Giuntini2014-02-22 21:42:56 // 48680
	Köszi.
	
Dömpi (il dottore)2014-02-22 21:41:36 // 48679
	Az nem jó! nagyon nem jó! Annak fel kell mennie 90-re és ott kell maradnia! Cserélj termosztátot mielőbb, mert átereszt!
Feleségem 147-ében ugyanez volt a gond, azonnal cseréltük.
	
Feleségem 147-ében ugyanez volt a gond, azonnal cseréltük.
Dömpi (il dottore)2014-02-22 21:40:03 // 48678
	Az enyém is most kezd élni: majd minden 7végén pénteken és szombaton megyek fel Pestre egyetemre, ez 200 km oda-vissza per nap...mondanom sem kell, élvezi. És ráadásul szerencsére nem városozok Pesten, mert 4-es, M0, majd M3 bevezető, onnan meg 1,5 km csak a suli. Nagyon lehet tolni az M0-án :)
	
Giuntini2014-02-22 21:38:36 // 48677
	Nekem nagyon nehezen melegszik be, de vasárnap a külső hőmérséklet 12 fok körül lehetett, az autópályán  a vízhőfok mérő végig valamivel 90 fok alatt volt, olyan 85-90 fok között. Most a városban ha felmelegszik ott marad 90 fok körül, viszont téli 1-2fokban  max. 80 fokra megy fel.
	
Dömpi (il dottore)2014-02-22 21:36:29 // 48676
	0,40 mp-ig csinálja kb. a dadogást, jól hallom? Mint egy teherautó, úgy csinál. Legalábbb is a video alapján.
Asszem Shadin-nak volt hasonló korábban...vagy nem?
	
Asszem Shadin-nak volt hasonló korábban...vagy nem?
Giuntini2014-02-22 21:30:10 // 48675
	Igen, ezt vettem észre a héten az utolsó autópályázás után. Eddig általában 140-145 tempomattal, mindig éreztem hogy szeretne menni, de mindig kíváncsi voltam a fogyasztásra a Mareával összevetve, meg nem igazán akarom támogatni a rendőrséget. Utoljára viszont 150-165 végig tempomattal, éreztem az autó fellélegzett ez kell neki, a fogyasztás semmivel sem volt több nagyobb tempónál, most a városban úgy látom, hogy kevesebbet eszik. Igaza volt annak idején olasz barátaimnak, akik mindig azt mondták, az Alfa kéri a sebességet, és ez a dízelre is igaz.
	
Dömpi (il dottore)2014-02-22 21:21:17 // 48674
	A vízhőfokod milyen? Oda van szögezve a 90-re? vagy inkább néha mozdul le-fel?
Ha igen, lehet termosztát is.
	
Ha igen, lehet termosztát is.
Dömpi (il dottore)2014-02-22 21:19:37 // 48673
	Meg tanult a comp. Ha folyamatosan városozol, belassul, ha kiviszed a pályára, megpörgeted, akkor utána fickósabb lesz. A minden ilyen kibernetikus rendszerben benne van egy bizonyos öntanulás, azaz figyeli, hogy milyen külső jelek alapján hasonló esetben hogyan reagált, majd ezt képezi le az algoritmusaival. Ha változnak a külső körülmények, új algoritmusokat állít fel a szabályzáshoz, majd ezeket újra képes leképezni hasonló inputok esetén = tanul - persze bizonyos határok között, mert azért ez még nem a sci-fi világa :)
	
Ricsi 1472014-02-22 21:05:53 // 48672
	Üdv mindenkinek! Csináltam egy videót a jelenségről :) általában így indul nekem elsőre, van mikor kicsit rosszabb és olyankor le is áll, viszont füst most már nincsen...! http://www.youtube.com/watch?v=1ibqQKT5gUs
	
Giuntini2014-02-22 21:01:58 // 48671
	Akkor az eltömődés elkerülésének egyetlen módja, magas hőmérsékleten tartani a kipufogórendszert ami csak autópályán nagy sebességgel érhető el.
	
Liquid2014-02-22 20:59:19 // 48670
	úgy tudom az a fő oka, hogy messze tették a DPF-et a leömlőtől és nehezebben tudja elérni a megfelelő hőfokot a regeneráláshoz, a 2.0-nál javítottak rajta
	
Giuntini2014-02-22 20:52:44 // 48669
	Mi az oka ,hogy a 159 különösen hajlamos a DPF eltömődésére, a többi márkához viszonyítva? A 2.4-nél ahogy hallom, ez még hatványozódik. Az Alfás szerelőm mondta, hogyha viszonylag gyakran regenerál (kb.400km-enként), akkor jól működik a rendszer. Amikor regenerál, soha nem állítom le a motort, inkább elmegyek egy körre, amíg befejezi, ezt tanácsolták. A sziszegésről: olyan 2000-2100-nál van egy sziszegés, de szerintem ez szabályos, az összes TD autóm süvített egy kicsit, ami a turbó sajátossága. Gondolom a 2.4-nél is ez szabályos.
	
GTPeti2014-02-22 20:31:44 // 48668
	Szerintem a mama nem akarná, mert papa vonzereje nagymértékben növekedne. :))
	
GTPeti2014-02-22 20:24:29 // 48667
	Egy műszaki zsákutca az a cucc... Remek dolog amúgy, csak a polcon a helye. :)
	
sas-1592014-02-22 20:23:40 // 48666
	Ma láttam Dunakeszin egy matt piros Mito-t. 
Nagyon jól nézett ki, még nem találkoztam matt piros autóval.
Gyönyörű.
	
Nagyon jól nézett ki, még nem találkoztam matt piros autóval.
Gyönyörű.
sas-1592014-02-22 20:19:09 // 48665
	Nálam is a vezetőülés bal felén elkezdett kiszóródni / morzsolódni a szivacs.
Most már a huzaton keresztül tisztán látszik és érezhető az ülőlap szélső drótváza.
Ilyet még nem láttam. Minden más szempontból tökéletes a gép.
	
Most már a huzaton keresztül tisztán látszik és érezhető az ülőlap szélső drótváza.
Ilyet még nem láttam. Minden más szempontból tökéletes a gép.
Shadin2014-02-22 19:00:28 // 48664
	Van egy donor csövem tarcsiba...
	
Shadin2014-02-22 18:59:39 // 48663
	DPF!
droberto tünetei is hasonlóak voltak...
	
droberto tünetei is hasonlóak voltak...
Szabolcs 1592014-02-22 18:48:56 // 48662
	Részecske szűrő !!!én ugyan így jàrtam
	
David | Centocinquantanove2014-02-22 18:31:54 // 48661
	Hasonló velem is történt már Budapesten...
Leparkoltam, majd a járdán jött egy idősebb, kb 55-60-as korosztályú pár, és mondja az egyik:
- Nézd mama, ez Alfa Romeo, szerintem ilyen is jó lenne nekünk...
- Igen, igen... (közben szkenneli a mami a szemével a vasat)... egészen megbarátkoztam mán vele...!
LOL :D
	
Leparkoltam, majd a járdán jött egy idősebb, kb 55-60-as korosztályú pár, és mondja az egyik:
- Nézd mama, ez Alfa Romeo, szerintem ilyen is jó lenne nekünk...
- Igen, igen... (közben szkenneli a mami a szemével a vasat)... egészen megbarátkoztam mán vele...!
LOL :D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-02-22 18:25:44 // 48660
	pedig a többlet fogyasztás ami ilyen mértékű csak is a DPF miatt lehetséges, nálam mikor el volt tömődve alig akart menni az autó, rángatott és olyan kolompoló hangja volt a motornak, hogy megijedtem ... mondjuk hiba jelzés egyszer sem volt...húzd le a LMM csatiját menj ki az autópályára és küldjed meg 160-nal ha megoldódik a probléma akkor kukás lesz a DPF-ed...
	
'''''2014-02-22 18:23:49 // 48659
	Dpf eltömődésnél visszadobja a kocsit vészüzembe.Akkor 2000 fordulat felett nem enged menni.Legalábbis nálam így volt.
	
.......................2014-02-22 18:21:06 // 48658
	Ez nem dpf hiba,
Valami komolyabb lesz
	
Valami komolyabb lesz
.......................2014-02-22 18:19:58 // 48657
	Ki kellene olvasni a hibatárolót,
Így semmi ötlet
	
Így semmi ötlet
Facetofacefoto2014-02-22 18:06:57 // 48656
	Még soha szerencsére,a legutóbbi tisztítását amit automatikusan csinál észrevettem,de azt a tippet kaptam,hogy lehet épp égetett amikor most leálltam és félbeszakadt a tisztítás.Ez állítólag meghülyíti a rendszert.
Semmi sívítás sziszegés tehát a turbó csövet kizárnám.
Az alapjárat tökéletes de ha nyomom a gázt bekapcsol a vészüzemmód és nem engedi felpörögni a motort.Visszadobja a fordulatot mintha 6000-el pörögne.
	
Semmi sívítás sziszegés tehát a turbó csövet kizárnám.
Az alapjárat tökéletes de ha nyomom a gázt bekapcsol a vészüzemmód és nem engedi felpörögni a motort.Visszadobja a fordulatot mintha 6000-el pörögne.
ValeRossi462014-02-22 16:13:01 // 48655
	Juj.ez engem is erdekelne :) pont mostanaban neztem h szet ment teljesen :( ahogy szallok ki.pont arra ulsz ra :((
	
mzo2014-02-22 14:49:51 // 48654
	Dpf regennel nem volt gondod mostanaban?
	
Liquid2014-02-22 14:23:48 // 48653
	nem sziszeg, süvít?
	
Facetofacefoto2014-02-22 14:21:54 // 48652
	Megnézem... hátha :-)
	
Facetofacefoto2014-02-22 14:21:13 // 48651
	Az EGR-t nemrég tisztítottam.
A map szenzort megnéztem kitisztítottam,de semmi változás.
	
A map szenzort megnéztem kitisztítottam,de semmi változás.
Ákos (dewvil)2014-02-22 14:17:44 // 48650
	egr is akar
	
GTPeti2014-02-22 14:16:15 // 48649
	Kilyukadt, lecsúszott turbócső, pl.
	
Facetofacefoto2014-02-22 14:01:37 // 48648
	Sziasztok kellene egy kis segítség valakitől hátha Ti is tapasztaltatok ilyet már.
159-es 1.9 JTDm 2009-es 124 ezer km-el.
Elkezdett rángatni zakatolni kigyulladt a szervizlámpa elment az ereje büdös füstöt ereget magából,és a pillanatnyi fogyasztás 25 és 30 liter !!! között van.
Kb 300 km-t tettem meg az utolsó teljes nagyszerviz óta, vezérlés olajak összes szűrő csere stb.
Ha lenne ötletetek hálás lennék érte :)
Pisti
	
159-es 1.9 JTDm 2009-es 124 ezer km-el.
Elkezdett rángatni zakatolni kigyulladt a szervizlámpa elment az ereje büdös füstöt ereget magából,és a pillanatnyi fogyasztás 25 és 30 liter !!! között van.
Kb 300 km-t tettem meg az utolsó teljes nagyszerviz óta, vezérlés olajak összes szűrő csere stb.
Ha lenne ötletetek hálás lennék érte :)
Pisti
mzo2014-02-22 13:56:30 // 48647
	Meg nem, de hamarosan... :)
	
Ákos (dewvil)2014-02-22 13:53:55 // 48646
	mzo, ablakjav voltmar?
	
Ákos (dewvil)2014-02-22 13:52:03 // 48645
	akar:-) 
szivasz, palmatex, textilrongy es karpitoskapcsok.
ha akarod tudok hozni neked ulolap szivacsot van bent a cegnel vagy par darab:-) csak farigcsalni kell.
ha a huzat hibatlan meg jol is fog kinezni.
	
szivasz, palmatex, textilrongy es karpitoskapcsok.
ha akarod tudok hozni neked ulolap szivacsot van bent a cegnel vagy par darab:-) csak farigcsalni kell.
ha a huzat hibatlan meg jol is fog kinezni.
mzo2014-02-22 13:42:52 // 48644
	Igen azt tudom, de TiBit raadasul automataval Mo-n meg nem lattam.
	
Pityukoma2014-02-22 13:40:35 // 48643
	Sziasztok:-) Az üléspárnám bal oldali szivacsrésze összetöppedt, alul potyognak ki az apró szivacsdarabkák belőle. Nem brutál menyiségben, de már elgondolkodtat hogy hogyan is tudnám javítani. Ezt az anyagot néztem ki hozzá:Soma Foama 15. A technikai adatlapján azt írják róla hogy üléspárnák javítására is alkalmas. Használtatok már ilyet vagy valami hasonlót? Van valakinek tapasztalata? Jöhet minden ötlet, fogékony vagyok rá :-)
Valami ilyet keresnék. Érthető okból nem árulja el az anyag nevét az ipse:-(
	
Valami ilyet keresnék. Érthető okból nem árulja el az anyag nevét az ipse:-(
Ákos (dewvil)2014-02-22 13:37:20 // 48642
	ez az amit a saab-ba es a cadillac bls-be is raktak?
	
.......................2014-02-22 13:30:58 // 48641
	Pedig lancia deltában van 1,9 twinturbo jtdm is
190 ló és 400 Nm
	
190 ló és 400 Nm
Ákos (dewvil)2014-02-22 13:28:53 // 48640
	Leugrottam iment a kocsihoz, hat mit latok egy idos aranyos hazaspar kukkol bele àz utoba :-) :-)  milyen mar :-)
	
Ákos (dewvil)2014-02-22 13:19:54 // 48639
	jaaa,nem akartam nagyon offolni :-)
	
Pityukoma2014-02-22 13:18:54 // 48638
	Ez brutál. Ezeket élőben is láttam az eindhoveni DAF múzeumban.
	
Pityukoma2014-02-22 13:17:14 // 48637
	Nem marhaság. A fuvarozás sarkallatos pontjai az üzemanyagfogyasztás és a szervizelési költségek. Amik nagyban függnek a vezetőtöl. Van aki 100K-nél már a 2.fékgarnitúrát koptatja el, van akinél még 500K-nél is eredeti még. Ha marhaságot csinálsz, kiírja hogy ejnye bejnye:-)
De inkább menjünk át a kamionos topikba...
	
De inkább menjünk át a kamionos topikba...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-02-22 13:11:33 // 48636
	Biztos az SP-vel találkoztál lehet ő is a gyengébbik nemhez tartozik :P
	
Ákos (dewvil)2014-02-22 13:05:09 // 48635
	ekkora egy marhasagot. 
ha menni kell hat menni kell es b@szatod neki:-)
	
ha menni kell hat menni kell es b@szatod neki:-)
Ákos (dewvil)2014-02-22 13:02:43 // 48634
	nem neked:-)
	
Pityukoma2014-02-22 13:01:38 // 48633
	Nekem? :-D Nem:-D
	
Pityukoma2014-02-22 13:00:57 // 48632
	A járművezető vezetéstechnikai kiértékelőjének a kijelzése.
-hogy gyorsít
-hogyan használja az elektronikus motorféket
-mikor használja az intardert
-mikor kezd fékezni
-járműsebesség/dőlés-ből hogy kanyarodik
-használja-e a lejtmenet szabályzót
...stb.
Egyszóval hogyan használja a járművet.
	
-hogy gyorsít
-hogyan használja az elektronikus motorféket
-mikor használja az intardert
-mikor kezd fékezni
-járműsebesség/dőlés-ből hogy kanyarodik
-használja-e a lejtmenet szabályzót
...stb.
Egyszóval hogyan használja a járművet.
Pityukoma2014-02-22 12:53:45 // 48631
	Azt is "néz" de azt a menüből ill. a tachográfból lehet kiolvasni.