Jelenleg nincs fent kidörrenő :-)
Jobb a reakció 2000 alatt, dörmögős úgy általában.
Regen alatt viszont elég durva a moraj.
2.0-ások! Hány KM-enként regenerál az autótok?
	Shadin2015-11-17 13:41:25 // 73380
	
.......................2015-11-17 13:32:47 // 73379
	A miton is a Tjet benzines dobja van fent,bontott
Mivel égen földön nincs utángyártott 1,6jtdm hez
Plug and play az összes füle,csak az bemenő átmérő 5mm el nagyobb
	
Mivel égen földön nincs utángyártott 1,6jtdm hez
Plug and play az összes füle,csak az bemenő átmérő 5mm el nagyobb
.......................2015-11-17 13:30:09 // 73378
	Valahol láttam Lizarte márkák is felújított ban
	
.......................2015-11-17 13:28:39 // 73377
	Tök mindegy ,kipufogó,hátul legyen lyukas
Le merem fogadni hogy a bele ugyanaz az összes hátsó dobnak
	
Le merem fogadni hogy a bele ugyanaz az összes hátsó dobnak
Shadin2015-11-17 13:19:53 // 73376
	Dehát a 2.0-nak más kell :-(
	
Erhard 242 (Pure Energy)2015-11-17 13:15:17 // 73375
	melyik az olcsó spanyol? én nem látok hozzá már mint kormányműből...olcsó spanyol bor viszont van :DDD
Teljesen mind1 ki újítja fel TRW vagy GR, Lauber, ZF...egyik sem ma kezdte a szakmát
	
Teljesen mind1 ki újítja fel TRW vagy GR, Lauber, ZF...egyik sem ma kezdte a szakmát
.......................2015-11-17 13:09:53 // 73374
	Bakker a 2,4 jtdm é saválló 
Azt kell csak feldobni ,aztán örök lesz
Max egy bővítő kell ha nem passzol a átmérő
Gondolom a bontó Tele van vele,mivel nem rohad le
	
Azt kell csak feldobni ,aztán örök lesz
Max egy bővítő kell ha nem passzol a átmérő
Gondolom a bontó Tele van vele,mivel nem rohad le
GTPeti2015-11-17 12:48:09 // 73373
	Lehet példákat kiragadni (pl. lendkerék), de attól még a felújító cégek bezárhatnák a kaput ha használhatatlan vackokat adnának ki a kezükből. (Lásd. Fer-Vill, akik generátorokat és önindítókat újítanak fel. Még talán ISO minősítésük is van időközben...) Világos, hogy hiba mindenhol becsúszhat, sőt egyik-másik cég sem biztos, hogy szakmailag a csúcson van. Általánosságban leírni őket viszont eléggé túlzás...
Ha utángyártott alkatrészekről beszélünk, akkor szerintem itt és most már senki nem az LPR-kategóriára, hanem a TRW, Lemförder, Jurid, stb. kategóriára gondol...
Pont a minap konstatáltam, hogy a JTS vezérlésszettjének tartalma szinte 1:1-ben megegyezik az anno szakszervízben beszerelt gyári alkatrészekkel. (Valószínűleg szabadalmi okokból a Litens az egyetlen gyártó aki ezt a fajta feszítőt gyárthatja.)
Ha nem nagy az árkülönbözet, gyárit érdemes venni, az a biztos. Ebben szerintem senki sem kételkedik. Azzal továbbra sem értek egyet, hogy egy bontott alkatrész nagy általánosságban a legjobb alternatíva. Főleg az általában ismeretlen előélet miatt. És mi van akkor, ha az adott alkatrész már cserélve volt és nem is gyári?...
(Karosszériaelemekből én is bontottat veszek, de az egy speciális kategória, ugye.)
	
Ha utángyártott alkatrészekről beszélünk, akkor szerintem itt és most már senki nem az LPR-kategóriára, hanem a TRW, Lemförder, Jurid, stb. kategóriára gondol...
Pont a minap konstatáltam, hogy a JTS vezérlésszettjének tartalma szinte 1:1-ben megegyezik az anno szakszervízben beszerelt gyári alkatrészekkel. (Valószínűleg szabadalmi okokból a Litens az egyetlen gyártó aki ezt a fajta feszítőt gyárthatja.)
Ha nem nagy az árkülönbözet, gyárit érdemes venni, az a biztos. Ebben szerintem senki sem kételkedik. Azzal továbbra sem értek egyet, hogy egy bontott alkatrész nagy általánosságban a legjobb alternatíva. Főleg az általában ismeretlen előélet miatt. És mi van akkor, ha az adott alkatrész már cserélve volt és nem is gyári?...
(Karosszériaelemekből én is bontottat veszek, de az egy speciális kategória, ugye.)
yani🍀2015-11-17 11:53:47 // 73372
	Én is azt tettem fel. Saválló, karbon véggel. 45K volt, egy helyi kipufogó készítő csinálta. Van rá garancia, bármikor visszamehetek hozzá. Nekem már motorra is készített több kipufogót is. Ugyan nincs ISO minősítése, de első osztályú minőség.
	
Shadin2015-11-17 11:48:10 // 73371
	Kész termék drágább, Proex valószínűleg legyártaná, ez is opció, de nem ismerem az árat. Sima dobot 18K-ért ír, saválló drágább valamivel.
	
Liquid2015-11-17 11:43:08 // 73370
	nincs valami méretpontos utángyártott / tuning/ sport satöbbi?
	
Shadin2015-11-17 11:40:43 // 73369
	Vegyük ezt a kipufogó kérdést pl. Gyári ~120K saválló, örök életű lehet. Gyári bontott ~25K, nem saválló, rohad, nem tart sokáig. Utángyártott 17K, vagy megjön, vagy sem, 4 év garancia, ami vagy érvényesíthető vagy sem.
Hurrá :-) Tök egyértelmű, vagy nem?
	
Hurrá :-) Tök egyértelmű, vagy nem?
.......................2015-11-17 11:29:37 // 73368
	Érdekes felújítottból is van az "olcsó" spanyol
Meg a TRW dupla annyiért
Ezen már csak az Erhard tud kiigazodni
Ő ért a Borokhoz
	
Meg a TRW dupla annyiért
Ezen már csak az Erhard tud kiigazodni
Ő ért a Borokhoz
Erhard 242 (Pure Energy)2015-11-17 11:17:28 // 73367
	de nem ugyan az a LPR mint akár egy TRW vagy Ferodo vagy ATE :)))
Lehet a kannás bor után is megy a köpködés, hogy minden bor szar....meg kell inni a "bontottat" az a legjobb :DDD
	
Lehet a kannás bor után is megy a köpködés, hogy minden bor szar....meg kell inni a "bontottat" az a legjobb :DDD
Piritu - 1.000.0002015-11-17 10:51:00 // 73366
	Eddig a felujitott vs bontott volt a tema, most meg az utangyartott szarokkal ervelsz. Nem ugyan az a legolcsobb utangyartott fekbetet, mint a felujitott kormanymu.
	
Alfonis2015-11-17 10:35:54 // 73365
	hú az már szép súly... :P Akkorát semmiképp sem akarok. Köszi a segítséget :)
	
Giuntini2015-11-17 10:21:38 // 73364
	Ezt én is adom, sőt egyetértek! Félreértettél! A sz@r minőségű utángyártottnál a bontott is jobb. Én a fődarabokról beszéltem. Motoralkatrészek nem léteznek utángyártottban. Ezt nagyon jól tudom. Nincs, nem létezik, ezért aranyárba kerülnek pl. a dugattyúk. Szívósor is csak gyári létezik. És ezen kívül sok minden! Vannak most már futóműben utángyártottak, pl. lengőkar, ebben igazad van, jobb be sem tenni. Én csak azt mondtam, vagy gyári, vagy gyárival egyenértékű felújított. Ezt a fődarabokra értem! Nekem kellett hátsó rugót cserélnem, meg sem fordult a fejemben az utángyártott, nem is csak a minőség miatt, hanem, ha nem úgy áll a hátsó futómű, akkor kenhetem a hajamra. Ismétlem félreértettél, agycsapágyban például beleteszem az SKF-et, és olcsóbban veszem meg, mint a gyári dobozost, és legalább olyan jó. Így is tettem. Motor, váltó, kormánymű, nem vicc, ha a bontottat teszed bele, lehet hogy rövidesen ismét ki lehet venni. Egy off-os adalék az utángyártottra. Haverom 320-as BMW-jén tönkrement a kettőstömegű ékszíjtárcsa. Típushiba. Három utángyártottat tettek bele, egyik sem volt jó. Majd bontottat. Az sem, mert a berakás után nyikorgott. Kénytelen volt megrendelni 300ezerért a gyárit. Az csak adalék, ez eset után mindörökre elege lett a BMW-ből, ahogy mondta, nem lehetett vele sehová biztosan elindulni, és rövidesen eladta.
	
.......................2015-11-17 10:01:47 // 73363
	nekem pont más a tapasztalatom
amint teleraknak egy utángyártott legolcsóbb lomokkal egy autót rohamosan pusztul
LPR fékpofa pl. úgy csikorog hogy megfordulnak az utcán,mégis forgalomban van
vezérműszíj szettek ex Bravon állandó nyekergés hülye hangok ,mind utángyártott volt
Mito utángyártott kinyomócsapágy kezd hangot adni ,pedig tavaly tettük bele
a gyári jó volt csak a szerelő tanácsára kicseréltük,mert hamár szét van szedve
fasza mert most megint lehet szétszedni a szar alkatrész miatt
ja bontott lendkerék nek meg semmi baja
akkor hogy is van ez?
	
amint teleraknak egy utángyártott legolcsóbb lomokkal egy autót rohamosan pusztul
LPR fékpofa pl. úgy csikorog hogy megfordulnak az utcán,mégis forgalomban van
vezérműszíj szettek ex Bravon állandó nyekergés hülye hangok ,mind utángyártott volt
Mito utángyártott kinyomócsapágy kezd hangot adni ,pedig tavaly tettük bele
a gyári jó volt csak a szerelő tanácsára kicseréltük,mert hamár szét van szedve
fasza mert most megint lehet szétszedni a szar alkatrész miatt
ja bontott lendkerék nek meg semmi baja
akkor hogy is van ez?
Giuntini2015-11-17 09:46:01 // 73362
	Egyetértek! A tököm tele van a bontott alkatrészek favorizálásával. Ezért van ennyi hulladék a használtautók között! Ma már egy 2006-os autó jó esetben a második tulajtól kerül hozzánk. Nem költöttek rá, mivel a gyári alkatrészek aranyárban vannak, utángyártott, a főegységekhez gyakorlatilag nem létezik. Alkatrészellátása az Alfáknak katasztrofális, ezért irány a bontó. Így, egy évjárat szerinti normális autót, le lehet amortizálni, vagy hulladékká tenni. Az emberek 99%-a nekem azt mondta, hogy bontott motor. Egy normálisabb bontott motor 4-500ezer-be kerülne. nem 200, ahogy sokan mondják, azt jobb be sem rakni, bár mindenkinek megadatott a próbálkozás lehetősége. Felújított motor, elérheti az egymilliót. Nagyon sok! Ha azt vesszük, mire egy normálisabb bontott  motort beraknak, a művelet belekerül 700 ezerbe. És nincs szétszedve, bevizsgálva a motor. Soha nem lehetsz biztos benne, és így tényleg jobb megszabadulni tőle. Az én döntésem volt a legdrágább, az idő fogja megmondani, hogy a legjobb volt-e. Egyelőre úgy tűnik, hogy nem döntöttem rosszul!
	
Public Enemy2015-11-17 08:54:10 // 73361
	Szia!
159-el nincs tapasztalatom.
156 Q4 Crosswagonom van, 1510,-kgs, 150LE.
Két tengelyes, nem áramvonalas kb. 1.000-1.200,-kgs súlyu lakókocsit húzok vele gond nélkül. Megengedett legnagyobb sebesség: 80,-km/h, ezt pl. az érdi emelkedőn is tudja. Az utazóm 100-110,-km/h között van. Fogyasztásom 9-11,-l/100 szokott lenni, nagyban függ a szél erősségétől, irányától és a megelőzendő kamionok mennyiségétől! :-))
	
159-el nincs tapasztalatom.
156 Q4 Crosswagonom van, 1510,-kgs, 150LE.
Két tengelyes, nem áramvonalas kb. 1.000-1.200,-kgs súlyu lakókocsit húzok vele gond nélkül. Megengedett legnagyobb sebesség: 80,-km/h, ezt pl. az érdi emelkedőn is tudja. Az utazóm 100-110,-km/h között van. Fogyasztásom 9-11,-l/100 szokott lenni, nagyban függ a szél erősségétől, irányától és a megelőzendő kamionok mennyiségétől! :-))
FireAlfa2015-11-17 08:46:40 // 73360
	Tudom, tisztában vagyok vele, de muszáj megcsináltatnom mert így nem közlekedhetek. Így kedvezménnyel egy kicsit barátibb az ár.
	
.......................2015-11-17 08:10:22 // 73359
	Részvétem,
Sajna aranyárban van a kormánymű
Még a felújított is
	
Sajna aranyárban van a kormánymű
Még a felújított is
Liquid2015-11-17 08:06:11 // 73358
	hivatalosan 80Km/h ha jól csalódom :)
	
FireAlfa2015-11-17 07:41:32 // 73357
	Igen ilyen, sőr így is nézett ki, még a műanyag alátét is így lógott rajta.
	
.......................2015-11-17 07:37:27 // 73356
	
	
FireAlfa2015-11-17 07:10:17 // 73355
	Kopogott az eleje és az olcsóbb alkatrészek cseréjével kezdtük. Az axial cseréjénél meg azt vettük észre hogy lóg a tengely és rozsdás lé folyik ki. Az FL utániak már jók elvileg
	
Alfonis2015-11-17 01:32:30 // 73354
	köszi! :)
Gondoltam am hogy bírja csak gondoltam rákérdezek :)
8V motor ...
VAnnak tapasztalaitok húzással kapcsolatban? mennyit lehet tartósan autópályán tartani stb stb... :P
	
Gondoltam am hogy bírja csak gondoltam rákérdezek :)
8V motor ...
VAnnak tapasztalaitok húzással kapcsolatban? mennyit lehet tartósan autópályán tartani stb stb... :P
Rolee462015-11-17 00:12:26 // 73353
	Amugy melyik 1.9 motor?
	
Rolee462015-11-17 00:10:09 // 73352
	Persze hogy birja!Van sok optimista aki meg Off-os 1.2 1.4 vagy 1.6 benzinesel is nekivag.
	
GTPeti2015-11-16 23:33:20 // 73351
	Minőségbiztosítás. Persze. Józsi bácsi kikapja a kormányművet a donorból, megtekinti és azt mondja: ez jó.
Szerintem te összetéveszted a bontott alkatrészt a bontatlan csomagolású gyárival...
Míg egy felújított, pl. amit a Unix-nál veszel éppen, hogy egy ISO-val rendelkező cégtől jön, ahol kb. mással nem is foglalkoznak, csak kormányműveket újítanak fel...
	
Szerintem te összetéveszted a bontott alkatrészt a bontatlan csomagolású gyárival...
Míg egy felújított, pl. amit a Unix-nál veszel éppen, hogy egy ISO-val rendelkező cégtől jön, ahol kb. mással nem is foglalkoznak, csak kormányműveket újítanak fel...
Alfonis2015-11-16 23:30:51 // 73350
	1.9 motorral húzható egy kb 600 kg os lakókocsi? bírnáá? :P
	
Csabi2015-11-16 22:48:01 // 73349
	Hát szerintem odatalál a menetszél :)
Nálam totál csupasz, nincs burkolat.
	
Nálam totál csupasz, nincs burkolat.
Piritu - 1.000.0002015-11-16 22:38:38 // 73348
	
	
Pityukoma2015-11-16 22:37:39 // 73347
	Lehet, azt még nem nézetem. Majd rákukkolok :-)
	
Jupiter1552015-11-16 22:36:05 // 73346
	Köszi, lehet, hogy holnap visszagurulok hozzá.
Szép az új autód :)
	
Szép az új autód :)
forrasr2015-11-16 22:33:58 // 73345
	Gyanítom kiér az agyból a csavar vége hátul és jobban korrodál. Én is kenem őket így nincs gond,de első levételnél kellett kocogtatni a kulcsot
	
Csabi2015-11-16 22:33:28 // 73344
	Dehogynem...Többek között ezért van fémből az üzemanyagcső 98%-a, és úgy vezetve az autó alján, h hűtse a menetszél. 
Egyébként nem az a probléma, h felmelegszik és elveszíti a kenést, hanem a kialakuló kavitáció okoz óriási kopásokat.
	
Egyébként nem az a probléma, h felmelegszik és elveszíti a kenést, hanem a kialakuló kavitáció okoz óriási kopásokat.
Pityukoma2015-11-16 22:28:01 // 73343
	Először nekem is nehezen jött le mind a 4. Aztán flex/drótkorongos tisztítás fémtisztára a felfekvő felületet (agy-tárcsa) majd rézpasztával bekentem, a csavarokra grafitos zsírspray-t fújtam és végül nyomatékkulccsal húztam meg. Soha többé nem volt velük gond.
	
Jupiter1552015-11-16 22:21:12 // 73342
	Az az érdekes, hogy az elülsők simán lejöttek, a hátsók ragaadtak, de mind a 2x5 csavar, pedig ő tette fel mind a 4 kereket előzőleg, mind a négyet ugyanazzal a technológiával. Használt sprét minden alkalommal.
	
Giuntini2015-11-16 22:18:03 // 73341
	Hú ez nem semmi. Nekem ahogy mértem a szegénységjelző kigyulladásánál még 12 l van benne. Én az előbb elhangzott okok miatt már tankolok az utolsó két osztásnál áll a mutató. A nagynyomású nagyon nem szereti az üres tankot.
	
Grega4042015-11-16 22:13:31 // 73340
	Köszi! Várom, hogy legyen a héten vmikor egy kis napsütés és lövök pár jó kis őszi képet :)
	
Piritu - 1.000.0002015-11-16 22:12:02 // 73339
	Apropó szegénységjelző. Nektek mennyi fér bele amikor kigyullad? Nekem 55 liter, elvileg ilyenkor még van 15 literem, amit azért soknak tartok riasztási szintnek. (Gyakorlatilag a legtöbb az első tankolásom, amikor elhoztam 66,x volt, tehát 70 literes a tankom.)
	
Piritu - 1.000.0002015-11-16 22:08:02 // 73338
	Azzal gondolom tisztában vagy, hogy ha nagyon kevés van a tankban, akkor nem tud visszahűlni a gázolaj. A meleg cucc meg nem keni a befecskendező rendszert...
A 156-ban külön gázolaj hűtő volt ezt megakadályozandó, a 159-ben nincs ilyen.
	
A 156-ban külön gázolaj hűtő volt ezt megakadályozandó, a 159-ben nincs ilyen.
Piritu - 1.000.0002015-11-16 22:05:28 // 73337
	Régebben a fontos dolgokat lerajzolta pc-n, egér nélkül taccspadon. Kiemelkedő művészi alkotások születtek :-)))
	
Sanyi2015-11-16 22:02:38 // 73336
	Alfa 159 eLearn ha valakinek szüksége lenne rá. :)
	
Pityukoma2015-11-16 22:01:22 // 73335
	Akkor nem csak jó hanem szép is lett. Grat :-)
	
Pityukoma2015-11-16 21:59:47 // 73334
	:-DDD nem is tudtam hogy ilyen művészi hajlama is van. A szakácsművészete már meg van :-)
	
Grega4042015-11-16 21:58:31 // 73333
	Ma elhoztam a márkaszervizből a gépet. Megkapta az új, gyári vezérlést+vízpumpát+hosszbordás szíjakat és görgőket. Kapott még egy kis esztétikai javítást és polírt a fényezése valamint külső belső takarítást és motormosást. Éreztem rajta, hogy nagyon hálás, csak úgy fickándozott örömében :)
	
Liquid2015-11-16 21:57:48 // 73332
	nagyondurva, mennyit mentél vele a szegénységjelző kigyulladása után?
EÍgyszer csináltam olyat hogy Móváron kivillant, onnan elmentem Bécs túlfelére, és akkor is csak 66L körül ment bele, pedig az enyém sokat kajol :)
	
EÍgyszer csináltam olyat hogy Móváron kivillant, onnan elmentem Bécs túlfelére, és akkor is csak 66L körül ment bele, pedig az enyém sokat kajol :)
Online tag
0
		Vendég0
403

