Fórum >> Típusok >> 145-146

Balage2006-07-03 20:15:30 // 16915
Gazdaságilag a "legolcsóbban" előállítható energia az atom. Persze sokan félnek tőle (szerintem alaptalanul, de mind1). Jó ötlet a fölgáz is, csak nehezen süríthető úgy össze, hogy annak tartályát is megérje szállítani, vagyis rengeteg töltőállomást is kellene építeni azonnal. Nem lehet nagy biznisz 200 km-t autózni, aztán megint tankolás. Szép alternatíva a hidrogén is, meg az elektronyos motor is, de a jelenlegi tárolókapacitások egy személyautón elég korlátozottak. De amíg a szőkék a másik topicból meg nem építik a féltégla méretű atomerőművet, esélyünk sincs olaj nélkül! :-DDDD
tom1642006-07-03 20:14:34 // 16914
Egyszer azt olvastam, ha az átlagos amerikai autó annyit fogyasztana, mint az európaiak, akkor az USA évi 200millió hordóval kevesebb üzemanyagot használna el. Akkor még ugyanannyit autóznának, csak éppen nem H1 ben araszolna a dugóban, hanem mondjuk alfával:-))))))) Mi is jól járnánk, mert olcsóbb lenne a benya, meg az amcsik is, mert megéreznék az alfa-feelinget....
GPti(V6)2006-07-03 20:13:01 // 16913
Energia ide-oda azok akik alternativ energiákat felfedeznek azok egy idő után eltünnek.Az olaj az úr és kész.Ámen.
Balage2006-07-03 20:11:06 // 16912
Persze, igazad van Kínával kapcsolatban. Csakhogy ott egyszerre jelent meg több millió autózni vágyó ember évi 1000 literes igénnyel. És azért az már világpiaci szinten nem kevés. És azért nem csak az autók mennek üzemanyaggal, a kőolaj világpiaci árának emelkedése magával húzza a földgáz árát is...
Rumi2006-07-03 20:10:36 // 16911
ja, és egyre több üzletet csípnek el az amcsi cégek elől :) ha jól emlékszem a kinaiak végezhetnek feltárásokat a Kaszpi tenger, meg az Aral tó vidékén. álítólag ott még nem kevés van. és ők fejlesztenek Kazahasztánban is :) amugy nem értem miért nem favorizálják még mindig az alternatív energiákat. itt most nem elsősorban a biodízlere gondolok. hanem pl földgáz. a svájci Reenspeed csinált Porsche alapokra egy csak földgáz hajtású autót. Porsche menettulajdonságokkal. tehát nem egy lomha dögöt. azért ez elgondolkodtató. a másik meg hogy léteznek kőolaj előállító erőmüvek. németországban 3 ilyen is van. a 70-es évek olajválságaikkor építették őket. csak aztán nem érte meg, mert le ment az olajár. de most már valahol ott van a kritikus szint körül. így már lehet olcsobb lehet előállítani, mint bányászni.
Tedi2006-07-03 20:07:48 // 16910
Csak részben. A nol.hu közölt egy ábár, ami a következő információkat tartalmazza: 1 amerikai éves benzinfolyasztása 4400 liter. Ugyanez kínában még az 1000 litert is alig éri el. Feltörekvő piac ez tény, de nem ők szipkázzák el az olajat, hanem az amik saját maguk égetik el.
Balage2006-07-03 20:03:42 // 16909
Tudod miért "szorul" behozatalra? És ennek ellenére miért annyira olcsó náluk az üzemanyag? Mert az USA inkább importál olajat, csakhogy a saját készleteit NE kelljen felhasználnia. Hiszen ha az arabok elzárják a kőolaj vezetékeket, Amerika vígan el lenne 10-15 évig a saját készleteiből... Egyébként meglepő módon a kínai gazdaság megerősödése is "jótékony" hatással van a kőolaj árára. Hihetetlen felvevő piac.
Rumi2006-07-03 19:45:57 // 16908
igen, leginkább az ilyen világ a helyes kifelyezés. sajnos Magyarország nem egyedi eset. ezért vagyk még mindig itt. itt legalább magyarul beszélnek ;) amugy meg a iraki baszás is véget érhetne mát kőolaj szempontból. az meg hogy az oroszoknak olcsón van kőolajuk, nem jelenti azt hogy olcsóbban is adják. ennek köszönheti Oroszország hogy putyin első megválasztása után nem sokakl ki tudott jönni a slamasztikából :( ez persze minket nem vígasztal. amugy meg az USA nem exportál kőolajat, mivel ő maga is behozatalra szorul :P
Balage2006-07-03 19:32:37 // 16907
Azért a biztonság kedvéért letöltöttem a Mol 2005 évi pénzügyi jelentését: Kiemelt pénzügyi eredmények 2005-ben az EBITDA értéke 427,9 Mrd Ft (2,1 milliárd USD) volt, amely több mint kétszerese a 2002-ben kitûzött 1 Mrd USD stratégiai célnak. Az üzleti eredmény 55,7 Mrd Ft-tal 304,4 Mrd Ft-ra emelkedett, melyhez hozzájárultak a korábbi években tett, a termékstruktúra javulását és növekvô értékesítési volumeneket eredményezô finomítói technológiai fejlesztések, kedvezô termékárak és a növekvô nemzetközi kôolajtermelés. Az üzleti eredmény alapján számított ROACE értéke 27,6% volt, amely szintén jelentôsen meghaladja a 17%-os stratégiai célkitûzést. A részvényesek részesedése az eredménybôl 36,3 Mrd Ft-tal 244,9 Mrd Ft-ra nôtt, amely elsôsorban a kiemelkedô üzleti teljesítményt tükrözi, amelyet mérsékeltek a magasabb pénzügyi ráfordítások, elsôsorban a devizaalapú hiteleken keletkezett árfolyamveszteség hatása 2005-ben, szemben a 2004. évi árfolyamnyereséggel. A Kutatás-termelés éves üzleti eredménye 51,2 Mrd Ft-tal, 105,4 Mrd Ft-ra növekedett, mivel a nemzetközi kôolajtermelés erôteljes növekedése és a magasabb transzferárak ellensúlyozták az alacsonyabb hazai szénhidrogén termelést, a növekvô bányajáradék-fizetést Magyarországon és Oroszországban, valamint a bizonyos hazai mezôkön elszámolt értékvesztést. A Feldolgozás és Kereskedelem szegmens üzleti eredménye 177,0 Mrd Ft-ot tett ki, ami 11,4%-kal magasabb 2004-hez képest. Ezt a magasabb üzemanyag-értékesítési mennyiségek, magasabb finomítói crack spreadek és az integrált csoportszintû mûködésbôl származó hatékonyságjavulás eredményezte. A Földgáz szegmens eredménye 14,4 Mrd Ft-tal, 50,4 Mrd Ft-ra csökkent, miután a hatósági áremelések nem tudták kompenzálni az import gázár jelentôs növekedését. A Petrolkémia szegmens üzleti eredménye 19,1 Mrd Ft-ra növekedett 2005-ben, szemben a 2004. évi 18,8 Mrd Ft-os eredménnyel. Az üzleti eredményt kedvezôen befolyásolták az új kapacitások következtében megnövekedett eladások és a hatékonyságjavító intézkedések, azonban mérsékelte az üzleti környezet kedvezôtlen változása 2005. II. félévben. Tovább folytattuk hatékonyságjavító programjainkat, és 2005 végéig 305 millió USD hatékonyságjavulást értünk el, amely meghaladja a 2005 végére kitûzött 260 millió USD célt. A hatékonyságjavító intézkedések eredményeként a csoport zárólétszáma 5,2%-kal csökkent, 14 660 fôre a 2004. évi 15 465 fôrôl. A beruházások és befektetések értéke 236,7 Mrd Ft-ra csökkent 2005-ben a 2004. évi 254,5 Mrd Ft-os értékéhez képest. A csökkenéshez hozzájárultak az alacsonyabb akvizíciós ráfordítások és a petrolkémiai szegmens alacsonyabb szintû beruházásai. A 2005-ös év beruházásai között szerepel a Shell romániai leányvállalatának megvásárlása és a tárolói párnagáz tulajdonjogának megszerzése. Az eladósodottság 2005. december 31-én 23,4%-ra csökkent (a 2004 végi 24,4%-hoz képest), a nettó hitelállomány 2005. december 31-én 322,4 Mrd Ft volt. A mûködési cash flow a forgótôkeigény változása nélkül 3%-kal növekedve 397,2 Mrd Ft-ot ért el. Forgótôkeigényváltozásokkal és a fizetett adóval együtt a mûködési cash flow 13%-kal, 282,2 Mrd Ft-ra csökkent, fôként a növekvô termékárak és vegyipari termékek magasabb készletszintje miatt. Azért az itt felsorolt nyereségek 10 %-a is több tíz milliárd forint. Ami azért egy picit több, mint a miniszterek benzin pénze. :-[ Persze, lehet siránkozni, ez egy ilyen ország, és egy ilyen világ.
Tedi2006-07-03 19:20:30 // 16906
Lehet, hogy én tudom rosszul, de az államnak 5% körüli üzletérsze van a MOL-ban, a többit már mind eladták, ez meg annyira nem nagy, max a csórika miniszterek évi benyaköltsége :)
Balage2006-07-03 19:17:16 // 16905
Természes, hogy a Mol nem jótékonykodik. Csak az a szomorú, hogy a mindenkori magyar kormány 2× is jól jár a MOL nyereségességével. 1. Minden eladott üzemanyag utáni adóbevétel 2. A cégben keletkező nyereség üzletrészre eső jövedelmével... :-[
szasza(SW)2006-07-03 19:09:11 // 16904
Ma nekem ember pézével aki elvite összesen 8500ft.
Tedi2006-07-03 19:05:36 // 16903
Délre....szóval félre :) Nekem is megártott a nap, mint Ákinak :D
Balage2006-07-03 19:05:27 // 16902
905 = 90%
Tedi2006-07-03 19:05:15 // 16901
Délreértés ne essék nem akartam a MOL-t, védeni, ebben igazad van. Az számomra is kiakasztó, hogy a MOL évről-évre rekordnyereséggel zár, az egyszerű autós meg szopja a bránert üde, mámoros ajakkal. De hát sajna ez van, A MOL sem jótékonysági intézmény...
Balage2006-07-03 19:02:56 // 16900
Csak az a baj, hogy legjobb tudomásom szerint az itthon feldolgozott kőolaj 905-át NEM az amcsiktól veszi a MOL, de úgy alakítja az árait, mintha egyenesen a Ewing ranch-ról szivattyúznák.
Tedi2006-07-03 18:53:48 // 16899
Én ezt értem is, de erre a választ szvsz te is tudod. Más adótartalma van a benzinnek, alapvetően mindenki ugyanazzal az árral számol. A világpiacon két fő típus van a Brent és a West Texas Intermediate. Ha ez a kettő megugrik, akkor tök mind1, hogy mennyibe kerül az orosz kőolaj, mert követni fogja az is a világpiaci árakat. Az, hogy úgy számolja a MOL, mintha az amiktól vennénk egy dolog, arányaiban az orosz sem olcsóbb, csak hát az Amcsi olaj ugye messzebb van, vhogy ide is kell hozni :) Seriff Nem mondtam, hogy Te ezt állítottad, csak a Te hsz-ed nyomán jutott eszembe ez az elemzés :)
Seriff2006-07-03 18:45:18 // 16898
Milyen törlesztőrészlet, milyen kamat?? Soha nem vennék hitelre autót, meg mást se...
Balage2006-07-03 18:43:13 // 16897
Igen, igazad van, a jtd csere jogos lépés. Csak mire kiköhögöm(d) a törlesztő-részleteket meg a kamatot a bankoknak, többe került a játék, mintha maradsz a fűnyírónál... :-[
RB2006-07-03 18:38:18 // 16896
Nekem ennyi volt! Ez sztem hatóságilag be van határolva hogy melyik motorra mennyi a zöldkártya díja! Nem hiszem hogy átba@sztak mert mindenről hivatalos papír van meg minden!
Seriff2006-07-03 18:32:45 // 16895
Ez az érdi figura?
Seriff2006-07-03 18:32:26 // 16894
Én nem tudok apáméval megetetni 8at akkor sem ha kirugom a tűzfalon a pedált;))
Seriff2006-07-03 18:31:29 // 16893
A JTD-konstrukció nem! komolyan, nézz utána:)
Rumi2006-07-03 18:31:06 // 16892
hol jártál te? nekem zöldkártya múlt héten 7500 Huf volt. inclusive kpm matrica szerintem csúnyán átejtettek
GEORGE2006-07-03 18:30:02 // 16891
Most jön a Híradó lesz benne szó ezekről a dolgokról....
GEORGE2006-07-03 18:29:24 // 16890
Lesz majd inditókulcs adó is........köcsög banda....de utálom öket....
szasza(SW)2006-07-03 18:28:29 // 16889
A tv ben volt ,hogy a deselek jobban szenyezik a levegöt elöbb-utobb arra is kitalálnak valami adót!
GEORGE2006-07-03 18:26:56 // 16888
A Blacky Novitec dobozos JTD 8v-je ha Alfás tempoban használja akkor 7,5 8,5 közt adódik!!
Seriff2006-07-03 18:25:49 // 16887
Ügyes fiú ez a GEORGE...
GEORGE2006-07-03 18:25:36 // 16886
Itt meg nekem volt ismerősöm :-))))
szasza(SW)2006-07-03 18:24:14 // 16885
Mi az hogy1,4re fizetsz?
Seriff2006-07-03 18:23:11 // 16884
Ja, de Édesapám vasa Novitec dobozzal is 6.5öt eszik VRÁOSBAN.
GEORGE2006-07-03 18:21:21 // 16883
A JTD-be valót is emelik úgyan úgy .....
GEORGE2006-07-03 18:20:32 // 16882
B10-ben vagyok, és 1,4 -re fizetek! :-)
Seriff2006-07-03 18:18:09 // 16881
Én egy büdös szóval nem mondtam hogy kinek a bűne, hibája, felelőssége, hogy mennyi az annyi- nem is foglalkozom vele, mert feleslegenek tartom idegeni magam ilyenen. A lényeg az Alfázás visszaszorulása- nálam legalábbis, és felmerül egy jtd csere is ha így folytatódik:((
szasza(SW)2006-07-03 18:14:25 // 16880
Mennyi kötelezöt fizetsz? hányas bonuszban vagy?
Kau2006-07-03 18:11:59 // 16879
Volt egy idő mikor nekem is jött féláron. De annak már 8 éve :(
GEORGE2006-07-03 18:08:55 // 16878
Az a lényeg, hogy van.....
szasza(SW)2006-07-03 18:07:57 // 16877
Kevés a lé nagy a sorbanállás,de csurran cseppen belöle!
GEORGE2006-07-03 18:04:22 // 16876
Jó neked!
GEORGE2006-07-03 18:03:45 // 16875
Rossz bele gondolni.......
szasza(SW)2006-07-03 18:03:06 // 16874
Ismeretség kérdése! .5.-én enyiért veszem!
RB2006-07-03 18:01:40 // 16873
Képzeld el ha euróban kapnád az ugyanekkora fizut, mekkora helyet spórólhatnánk!:-))
GEORGE2006-07-03 17:59:04 // 16872
Mesélj! :-)
szasza(SW)2006-07-03 17:58:26 // 16871
Keressetek kiskapukat.A benzinkúton is van olyan!
GEORGE2006-07-03 17:57:47 // 16870
A pénztárcsánk igazodik hozzá, jobban el fér a zsebünkben, kevesebb benn e lé.......... :-(
RB2006-07-03 17:56:54 // 16869
Gyerekek!Mi az ami ebben az országban a mi fizetésünkhöz igazodik? Mert ugye mindíg az van hogy az unióban ennyi meg ennyi, csak más a fizu, legalábbis a régi tagoknál!
GEORGE2006-07-03 17:56:27 // 16868
Miért ha most ideadják 8Ft-ot akkor már megint megéri majd Szlovákokhoz menni nem?
GEORGE2006-07-03 17:54:56 // 16867
Persze az ekkora multiknak nem kell fizetniük.......majd a parasztok kifizetik...
GEORGE2006-07-03 17:53:50 // 16866
A pontos árát nem tudom, de igen csak olcsóbb az Oroszoknál!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak