Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Tom122009-10-06 09:15:05 // 73448
Szerintem meg az élkosarasoktól a focistákon keresztül a F1-ig nagyon sok sportoló túl van fizetve ahhoz képest, hogy pl. egy segédmunkás, akit "kutyába sem vesznek" sokszor lehet, hogy 1000x többet dolgozik, csak rossz helyen...:-)
mesa2009-10-06 09:13:13 // 73447
Elmész a faxba kishaver!!! Tudod kit nevezzél te Antikimistának?!
Unalmas vagy barátom, mert nincsenek érveid és úgy támadsz!
Ferke2009-10-06 09:13:08 // 73446
Na aggódj, ALonsot rühelljük, de van munkabírása!:)))
Ferko2009-10-06 09:10:26 // 73445
Te így látos én nem. Nem lepődöm meg, hogy az Antikimisták ilyenekkel jönnek, mint Te. Ez van.
Ferke2009-10-06 09:10:08 // 73444
Na igen, most látszik igazán, milyen sok múlik a pilótákon...:(( Ehhez kell egy Lewis, vagy egy Alonso....de ita sorolhatnám Sennat és Mika-t és MS-t is a régmúltból...
mesa2009-10-06 09:09:06 // 73443
Vagy mert senkinek sem kell évi 49 millióért... Ha valaki túl volt fizetve, az Ő.
Ferke2009-10-06 09:07:19 // 73442
HOPPÁ!!! Na, helyben vagyunk. Most itt rá is világítanék egy dologra, ami megmagyaráz 7db vb címet: elért szint. Benetton. Vb győzelem.
Aztán kihívás keresés, nem győztes autó, hanem egy xarban lévő csapat....a xarban lévő csapat segítése+embertelen sok meló+kitartás+vérh*gyuzás= további 5vb cím.
SOSE mondd, hogy egyetlen versenyző sem ülne be akármilyen gépbe, mert ez nem igaz:)))
Tom122009-10-06 08:54:08 // 73441
...közben fél szemmel "tőzsdézgetek" és egy érdekes dolog tűnt fel. Azért a Virgin részvények árfolyamának is jót tett, hogy a Brawnok kicsit "megszellőztették a logójukat...:-))


...természetesen a válság meg sokat "besegített" az esésben és az emelkedést sem csak a Brawn-nak tudható be. :-)
Tom122009-10-06 08:48:15 // 73440
Nagyjából 20 évig "vergődtek", hol kevésbé, hol erősen... :-)
Tom122009-10-06 08:45:01 // 73439
...hát igen, ha eleve úgy tervezik az autót, hogy könnyítsenek magukon a beállítások terén, akkor egy csómó időt, energiát, stb. spórolhatnak vele. Egyébként érdekes dolog ez, lassan visszatér a F1 a gyökerekhez, csak teljesen más irányból. Az 50 - 60-as években is eléggé "egyben volt a mezőny" a "kézzel eszkábált" autóikkal, akkor is szinte minden futamon más győzött /néhány kivétellel/. Tehát most felmerül az újabb kérdés, nem a számítógépeket kellene betiltani? :-DD
Ferko2009-10-06 08:17:01 // 73438
Kimi visszavonul; annyi szent. Nem azért mert nem lesz erős autó a segge alatt, hanem mert íígy akarja. Tutkó.
GT Ɨ|ѯ2009-10-06 07:10:52 // 73437
ideje lenne már visszatérni,mert ez katasztrófa,ami a csapatnál van jelenleg..:-(
Speed2009-10-06 02:19:18 // 73436
Ezzel egyet értek. Nem is vontam kétsébe SM tudását. Azt is tudom hogy szándékos volt a kis túlzás. Tudom hogy eléggé lesarkítottam a dolgot.
De Az utóbbi évelben a szabályok eléggé kiegyenlítették a mezőnyt. Vannak itt is utolsók és elsők, de a különbségek már nem olyan nagyok. Nincs akkora tér a játékhoz. Legalább is szerintem, ma nem számít olyan mértékben a pilóta. (az autó fejlesztésére gondolok) Persze hogy kell az infó. De egy jól megépített gépet, amit jól megépített számítógépekkel terveznek, Könyebb beállítani. Főleg mert kevesebb lehetőség közűl lehet választani.
Tom122009-10-06 00:10:37 // 73435
Szerintem az első fele is enyhe túlzás, meg a második is.:-) M. S.-ről /+ Sennáról is/ még "fénykorában" írták elég gyakran, hogy sokat segít a csapatnak, mert az autó technikai részével is tisztában van és pontosan megmondja, hol kéne változtatni, milyen irányban. /Nem a Schumi fanok "rögeszméje"/ Természetesen nem konkrétan azt mondta meg, hogy mit mivel ötvözzenek, milyen íveket használjanak a kipuff rendszeren, csak meg tudta mondani, hogy szerinte hol lehet az a pár tized mp "elrejtve", ami még hiányozhat. "Kitalálni", hogy hogyan csalják ezt elő, az már tényleg szín - mérnöki munka. Nem rossz dolog a telemetria sem, de azért az ember kifinomult érzékszerveit talán még nem lehet teljesen kizárni. /pl. néha hallhatjuk a "team radio"-n is, hogy "úgy érzem, hogy ez, vagy az nem megfelelő ", stb.../ Soha nem is tervezett a pilóta /kivétel talán csak Enzo Ferrari volt :-)/, csak jó irányba terelhette a mérnököket, több - kevesebb sikerrel.
pb_2009-10-06 00:10:09 // 73434
Nem vagyunk 1formák.)
pb_2009-10-06 00:09:14 // 73433
Van ilyen is.)
pb_2009-10-06 00:08:12 // 73432
Ha jövőre a kedvNced nM lSZ az F1bN, akkor kiről fogod írni az Lvakult hszkat?))
pb_2009-10-06 00:05:17 // 73431
+szoktam már a jeges oldaltól, ha más már nincs akkor jön a személyeskedés, majd a besértődés. Lehet nekem is L kéne gondolkodni, hogy az ilyen magasztaló hszeket minősítsem.))
pb_2009-10-06 00:02:07 // 73430
Akkor +int rosszul olvas6ttam a 73338 hszt és 73340es hszt?)
Cro1662009-10-06 00:00:18 // 73429
Kizárólag a stílus különbség miatt éreztem annak magam, de abban azért biztos vagyok, hogy nem divat, és mást is "zavar", nem csak engem. Az "ez van" résszel egyet értek:)
pb_2009-10-05 23:59:26 // 73428
Szted miért?)
pb_2009-10-05 23:56:54 // 73427
Nyugodtan Leír6od, Ngem nM fogsz +sérteni vele.)
Cro1662009-10-05 23:55:59 // 73426
Értem. Na erre nem gondoltam.:)
pb_2009-10-05 23:55:20 // 73425
Amikor még regLtM, ezt nM kLlett +adni, nM tudtam, hogy azóta változtattál a szabályokon, és ki kLl írni mindNt az oldalra.)))
Tom122009-10-05 23:52:18 // 73424
Talán így "gyorsabban" ír, de annál tovább tart "kikódolni".:-)
pb_2009-10-05 23:50:19 // 73423
Én is + szoktam mosolyogni, néhány dolgot. Sőt van, mikor néhány kártársal 1ütt mosolygunk.)
pb_2009-10-05 23:47:02 // 73422
Ha divat, ha nem, ez van.) Ha öregnek érzed magad öreg vagy, ha nem, akkor nem.)
pb_2009-10-05 23:45:11 // 73421
NM, a menők szMLlenzős hszkat írnak.)
pb_2009-10-05 23:43:21 // 73420
Nem kérdeztél hülyeséget, +szokás.
pb_2009-10-05 23:41:10 // 73419
Lehet, hogy te magaddal +tárgyaltad a dolgot, de mi kb egész nap azt ecseteltük neked, hogy valaki attól, hogy körbe körbe megy, még nM akkora király, mint ahogy beállítottad.
Ezt mondod majd akkor is, mikor a kedvNced Webber és lajos mögött végez a pontvRsenyben, ill a Ferrari pedig a McLaren mögött.
kesa2009-10-05 23:38:23 // 73418
Igaz, a BMW nagyon benézte a dolgot. Viszont itt jön a képbe az a dolog, hogy radikális szabályváltoztatás történt, és ki hogyan határozta meg az alapkoncepciót, olyan lett az eredmény. Ha meghatároznak egy irányelvet az autó felépítésére, a részleteket lehet finomítani, és ezzel fejlődni, de ha az alap szar, akkor az egész nem sokat ér. Láthatjuk, a BMW már másodszor tervezte át teljesen a kocsit, és egy alkalommal a McLaren is.
Xixo2009-10-05 23:30:22 // 73416
Erre is van ellenpélda, a bömös. Először fókuszoltak át 2009re, mégis ők estek vissza a legjobban. Pedig a tavalyi év után sokat várhattunk volna tőlük is.
Meg azért a Ferka, meki már egy ideje a toppon csatázik egymással, szal még a rengeteg változás ellenére is illett volna ott lenniük idén is.
Azért remélem, hogy egy jó nagy pofonként fogják fel ezt az egészet és jövőre sokkal nagyobb alázattal vetik magukat a munkába.
Speed2009-10-05 23:29:43 // 73415
Meg a zsenialitás, ami jellemezte anno a ferkákat. A mágus felnézett az égre, és azt gondolta: Holnapra mondanak 21fokos pályát, de szél se rebben. Lesz az 27 is. Na vegyük elő a keménybbik gumát, kisebb nyomással. És máris nyertek fél mp-t. Nem pedig a felhő alapján tettek fel monszung gumit, aztán várták a nagy zuhét, ami nem jött csak 5 kör múltán, amikor már szarrá rongyolódot a felülete. A pilóta meg hiába mondja hogy a döntés közös. Gondolom ő nem ért rá a felhőket vizslatni indián módjára. ( most jót vigyorgok éppen, mert elképzelem Kimit amint megáll, és szeme elé teszi akezét, Viszaűl, és kér gumit: monszunt testvér! Uff én beszéletem) Nem láttta a radarképeket.
Xixo2009-10-05 23:25:10 // 73414
Na mind1, okosabbak úgyse nagyon leszünk. :)
A Ferrari meg remélem észhez tér a kemény vezetés nélkül is...
kesa2009-10-05 23:19:12 // 73413
Szerintem van itt egy marha egyszerű magyarázat is: McLaren, Ferrari és Renault év végig keményen fejlesztették az autót. Volt, aki a vb miatt, volt, aki Nyalonzót akarta további x évre maradásra bírni a látványos fejlődéssel. A többiek meg már hónapok óta bújták a szabálykönyvet, meg építették az új autót. Erőforrásmegosztás, ez lesz itt a kulcsszó.
De szerintem ezzel én semmi újat nem árultam el.
Speed2009-10-05 23:02:28 // 73412
Azért volt már a ferrarinak mélypontja. Volt hogy évekig nem tudtak VB-t nyeri, még a legnagyobb versenyzők sem. Meg nem csak MS ment el akkor hanem olyanok is akik a csapat lekei voltak. És azért egy csapatnál sokat számít a hangulat is.
Speed2009-10-05 22:56:14 // 73411
Nem biztos hogy a töküket vakartták. De itt olyan szoros a mezőny, hogy a legapróbb eltérés már elég hogy nyerj/veszíts.
Speed2009-10-05 22:54:41 // 73410
Sokan a szívükhöz kapnak most. De próbálj ki egy szimulátoros játékot. GTR2, rfucktor. Ott ha nem is pontosan, de látni hogy milyen lehet egy autót beállítani. Mondjuk vannak versenyzók akik ezekből a játákokból kerűltek a nemzetközi mezőnybe, méghozzá jó eredményekkel. Szakemberek szerint is olyan 95%-ban reálisak is a játékok. Lesz olyan pálya ahol a toppon leszel, lesz ahol nem. Erre valaki, aki kellő tapasztalattal rendelkezik, és főleg műszakilag is ért hozzá, beállítja neked (te mondod meg neki hogy hol érzed instabilnak a gépet) És mész 2 mp-vel jobb időt. Annak a magyar fiunak, aki a seat leon kupát nyerte, a játékban is volt aki segítsen a beállításoknál. Ezt ő maga mondta el, kérdésemre válaszolva. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy hiába jó egy pilóta, ha a vas csak 0.5%-ban elmarad a vetélytársaktól. Az már körönként sok idő ám.
Kazes☻2009-10-05 22:50:55 // 73409
Itt jön be újra a képbe az összeesküvés elmélet! :)))
Egy jól vezérelt színjáték, ahol a sóóónak menni kell tovább. :)
Xixo2009-10-05 22:47:27 // 73408
És akkor a Fekánál mi a faxt csináltak a mérnökök? 10 évig tudtak autót gyártani és utána meg ennyire mellényúlnak? Nem lehet, hogy valami más változott meg és annak is köszönhető a visszaesés?
Xixo2009-10-05 22:40:02 // 73407
De még hogy! :))
Speed2009-10-05 22:38:04 // 73406
Ez Az!!
Letesztelték olyan pályán, aminek semmi köze az F1-hez. (najó ez erős, de kb így van).
Ehhez képest egy más karakterisztikáju pályán nulla, mert nincs tapadás, a sebesség 3 kmh-val kevesebb mint a többieké. Beállítják a szárnyakat kerékdőlést, stb hogy a kanyarban nyerjenek, de ennek az az ára hogy egyenesben 20 kmh minuszban vannak. Vagy fordítva. Tehát a kocsi nem komrpomiszum képes. Brawnék jól indúltak, de a többiek jobban folytatták. előálltak olyan megoldásokkal, amivel utolérték őket. Sőt mindezt nem élcsapatként tették. Sőt nem is a top pilótákkal. Tehát megint csak a mérnökök okosságán múlt. Szerintem.
Xixo2009-10-05 22:37:40 // 73405
Passz. A Rönyó visszaesését se értem. A mostani balhéig ha jól tudom ott se voltak nagy változtatások személyi téren (leszámítva Alonzó egy éves távollétét). Mitől eshet vissza ennyire egy nyerő gárda? És mitől ugorhat akkorát valaki, mint a Brawn vagy a Rbull?
Xixo2009-10-05 22:32:36 // 73404
Én is csak kérdezem. Mert kb annyi rálátásom van, amit a netes cikkekből kiszűrök.
A Ferkánál már csak a mérnökök a régiek vagy inkább meló szempontjából már ők sem és a többivel is csak a baj van. Luca nem tudom meddig nézi még Domi vergődését. :((
Kazes☻2009-10-05 22:32:05 // 73403
És az sem, hogy Vettel egy félig "kiherélt" motorral elverte az egész bandát. :)))
Xixo2009-10-05 22:28:14 // 73402
Na ez az, amit végképp nem értek. A téli teszteken még abszolút jók voltunk (ugyan nem kiemelkedően), erre az év elején meg a béka segge alá kerültünk. Pedig ott volt a többi csapat is, szal volt mihez viszonyítani.
A téli teszteknek meg az lenne a jelentősége, hogy az egész évre ütőképes autót hozzanak létre. Amit ugyan utána még fejlesztgetni kell, de az alapot a télen kell lerakni. Idén ez a Ferrarinak nem sikerült és ha szar az alap, akkor azt lehet finomítani, de ütőképes már nem igazán lesz. A Brawn meg az ellenpélda, akik fél évig vertek mindenkit a jó alapnak köszönhetően és csak utána tűntek el, de nagyon. Ez se világos, hogy lehetséges, mert gondolom ott is dolgozgatnak.
Kazes☻2009-10-05 22:27:29 // 73401
De a második verzió inkább , szvsz. :)))
Kazes☻2009-10-05 22:23:07 // 73400
Na ja, majd ráveszi Massa-t, hogy törje össze a gépet a 8-as kanyarban. :)))
Speed2009-10-05 22:19:42 // 73399
Ha akkora a ász akkor idén miért nem harcol a címért? Elvonta a figyelmét a Piké ügy?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak