Fórum >> Típusok >> 159

denil12019-04-12 15:20:45 // 116109
bár most gondolkodom, az is lehet,h légtömegmérőt cseréltünk és nem MAP szenzort.
Megnézem majd otthon, ott fel van írva.
denil12019-04-12 15:15:52 // 116108
Igen, visszaesik nullára.
Csak teljes töltésen jelentkezik a probléma, a MAP szenzor 3 éve lett cserélve vatta újra.
Kérdés, hogy élő telemetria mellett mit érdemes nézni,h kiderüljön tényleg MAP szenzor e?
Feleslegesen nem cserélném ki.
Giuntini2019-04-12 15:04:49 // 116107
MAP szenzor!!! Nem lehet tisztítani. Ki kell cserélni. Alapjáraton a torbónyomás leesik 0-ra?
denil12019-04-12 15:04:42 // 116106
Pontosan milyen néven találom meg?
A UNIX oldalán megnézném,h egyáltalán hogy néz ki és mennyibe kerül, aztán úgyis máshol más márkát vetetnék meg a szerelőmmel, csak,h mégis legyen elképzelésem.
Nyomásszenzorként nem találtam.

Egyébként neked is full töltőnyomáson jött elő a probléma padlógáz mellett?
denil12019-04-12 15:02:13 // 116105
1 éve építkeztem, azóta betonzok, villanyt szerelek, kertet ások, egyszóval már majdnem mindenhez IS értek :DD
A forrasztás menni fog, max lassabban mint szeretném, de megnézem a köteget ha már ez úgyis ismert hiba :)
Köszönöm a segítséget!
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 14:49:08 // 116104
Ez ilyen nehéz eset autó. :-) Nekem nem a dpf lett cserélve, hanem a nyomásszenzora, ami a tűzfalon van. Azután nem volt hullámzás, de igazából hónapokkal később tűnt fel, hogy nincs. Előtte viszont egyre gyakrabban volt. Volt egy csengeri utam, amikor állandóan csinálta. Nyomásszenzor csere óta mentem jópár ezer km-t, benne több pesti út, egy Krakkó, és szeptembertől decemberig napi városi használat is. Egyszer sem csinálta. Szóval passzolom. Vagy kihajtottam belőle a hajlamot, vagy a sok hidegindítástól meggyógyult (haha :-DD), vagy mégis köze van a nyomásszenzorhoz.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 14:42:54 // 116103
A gumiátvezetőt ki lehet pattintani. Kb 15 centit kivágtam és betoldottam új kábelekkel, forrasztva, zsugorcsövezve. Gyakorlott forrasztgatóknak ajánlott sport :-) Ha nem csináltál még ilyet, ne ezzel kezdd, inkább vidd el akkor egy jó(!) autóelektromoshoz, vagy rendelj bele egy csomagtéri kábelköteget.
denil12019-04-12 14:42:11 // 116102
huh basszus az baj, mert így azért kissé rossz használni az autót, ha meg majd el akarom adni, akkor meg hogy? :)
Viszonylag új a DPF-em ( 40k van benne ), a swirl lapátok ki vannak iktatva és ledugóztuk oda gyártott fém lapkákkal, MAP szenzor szintén max. 3 éves.
Hajjaj, így akkor nehéz lesz...:((
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 14:38:58 // 116101
A hullámzás az előbb utóbb szintén utoléri a 2.4-eket. Lehet a szívócső swirl lapátkáitól (szorul, nem nyit), de egyebektől is. Leginkább senki nem tudja megoldani. Emilnek MAP szenzor cserétől múlt el ha jól rémlik. Én is tapasztaltam már ezt, tavaly nyáron hullámzott többször előzésekkor. Aztán elmúlt, nem tudom mitől. Lehet hajtani kell, vagy köze volt a dpf nyomás szenzorhoz (hülyén hangzik, tudom). Annak a cseréje óta egyáltalán nem tapasztaltam hullámzást. Ne kérdezd, mi az összefüggés :-D
denil12019-04-12 14:38:26 // 116100
KÖszi a gyors választ, gyanús,h nekem is ez lesz, mert néha működik, néha nem.
Főleg időjárásfüggő, Azt a gumiátvezetőt meg kell bontani, vagy le lehet venni sérülés nélkül?
Lényegében a sérült részeknél levágtad kettévágtad a kábeleket és újra összekötötted őket némi szigeteléssel?
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 14:32:20 // 116099
Ugyanez volt nekem is, a kábelkötegre nézz rá a csomagtér gumiátvezetőben. 100% hogy romokban van.
denil12019-04-12 14:19:03 // 116098
és keresnék Bp-en olyan autófényezőt aki meri vállalni a Rosso szín fújását.
Sajnos elég gyér az olasz lakk, felpattogzott elég sok helyen az első lökösön és az első kerékjárati ív lámpákhoz közeli oldalán, illetve kaptam egy kavicsot a motorháztetőn ami alapig vitte le a festéket, így fújni kéne legalább 4 elemet (lökös, ívek, motorháztető).
denil12019-04-12 14:10:41 // 116097
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, hátha találkozott már valaki ilyennel.
Könnyebbik eset: Állandóan bejelez a csomagtartó érzékelő,h nyitva van. Cseréltem már htásó emblémát mechanikával, de nem segített, így biztos,h valahol kontaktos, esetleg vhol a kábel lehet sérült. Hol érdemes nézelődni?

Nehezebbik eset:
Teljes padlógázon, full turbónyomáson amikor eléri a turbónyomás mutató a maximumot, akkor visszaejti egy pillanatra a turbónyomást ( néhány tized Barral ), majd utána ( folyamatos a padlógáz ) újra feltölti magát teljesen, csúcsnyomáson pedig megint elengedi egy kicsit. Így egy hullámzó nyomás alakul ki padlógáz mellett. Olyan mintha túltöltene a turbó és így tiltana le az ECU. Hibakód nincs.
pettinke2019-04-12 12:49:30 // 116096
szokták a szenzoron valami (halványan) bepréselt nyíllal jelölni a felfelé irányt, azt esetleg nézd meg... így fejből én sem vágom, hogyan kéne a pipának állnia.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 12:41:17 // 116095
Ja, hibakód nincs, működik minden, csak a földet látja állandóan.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 12:40:32 // 116094
Úgy ment tönkre a szenzorom, hogy telibe találta valami az autópályán. Konkrétan ketté esett tőle, de úgy, hogy a külső része valahogy a lökhárítóban maradt, a belső része pedig beesett így:

Emiatt fogalmam sincs, hogy hogy állt a szenzor eredetileg.
Szerencsére mindent fotózok, ez már szakmai ártalom. Szóval így van benne most a szenzor:

Van esélye, hogy fordítva raktam bele és ahogy pettinke mondja, csak el kell fordítani 180 fokkal? VAgy amennyivel a műanyag fülek engedik.
droberto2019-04-12 12:32:34 // 116093
Bocs félreértettem. Azt hittem, (hogy csak) maga a léte és működési tulajdonsága zavar.
Ha csak, ennyi, akkor tegyél be egy bontottam és újra jó lesz. :)
Egyébként biztos, hogy a szenzor a rossz? Van szenzor hibakód? Ha megcseréled viszi a hibkódot (ha van), illetve a rendllenes működést?

Vigasztalás:
Nem tudom, te szedtél már le haspáncél, de én a lököst sokkal szívesebben szedem le mint azt. :)
(Jó a krovás megoldásod, én kormányeltekeréssel férkőzök a dobbetéthez egy marokcsavarhúzó segítségével).
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 12:14:46 // 116092
Hát Robi, tudom hogy eddig hogy működött és eddig normálisan működött. Most meg rosszul. Ezen nincs mit hullámvölgyezni. Az egy dolog, hogy nekem nincs szükségem erre a funkcióra, zavar a csipogása. Ezen túltettem magam. De azon, hogy folyamatosan összevissza pittyeg, függetlenül attól, hogy van e előtte bármi, az kicsit már zavar. Pláne, hogy bő egy óra munkám és 6500Ft (plusz posta) van abban, hogy rosszabb lett, mint törött szenzorral.
Ne haragudj, ezt nem tudom élvezni még teljes zen hangulatban sem.
Szerzek bontottat, ezt meg küldöm vissza és akkor csak a postát és még egy órát bukok. Vagy beletolok egy 3-mas fúrót és akkor visszaáll a rossz szenzoros állapot, 6500-at bukok, egy órám megmarad. Melyik is legyen...
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 11:45:55 // 116091
Nem egyféleképpen lehet beépíteni? Nekem úgy tűnt, hogy a foglalata meghatározza, hogy hogyan tudom bepattintani. A csatlakozó a másik, gyári szenzorral párhuzamosan áll. Ez a bosszantó, hogy mindenre próbáltam figyelni, leszedett lökösnél még ki is próbáltam, hogy működik e. Örömmel konstatáltam, hogy sípol. Arra nem gondoltam, hogy mostantól akkor is sípol, ha nem kéne.
pettinke2019-04-12 11:22:19 // 116090
nem az érzékenységet kell állítani, hanem a szögét - amerre néz.
droberto2019-04-12 11:20:20 // 116089
Megint hullámvölgybe kerültetek? :)

Ha bármi 30 cm-nél közelebb kerül hozzá sípol. Lefele is.
Mi a baj vele? Ez a dolga.

Én szeretem, pl. lejtőn lemenetkor. Nagyon hasznos az alacsony hasmagasság és hosszú orr/túlnyúlás miatt. Nagy ritkán ha orral állok be a padkát is nagyjából jól jelzi, ha bekapcsolom.
Anno a Tipónál 2x is felakadtam, úgyhogy igencsak tudom értékelni a fejlődést.
S teszem ezt úgy, hogy pontosan tudom, hogy az AM radarok milyen ostobák. :)

Javaslom, hogy engedd el magad és élvezd a modern technika nyújtotta kényelmet, biztonságot. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 10:44:40 // 116088
Tudom, különben már lenne :-D
Smith2019-04-12 10:41:17 // 116087
Ilyen autót már nem kapsz. Újat igen, de amilyent te akarsz, olyant nem :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 10:38:40 // 116086
Még foglalkoztam vele egy kicsit, kitöröltem a park szenzor hibakódot. Közben jöttem rá, hogy álló motorral jól működik teljesen. Ahogy beindítom, D-be teszem, lefelé túl érzékeny lesz. A beállóban már kicsi gödör van a kerék alatt, elég közel hasal így a földhöz, folyamatosan sípol. Lehet valahogy butítani a szenzoron? Lefestem, lefóliázom, csavarhúzót tolok a közepébe? Utálatos egy hülyeség... Új autót akaroook. Amiben semmi ilyen szarság nincs, és minden manuális :-S
Tocke2019-04-12 09:43:47 // 116085
Uhh, ez tényleg nagyon oda van, ezen már csak a csere segít. Nagy szerencse volt, hogy nem okozott bajt.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 09:29:36 // 116084
Az u. gy. park szenzor egy f@s. Bontózás lesz ebből... túl érzékeny, a szellőre is reagál, kb semmire se jó így . Ez a bajom a használt autókkal. A sok szar minőségtelen alkatrész.
Smith2019-04-12 08:57:40 // 116083
A legnagyobb gond ilyenkor a "hol tároljam". De ha ez megoldott, akkor nem is kérdés.
Don Vito2019-04-11 22:17:38 // 116082
Köszönöm, elég egyértelmű a cartársi vélemény :))))))
Piritu - 1.000.0002019-04-11 21:37:13 // 116081
Én eltenném. A téli leálláshoz, ill. bármilyen hosszabb leálláshoz szükséges dolgokat anno összeírtam a Spider blogjában.
Így eltéve tuti vidám lesz az ébresztés :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-11 21:19:06 // 116080
Ha szereted és jövőre is megfelelő lesz az autó, tartsd meg :-)
tdemeter2019-04-11 20:00:15 // 116079
Szépen lemosnám, letakarnám ponyvával, majd fél év után kibontanám és örömmel konstatálnám, milyen gyönyörű autóm van !
Az akku sarut esetleg húzd le előtte!
Don Vito2019-04-11 19:50:14 // 116078
Jó estét!
Tanácsot kérnék: jó állapotú, még 180ezret sem futott 1.9 JTD-met legalább egy félévig nélkülöznöm kell. A családban másnak nem igazán tudom odaadni, tehát az autó vagy áll a garázsban, vagy eladom - ekkor vehetek majd egy újabbat valamikor jövőre. Újabbat, de nem újat, tehát megint lutri lesz, hogy mit rejt a használt autó... Ti mit tennétek?
tdemeter2019-04-11 19:39:50 // 116077
Elég durván néz ki!
Petya19682019-04-11 19:19:10 // 116076
Köszi a választ, elmondom a havernak, majd eldönti.
Shadin2019-04-11 19:15:36 // 116075
Kispatesz bölcsője rosszabb állapotban van mint gondoltam, három gyerek jött haza Pestről és kellett egy kemény satufék, mert néha kell és ennek hatására eldeformálódott a korrodált bölcső jobb elől. Épp hogy nem szakadt ki a futómű.

Album
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-11 15:46:48 // 116073
Shadinnak a blogomban a kipróbált "lusta módszer" lökös leszedéshez. Pici krova kell hozzá, az mindent megold :-)
Liquid2019-04-11 15:46:30 // 116072
Városi, rövidutas használatra valószínűleg a legjobb választás. Ha egy hidegindítással pár km-nél messzebb megy akkor már bármely másik motor is bejön a képbe. Ha kell bármiféle dinamika, akkor szintén inkább mást válasszon. Az is tény, hogy a motor szempontjából valószínűleg a legkevesebb szopásfaktort rejti.
Liquid2019-04-11 15:43:27 // 116071
a fészen semmire se kap választ, egyből megtrollkodja valami okosember :(
Petya19682019-04-11 11:52:05 // 116070
Köszi szépen a választ!
Fordjee2019-04-11 10:49:50 // 116069
Szia!

Nekem ilyen van. Típushiba nem tudom , hogy van-e, szerintem nem igazán. Opel motor van benne, hajlamos lehet az olajfogyasztásra állítólag, de az nem nagyon fog kiderülni, csak megvétel után.
A szokásos dolgokat kell megnézni, kb. mindent:) Működik-e minden extra, gumik, fékek, motortér, stb.
Dél Pestről járok minden nap Budaörsre, ami masszív szopás már egy ideje, 8,5-öt mutat átlagfogyasztásra a kijelző, a valós nem tudom mennyi, elhiszem ezt. Nem vezetek sportosan egyáltalán, inkább teljesen átlagosan.
Ha egy gyönyörű autót akar, amivel szép nyugodtan akar közlekedni és fél a dieseles nyűgőktől, akkor szerintem jó választás.
Persze a fenntartása ennek is drága, nekem most volt alsó lengőkar csere, meg hőcserélő, nem volt olcsó.
Roll19832019-04-11 06:50:00 // 116068
Aktív fórumtagok között nem sok 1.8 MPI tulaj van, Facebookon előbb kapsz választ.
kiger2019-04-10 21:02:08 // 116067
Ha esetleg valakinél akad vennék hibás Marelli (műanyag + fém) szívósort 1.9 16v-hez. Köszönöm.
Petya19682019-04-10 14:18:38 // 116066
Sziasztok!

Segítséget kérnék. Egyik ismerős szeretne behozni egy 1.8 MPI motoros vasat magának.
2007-es évjáratú és 135 000 km van benne.
Napi használatra venné.
Kérdéseim a szokásosak: mire figyeljen, típushibák....stb.?

Köszönöm előre is a válaszokat és a segítséget.
Zolibácsi2019-04-10 11:27:44 // 116065
Azt is hallottuk már hogy fel tették, de ott egy pár dolog más emlékeim szerint. Pl vízkőrnek is más a ki alakítása, swirl lapkák hiánya stb. Nem lehetetlen csak szerelőt kell keresni hozzá aki csinált már ilyet.
ProdyG2019-04-10 11:16:30 // 116064
értem, köszi az infót!
Vittorio1592019-04-10 10:56:20 // 116063
Nekem a 175 lovast mondtak tobben
Zolibácsi2019-04-10 10:03:54 // 116062
A 185 lovas igen, ugyan az a hf tömítés is. A többinél kell valamit variálni
Vittorio1592019-04-10 09:37:23 // 116061
SOS KÉRDÉS!!
166 Hengerfej az 59-re egy az egyben rámegy?
Vagy kell valamit ügyködni, alakitani, még kicserélni?
Shadin2019-04-10 09:19:05 // 116060
Az első festésnél a 10 centis matricát tettem fel ami nagyobb mint a gyári:

blog I.

A másodiknál elvileg már a 8,6 centis van fent ami közel gyári méret:

blog II.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak