Ami volt itthon belefújtam, a 146-nál anno bevált. Ennél 80%-os a siker, néha van szag. Hogy mikir és miért nem tudom. A pollenszűrő az nem nézett ki jól, pedig szoktam cserélni. Most a csere után leszokott a klíma kapcsolgatásról, sokkal jobb lett. A csakhőfok nem tudon hogy működik jól nálatok, itt buta mint a 'főd'. Full auto módban hamar párásodik, nem igazán látom és érzem , hogy hova fúj (sehova?). A nyilak nem világítanak, az biztos. Ha valahova irányítom (pl szélvédő), kiveszi auto-ból.. az egyik felét. Nem érzem az atombiztos logikát benne. Nekem mono módban manuális módban dolgozik jól, ilyenkor tényleg csak két dolog miatt kell piszkálni. Indulás után befűt mint a kazánba, le kell csavarni. Ez 8-10km után normalizálódik (mire beérünk a suliba ). A másik az önkényes klímázás. Lehet az én elvárásom túl sok, el lehet lenni biztos úgy is, ha nem nyúlok hozzá, folyton dolgozó klímával.
Lehet hogy a 3 zónás klíma átka ez, de ez is 80 %-os mint az eső érzékelő, és amikor hülyeséget csinál, akkor marha bosszantó.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 17:25:08 // 113505
droberto2018-12-10 17:23:41 // 113504
Kulcsügyben a Tata-Agostyáni mókust javaslom.
Nézd meg az ePerben. Ha Hi setupos van benne stekker és akkor csak egy foglalat kell. Lásd Pityukoma blogja. De a legjobb ha megnézed előtte, mert az Olasz az olasz.
Nézd meg az ePerben. Ha Hi setupos van benne stekker és akkor csak egy foglalat kell. Lásd Pityukoma blogja. De a legjobb ha megnézed előtte, mert az Olasz az olasz.
Krisz562018-12-10 16:56:50 // 113503
Sziasztok!
Végre beszerzésre került egy 159-es, méghozzá egy 2010-es 2.0 JTDm Distinctive felszereltséggel. Két kérdésem lenne egyből:
Az előző tulajtól kettő kulcsot kaptam, de csak egy való az autóhoz, a másik kulcs (az eladó elmondása szerint) másikhoz való, tehát az enyémmel nem hajlandó értelemszerűen kommunikálni. Nem üres kulcsról beszélünk, minden megvan benne. A kérdés, hogy ezt újraprogramoztatni, az enyémhez feltanítani mennyire bonyolult és költséges?
A másik kérdésem az lenne, hogy valahogyan a csomagtartóba lehet-e telepíteni szivargyújtó aljzatot? Ugyanis a helye megvan, csak épp maga az aljzat nincs benne. Van esély rá, hogy be van kábelezve, és "csak" bekötni kell, vagy ennél nehezebb a dolog?
Mellékletként egy kép az új kedvencünkről. :)

Végre beszerzésre került egy 159-es, méghozzá egy 2010-es 2.0 JTDm Distinctive felszereltséggel. Két kérdésem lenne egyből:
Az előző tulajtól kettő kulcsot kaptam, de csak egy való az autóhoz, a másik kulcs (az eladó elmondása szerint) másikhoz való, tehát az enyémmel nem hajlandó értelemszerűen kommunikálni. Nem üres kulcsról beszélünk, minden megvan benne. A kérdés, hogy ezt újraprogramoztatni, az enyémhez feltanítani mennyire bonyolult és költséges?
A másik kérdésem az lenne, hogy valahogyan a csomagtartóba lehet-e telepíteni szivargyújtó aljzatot? Ugyanis a helye megvan, csak épp maga az aljzat nincs benne. Van esély rá, hogy be van kábelezve, és "csak" bekötni kell, vagy ennél nehezebb a dolog?
Mellékletként egy kép az új kedvencünkről. :)

droberto2018-12-10 16:47:46 // 113502
Velencei szállásadónk testvére árulja az autójukat.
Niki megkért, hogy osszam meg veletek is. 159 eladó.
Niki megkért, hogy osszam meg veletek is. 159 eladó.
droberto2018-12-10 16:45:23 // 113501
Én is, csakahőfoktekergetők táborát erősítem. És szerintem Zseniális.
A habot én nem javaslom senkinek. Ördögkísértés.
Azóta csak Loctite.
A habot én nem javaslom senkinek. Ördögkísértés.
Azóta csak Loctite.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 12:45:48 // 113500
Thx. :-)
Shadin2018-12-10 12:34:53 // 113499
Igen.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 12:09:33 // 113498
Köszi a visszajelzést. A Fog sensor-t kell kikapcsolni ha jól értem? Furán van elnevezve :-)
Shadin2018-12-10 11:47:42 // 113497
Múlt héten kikapcsoltam a páraérzékelőt. Nem kapcsolgat be a klíma. Most sem párásodik az ablak, mint ahogy akkor sem láttam amikor a klíma bekapcsolgatott.
samu1262018-12-10 10:23:09 // 113496
Köszönöm az injektoros felvilágosítást, esetleg 1-2 "bevált" műhelyt tudtok ajánlani? A neten keresgélve elég vegyes a felhozatal, és még a jobbak közt is van 1-2 érdekes komment.
Más: Főtengely szíjtárcsa és hosszbordás szíjam volt cserélve, és pár nappal rá a kormány felől egy idegesítő hang jön ki finom mozdulatoknál (parkolás, egyenesen lyukakat kerülgetve semmi). Ilyen gumis hang:
1. példa...
2. példa...
Valahol a 2 között, nekem ennél jóval halkabb és nem ennyire idegesítő, és csak akkor hallom ha már 30-40 perce jár a motor+finom mozdulatok, hidegen nem.
Más: Főtengely szíjtárcsa és hosszbordás szíjam volt cserélve, és pár nappal rá a kormány felől egy idegesítő hang jön ki finom mozdulatoknál (parkolás, egyenesen lyukakat kerülgetve semmi). Ilyen gumis hang:
1. példa...
2. példa...
Valahol a 2 között, nekem ennél jóval halkabb és nem ennyire idegesítő, és csak akkor hallom ha már 30-40 perce jár a motor+finom mozdulatok, hidegen nem.
Giuntini2018-12-10 07:32:24 // 113495
Kavicsfelverődéshez ecsetes javító festék, illetve létezik karceltávolító, ami képes rendbehozni a nem mély sérüléseket.
szelod92018-12-09 22:23:35 // 113494
Sziasztok. Ma sajnos észrevettem pár karcolást és kavicsfelverődèst a gépen, amiket szeretnél kijavítani. Sima fekete az autó színe. Van valakinek tapasztalata ezekkel az ecsetes javító festékekkel vagy valami pro tippje, hogy mivel lenne érdemes neki állnom?
Liquid2018-12-09 22:22:14 // 113493
milyen szokásos hülyeség? :) az ülés témát már kiveséztük :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 21:57:14 // 113492
Nem, nem az autómban van torokfájás, tudom a klímát kezelni, koszi :-) Megint kezdődik a szokásos hülyeség. Én nem kapcsolom fixre, én dolgom. A tisztítást kérdeztem, a választ köszöneyyel vettem. Jóccakát.
Piritu - 1.000.0002018-12-09 21:11:53 // 113491
Pedig egyszeru, nem kell hozzanyulni :-)
A hofokot kell beallitani (nalam 22-24) es teszi a dolgat. Ha hidegebb van benn a bellitottnal akkor fűt, ha melegebb akkor hűt.
A hofokot kell beallitani (nalam 22-24) es teszi a dolgat. Ha hidegebb van benn a bellitottnal akkor fűt, ha melegebb akkor hűt.
Liquid2018-12-09 20:57:02 // 113490
Gombnyomogatás? :) Azt minek. Max. a hőfokot kell állítgatni, meg a hátsóablak fűtést kapcsolni. Ha nem lenne idióta módon megoldva a fűtés vezérlése, akkor hozzá se kéne nyúlni soha. Annyi a nyitja a titoknak, hogy értelmes hőfokot kell beállítani, pl. nyáron 40 fokban nem 22-t, és máris nem lesz torokfájás.
Liquid2018-12-09 20:54:11 // 113489
Hogy érted azt hogy visszabüdösödik? Soha nem volt az enyémnek kellemetlen szaga.
Mondjuk én "használom", úgy értem nem kapcsolgatom ki soha.
A helyedben nem fújkálnék habot sehova...
Mondjuk én "használom", úgy értem nem kapcsolgatom ki soha.
A helyedben nem fújkálnék habot sehova...
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 20:47:32 // 113488
Mert? A klímát sosem használtam sokat, a 146-ban sem. Az hogy a 159 magát kapcsolgatja, az bosszant, nekem erre nincs szükségem. 3 zónás cucc van a vasban, de semmi előnyét nem látom egy félautomata mono klímához képest. A kényelemhez nem ad semmit, csak lesz egy csomó felesleges gombnyomogatás.
Piritu - 1.000.0002018-12-09 20:22:33 // 113487
Lehet hogy nem csak az ülést nem sikerült beállítani? :-DD
LaciR2018-12-09 20:20:10 // 113486
Köszönöm a válaszokat.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 20:11:13 // 113485
Köszi a tipoet, utána nézek. A nem kell csinálni semmit, az jól hangzik :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 20:10:35 // 113484
Biztos van összefüggés, de en nem szeretem használni. A külfölfi utjaim alatt rendszeresen kikészül a torkom a klímától. a repülőn, autóban, irodákban non-stop mindenhol. Egy ideje inkább kerülöm a használatát, csak ha tényleg indokolt. De pl a párásodó ablakra is nekem kellmesebb megoldás jól befűteni és lehúzni az ablakot. Rögtön még a depis ködös este is vidámabb úgy :-) Persze ha esik, akkor nincs mit tenni :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-09 19:36:44 // 113483
Loctite önműködő klímatisztító, az egyik legjobb és nem kell csinálni semmit
Piritu - 1.000.0002018-12-09 19:33:31 // 113482
A lámpát és a felesleges fogyasztókat ne nagyon kapcsold be
Piritu - 1.000.0002018-12-09 19:32:59 // 113481
LaciR2018-12-09 19:29:52 // 113480
Szia.
Hát én is erre tippeltem. Holnap vihetem szervizbe. Remélem még elgurulok vele odáig.
Hát én is erre tippeltem. Holnap vihetem szervizbe. Remélem még elgurulok vele odáig.
Piritu - 1.000.0002018-12-09 19:28:54 // 113479
"Pedig nem sokat hasznalom, mégis hamar mocsárszagú." - A 156-159-Giu amíg megvolt mindig be volt kapcsolva és sose volt szaga :-DD
Laca622018-12-09 18:58:51 // 113478
Szia !
Amikor ilyen akksi piktogramot láttam,generátor javítás lett a vége.
Amikor ilyen akksi piktogramot láttam,generátor javítás lett a vége.
LaciR2018-12-09 18:18:20 // 113477
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 17:59:11 // 113476
Köszönöm, így járok majd el. Állítólag a csepptálca felől érdemes addig nyomatni míg fekete lé jön, de még nincs kész a másik autó, úgyhogy nem tudom leadni a mozdonyt hogy aknáról kipucolják, jó lesz ez felülről is most és sk amikor időm van :-) Hirtelen lett büdös mostanában, azt meg a gyerekek miatt sem csipázom, ki tudja mi van a levegőben.
yani🍀2018-12-09 16:34:04 // 113475
Én is a pollenszűrőnél szoktam. Nekem befér a kezem, és a tisztító csövét át tudom dugni a ventillátor lamellái között balra egészen a klíma hőcserélőjéig. Hallani a fémes kopogást. Habot szoktam befújni, még nem okozott problémát.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 15:46:18 // 113474
A hét elején kitisztítanám a klímát sprays módszerel. Hol érdemes befújni neki? A pollenszűrő helyén esetleg? Olvastam olyat, hogy kárt is tehet a spray ha rossz helyre fújom. Eddig többször próbáltam ózonost, de hamar visszabüdösödik, nem adok érte többet pénzt... Pedig nem sokat hasznalom, mégis hamar mocsárszagú. A 146-nál is spray-vel tudtam szagtalanítani, hátha itt is beválik.Vagy van valami tuti tipp?
Motomi802018-12-09 12:35:05 // 113472
Sziasztok! Egy darab tolatóradar szenzorra lenne szükségem ebben a színben. Köszi!
Fordjee2018-12-09 07:57:42 // 113471
Az biztos:) Varosit 10-11 korulre tippelem, vegyest 8-9 kozottire.
Egyébként amiket találtam , elegedettek a tulajok. Eléggé lomha de normál közlekedéshez teljesen jó, motorikusan megbízható.
Kellene találni egy jó példányt, nagy választék nincs belőle. Európában szerintem nem is árulták, talán csak Hollandiában.
Egyébként amiket találtam , elegedettek a tulajok. Eléggé lomha de normál közlekedéshez teljesen jó, motorikusan megbízható.
Kellene találni egy jó példányt, nagy választék nincs belőle. Európában szerintem nem is árulták, talán csak Hollandiában.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 07:01:55 // 113470
Erről majd írsz, hogy mennyire működik jól, van e haszna? Érdekel :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 07:00:49 // 113469
Gyakorlati talpasztalatom nincs, ésn a városi fogyasztásra koncentráltam amúgy is :-) Az nem 8 :-)
Gyula G'2018-12-09 02:18:04 // 113468
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni. Alfa Romeo 159 SW 1.9 dizel-be pontosan hány deci fékolaj kel?
Tudna nekem valaki segíteni. Alfa Romeo 159 SW 1.9 dizel-be pontosan hány deci fékolaj kel?
Roll19832018-12-08 21:45:15 // 113467
Fordjee2018-12-08 21:38:20 // 113466
Koszi.
Fogyasztasban 8-8.5 korul írnak sokan, ha az valós és nem kos szépítés, még beleférne. Bar a rengeteget eszik tobbet sejtet:)
Fogyasztasban 8-8.5 korul írnak sokan, ha az valós és nem kos szépítés, még beleférne. Bar a rengeteget eszik tobbet sejtet:)
Attika012018-12-08 21:29:08 // 113465
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-08 20:33:57 // 113464
Én olvasgattam utána anno. Egy Opel motor van benne, igénytelen, nyűg mentes motor, ami simán megfutja a 400e km-t gondok nélkül. Viszont nagyon gyenge és rengeteget eszik. A Chevy Cruze-ban is ez van ha jól tudom. Nezegettük második autónak az 1.8-as 5 ajtóst, mert találtunk egy 50e-t futottat. Lomha és zabál már abban is. Más baja nincs :-)
redbulz2018-12-08 20:00:46 // 113463
Nem fejtette ki ennel jobban, en meg nem faggatoztam, mert ugy lattam nagyon a bogyeben van az adott peldany :) en is hasonlo megfontolasbol vettem benzinest, ebbol a szempontbol nincs is baj, a motorhoz nem kellett nyulni.
Fordjee2018-12-08 19:53:12 // 113462
Kiváncsi lennék, mi a gond vele. Itt írt valaki róla egy rövid tesztet meg volt vele elégedve, népitéleten sem húzták le, bár elég kicsi a merítés.
Sokat állok viszonylag dugóban meg hosszabb távokat nem nagyon megyek inkabb tobb rovidebb, ezert nem akarok dízelt. Plusz a szokásos dízeles problémák sem vonzanak, a benzinessel talán kevesebb gond lehet.
Sokat állok viszonylag dugóban meg hosszabb távokat nem nagyon megyek inkabb tobb rovidebb, ezert nem akarok dízelt. Plusz a szokásos dízeles problémák sem vonzanak, a benzinessel talán kevesebb gond lehet.
redbulz2018-12-08 19:05:34 // 113461
Egyszer megkerdeztem Ze-t mikor ott voltam naluk egy ott levo 1.8-rol, hogy mi a baj vele. Eleg tomor valaszt kaptam: "az, hogy gyartottak". Ugyan nem faggattam tovabb, de ez nem tunt jo jelnek, a 159ben levo jtsrol viszont egesz jo velemennyel van, sot legutobb azt mondta meg ajanlani is szokta mikor kerdezik.
tdemeter2018-12-08 18:54:21 // 113460
Nincs tapasztalatom 1.8-al, de szerintem a 20k évente az már az a mennyiség, ahonnét a dízel megérheti.
tdemeter2018-12-08 18:51:22 // 113459
Én viszont úgy tudom, hogy ez minden injektornál eltérő és az, hogy pontosan mekkora lehet ez az érték mindegyiknél egyedi, a gyár által meghatározott érték.
Aztán itt meg is állt a tudomány, fogalmam sincs, hogy az ő esetében mekkora a normális kilengés..
Aztán itt meg is állt a tudomány, fogalmam sincs, hogy az ő esetében mekkora a normális kilengés..
Fordjee2018-12-08 15:57:11 // 113458
Sziasztok!
Sima 1.8-as benzines 159-es vásárlásán töröm a fejem.
Mire kell odafigyelni vásárláskor? Mik az előnyei és hátrányai ennek a típusnak?
Túl sok tesztet nem találtam erről a motorról. Azt tudom, hogy nem egy versenyautó, de már úgy vezetek mint egy 100 éves, szóval nagyon nyugodtan és 1-2 vélemény alapján teljesen normálisan lehet vele közlekedni.
Dízelhez nem megyek annyit, ráadásul elég sokszor megállok reggelente (bölcsi, bolt, dohánybolt) , évi kb. 20ezer km, m0-ás és környékén.
Van ennek a típusnak zsebbenyúlós nyűgje?
A Tbi drága, a Jts-ek is kilőve, szóval a sima szívó 1.8-as ami nekem kellene.
Köszi előre is.
Sima 1.8-as benzines 159-es vásárlásán töröm a fejem.
Mire kell odafigyelni vásárláskor? Mik az előnyei és hátrányai ennek a típusnak?
Túl sok tesztet nem találtam erről a motorról. Azt tudom, hogy nem egy versenyautó, de már úgy vezetek mint egy 100 éves, szóval nagyon nyugodtan és 1-2 vélemény alapján teljesen normálisan lehet vele közlekedni.
Dízelhez nem megyek annyit, ráadásul elég sokszor megállok reggelente (bölcsi, bolt, dohánybolt) , évi kb. 20ezer km, m0-ás és környékén.
Van ennek a típusnak zsebbenyúlós nyűgje?
A Tbi drága, a Jts-ek is kilőve, szóval a sima szívó 1.8-as ami nekem kellene.
Köszi előre is.
Csabi2018-12-07 12:03:07 // 113457
A szakma szerint:
"Elméletileg a motor-ECU 4,5 mm3/löket különbséget problémamentesen képes kiegyenlíteni. Ökölszabályként elfogadható, hogy üresjáratban az eltérés a bázisértéktől maximum 30% lehet. Nagyobb fordulatszám tartományban már lényegesen kisebb a kiegyenlítendő mennyiség. Ökölszabályként fogadjuk el, hogy 1,5 mm3/löket értéknél feltétlen szükséges a hiba okának a megállapítása." forrás: Dr. Nagyszokolyai Iván írásából
Szóval igaz az 1 , de inkább a 1,5 emelt alapjárati fordulaton...
Normál alapjáraton 30% lehet az eltérés. Ami annyit jelent, hogy akár az ötös korrekció is beleférhet, hidegen , alapjáraton...nyilván az már a határ...
Ha egy injektor alapjáraton 10mm3-t fecskendez be, akkor 3-ig még normális a korrekció.
Nálam a -2fokban hidegen
Össz gázolaj 16...így 4,8as korrekció a határ... (melegen biztos sokkal jobb lenne)

"Elméletileg a motor-ECU 4,5 mm3/löket különbséget problémamentesen képes kiegyenlíteni. Ökölszabályként elfogadható, hogy üresjáratban az eltérés a bázisértéktől maximum 30% lehet. Nagyobb fordulatszám tartományban már lényegesen kisebb a kiegyenlítendő mennyiség. Ökölszabályként fogadjuk el, hogy 1,5 mm3/löket értéknél feltétlen szükséges a hiba okának a megállapítása." forrás: Dr. Nagyszokolyai Iván írásából
Szóval igaz az 1 , de inkább a 1,5 emelt alapjárati fordulaton...
Normál alapjáraton 30% lehet az eltérés. Ami annyit jelent, hogy akár az ötös korrekció is beleférhet, hidegen , alapjáraton...nyilván az már a határ...
Ha egy injektor alapjáraton 10mm3-t fecskendez be, akkor 3-ig még normális a korrekció.
Nálam a -2fokban hidegen
Össz gázolaj 16...így 4,8as korrekció a határ... (melegen biztos sokkal jobb lenne)

tdemeter2018-12-07 11:53:03 // 113456
Az egyik nagyon rusnyán korrigál, de ezt egy szakember jobban meg tudná mondani.
Szép halál az injektorfelújítás, van róla blogom ha érdekel.
Szép halál az injektorfelújítás, van róla blogom ha érdekel.
Online tag
1
Vendég1
433
Fórum
Friss topicok
- 4C
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Giulia
- 159
- Filmek
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Zenebutik
- Spider
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV