Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Wickey2018-10-21 20:06:09 // 29785
Ne is mondd, még a 145jtd-t addig chipeltük, hogy letiltott az ECU plausabilty test-en megbukott, előtte mondjuk még berezonált a kéttömegű a krafttól. A mostani autóm meg se tudom írni, mert a gyári nyomatékra van méretezve a váltó. Faszom a ZF6HP19-be... :)
Tocke2018-10-16 08:49:12 // 29784
Na igen, okádja a füstöt és igénytelenek a külsőre is, legalább mosná le. Összefüggést látok a kettő között.
RomeoOne2018-10-16 08:42:49 // 29783
Azt hiszem, hogy dízel :DDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-11 20:25:35 // 29782
Suzuki is leáll és a Fiat is az 1.3 Mjet-tel...
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-08 11:28:33 // 29781
Honda, Peug is most jelentette be vége a fejlesztésnek...
Zsolt1552018-10-08 08:34:55 // 29780
A virtuális szex még igen, ha már ez a "jövő". 😁😁😁
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-07 22:30:46 // 29779
Jah persze, azt is kell aztán jön az alkoholmentes sör, a szexrobot meg az elektromos autó :)))
Zsolt1552018-10-07 21:04:07 // 29778
Mindegy. De mi még kiélvezzük/kiélveztük ezt is azt is. 🤓
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-07 16:53:31 // 29777
Nyomják az elektromos t, meg a hibridet...
Zsolt1552018-10-07 16:34:51 // 29776
A jelenlegi "ellenséges" környezetben egyenlőre nincs is értelme. 20 éve is majdnem temették a dízeleket, aztán ...
10 éve meg inkább csak gázolajosok voltak a palettán. Ki tudja mi lesz 10 év múlva?
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-05 21:58:36 // 29775
Volvo már rég nem a PSA val dolgozik együtt... saját fejlesztésű d4, d5 motorjai vannak... ezeket nem használja már, ami van eladja és ennyi...
Zsolt1552018-10-05 21:52:58 // 29774
A Volvo a Fordét,a Nissan a Renault dízeljeit használja. Az idei év autóját - Volvo - 7 féle motorválasztékkal kínálják, ebből 4 dízel.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-05 21:44:50 // 29773
Érdekes beszámoló, érdekes felvetésekkel :-)
Majd az idő igazolja, vagy cáfolja. Egyelőre mindenki az okos villanyautó írányba megy, de senki nem látja még, hogy mi lesz ebből. Jósolhatatlan, hogy a népnek kelleni fog e az 500 dolcsis teló :-) Jó előadás lehetett!
Liquid2018-10-05 20:39:29 // 29772
hogyne :)
RomeoOne2018-10-04 23:25:09 // 29771
Azt ugye vágod, hogy a Porsche-kban most vannak dízelek? :))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 22:58:52 // 29770
A Volvo, Nissan sem fejleszt már új dízelt...
Liquid2018-10-04 22:58:06 // 29769
Ferrari, Tesla, Caterham, TVR... :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 22:54:36 // 29768
Toyota lexus pl... sorra jönnek no para
RomeoOne2018-10-04 22:45:53 // 29767
Porsche :DDDD
RomeoOne2018-10-04 22:45:29 // 29766
A múlt héten voltam Hernádi Zsolt, a MOL vezérigazgatójának az előadásán. Nagyon karizmatikus ember, jó meglátásokkal. Már 17(!) éve a MOL vezérigazgatója és Közép-Európa legnagyobb olajvállalatává tette a MOL-t. Érdekességképpen elmondta pl. azt is, hogy ők már Közép-Európa legnagyobb kávézó lánca is, a MOL kutakon lévő Fresh corner kávézókban napi 28 ezer csésze kávé fogy. (Ugye ezt kezdik is már "kiszabadítani" a benzinkutak "fogságából", már megnyílt Pesten az első önálló fresh corner kávézó a Károly körúton)
Az előadás témája a MOL 2030-as stratégiája volt. Nagyon érdekes volt, ahogy Hernádi elmesélte, hogyan irányítja a céget, hogyan hoznak döntéseket. És hogy hogyan próbálják kitalálni a jövőt. Mert ugye egy cég menedzsmentjének alapvető feladata, hogy ha hosszú távon a piacon akar maradni, sőt, növekedni akar, akkor meg kell látnia a piaci trendeket, ki kell találnia, hogy mire lesz majd igény.
Hernádi azt mondta, hogy 2030-ra a bevételeiknek már csak 50%-át várják a bevételeiknek az üzemanyag gyártásból. Ők a villanyautók részarányának folyamatos növekedésével és a hagyományos üzemanyag igény csökkenésével számolnak. Pl. a benzinkutaikat sem benzinkutaknak hívják már, hanem következetesen töltőállomásnak. Ez tudatos dolog. Folyamatosan dolgoznak majd a villanytöltők kiépítésén is.
Amit mesélt, hogy egyszer egy hétre kapott egy Tesla S-t. Azt mondta, hogy akkor értette meg, hogy miért ebbe az irányba kell menni.
Előtte példának felhozta Steve Ballmert, a Microsoft volt elnökét. Aki, mikor bejött az Apple az első iphone-nal, akkor lelegyintette, hogy 500 dolláros telefonra nem lesz kereslet. Azt meg nem kell magyarázni, hogy hol tartunk most. Vagy pl. a Nokia. Aki anno elsőként csinálta meg az érintőképernyős telefont, de aztán berakta a fiókba, hogy erre nem lesz szükség, aztán a világ legnagyobb telefongyártójából, szépen egy nagy 0 lett.
Hozott még pár ilyen példát, és ezzel állította párhuzamba a Teslát, mint egy új kor előfutárát. Itt nem arról van szó, hogy van egy villanyautó nagy hatótávval. Itt kb. olyan a különbség, mint egy nyomógombos és egy érintőképernyős telefon között. Az alapvető koncepció más. Az autó már sok évtizede 2 vagy 3 pedál, egy kormány, esetleg vmi rádió a középkonzolon. A Tesla pedig ennél sokkal többet nyújt. Emailt írsz vele, elérsz mindent távolról, mint ha csak a számítógépről vagy a telefonról tennéd, ilyesmik. Persze nem Tesla fényezés volt az előadás, azt is elmondta, hogy ezt már felismerték más autógyártók is és ebbe az irányba megy most mindenki, villany meg "okos"autók. És erről a trendről nem maradhatnak le, különben elmegy mellettük a világ.
Mikor vége volt, kint állt a zsír új Audija, asszem A8. Nem tudom, de kcisit megtorpantam előtte. Az a kocsi inkább egy hajó. Hatalmas. Óriási felnik, meg ez a villanyautós feelingű ledes világítás. Körbenézegettem azért :D
Szóval érdekes meglátások voltak, hasznos előadás volt. Más világ jön. Nem az van már, mint 200 éve, hogy ugyanolyan volt az élete még az ükunokának is, mint az üknagyapjának. Ha nem követjük a változásokat, akkor nagyon hamar "megöregszünk". Olyan gyorsan változnak a dolgok, hogy ha az ember nem követi a trendeket, azt veszi csak észre 10 év múlva, hogy nem érti mit csinálnak a fiatalok. Én pl. ezért próbálom mindig megnézni, hogy mit csinálnak az aktuális 15-17 évesek, ha egyszer gyerekem lesz, ne olyan legyek, mint öreganyámék, hogy azt se tudják eszik vagy isszák az internetet. Insta, snapchat, VR, stb. mindenbe bele kell kóstolni, hogy képben legyél...
Csabi2018-10-04 22:39:28 // 29765
Na, hányról tudsz? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 22:02:43 // 29764
Kevesen vesznek turbó benzines... a legtöbb az a max 1.6ig lévő benzines
forrasr2018-10-04 21:55:44 // 29763
ez így van, de a modern kori benzinesekbe is jut már bonyolítás koromszűrő stb. majd ezekben is gyűlik a km és lesz igény alkatrészre :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 21:50:10 // 29762
Benzinesekből is rengeteg a 300e km felett futott, csak azoknál nincs kettőstömegű, porlasztó, nyomásszenzorok, turbó stb...
forrasr2018-10-04 21:41:13 // 29761
osztom a véleményed, ha újonnan tolná bele még lehet elkerülne némi lerakódást (nagyon feltételes módban értve-mert kitudja milyen káros hatást vált még ki), de akkor meg sok km-alatt annyi pénzt költesz az adalékra amennyiből cseréled a kényes részeket.150e+ meg még kitudja mennyi km-nél meg már jó eséllyel több gondot okozhat mint hasznot.
Liquid2018-10-04 21:06:54 // 29760
véleményem szerint sehova, semmilyen adalékot
Roadster2018-10-04 20:59:59 // 29759
Nem az utóbbi témába vág, de mivel nincs vele tapasztalatom így kérdezek inkább. Használ valaki a gázolajhoz valami dpf tisztító vagy tisztítást segítő adalékot? A webshopokban több félét is találni, de egyenlőre kételkedem benne, hogy egyáltalán hasznos e ilyesmit keverni az üzemanyagba...
forrasr2018-10-04 20:55:55 // 29758
gondolom ebben közrejátszik a dízelekkel megtett nagyobb km-szám miatti többlet igénybevétel is, ami valahova át fog tevődni, ahol szintén várható fokozott alkatrészigény, max ha nem belsőégésű motorokról van szó majd más alkatrész fog fogyni-bár tény, hogy önmagában a villanymotor jóval kevesebb alkatrészből áll, de azért ezekben a villany csodákban van jó pár dolog még a villanymotor körül ami elromlik majd.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 20:37:27 // 29757
ha nem lesznek dízelek és még alkatrészezni fogok nálunk vissza fog nyalni az biztos, az eladott alkatrészeinknek nagyobb százalékát azokra adjuk el még úgy is, hogy arányaiban itthon 1/3-a az arányuk a piacon
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 20:27:05 // 29756
például azért, mert lassan minden autógyártó beszünteti a dízel gyártását...
Zsolt1552018-10-04 20:21:01 // 29755
Jelenleg igen.
Zsolt1552018-10-04 20:20:34 // 29754
és akkor még nincs benne az a darabszám, ami várhatóan a védővámok miatt, nem is lesz ott eladható. Senki nem akar válságot. Melyik kormány nem akar egy kis gyors adóbevételt? Egy rendelet és jönnek az idő előtti autócserék. Jól járnak a bankok is, meg Te is, mert új(-abb) autóval járhatsz. Meg pörög a piac.
Piritu2018-10-03 13:02:47 // 29753
Az szinte egyértelmű hogy két kocsi a megoldás. Egy kicsi benzines (nem turbós) vagy villany és egy utazólimuzin, ami lehet kormos is.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-03 10:30:47 // 29752
Szerintem próbálják majd úgy időzíteni, hogy a dízelek ne jöjjenek vissza. A PHEV nyomulás is erről szól. Egyrészt értelmes megoldásnak tűnik arra a kérdésre, hogy egy autóval hogy oldjuk meg a városi rohangálást és a hosszútávot. Másrészt elhúzza a benzinesek kinyírását. Mert ha belegondolunk a ténylegesen értelmes koncepciót egyedül a Volvo rakta össze a V60 D5 PHEV képében.
De majd meglátjuk, nagyon nyomják most a villany bizniszt és szerintem próbálják a dízel>benzin->benzin-PHEV>villany átmenetet megvalósítani.
zgi5212018-10-03 09:31:28 // 29751
jelenleg sajnos a hisztéria miatt nem merik venni a dízelt az emberek.
de nekem is van egy olyan érzésem, hogy vissza fog ez nyalni pár év múlva..

vmilyen szinten kérdéses is, hogy az Euro6 -os dízeleket meddig engedik majd a városokban..

és visszakanyarodtam az eredeti felvetésemhez, hogy oké nyúzák a személyautós rágógumit, de mi van a kisáruszállítokkal, buszokkal, teherautókkal?
Csabi2018-10-02 19:16:15 // 29750
"ha így megy tovább ez a hisztéria, 10 év múlva bármilyen dízelmotoros autó kuriózum lesz..."
Áh, dehogy...most jön a benzines (régi) autók kivéreztetése.
Jelenleg, az új dízel autók közel fele annyi károsanyagot bocsájtanak ki, mint a benzines testvéreik... Szóval jelenleg a benzines szekció van jócskán lemaradva - bár beszerelik a benzines részecskeszűrőt - de a magasabb fogyasztás miatt a CO2 kibocsájtás körében a dízel még agyonveri... Ahogy kezdenek kivonulni a szívó benzinesek, úgy kezd átbillenni a mérleg újra a dízelek felé...Miért kelljen bárkinek is benzin-turbós autó, ha ugyanazt tudja egy dízel, kevesebb fogyasztással?!
zgi5212018-10-02 17:08:27 // 29749
én is ezt érzem,
maj' a (2k) huszas évek közepén már kuriózum lesz a nyomatékos keveset fogyasztó dízel.. :-)
zgi5212018-10-02 17:06:42 // 29748
érdekes ez. én tolok egy csalós Octavia -t. (is)
2 évig lomha volt mint állat. a héten szervizben (hivatalos, márka sz. 3 éves paripa) voltam vele, és azóta olyan, mintha az Alfa D-ben fixen.
nem kommentálom inkább.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-02 15:08:35 // 29747
Inkább azt mondom, hogy itt az ideje jó áron valami komoly dízelbe ülni pár évre :-)
Volt ez a cikk a TC-n a minap, szerintem tanulságos töb szempontból is.
Mit ér a hibrid, ha eszméletlen nagyot lehet már most alkudni egy prémium dízelre... És lesz még rosszabb/jobb.
Az oldtimer dízel Alfa még furán hangzik most, de ha így megy tovább ez a hisztéria, 10 év múlva bármilyen dízelmotoros autó kuriózum lesz :-) Mindegy nekem, csak szépen lassan gyűrűzzön be hozzánk, hogy tudjak még pár évet 2.4-ezni és TD-zni is. :-)
Azt már tudom, hogy az 5 hengeres dízelhang nagyon fog hiányozni, ha egyszer downsizingturbófűnyíróba kell ülnöm :-D
Kazes☻2018-10-02 14:18:33 // 29745
Majd kitolják keletre és/vagy délre... nagyon délre. ;)
Zsolt1552018-10-02 13:12:57 // 29744
Főleg amik miatt kirobbant a botrány, mert - tervezetten - nem teljesítették az előírt környezetvédelmi normákat. Röviden csalószoftveres autók azok, amik maradhatnak.
Zsolt1552018-10-02 13:09:20 // 29743
Ok. De ha nem kezdik el betiltani a dízelüzemű autók használatát, akkor ki veszi meg azt a több ezer (tízezer) Fosvágent ami szanaszét van a világban, mert nem veszi meg senki? Állítólag a Berlini Tempelton (remélen jól írtam) reptér tele van velük. Jövőre vagy két év múlva azok már nem adhatók el újként, csak használtan, csökkentett áron.
Piritu2018-10-02 12:43:04 // 29742
Meg az euro1-2-3 és 4-ről. azok újabbak.
Egyébként egyetértek hogy a roncsokat ki kellene vonni, akár a rendőröknek az utakról...
Piritu2018-10-02 12:41:01 // 29741
Lehet hogy itt az ideje jó állapotú diesel Alfákat venni és lezsírozni egy garázsban?
Piritu2018-10-02 12:40:16 // 29740
Pontosan. 15-20 évesek lesznek és még kell nekik 10-15 év az oldtimer korig amit túl kell élniük hogy megkaphassák a minősítést.
Alfából sok euro3-4-st adtak el 156 és társai formájában. Nekik már nem sok idejük van menni. Az első 2,0-k már euro 5 voltak, az enyém is az volt.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-02 12:33:21 // 29739
És értsük a lényeget. :-) Az Euro 0 1992 előtti, tehát most kb 27 éves autókról van szó. Ez a dízel tiltásról szól. Te írtad, hogy oldtimerekre nem vonatkozik. :-) Nem értem a problémát. Az a 3 évjárat ami beleesik a rendelkezésbe? Huszonéves autóknál ketté válik az ösvény. Az egyik fele 30-ra olyan roncs, amit tiltsanak is ki, a másik fele egy kis plusz erőfeszítéssel (a sok korábbi tetejébe) oldtimer.
zgi5212018-10-02 10:23:56 // 29738
olvassunk már pontosan könyörgöm!

A felsorolt tartományokban október elsejétől van érvényben a dízelstop: a forgalomkorlátozás minden héten hétfőtől péntekig tart majd, és az Euro 3-as, vagy még annál is alacsonyabb besorolású dízelüzemű járművekre, illetve az Euro 0-s benzinüzeműekre vonatkozik. Emilia Romagna tartományban a szigorítás az Euro 4-es dízeleket is érinti.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-02 09:06:19 // 29737
Egyelőre a cikk legalábbis a dízelek tiltásáról ír. Ez így az oldtimerezést annyira nem érinti, egyelőre az emberek fejében az oldtimer az inkább benzines (kivéve talán pár Merci típust).
A dízelek kipusztításával mondjuk előfordulhat, hogy annyira ritka lesz a dízelmotoros young/oldtimer korú autó, hogy értéke lesz. Pláne, ha mondjuk nem vonatkozik rájuk a tiltás. Egy minősített oldtimer dízel még akár kiskapu is lehet egyszer. De lehet hogy csak vashulladék lesz mind :-(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak