívba".;-)
pb_2010-10-03 11:47:59 // 90129
Tudtam én.DD
Tom122010-10-03 11:39:36 // 90128
Ezek után, le után már lehet...:-DD
Tom122010-10-03 11:38:21 // 90127
Előtte volt:


Jó, legyen, de /nem csak/ szerintem, ha előtte lett volna, akkor símán megelőzi
Ezen a futamon nem volt előtte, de nagyon szeretett volna ott lenni - minden áron - de nem jött össze.

Mondjuk, ha valakit előzöl és /ha fékez, ha nem/ és úgy vágsz be elé, hogy épen csak érinted és emiatt az árokban landolsz, akkor ki lesz a hibás?

"Nézd meg milyen szögben érkezett..."

Láttam, egyikük sem érkezett az ideális íven, de minden esetre bal kanyarban a belső az ideális...
Egyébként meg nem lökte meg, Hamilton ment neki...
pb_2010-10-03 11:30:34 // 90126
VRseNYbalSet nM kLl ezN annyit rugózni.
"Miért, én kinek szurkolok, szerinted? Webbernek, vagy Hamiltonnak"
Mind2nek?D
pb_2010-10-03 11:28:00 // 90125
Kár, hogy nM ütötTék ki 1mást.))
Tom122010-10-03 11:18:55 // 90124
Kezdem azt hinni... :-/
Tom122010-10-03 11:18:11 // 90123
...mert mindig akad, aki "belecsíp" a témába.;-)

OK, akkor folytassuk... :-))

Én kezdem el? Ezt honnan veszed? Az elején sem én kezdtem, csak valahogy szúrja a szemem, hogy páran minden áron Webberre akarják ráhúzni a "vizes lepedőt".
Az a "bűne", hogy győzni akar és nem áll félre, mert Hami egy kamikázé akcióba kezdett? Igen, az, mert "akkor, ott meg kellett próbálnia" - hangzott el párszor, akkor mi más?
Ez a helyzet Alonsóval is. Ő is volt már itt minden, mert győzni akar... /...de Hamilton vagy pl. Vettel se különb, nekik sem kell egy kis "trükkért" a szomszédba menni, ha csak azon múlik pár pont/
A versenybíróság, valódi szakértők /pl. volt versenyzők/, szakújságírók, stb. megmondták, hogy síma versenybaleset volt, de itt, mikor végre már el is felejtenénk, mindig akad valaki, aki elkezdi, hogy: "Deeeee, akkor is Hamiltonnak van igaza, mert Webbernek "el kellett volna engednie" - és kezdődik mindenm elölről...

Miért, én kinek szurkolok, szerinted? Webbernek, vagy Hamiltonnak - nem talált. :-)
Satti2010-10-03 09:58:09 // 90122
Ezt csak úgy, véletlenül találtam, jól nyomták. :-) Kimi vs Montoya
GT Ɨ|ѯ2010-10-03 09:42:01 // 90121
Peace?

:-D
Selmak2010-10-03 08:01:07 // 90120
Az egész fospasszírozás csak itt azért van a ferka fanok által, mert nem olyan döntés született ami Alonsonak jó lett volna. Leszarják ők a versenyszabályzatot ha nem nekik hoz megfelelő döntést. Na ez is ilyen eset.
Buksi2010-10-03 05:35:33 // 90119
Xixo2010-10-03 02:12:23 // 90118
Az egész autója előtte volt. Vagy az se elég? Mennyivel kell a másik előtt lenni?? :)

"Ha Webber, amint valaki lejjebb említette, nem fékezett volna időben /beszúrta mellé az autót?!/, akkor a fizika törvényei szrint ő tolta volna ki Hamit, neki a betonfalnak és tényleg csak őt lehetne okolni"
Hát pont így történt és ezt is szeretnénk elmagyarázni... Webber ott csak akkor fordult volna el, ha nincs mellette senki és az egész pályát tudja használni. Nézd meg milyen szögben érkezett...
Cro1662010-10-02 22:52:23 // 90117
Te így látod, én meg nem, meg sokan, sokféleképp..mi ezzel a baj?
Örülök, hogy nem a Ferrari volt érintett.
leírhatja mindenki a véleményét, és ha van partner, lehet vitatkozni is akár:)
Csak úgy "objektíven" megjegyzem, hogy abban a kanyarban nem a belső íven volt az ideális ív, hanem kb. ott ahol Hami ment.
Kriszo2010-10-02 22:27:45 // 90116
1 hete írogatod azt hogy te befejezted aztán mindig elkezded..)Ez még nem tűnt fel..Egyébként ha valaki én teljesen objektív vagyok mert nem szurkolok egyiknek sem...)
Tom122010-10-02 21:39:51 // 90115
Áááá, mondhatod... Itt mindenki viszi a magáét és mindenki szentül hiszi, hogy igaza van... /tisztelet a kivételnek, aki objektív tud maradni/

Még egyszer leírom ahogy én láttam, aztán "bezár a bazár" többet nem foglakozom ezzel a szerencsétlen előzéssel, amiből a F1 története alatt számtalan volt, sőt, sorsdöntőbb helyzetekben is, ezért nem értem, hogy miért lett ez az egész ügy ekkorára felfújva... :-/
Ha unalmas a verseny az a baj, ha van előzés és az egyik "kakas" kiesik, akkor azon rágódunk, stb. kell ez valakinek? Talán túl sok feszültség van a levegőben úgy általában, vagy nem is tudom, hogy mi az oka...?

Volt két "erőszakos" versenyző /milyenek lennének, annak "tenyésztették" őket/, az egyik ment a saját ívén, balra, a bal oldalon, a másik megpróbálta kívülről megelőzni /körbeautózni/, de az ügy érdekében annyira nem volt hajlandó, hogy kicsit jobbra húzódjon , mert ott koszosabb a pálya, rosszabb a tapadás, stb., VAGY NEM IS AKART és hagyjon helyet a másiknak. Összeértek, kiesett, ezen nem tudom, miért kell még 1 hét múlva is vitázni. Persze, hogy Webber nem adta fel a pozícióját, balkanyarban volt belső íven, miért adta volna? Sokan elvárták volna tőlel, hogy korábban fékezett volna, csak azért, hogy Hamilton beférjen elé... Úgy őszintén, látott már ilyet valaki, hacsak nem lekörözött versenyzőről volt szó? ...hogy Hamilton már előtte volt? Nem volt, talán fél autóhosszal, vagy akár 3/4-el, de az még NEM ELÉG az előzéshez és főleg nem "jogosította volna fel" arra, hogy letolja az útról Webbert, mert az volt a szándéka, ezt látni lehetett /két legyet egy csapásra/. Ha Webber, amint valaki lejjebb említette, nem fékezett volna időben /beszúrta mellé az autót?!/, akkor a fizika törvényei szrint ő tolta volna ki Hamit, neki a betonfalnak és tényleg csak őt lehetne okolni, de nem is folytatom, mert teljesen felesleges...
Satti2010-10-02 19:30:07 // 90114
Hamiltonnak egy kicsit szélesebben kellett volna vennie a kanyart, Webbernek meg nem eszetlenül benyomni a gép orrát, bár ez nála normális, hogy nekimegy mindenkinek.
zolee1452010-10-02 18:53:03 // 90113
De kiemelek, mert nincs értelme az egészet bemásolni, az értelme nem változik. Azért kell elhagynia az ívet nehogy beszorítsa a belső ívre a másikat. Tudod, érzed, hogy bejönnek melléd elhagyod az ívet, szélesebben fordulsz, hogy a másiknak legyen helye. Mivel hátrébb van, és még a szükebb íven is így sanszos, hogy nem előz meg. Te korrektül védekeztél, ő meg marad mögötted. Nincs ütközés, a nézők látnak egy jó csatát.

Na ez nem működik az F1-ben. Itt magasról tesznek a másikra, előrébb vagyok egy kicsivel, már enyém az ideális ív, ott fordulok ahol akarok, mindenki más fékezzen. Így ne várjon senki versenyt. max ritka próbálkozásokat, amik vagy eleve életképtelenek, vagy ütközéssel végződnek.
Cro1662010-10-02 18:07:09 // 90112
Ne emeld ki a mondatomból. Azt írtam nagyjából: akkor tudott volna elfordulni ott Webber, ha Hemi nincs ott, elhagyja az ideális ívet(azért,hogy Webb is elférjen) szándékosan.Ezt miért tette volna?Takarodjon onnan, mert jön Webber és megtorpedozza vagy mi? Mert elfordulni nem tudott, ez biztos:) Nem roncsderbi ez:)
De az általad említett olvasmány szerintem egyáltalán nem vág ide...melyik rész vonatkozik Hemire szerineted?

"másik versenyzőt akadályozó manőverek, mint például idő előtti, hirtelen irányváltoztatások, egynél több irányváltoztatás, a járművek szándékos beszorítása a kanyar külső, vagy belső ívén, minden egyéb abnormális irányváltoztatás szigorúan tilos"
Satti2010-10-02 16:41:18 // 90111
Inkább mesélj, mi van Montoyával, persze ne itt, hanem a WTCC topicban, ha már nincs külön Nascar szekció. :-)
Nem hallottam mostanában róla.
zolee1452010-10-02 16:34:46 // 90110
"...helyet hagy szándékosan...persze minek tette volna."

Nem tudom...talán mert van rá szabály?:D

Ide vonatkozó olvasmány: FIA Nemzetközi Sportkódex L függeléke
2010., IV. Fejezet 2.b:)
Cro1662010-10-02 16:25:55 // 90109
Legyünk merészek...Massa jó hátvédként, kiütötte Hemit :DD

Amúgy ott Massának addig a kanyarig volt elég gondja Alonsoval(és viszont)..még jó, hogy nem ütötték ki egymást.
Xixo2010-10-02 13:49:16 // 90108
Na igen, ha már sz egész autójával elment mellette, akkor már leelőzte. Azzal, hogy Webber ész nélkül belülről keresztbe akart elmenni, már nem tudott mit kezdeni. Ennyi erővel tényleg így kell előzni ezután, hogy belülre mész, később fékezel, ezzel ezzel beérsz a másik mellé és akkor már az takarodjon onnan...
És akkor ezek szerint Monzaban Massa volt a hibás, mert nem hagyott elég helyet!? :))
Tom122010-10-02 12:35:08 // 90107
Az lett volna az ideális...:-)))
GT Ɨ|ѯ2010-10-02 08:43:13 // 90106
És még megannyian:-DD
Tom122010-10-01 22:30:36 // 90105
Az öt nem is sok, volt olyan is, akinek 20 volt évente.:-)) /pl. Andrea de Cesaris/
...meg Hamilton sem egy földreszállt angyal, szóval oldják meg ők.:-)
Kriszo2010-10-01 16:38:36 // 90104
És még egy nagyon fontos dolgot ne felejtsünk el..Ugye már csak négy verseny van hátra..4 futammal az idény vége előtti versenyen van egy ilyen baleset.MOndjuk hogy 50-50 hibások...Oké Hamilton megkapta a bütijét azzal hogy egy métert sem tudott tovább menni..Webber meg bezsebelt 15pontot...Fasza igazságos döntés nem...Szerintem ez így nem volt fair, bár nem vagyok Hamilton drukker, de legalább ha Webbert kiintik Most Fernando vezetné a vb.t.)))
Cro1662010-10-01 16:26:57 // 90103
Én csak azzal a résszel nem értek egyet, hogy:
"Mark nem akarta tálcán átnyújtani a helyét Lewisnak. Ő volt a belső íven, a bal oldali rázókőnél alig egy méterrel volt hátrébb vetélytársánál, úgyhogy joga volt a védekezéshez"
Szerintem már nem védekezett, hanem visszatámadott.
Ugyanis, csak azért volt annyira közel, mert túlengedte, nem fékezett "időben"ott a belső, nem ideális íven,ott hamarabb kellett volna fékeznie, viszont akkor Hami simán elmegy.
Webber csak akkor tudott volna elfordulni, ha Hemi nincs ott, vagy ha nem az ideális íven kanyarodik, helyet hagy szándékosan...persze minek tette volna.Tuti azt hitte, sokkal előrébb van mint Webber. Persze így utólag könnyű okoskodni.Jól van ez így ahogy van:)

De ez csak az én véleményem.
Kriszo2010-10-01 16:13:07 // 90102
Ez meg is állná a helyét ha webbernek idén kb nem az ötödik ilyen "versenybalesete" lenne...Ne vicceljetek már cseh2 néztek egész évben????Hanyadik volt ez az idén..És csak az idén....Tavaly is volt ugyanúgy vettellel, Raikönnennel, és eccer Barichelloval is hasonlo...hagyjuk már ezt...
mesa2010-10-01 14:42:14 // 90101
Mivel ez egy szemmel láthatólag versenybaleset volt, soha senki nem fogja tudni eldönteni. Még te sem, hiába idézel be mások véleményéből

Szerintem csoki megérdemelte, hogy feladja a küzdelmet,és őszintén: Webbernek is hasonlót kívántam
:DDD
Tom122010-10-01 14:41:03 // 90100
Nagyjából ezt magyaráztam én is pár oldalon keresztül, hogy akkor tette volna a legjobban Hami, ha pl. a következő kanyarban próbálkozott volna "tisztán", de lehet, hogy ott már nem lett volna olyan a helyzet...

"David Coulthard is megjegyezte a BBC műsorában -, attól, hogy az autód orra már előrébb van az ellenfeled autójáénál, még nem fejezted be az előzést. A manővernek akkor van vége, ha a te autód hátulja előrébb van, mint az övének az eleje."

Ez meg a másik, nehogy már Hamilton ennyi év után nem "érzi úgy az autóját", hogy ne tudta volna, hogy így el fogja találni Webber elsőjét, szerintem figyelmeztetésnek szánta, csak visszafelé sült el...:-)
Selmak2010-10-01 13:54:14 // 90099
Sok nyáladzó, Webber fejét követelő ferka fannak idézek belőlle

. Lewis manővere Webber ellen egyáltalán nem volt vakmerő vagy életszerűtlen - olyannyira, hogy a 7-es kanyarhoz közeledve a McLaren már fél autóhosszal a Red Bull előtt haladt, ráadásul az ideális íven. Lewis szemfülesen kihasználta, hogy a második Safety Car-os újraindítás után Mark tétovázik Lucas di Grassi Virginjének lekörözése közben, és a szélárnyékában maradva kibújt a Red Bull mögül, amikor eljött a megfelelő pillanat. Igen, opportunista megmozdulás volt, de - legalábbis eddig a pontig - teljesen tiszta. Mark később maga is elismerte, hogy Lewisnak "muszáj volt megpróbálnia, mert látta, hogy nagyon nehezen boldogulok a Virginekkel."

Ami ezután következett, az szerintem színtiszta versenybaleset volt. Egyfelől érthető, hogy Lewis nem akart teljesen kívül fordulni, hiszen azzal túl könnyű visszavágási lehetőséget biztosított volna Mark számára, úgyhogy igyekezett a korrektség jegyében éppen csak elfogadható méretű rést hagyni neki maga mellett. Másfelől az is ugyanennyire érthető, hogy Mark nem akarta tálcán átnyújtani a helyét Lewisnak. Ő volt a belső íven, a bal oldali rázókőnél alig egy méterrel volt hátrébb vetélytársánál, úgyhogy joga volt a védekezéshez. És nyilván nem szándékosan dózerolta le Lewis autóját; ami azt illeti, a Red Bull jobb első kereke még úgy is viszonylag finoman cuppant össze a McLaren bal hátsó kerekével, hogy egy cseppet megdobta a rázókő. A szó szoros értelmében persze minden versenybaleset "elkerülhető", ha a manőverrel meg sem próbálkoznak, de a sportfelügyelőknek ezúttal tökéletesen igazat adok, amiért nem osztottak ki büntetést. Nem volt miért.

Természetesen ízlés dolga, hogy inkább melyikük rovására írjuk a balesetet. Mondhatjuk, hogy Webbernek nem illett volna annyira durván és nem elég meredek szögben fordulva rámennie a rázóra; dehát mégis hova szúrt volna be, ha csak annyi helye maradt? Vagy gondolhatjuk úgy, hogy alapvetően Lewis volt a hibás, hiszen ő mérte fel, még ha csak centikkel tévedve is, rosszul a Red Bull helyzetét, és közvetlenül ez idézte elő a koccanást. Valószínűleg úgy érezte, már jobban lehagyta Markot, de - amint David Coulthard is megjegyezte a BBC műsorában -, attól, hogy az autód orra már előrébb van az ellenfeled autójáénál, még nem fejezted be az előzést. A manővernek akkor van vége, ha a te autód hátulja előrébb van, mint az övének az eleje.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak