Akkor a futóműállítás oké. Ami gáz, hogy az eLearn a rugó meghatározásához nekem nem jött be:( A méreteknél szinte mindegyikhez uazt adja. Az EPER már jobb, ott sikerült kibogarászni, hogy elméletileg melyik lenne jó, de méreteket sehol nem találtam a Szakál weboldalán kívül. Persze azok nem egyeznek az eLearnben megadottakkal.
Innentől meg egyenlőre vakvágány a dolog. A bontott sem mérvadó, mivel nem lehet tudni, mennyinek kéne lennie.
Ha végképp nem találok méreteket, egrendelem cikkszám aéapján, hátha bejön.
Gátlót egyszerűbb találni.
 Ha esetleg van valami módja a méretek meghatározásának a neten, akkor azt szívesen fogadom.
	blackbird002016-02-07 12:12:56 // 150254
	
.......................2016-02-07 09:49:32 // 150253
	ha szészereled,úgyis látod mit kell cserélni még
normál csillapítókhoz normál rugó dukál
úgy visszaáll az autó eredeti futómű viselkedése
futóműállítás mindenképpen kell ,ha ültetőrugók kikerülnek és változik a kocsi magasága
	
normál csillapítókhoz normál rugó dukál
úgy visszaáll az autó eredeti futómű viselkedése
futóműállítás mindenképpen kell ,ha ültetőrugók kikerülnek és változik a kocsi magasága
blackbird002016-02-07 09:43:45 // 150252
	A gátlók gyáriak voltak hátul (blogomban), de cseréltem, mert folyt. A száma, és a mérete szerint egyértelmüen sport változat. Most normál van bent, mert a sport nem kapható, vagy csak arany árban.Eper szerinti normált vettem. Most a rugókon kattogok, hogy mi legyen a következő lépés.
Szerintem elöl is gyáriak még a gátlók, de Eper szerint ott is más a sport-normál viszonylat.
Nem tudom, kell/javasolt e még esetleg mást is cserélni, és utána kell e futómű beállítás? Gondolom kell. Ja eLearn megvan:)))
Köszi a választ és a tanácsokat!
	
Szerintem elöl is gyáriak még a gátlók, de Eper szerint ott is más a sport-normál viszonylat.
Nem tudom, kell/javasolt e még esetleg mást is cserélni, és utána kell e futómű beállítás? Gondolom kell. Ja eLearn megvan:)))
Köszi a választ és a tanácsokat!
lata882016-02-07 09:20:21 // 150251
	A geometriat megmozgattam, nem szorul. Viszont amit eszrevettem. Amikor hozzam kerult az auto, gyakran hallottam leallitas utan a motorbol berrego zajt. Azota megtudtam hogy az a vakumlabda vezerloje volt. Nah ez a hang mar nem hallhato sosem... Egyaltaln normalis volt h leallitas utan bugott??? Azota azonban dugtam ra masik vezerlot is, es ugyanugy letiltott. Szoval passzolom, mi lehet.
	
.......................2016-02-07 08:26:28 // 150250
	Ha gyári gátlókat találsz benne azt továbbra is használhatod
Rugókat bontóban tudsz szerezni olcsón
Színkód van mindegyiken ,az alapján vagy
A menetszám ,rugó huzal átmérő ,és hossz alapján tudod beazonosítani hogy melyik autóhoz passzol
A 2,4hez más rugók vannak,mint pl. Az 1,9 hez,sw hez más mint a berlina,stb.
Az eLearnban viszont benne van minden adat
Netről letölthető a 156eLearn
	
Rugókat bontóban tudsz szerezni olcsón
Színkód van mindegyiken ,az alapján vagy
A menetszám ,rugó huzal átmérő ,és hossz alapján tudod beazonosítani hogy melyik autóhoz passzol
A 2,4hez más rugók vannak,mint pl. Az 1,9 hez,sw hez más mint a berlina,stb.
Az eLearnban viszont benne van minden adat
Netről letölthető a 156eLearn
blackbird002016-02-07 07:59:24 // 150249
	Üdv!
Az autóm gyárilag sport futóműves. Azon gondolkodom, hogy visszaállítanám a normál magasságot. Utána néztem Eperben, csak a rugókat, és a gátlókat kell cserélni.
Ha esetleg van valakinek tapasztalata ilyen téren, és el is mondaná, azt megköszönném:)
Amennyiben sikerül, a megmaradt alkatrészeket eladnám.
	
Az autóm gyárilag sport futóműves. Azon gondolkodom, hogy visszaállítanám a normál magasságot. Utána néztem Eperben, csak a rugókat, és a gátlókat kell cserélni.
Ha esetleg van valakinek tapasztalata ilyen téren, és el is mondaná, azt megköszönném:)
Amennyiben sikerül, a megmaradt alkatrészeket eladnám.
berobbantam2016-02-07 07:10:05 // 150248
	Kinyitod az ajtót.Egy kis négyszögletes enyhén íves lukat keress a zár környékén.A slusszkulcs hegyével át tudod pattintani
	
GEORGE2016-02-07 04:04:58 // 150247
	Na akkor még1szer.
Üdv.
6000-et hogy tud forogni? 5000-nél tiltás van.
Szerintem a változó geometria van letapadva, nem tudja nyitni zárni, így egy bizonyos fordulat/teljesítmény igény elérésekor, nem lesz meg a igényelt turbónyomás, ezzel eltérés képződik a kért és valós töltésérték közt, ezért letilt.
	
Üdv.
6000-et hogy tud forogni? 5000-nél tiltás van.
Szerintem a változó geometria van letapadva, nem tudja nyitni zárni, így egy bizonyos fordulat/teljesítmény igény elérésekor, nem lesz meg a igényelt turbónyomás, ezzel eltérés képződik a kért és valós töltésérték közt, ezért letilt.
GEORGE2016-02-07 03:57:56 // 150246
	6000-et hogy tud forogni? 5000-nél tiltás van.
	
Trombozis2016-02-06 21:59:02 // 150245
	Tudom. Tuti ott van. Csak türelmetlen voltam és nem vagyok gíp előtt. :-)
	
PistaFR2016-02-06 21:50:47 // 150244
	Valahol a zárszerkezetnél van egy kis kallantyú, azt kell átkattintani a másik állásba. A használatiban tuti benne van :P
	
Trombozis2016-02-06 21:43:18 // 150243
	Heyyo!
56ban is van hatul gyerekzar, igaz? Hogy a rakban kell kikapcsolni? Nem tudok kimaszni hatul, ha vezetem a kocsit. :-D
	
56ban is van hatul gyerekzar, igaz? Hogy a rakban kell kikapcsolni? Nem tudok kimaszni hatul, ha vezetem a kocsit. :-D
lata882016-02-06 21:29:46 // 150242
	Sziasztok!
Remélem tud valaki segíteni. Az esetem a következő:
Már lassan 1 éve, amikor is autópályán haladtam, kigyulladt a motorhiba lámpa, és dealerhez küldött Alfinho. A hibával már másoknál is találkoztam itt a fórumon. Tünetek. pályán 3000 fordulat felett letiltja a turbót, leállítás után, visszaadja, majd egy ütemesebb gyorsítás következtében el is alszik a hiba jelző, mindaddig amig ujra el nem érem 5-ben a 3000es fordulatot. Városban dinamikusan lehet vezetni akár 5-6000 fordulaton is, de amint folyamatosan terhelve van, legyen az akár egy emelkedő, vagy autopálya ahol tartósabban magas fordulaton kihuzatom, letilt. Gondoltam én naívan, megcsinálom!
Azóta sem sikerült.... Egr, Map tisztítva. vákumvezérlő szilikoncsövek cserélve. Nah ezután... Kb két hete beszereztem egy kapcsolos vagkkl kábelt a netdigitől. Minap rádugtam alfinhora, és lám... Légzsákra és ABSre rá tud csatlakozni, viszont ECUra nem. Mi lehet az oka? Szívesen fogadok minden jótanácsot, segítséget mint a motor tünetekkel, mind a kábellel kapcsolatban. Ja amúgy alfa 156 1.9JTD, 2002-es évjárat. Remélem tudtok valami okosat mondani.. Köszönöm előre is. Attila
	
Remélem tud valaki segíteni. Az esetem a következő:
Már lassan 1 éve, amikor is autópályán haladtam, kigyulladt a motorhiba lámpa, és dealerhez küldött Alfinho. A hibával már másoknál is találkoztam itt a fórumon. Tünetek. pályán 3000 fordulat felett letiltja a turbót, leállítás után, visszaadja, majd egy ütemesebb gyorsítás következtében el is alszik a hiba jelző, mindaddig amig ujra el nem érem 5-ben a 3000es fordulatot. Városban dinamikusan lehet vezetni akár 5-6000 fordulaton is, de amint folyamatosan terhelve van, legyen az akár egy emelkedő, vagy autopálya ahol tartósabban magas fordulaton kihuzatom, letilt. Gondoltam én naívan, megcsinálom!
Azóta sem sikerült.... Egr, Map tisztítva. vákumvezérlő szilikoncsövek cserélve. Nah ezután... Kb két hete beszereztem egy kapcsolos vagkkl kábelt a netdigitől. Minap rádugtam alfinhora, és lám... Légzsákra és ABSre rá tud csatlakozni, viszont ECUra nem. Mi lehet az oka? Szívesen fogadok minden jótanácsot, segítséget mint a motor tünetekkel, mind a kábellel kapcsolatban. Ja amúgy alfa 156 1.9JTD, 2002-es évjárat. Remélem tudtok valami okosat mondani.. Köszönöm előre is. Attila
berobbantam2016-02-06 14:56:49 // 150241
	Ezt úgy reálisnak tartom.Tegnap épp egy fábia akart lenyomni egy "német" szakaszon.Hát én nem éreztem 170-nél,hogy el akarna fogyni.5-ben 140 fölött él igazán.Nekem is 215-ös gumik vannak fenn.És nem kizárt,hogy meg is van chippelve.Az előéletéröl sajnos semmit sem tudok.Csak annyit,hogy az előző olasz gazdi nem kevés pénzt tett a futóműbe.Másrészröl viszont elég igénytelen volt az autót illetően.Főleg a beltér nem nagyon izgatta.
	
Zsolesz2016-02-06 13:59:54 // 150240
	Nekem is ugyan ez a 115 le-s van. Mentem már vele óra szerint 210-et, ez gps szerint 203.Ez volt a max. Valahol talán még megvan a fotó is. Mindjuk akkor még csak 4 éves volt a gép nem 14. És 215-ös gumikkal, nem a virsli 195-el.
	
LKwrwv7RfL2016-02-06 12:29:38 // 150239
	Pont van is egy kárpitom leszedve, megpróbálom. Az lenne a legjobb ha egy kárpitos bevállalná csak tisztességesebben megcsinálja mint én.
	
Béci Ɨ|ѯ2016-02-05 18:03:15 // 150238
	Ha kiszeded a betét, akkor simán, deha az egész ajtókárpitot viszed oda egyben, akkor is megoldják a betét cseréjét.
	
LKwrwv7RfL2016-02-05 17:27:21 // 150237
	Igen, alapvetően nekem is a betétekkel van gondom azokat szeretném felújíttatni. Főleg a hátsókkal van gondom. Valami kárpitos elvállalja szerintetek?
	
JulesTS2016-02-05 14:25:19 // 150236
	Kis ügyeskedéssel ki lehet cserélni a betéteket benne. Én egy bőr betétes angol kárpit készletet vettem. A hátsó ajtókárpitok simán cserélve lettek, az elsők viszont az ablakemelő gombok miatt nem stimmeltek. Azoknál ovatosan lefúrtam a betétek tartó füleit és lefeszegettem a betéteket és a saját ajtópaneljeimbe beragasztottam a bőrös betéteket.
http://alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/27501
	
http://alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/27501
LKwrwv7RfL2016-02-05 14:03:04 // 150235
	Az sajnos szerintem nem lesz jó, nekem szürke...
	
JulesTS2016-02-05 10:17:54 // 150234
	Biztos, hogy a VDC avatkozik be. Mivel a jobb első kereket fékezi, valószínűleg a bal első keréknél érzi úgy, hogy nem forog. A bal első kerék ABS jeladóját nézném meg a helyedbeben. Először a vezetékét vizsgáld végig (lehet, hogy sérült a szigetelése, erre utal az is, hogy esős időben csinálja), aztán a csatlakozóját, legvégül a jeladót magát.
	
Trombozis2016-02-04 22:10:09 // 150233
	Nekem kék plüss betéttel van.
	
LKwrwv7RfL2016-02-04 21:35:45 // 150232
	A kocsi ezüst a kárpit meg sötét szürke.
	
Trombozis2016-02-04 21:31:43 // 150231
	Mindegy milyen karpittal?
	
LKwrwv7RfL2016-02-04 20:10:59 // 150230
	Jaj, lemaradt. Nem bont valaki 156-ot? Ajtókárpit kellene.
	
LKwrwv7RfL2016-02-04 20:08:58 // 150229
	Szisztok, Miskolcon vagy környékén nem tudtok valami értelmes autóhifist (csak ne a q-autó hifit)?
	
Kismaxi2016-02-04 19:23:35 // 150228
	Sziasztok! Titeket kérdezlek, mert a szerelőm sajnos nem tudja mi a baja az autómnak. Az autó jobb első kereke minden előjel nélkül lefékezi magát majd felold. Mondanom sem kell hogy ez milyen balesetveszélyes akármilyen tempónál. Elöször esőben tette, aztán ha egy nagyobb kátyúba mentem(ez esetben nem mindig), majd néha indokolatlanul, minden előjel nélkül. Ma sokszorozódott. Minden alkalommal a  VDC hiba kódot dobja fel, de probléma az, hogy mikor elviszem a szerelőhöz és rátolja a gépre, hogy megnézze mi a gáz, nem jelzi a hibát. Tudtok esetleg valami erről a dologról? Autóm 156 1.9 jtd 140 le évjárat:2005. Válaszotokat előre is köszönöm!
	
gecsa2016-02-03 21:54:06 // 150227
	ennyi a legolcsóbb utángyártott... :D
	
Kankutya2016-02-03 21:50:40 // 150226
	igen igen.... olvastam... köszike :) hát odab@sz az ár :O :)
	
Alfás Theo2016-02-03 21:40:41 // 150225
	110 LE ra a felső 14.000 volt egy hónapja.
	
gecsa2016-02-03 20:30:26 // 150224
	nézd meg az albánál (linkek).
	
Kankutya2016-02-03 17:58:53 // 150223
	Ugyan erre gondoltam én is... kb mennyibe kerül egy ilyen turbó cső???
	
Lambi1562016-02-03 17:56:54 // 150222
	Esélyes, hogy kifúj a turbo valahol. Csöveket ellenőrizd első körben.
	
Kankutya2016-02-03 17:10:28 // 150221
	Üdv nektek...
Egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy nem gyorsul az alfim úgy ahogy szokott... eközben sűvítő vagy suhanó hangot hallok a motortérből mikor a turbó kellő képen dolgozna... azt lehet érezni, hogy kicsit de tényleg elég minimálisan gyorsul a vas, de sajna nagyon nem az igazi... ma előzésbe kezdtem és sajnos félbe kellett hagynom...
Esetleg valakinek van valami ötlete, hogy mitől lehet ez???
Tipus: 156, 1.9 jtd 2003.10.havi...
	
Egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy nem gyorsul az alfim úgy ahogy szokott... eközben sűvítő vagy suhanó hangot hallok a motortérből mikor a turbó kellő képen dolgozna... azt lehet érezni, hogy kicsit de tényleg elég minimálisan gyorsul a vas, de sajna nagyon nem az igazi... ma előzésbe kezdtem és sajnos félbe kellett hagynom...
Esetleg valakinek van valami ötlete, hogy mitől lehet ez???
Tipus: 156, 1.9 jtd 2003.10.havi...
Liquid2016-02-03 10:34:19 // 150219
	a TS-sel 211-et mentem GPS szerint, a kormosnak nem próbáltam még ki a végét
	
gecsa2016-02-03 10:20:43 // 150218
	A v6tb tudja amit papíron is..  Németországban rlz.  😁
	
Pisti13002016-02-03 09:34:38 // 150217
	Én a 2.0 JTS-t 190-200-ig toltam. Ment volna még. Egyszer kipróbálnám a végét...
	
gecsa2016-02-03 09:21:07 // 150216
	Nekem a Manky által irt progival vidáman forgott le óra szerint 200ig, tovább sosem nyomtam neki, nem arra volt való. Szerintem olyan 210-215ig ment volna el.  Gyárilag 140 körül fogyott el a lendület.
	
Alfás Theo2016-02-03 08:37:19 // 150215
	5.ben  190, de 170 től már lanyhul a gyorsulás, majdnem örökkévalóságig tart.
	
Dévid2016-02-03 01:34:00 // 150214
	A hang is sokat ad az élményhez.
	
Liquid2016-02-02 23:00:25 // 150213
	egyetértek, bár 4 éve még jó volt a 155 is  :D
	
gecsa2016-02-02 22:58:23 // 150212
	de 200 ló felett kezdődik az élet, nem? :D
	
Liquid2016-02-02 22:34:12 // 150211
	naja :) a 2.0TS is ment kövel 160-at 3-ban és 190 felett 4-ben :) Imádtam!
	
PistaFR2016-02-02 22:25:16 // 150210
	Találtam fotót a 190-ről, kicsivel 4000 felett (kb 4200) forog.
	
PistaFR2016-02-02 22:22:07 // 150209
	3000-nél óra szerint 140. Óra szerint 190 megvolt többször is, egyszer lejtőn a 200 is. Az első olasz piacos volt nekem is, a mostani francia, semmi különbséget nem tapasztaltam köztük.
	
gecsa2016-02-02 21:18:02 // 150208
	pont annyit fog tudni végre, mint az én jelenlegin negyedikben.. tapasztalat... csak nekem ott jön még az ötödik...aztán a hatodik... :D ellenben 2X annyit eszik, de azt őszintén nem bánom! :D
	
Liquid2016-02-02 21:14:18 // 150207
	sík egyenesben megküldöd és kiderül mennyi a vége :)
	
osee_selespeed2016-02-02 21:00:02 // 150206
	Ezt akartam én is ajánlani,
	
berobbantam2016-02-02 20:12:53 // 150205
	Jah.4-ben már gurult egyszer 160-at,és még volt benne valamennyi.Egy új astrának kellett megmutatni,hogy öreg csődör nem vén csődör.
	
Online tag
0
		Vendég0
473
