Mert az az idióta, aki korábban beletette, figyelmen kívül hagyta a meghúzási nyomatékot :-(
Ilyen esetben azt mondják, lazíts rajta, majd lögybölj oda csavarlazítót vagy fékolajat, nem kicsit. Nekem is kijött rendesen utána, kicsit nyúlós, de kijött. Viszont alig kell meghúzni az újakat.
	Shadin2015-12-11 17:05:00 // 74680
	
Dömpi (il dottore)2015-12-11 16:24:52 // 74679
	szasztok
újabban arra lettem figyelmes, hogy ha kirakom üresbe és gurulok, először a pillatnyi fogyasztás leugrik 2.0-ra (ahogy kell), de rögtön el is indul felfele: 2.5 -> 3,5 -> 4.0 -> egészen 5,5-ig
Ezt eddig csak akkor csinálta, ha regenerált. Innen tudtam, hogy regen vagy. De most szinte mindig ezt csinálja, pedig nem regenerál. Az ECU szerint az utolsó 5 regen átlagtávolsága 450 km. Szóval rendben kell lennie.
Az a furcsa, hogy ha viszont az utolsó pillanatig motorfékkel megyek, és szinte csak a megálláskor nyomom ki a kuplungot és rakom üresbe, akkor nem csinálja ezt, hanem tartja a 2,0-ás fogyasztást.
Kérdés: okozhatja-e
- hogy a váltóm szórakozik (jan 4-én lesz szétszedve és csapágyazva)
- esetleg gázpedál mikrokapcsoló?
- porlasztócsúcs?
- valami érzékelő a DPF-nél?
Amúgy tudjátok mi a baja az M32-es váltómnak? Elmondom, csok hogy tudja mindenki mire számíthat: a csodálatos GM elb*szta a konstrukciót, a rudazat két hátsó támasztócsapágyának NINCS olajozása!!! Ennyit a sokszor emlegetett germán minőségről!
A youtube teli van csapágyhangos opel merivákkal és vectra-kal. Ugyanaz a GM M32 váltó van bennük, mint a 159 1.9 16V-ben és 8V-ben. F*sza, mi?
Kíváncsi leszek mibe fog fájni az akcó.
A szerelőm azt mondta, majd az alkatrészrendeléskor azt mondjuk opelhez lesz, mert ha alfát mondanánk tutira drágábban adják a cuccot :)
	
újabban arra lettem figyelmes, hogy ha kirakom üresbe és gurulok, először a pillatnyi fogyasztás leugrik 2.0-ra (ahogy kell), de rögtön el is indul felfele: 2.5 -> 3,5 -> 4.0 -> egészen 5,5-ig
Ezt eddig csak akkor csinálta, ha regenerált. Innen tudtam, hogy regen vagy. De most szinte mindig ezt csinálja, pedig nem regenerál. Az ECU szerint az utolsó 5 regen átlagtávolsága 450 km. Szóval rendben kell lennie.
Az a furcsa, hogy ha viszont az utolsó pillanatig motorfékkel megyek, és szinte csak a megálláskor nyomom ki a kuplungot és rakom üresbe, akkor nem csinálja ezt, hanem tartja a 2,0-ás fogyasztást.
Kérdés: okozhatja-e
- hogy a váltóm szórakozik (jan 4-én lesz szétszedve és csapágyazva)
- esetleg gázpedál mikrokapcsoló?
- porlasztócsúcs?
- valami érzékelő a DPF-nél?
Amúgy tudjátok mi a baja az M32-es váltómnak? Elmondom, csok hogy tudja mindenki mire számíthat: a csodálatos GM elb*szta a konstrukciót, a rudazat két hátsó támasztócsapágyának NINCS olajozása!!! Ennyit a sokszor emlegetett germán minőségről!
A youtube teli van csapágyhangos opel merivákkal és vectra-kal. Ugyanaz a GM M32 váltó van bennük, mint a 159 1.9 16V-ben és 8V-ben. F*sza, mi?
Kíváncsi leszek mibe fog fájni az akcó.
A szerelőm azt mondta, majd az alkatrészrendeléskor azt mondjuk opelhez lesz, mert ha alfát mondanánk tutira drágábban adják a cuccot :)
Csabi2015-12-11 15:34:13 // 74678
	"60%-ot mutatott, és eldugult."
A 60%-ot értem, de az "eldugult"-at nem. Mit jelent, h eldugult, miből tudod, vagy honnan?
	
A 60%-ot értem, de az "eldugult"-at nem. Mit jelent, h eldugult, miből tudod, vagy honnan?
Laci822015-12-11 15:04:17 // 74677
	Fiúk!Beszéltek itt arról,hogy a dízeleket nem lehet 4000 fölé pörgetni...... Nálam akár 7500-ra is oda ver a fordulatmérő... :-D :-D :-)
	
Giuntini2015-12-11 14:40:53 // 74676
	Hőmérséklet érzékelő új, nyomàskülönbség érzékelő cső is cserélve volt. Tegnap kivittem Békásról az M0-ra, Nagytarcsàig regeneràlt. Utàna ismét Szatyi megnézte 60%-ot mutatott, és eldugult. Semmi bajanem volt addig amíg a Vpower Nitrot nem tankoltam be. Biztos hogy van összefüggés.
	
Haddel2015-12-11 14:18:19 // 74675
	
	
Csabi2015-12-11 13:47:56 // 74674
	Nyomásszenzor is akár...
	
Csabi2015-12-11 13:46:43 // 74673
	Azért az csak feltételezés, h nem pucol rendesen...
A DPF hőmérő sanszos, de ez is egyszerűen kideríthető, nézni kell regen közben mit mutat...
	
A DPF hőmérő sanszos, de ez is egyszerűen kideríthető, nézni kell regen közben mit mutat...
Csabi2015-12-11 13:39:01 // 74672
	
	
.......................2015-12-11 13:37:31 // 74671
	Ezek franko infók ,
De mi az oka hogy nem pucol rendesen?
Inkább azt kellene kideríteni
Dpf hőmérő mér e rendesen?
Nyomásszenzor jó e?
GumiCsövek nem repedtek?
	
De mi az oka hogy nem pucol rendesen?
Inkább azt kellene kideríteni
Dpf hőmérő mér e rendesen?
Nyomásszenzor jó e?
GumiCsövek nem repedtek?
David | Centocinquantanove2015-12-11 13:35:16 // 74670
	Van egy tippem, hogy ezek még az első gyertyák benne, és nem akarnék meglepetést egy hidegebb reggelen...
	
.......................2015-12-11 13:33:38 // 74669
	Hagyd benne
Majd nyáron kicseréled mikor jól kikormolódott
	
Majd nyáron kicseréled mikor jól kikormolódott
Csabi2015-12-11 13:23:32 // 74668
	Az eltömődöttség nem mért, hanem számolt érték. Ettől kezdve, ha kiveszed a DPF-et a helyéről akkor is fog felfelé gyalogolni a "tömődöttség"...Ezért kell szoftveresen is kiírni, ha például valaki megszünteti.
Szóval hiába pucolják akármivel ettől nem lesz jobb a tömődöttség értéke, max pár ezressel leszel rövidebb...
Egyébként ott van a nyomáskülönbség mérés,amit akár MES-el , examinerrel is lehet monitorozni, amiből egyértelműen lehet következtetni a szűrő tényleges tömődöttségére, ellenállására.
Példaként: egy normál eldugulásnál regeneráció elött, 3500 fordulatos emelt alapjáraton a nyomáskülönbség 130mbar körül mozog.
regeneráció után visszaesik 50mbarra ugyanezen a 3500as fordulaton.
Ezek az én DPF-em értékei, amit akár ellenőrizhettek a Te autódon is. Ha a Te értékeid is ebben a tartományban vannak, akkor biztos lehetsz, h semmi bajod nincs a DPF-eddel, mármint a szűrő telítettségével.
Robi eldugult DPF-je 800-as fordulaton mutatott 116 mbar-t...
.
	
Szóval hiába pucolják akármivel ettől nem lesz jobb a tömődöttség értéke, max pár ezressel leszel rövidebb...
Egyébként ott van a nyomáskülönbség mérés,amit akár MES-el , examinerrel is lehet monitorozni, amiből egyértelműen lehet következtetni a szűrő tényleges tömődöttségére, ellenállására.
Példaként: egy normál eldugulásnál regeneráció elött, 3500 fordulatos emelt alapjáraton a nyomáskülönbség 130mbar körül mozog.
regeneráció után visszaesik 50mbarra ugyanezen a 3500as fordulaton.
Ezek az én DPF-em értékei, amit akár ellenőrizhettek a Te autódon is. Ha a Te értékeid is ebben a tartományban vannak, akkor biztos lehetsz, h semmi bajod nincs a DPF-eddel, mármint a szűrő telítettségével.
Robi eldugult DPF-je 800-as fordulaton mutatott 116 mbar-t...
.
David | Centocinquantanove2015-12-11 13:23:12 // 74667
	Második szerviz próbálkozik csavarlazítóval, a harmadik szerint szart se ér.
Mind a négy gyertya elindul aztán megszorul.
A harmadik szerviz rá se akar nézni az autóra, mikor elmondtam mi a problémám...
	
Mind a négy gyertya elindul aztán megszorul.
A harmadik szerviz rá se akar nézni az autóra, mikor elmondtam mi a problémám...
.......................2015-12-11 13:10:15 // 74666
	
	
ProdyG2015-12-11 12:49:11 // 74665
	2.4-es, automata váltós kocsiban egy váltóolaj csere esetében milyen költségre lehet számítani? Mennyi olaj kell bele? Mennyi a munkadíj? köszi!
	
Giuntini2015-12-11 11:57:31 // 74664
	Bemérték az injektorokat, és a nagynyomásút is. Minden rendben volt.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-11 11:35:27 // 74663
	elég sok 2,4-nél cseréltek 20-25e km-nél már dpf-et gariban...
	
David | Centocinquantanove2015-12-11 11:29:25 // 74662
	Most hívtak a szervizből...
Nem bírják kivenni a gyertyákat, félnek, hogy beletörik, ezért inkább nem csinálják, nehogy le kelljen venni a hengerfejet "így karácsony előtt"...
Chh....
	
Nem bírják kivenni a gyertyákat, félnek, hogy beletörik, ezért inkább nem csinálják, nehogy le kelljen venni a hengerfejet "így karácsony előtt"...
Chh....
.......................2015-12-11 11:25:47 // 74661
	Bemérték Bosch padon az injektorokat?
A motorfelújításkor?
	
A motorfelújításkor?
.......................2015-12-11 11:22:43 // 74660
	A dpf túlzott dugulása csak okozat
Először az OKot kellene megkeresni
járogathatsz Szatyihoz minden 7en ,amíg nincs meg a hiba valódi forrása
	
Először az OKot kellene megkeresni
járogathatsz Szatyihoz minden 7en ,amíg nincs meg a hiba valódi forrása
Giuntini2015-12-11 10:58:53 // 74659
	Tudom, de ő kifújta. Én elviszem Szatyihoz, ő kiveszi, és valami spec folyadékkal kimossa.
	
Liquid2015-12-11 10:15:33 // 74658
	Robi csinált ilyet ha jól emlékszem
	
Giuntini2015-12-11 09:49:37 // 74657
	Sziasztok Urak! 
Valaki közületek már tisztítatta a DPF-jét? Mennyire lehet ilyenkor levinni az eltömítettséget? Gondolom azért a 0% az csak a mesében van.
	
Valaki közületek már tisztítatta a DPF-jét? Mennyire lehet ilyenkor levinni az eltömítettséget? Gondolom azért a 0% az csak a mesében van.
Nivan842015-12-10 23:29:29 // 74656
	Mégis akkora motort bele pakoltak, hogy ha a befutott üzletember megkattan, akkor lehet vadállatba átmenni.
	
Jupiter1552015-12-10 23:24:28 // 74655
	Az enyém is össze-vissza töröl, ha csak szemerkél az eső. Viszont észrevettem, hogy ha lassan megyek, jól töröl a lapát, ha gyorsabban (80-100 km/h), akkor már recseg és pattog... Ez mitől lehet?
	
Piritu - 1.000.0002015-12-10 22:20:49 // 74654
	
	
Piritu - 1.000.0002015-12-10 22:11:17 // 74653
	Még az amcsi filmek is ezt sugallják. A megállapodott, befutott úriemberek járnak vele, nem a versenyző típusok :-)
	
Liquid2015-12-10 21:59:11 // 74652
	előbb jut eszembe róla a kimértség, biztonság, 50-es úriember, tötymörgés, mint a V8,,,
de biztosan bennem van a hiba :)
	
de biztosan bennem van a hiba :)
Pityukoma2015-12-10 21:54:56 // 74651
	Nekem az ex-ben volt, most nincs. Na ez nem hiányzik. Amit megfigyeltem anno, hogy kristálytiszta üvegnél jól működik. Pucold meg kívülről is (mondjuk Clin Citrussal) Sajna rövid ideig tart, mert hamar újrakoszolódik. Hidd el ez használ neki csak :-)
	
.......................2015-12-10 21:34:30 // 74650
	Olyan lebecsmérlően hangzott hogy nagypapás
	
Liquid2015-12-10 21:22:38 // 74649
	ki beszélt itt erről?? sor5-ös dízelről volt nagyba-szó
hagyjál már :)
az autóskártyából én is tudok mindig nagyobbat mondani, meg az én apukám úgyis erősebb
	
hagyjál már :)
az autóskártyából én is tudok mindig nagyobbat mondani, meg az én apukám úgyis erősebb
.......................2015-12-10 21:21:22 // 74648
	Meg plug in diesel hibrid a V60 ban
Ami 6sec alatt 100on
Bár csődbe is ment a cég
	
Ami 6sec alatt 100on
Bár csődbe is ment a cég
.......................2015-12-10 21:14:50 // 74647
	A nagypapás volvoban volt keresztben szívó  V8 312lóval 441Nm el
Meg keresztben soros 6hengeres turbó benyás 300lóval 440Nm el
Erről csak álmodtunk mi alfások
	
Meg keresztben soros 6hengeres turbó benyás 300lóval 440Nm el
Erről csak álmodtunk mi alfások
mzo2015-12-10 21:14:39 // 74646
	Az Alfaban nekem se volt mindig a helyzet magaslatan, de pl a new carban egesz jo. Amit tudok tanacsolni azt sztem ugyis tudod. :) csillivilli tisztasagu szelvedo, a szenzor elott es jol torlo lapat. Ha ezek megvannak akkor nagyjabol oke a rendszer.
	
enká2015-12-10 21:10:57 // 74645
	yoyo, milyen ablaktörlő lapátot javasoltok a 159-hez, kollégák?
Az előző nagyon gyorsan megadta magát... De most ki nem megyek a garázsba megnézni a fajtáját :)
	
Az előző nagyon gyorsan megadta magát... De most ki nem megyek a garázsba megnézni a fajtáját :)
Liquid2015-12-10 21:05:29 // 74644
	meg különbenis, a Volvo egy nagypapás autó a tiéd meg egy állat :D
	
Liquid2015-12-10 21:04:38 // 74643
	kis tudatlan :) homályosítsd fel, hogy a keresztben 5 henger az összes közös vonás.
Se a köbcenti, se a furat/löket, se teljesítmény, se nyomaték, szóval semmi se azonos :)
	
Se a köbcenti, se a furat/löket, se teljesítmény, se nyomaték, szóval semmi se azonos :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-10 21:00:32 // 74642
	semmi köze egymáshoz....
	
'''''2015-12-10 20:41:55 // 74641
	Állítja,hogy tök ugyan az mindkettő. Én még nem hallottam,hogy az alfa és volvó motorban közösködne.
	
Shadin2015-12-10 20:03:52 // 74640
	Nekem, ha bevadul, abba sem hagyja :-( Ki kell kapcsolnom.
	
.......................2015-12-10 20:02:13 // 74639
	Abban igaz hogy keresztben van beépítve és 5hengeres soros
Egyébiránt semmi köze hozzá
	
Egyébiránt semmi köze hozzá
.......................2015-12-10 20:00:19 // 74638
	Nekem jól mükszik,néha egy hangyányit túl is töröl
	
'''''2015-12-10 19:56:12 // 74637
	Nekem a szakaszos törlés valamiért esélytelen.Elkezdi aztán a második törlés után teljesen leáll.
	
emGéza2015-12-10 19:54:59 // 74635
	Ha szitál az eső , akkor nálam is ezt játssza el .  
Én már csak mosolygok , hogy milyen műsorokat tud , a MŰVÉSZNŐ :-)
	
Én már csak mosolygok , hogy milyen műsorokat tud , a MŰVÉSZNŐ :-)
Shadin2015-12-10 19:52:13 // 74634
	Akkor nem velem van baj. Nem gond, ami rossz, vagy elromlik azt kiírjuk belőle :-)
	
'''''2015-12-10 19:50:09 // 74632
	Nálam is úgy működik ahogy ő akar.Ez sajna ilyen vagy csak én nem jöttem még rá,milyen állásban törölne normálisan.
	
'''''2015-12-10 19:48:35 // 74631
	Ma egy ismerősöm azzal fárasztott,hogy egymás mellett álltak egy volvóval és ugyan az a motor van mindkettőben.Ö egy 2.4jtdm brerával volt.
Én erről még nem hallottam.Ez igaz???
	
Én erről még nem hallottam.Ez igaz???


