Persze hiszen eccerű fizika. :-)
Az erőkar az erőkar oda is és vissza is. Abban meg a cikknek igaza van, hogy akinek nagy és széles a kereke, könnyen beleesik tévhitekbe, és jobban próbálkozik a határok feszegetésével, mert általában azt hiszi hogy nincsenek határok.
mizooo2016-06-12 07:29:07 //
83753
Ez furcsa én megéreztem a 16V-nél... Nem is kicsit.
Egyszer majd mérjél egy 0-100-as sprintet mind a két kerékkel.
ezért írtam, hogy általában :-)
egy fenét, a 19"-os tök jól kitölti!
Liquid2016-06-11 22:03:59 //
83749
Ez úgy általában igaz, de vannak kivételek :)
Pl. a 159 gyári sokküllős felnije 225/55R17-tel szerelve majdnem 1 kilóval nehezebb mint a szintén gyári 19-es TI felni 245/40R19-cel.
én semmit sem veszek észre, pedig 8v, a nyárim 19, a télim 16
Anno a 156 1,6TS-nél jól mérhető és érezhető volt a 15" és a 17" közti különbség. A nagyobbal nehezebben gyorsult és valamivel többet is fogyasztott. A nagyobb kerék általában nehezebb, nehezebb felpörgetni.
A 225/45x17 a Giulietta mérete. Furcsa is a 159 után, hogy csal az óra rendesen. A hajtáslánc ugyan az...
Liquid2016-06-11 21:38:54 //
83744
Valóban nagy, még a gyári 19-es méretnél is nagyobb, de nem okoz gondot, elfér.
Nem a felni mérete a fő tényező, hanem a gumi szélessége. Nem figyeltem meg komoly változást se fogyasztásban se agilitásban, de el tudom képzelni, hogy pl. egy 1.9 8V-nél észrevehető. Majd Dömpi megmondja :)
Végig néztem Velencén élőben, hát nem vagyok elájulva, bár nem sok kocsinál stimmel amúgy sem, inkább a csúcs sportkocsiknál, kivétel a Porsche. :-)
Az viszont meg már nem túl nagy átmérő különbség? Egyébként a nagyobb felninek így a tapasztalataitok szerint mennyire érezhető a teljesítmény visszafogó hatása? Sok helyen hallottam, hogy lomhább a nagyobb felnikkel az autó. Amikor visszaváltanak akisebb felnire (jellemzően a télire), akkor érződik, hogy sokkal agilisebb lesz az autó.
Liquid2016-06-11 21:31:40 //
83741
Azért ez így nem rossz, bár van benne egy kis turpisság :)

Liquid2016-06-11 21:24:45 //
83740
Az jó méret csak drága :) Legalábbis téliben jelentősen drágább volt 2 éve mikor cseréltem, így lett 225/55R17.
Az a kerékjárati sárvédő ív kitöltése érdekes módon mindegyik felni és gumi méretnél eléggé szarul néz ki. Valamit elbasztak hogy erre nem figyeltek, itt a futómű alváz és kaszni összhanggal van a hiba. Még a 18-as TI felni sem adja ki a tökéletes összhangot.
Én mondjuk pont 235/50 R17-en gondolkoztam. Azzal még kevesebbet (ha egyáltalán) csalna az óra, meg picit magasabb is lenne. Plusz jobban is passzolna majd a 8 széles felnire. Bár most vettem új nyári gumikat, úgyhogy nem tudom miért gondolkozok ezen. De lehet, hogy elkap a gépszíj és befizetek 18-as felnire, akkor mindenképp új gumi kell. Nem tudom mennyire lenne kereslet az egy szezonos nyári gumira.
Liquid2016-06-11 20:53:12 //
83737
Nem véletlenül írtam bele a középső sort :)
Nekem TI-m van, az -20mm. Használtam 225/50R17-es így kb. egy magasságban lehetett mint a sima futómű a 225/45R17-tel vagy épp 205/55R16-tal, tán csak kicsit volt alacsonyabb.
Finoman szólva kompromisszumokat követelt. Pl. kétszer akadt el (másodszorra gyakorlatilag letört) a motor mögött a keresztmerevítő, a haspáncél szinte minden nagyobb mukkanónál leért, és nem tudtam beállni a garázsomba.
Pedig nem sokkal alacsonyabb mint egy kopott 235/40R19, mégis sokat számít az az 5-10mm.
Nem vitatom, hogy lehet vele közlekedni, és olcsóbb méret, de úgy gondolom jobb ha az árnyoldalakról is tájékoztatjuk a Cartársat.
emGéza2016-06-11 20:51:44 //
83736
Csak sz@rul néz ki, mert nem tölteni ki kerékjárat.
Nekem csak ennyi bajom vele és ez több mint sok(k) .
Laca622016-06-11 20:35:22 //
83735
Ezt vitatom ! Semmi bajom ezzel a mérettel.
Liquid2016-06-11 20:17:09 //
83734
nagyon nem jó, az a 156 mérete...
Igen tudom, hogy nem kisebb a fene tudja hogyan bekerült 205/55R16-nál, de ettől még nagyon alacsony lesz vele az autó.
Ma voltunk a dokinál (szerencsére Csabi barátom tavaly beruházott egy klímagépre és kitanulta a szakmát).


Íme a bűnös:

A forrasztásnál ereszt mint állat. Két hete 450 gr lett beletöltve, most 40 gr jött le😛.
Cső megy javításra, utána visszaszereljük, majd nyomáspróba, majd feltöltés.
Csak ezzel még alacdonyabb lesz. Így is mindenhol kell vele nagyon vigyázni. Megértem hogy olcsóbb méret, csak egy garázsbejárónál vagy feljárónál fél centi is számít.
Laca622016-06-11 18:13:21 //
83731
Nyugodtan ! Én is és sokan mások is ezzel a mérettel gurulnak.
Pizza172016-06-11 17:43:49 //
83730
Helló! 225/50/r17 helyett tehetek fel pl.: 225/45/r17 gumikat? (ALFA ROMEO 159)
Én imádom a 2,4 automatát de városba csak úgy jó ha hetente kiviszed a pályára és meghajtod mint Singer a varrógépet. A Q- tronic nagyon jó kombináció a 2,4-el, de.... Fogyasztas aránytalanul sok a városban, és egyebek. De a hangja csodálatos!
Liquid2016-06-10 22:50:15 //
83728
Jók az automaták, én ugyan csak 2.4-est vezettem automatával, de nagyon pozitív volt.
A fogyasztás nem minden, csak egy összetevő s okból. A rövid utakon használt dízel bőven ki fogja kompenzálni a benzines 1.5-2-szeres fogyasztástöbbletét, ami egy TBI esetében nem is biztos hogy megvan.
Pl. az enyém télen -10-ben a bő 2km-es úton 15-20 közötti vagy afeletti átlagot produkál.
NGC2016-06-10 22:37:09 //
83727
156 semmiképp, épp most hullik ki alólam. hosszabb táv is előfordul, nem csak város.
NGC2016-06-10 22:33:26 //
83726
mindenképp dízelt szeretnék, pont a fogyasztás miatt. az automatától kissé tartok. amiket nézek, 2005-2006-os évjáratúak. ezüst. :)
A 2.4 városban nem lesz jó. Max ha a dpf és egr-t kiiktatod. Nekem is most van folyamatban ez, mert a regenerálás 100 km volt. Munkaba jártam 10 oda 10 km vissza plusz napi rohangálás. Van egy 1.9 jtd 156 is páromnak sima 8v ezerszer jobb varosba, 6 liter alatt elvan. Szóval 1.9 8v 120 lovas az én voksom
Liquid2016-06-10 22:17:06 //
83723
Ha város, akkor ne 2.4. Nem oda való, hidegen hidegben qurva sokat eszik, nem melegszik be, nem araszolásra termett. Igazából ez bármelyik dízelre igaz, de a 2.4-re a leginkább. Automatával szerintem élhettőbb városban, ha mindenképp dízelt akarsz, de én elgondolkodnék valamelyik benzinesen inkább.
NGC2016-06-10 22:06:03 //
83722
leginkább város
NGC2016-06-10 22:04:58 //
83721
tudom, kösz!
Basszus jókor szólsz.....😁
autóúton... terepre elég gáz :P
Sziasztok, egy olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek az normális dolog, hogy a turbó vezérlő vákuum szelep meglehetősen melegszik? (Ami a hűtők felett van felcsavarozva) Indítás után nem sokkal már teljesen forró.
Liquid2016-06-10 21:03:33 //
83716
Ha árban belefér akkor az 1.9-et cseréld ki a 2.0-ra újabb konstrukció, jobb DPF-ügyileg, erősebb is.
Liquid2016-06-10 20:57:35 //
83714
Nem bántólag írtam, csak mivel 2 hetente feldobja valaki ugyanezt a kérdést ezért ha keresel kicsit, bőven találsz érveket.
Amúgy meg alapvetően papírforma:
az 1.9 keveset eszik de nem megy (annyira), egyszerűbb/olcsóbb a fenntartása, a 2.4 erős, többet kajol, drágább....
NGC2016-06-10 20:49:28 //
83713
köszi. más valaki?
Liquid2016-06-10 20:43:04 //
83712
olvass vissza van kilóra mindkettőből
NGC2016-06-10 20:26:23 //
83711
Üdv!
Érveket és ellenérveket szeretnék 1.9 illetve 2.4-gyel kapcsolatban.
Nálad mi volt végül a probléma?
Igen. Nekem is ez volt. Sok minden lehet.
mizooo2016-06-10 16:44:51 //
83708
Elő.
2016.06.08-án kitakarították a részecskeszűrőt, azóta mentem vele 100 km-t és megint kidobta a hibaüzenetet, az autó nem úgy húz ahogy kellene.
Előfordulhat, hogy nem a szűrővel van a gond?
Hardy2016-06-10 15:19:00 //
83706
Hétfőn kiderül. Ha csak a kinyomócsapágy és a kuplungnak semmi baja akkor nem cserélem. De Csöri azt mondta szerinte a kuplungszerkezet hullott szét.