Tommi2009-12-08 15:49:13 // 12301
Jó ideje már a Toyotákban sincs. Van egy ikon, ami kék, amíg hideg a motor, aztán ha elérte az üzemi hőfokot, elalszik. És ha esetleg felforrna a motor, akkor piros, de ilyet még sosem láttam :)
ystuc2009-12-08 14:11:55 // 12300
Én sokat járok Merci Sprinterrel, abban pl nincs is vízhőfok mérő. Számomra ez elég vicces mondjuk...
MarcoSimone2009-12-08 14:03:18 // 12299
Nem formákra gondoltam, hanem anyagokra, minőségérzetre (figyelem, nem minőség! kifejezetten -érzet!), futáskomfortra, minden olyan hülyeségre, amit szeretnek halálra ragozni az újságírók és ami tipikusan kevésbé lényeges egy Alfásnak, de amivel meg lehet fogni pl. egy Audi/BMW-vásárlót. Tudom, hogy ez nagyon megfoghatatlan, de nekem egy 156os közelebb áll érzetben az E46hoz, mint a 155 az E30hoz. Az olajnyomás-meg olajhőfokmérő meg szerintem csak minősített autóbuziknak tartozik hozzá a kényelmi felszereltséghez, egy átlag vásárló azt se tudja, hogy ilyen létezik, a vízhőfokot se nézi.
mesa2009-12-08 13:49:04 // 12298
Fontosabb mondandó, hogy a Lancia is megmarad! :))
mesa2009-12-08 13:46:33 // 12297
Nekem volt 155-össöm is, tiszta Golf izé Vento belesej volt
A 156/147 belsejéhez hasionlót eddig csak egy autóban láttam, a 166osban
Tehát tovább sem értem mi szerinted németes? Ha valami igazán alfás, az pont olyan kígyójárat belteres, mint ezek a modellek. Tiszta Alien-fészek :)
Ergonomia, kényelem: a 155-ben volt olajnyomás- sőt, olajhőfok mérő is! Belül pedig sokkal tágasabb, mint egy 156os
A 156/147 belsejéhez hasionlót eddig csak egy autóban láttam, a 166osban
Tehát tovább sem értem mi szerinted németes? Ha valami igazán alfás, az pont olyan kígyójárat belteres, mint ezek a modellek. Tiszta Alien-fészek :)
Ergonomia, kényelem: a 155-ben volt olajnyomás- sőt, olajhőfok mérő is! Belül pedig sokkal tágasabb, mint egy 156os
Tommi2009-12-08 13:37:14 // 12296
MarcoSimone2009-12-08 13:18:22 // 12295
Bocs, némi tisztázás:
1. Az elődökhöz képest, és ergonómia, biztonság, minőségérzet, kényelem, estébé tekintetében németesítettre gondoltam. Én egyszer ültem 155ben utasként, az egy üvöltő, hörgő, kőkemény idegbeteg vadállat volt (emlékeim szerint), ahhoz képest egy 147/156 lényegesen civilizáltabb, felhasználóbarátabb darab, de mérföldekkel karakteresebb, mint egy A4, vagy 3er. És még mindig no pohártartó :)
2. Én speciel tudom, hogy nem Opel, hanem Holden, és nem komplett motor, csak blokk, de erőteljesen kisebbség vagyok. Az első alultájékozott cikk után sajnos az lett az általános percepció, hogy "nédda, Opel motor van az Alfában", hiába javítod ki száz blogon százszor, a gyakran ismételt hülyeség megragad.
1. Az elődökhöz képest, és ergonómia, biztonság, minőségérzet, kényelem, estébé tekintetében németesítettre gondoltam. Én egyszer ültem 155ben utasként, az egy üvöltő, hörgő, kőkemény idegbeteg vadállat volt (emlékeim szerint), ahhoz képest egy 147/156 lényegesen civilizáltabb, felhasználóbarátabb darab, de mérföldekkel karakteresebb, mint egy A4, vagy 3er. És még mindig no pohártartó :)
2. Én speciel tudom, hogy nem Opel, hanem Holden, és nem komplett motor, csak blokk, de erőteljesen kisebbség vagyok. Az első alultájékozott cikk után sajnos az lett az általános percepció, hogy "nédda, Opel motor van az Alfában", hiába javítod ki száz blogon százszor, a gyakran ismételt hülyeség megragad.
Grando2009-12-08 13:17:30 // 12294
Akkor nem véletlenül éreztem ugyanígy. ;))
mesa2009-12-08 12:20:19 // 12293
159 SWi pont olyan mint egy Passat kombi. Oldalról, belülről echte
mesa2009-12-08 12:19:18 // 12292
Én is tudom, de az a Holden blokk egy Opelba se került!
Az Alfák egyébként is teljesen más hengerfejet kaptak
Az Alfák egyébként is teljesen más hengerfejet kaptak
Grando2009-12-08 12:16:41 // 12291
A németesítés meg tényleg nem a 156/147-re stimmel, hanem talán a 159-re (és barátaira).
Legalábbis a 159-be becsüccsenve engem nem kerített hatalmába az az "otthon vagyok" érzés, amit a 164-ből a 166-ba átülve tapasztaltam. Pedig az qrvanagy ugrás. És mégis...
Inkább nem mondom el, hogy milyen volt a 159-es élmény, Erhard-nak mondtam. Maradjunk annyiban, hogy idegen volt kissé valóban. De biztosan szokható. ;)))
Legalábbis a 159-be becsüccsenve engem nem kerített hatalmába az az "otthon vagyok" érzés, amit a 164-ből a 166-ba átülve tapasztaltam. Pedig az qrvanagy ugrás. És mégis...
Inkább nem mondom el, hogy milyen volt a 159-es élmény, Erhard-nak mondtam. Maradjunk annyiban, hogy idegen volt kissé valóban. De biztosan szokható. ;)))
Grando2009-12-08 12:11:31 // 12290
Az opelmotorral a cíp műanyagborítású GM-blokkos V6-ra gondolt sztem. ;))
Tommi2009-12-08 12:10:29 // 12289
Gondolom a 159-Brera-Spider GM motorjaira gondolt.
mesa2009-12-08 12:08:26 // 12288
Na-na-na!
1. a 156 / 147 mit jelent nálad, hogy németesített ???
Mutass már német autót iylen külsővel/belsővel!
2. Milyen Opel motorról beszélsz? Sosem volt Opel motor Alfában, csak Opelben FIAT
1. a 156 / 147 mit jelent nálad, hogy németesített ???
Mutass már német autót iylen külsővel/belsővel!
2. Milyen Opel motorról beszélsz? Sosem volt Opel motor Alfában, csak Opelben FIAT
Tommi2009-12-08 10:57:32 // 12287
Kérdezd meg tőlük :) Ferdinand Piech (Pöcs) volt ilyen megalomániás, hogy a VW-nek "minden kell"... :)
MarcoSimone2009-12-08 10:54:02 // 12286
Szerintem ott nincs baj, hogy nem tudná a cég, hogy mi kell az Alfásoknak, csak abban nem bíznak feltétlenül, hogy egy ilyen autó eladható lenne a szélesebb tömegeknek is. Az elődökhöz képest puhított, németesített 156 (és 147) nagyot fogott, a rajongóknak még bőven eléggé Alfa volt (amiket írsz: szép, könnyű, gyors, egyedi, stílusos), a külsősöket meg meggyőzte a minőségi ugrás.
Ezek után végülis logikus volt, hogy a 159-el megpróbáltak még tovább mainstream irányba elmenni, minőségre, biztonságra, és a megfoghatatlan minőségérzetre koncentrálva, aminek az eredménye egy objektíve nagyon jó autó lett (személyes tapasztalat nélkül, de tesztek alapján ez a benyomásom), azonban a T. vásárlóközönség azt elhitte a sajtónak, hogy kevésbé "alfás". Elég volt pár kevésbé hízelgő katalógusadat és az "Opel" motor mantrázása a sajtó részéről, és a 159/Brera/Spider igazi Alfaként ki lett nyírva. Sajnos azon meg mindenki átsiklott, hogy cserébe minőségileg ott van a németek nyakán.
Két szék, padló. A kérdés az, hogy a mainstream felé tett sikertelen kirándulás után van-e annyi erő a márkában, hogy megint csináljon egy hátraarcot, sikeresen.
Ezek után végülis logikus volt, hogy a 159-el megpróbáltak még tovább mainstream irányba elmenni, minőségre, biztonságra, és a megfoghatatlan minőségérzetre koncentrálva, aminek az eredménye egy objektíve nagyon jó autó lett (személyes tapasztalat nélkül, de tesztek alapján ez a benyomásom), azonban a T. vásárlóközönség azt elhitte a sajtónak, hogy kevésbé "alfás". Elég volt pár kevésbé hízelgő katalógusadat és az "Opel" motor mantrázása a sajtó részéről, és a 159/Brera/Spider igazi Alfaként ki lett nyírva. Sajnos azon meg mindenki átsiklott, hogy cserébe minőségileg ott van a németek nyakán.
Két szék, padló. A kérdés az, hogy a mainstream felé tett sikertelen kirándulás után van-e annyi erő a márkában, hogy megint csináljon egy hátraarcot, sikeresen.
TarP2009-12-08 08:56:34 // 12285
Sok igazságot mondasz.
A 156-nál jó volt a "unique selling mittudoménmi", mert volt egy szép, relatíve könnyű, versenytársakhoz viszonyítva gyors, de nem drága egyedi belső terű autó.
A 159-nél a szépség fokozva lett, a többi Alások által megszeretett érték viszont elfogyott.
Ami pedig a legrosszabb a sajtó eltiporja azt a gyártót, aki a saját "értékeit" nem viszi tovább. Így lett az, hogy ha a 2.5-ösV6-os Lexusnak gyenge és halk a motorja, az előny, ha a 159 1750TBi erős és halk az BAJ!!!
Szóval meg kéne tanulni, hogy mi számít ÉRTÉKNEK az Alfások szemében! Ha énekelni kell, énekeljen az a motor!, ha könnyűnek kell lenni, akkor olyat tervezzünk. Ha a vásárlók imádják a Q2-őt, akkor ne csináljuk anélkül erős autót...
A 156-nál jó volt a "unique selling mittudoménmi", mert volt egy szép, relatíve könnyű, versenytársakhoz viszonyítva gyors, de nem drága egyedi belső terű autó.
A 159-nél a szépség fokozva lett, a többi Alások által megszeretett érték viszont elfogyott.
Ami pedig a legrosszabb a sajtó eltiporja azt a gyártót, aki a saját "értékeit" nem viszi tovább. Így lett az, hogy ha a 2.5-ösV6-os Lexusnak gyenge és halk a motorja, az előny, ha a 159 1750TBi erős és halk az BAJ!!!
Szóval meg kéne tanulni, hogy mi számít ÉRTÉKNEK az Alfások szemében! Ha énekelni kell, énekeljen az a motor!, ha könnyűnek kell lenni, akkor olyat tervezzünk. Ha a vásárlók imádják a Q2-őt, akkor ne csináljuk anélkül erős autót...
147Smz2009-12-08 07:16:31 // 12284
Engem nem zavar annyira a dolog, hogy barkácsoljak emiatt. De te magasabb vagy. El tudom képzelni, hogy neked még rosszabb lehet :-(
vidike1452009-12-07 23:04:03 // 12283
Hali!
Nekem is ez a bajom a 145-ösömmel...186 vagyok és a szélvédő felső 10 centijén látok ki, ha meg hátradöntöm az ülést nem érem el a kormányt...A haverom akié volt 165 cm és olyan közel tudott ülni, hogy a térde szinte elérte a műszerfal alját.
A céges autóm egy V-ös Golf, abban lefelé és hátra lehet állítani, nem értem, olyan mintha a 145-be rossz emelőt szereltek volna:) Vagy a Japán piacra akarták szánni, vagy csajoknak:)
Állítólag hallottam valahonnan aki ismer olyat aki látta, hogy meg lehet oldani pár centivel, csak nekem már nem vállalta, hogy megcsinálja.
Ha előbbrejutsz ezzel, engem is érdekelne.
Köszi! Ciao!
Nekem is ez a bajom a 145-ösömmel...186 vagyok és a szélvédő felső 10 centijén látok ki, ha meg hátradöntöm az ülést nem érem el a kormányt...A haverom akié volt 165 cm és olyan közel tudott ülni, hogy a térde szinte elérte a műszerfal alját.
A céges autóm egy V-ös Golf, abban lefelé és hátra lehet állítani, nem értem, olyan mintha a 145-be rossz emelőt szereltek volna:) Vagy a Japán piacra akarták szánni, vagy csajoknak:)
Állítólag hallottam valahonnan aki ismer olyat aki látta, hogy meg lehet oldani pár centivel, csak nekem már nem vállalta, hogy megcsinálja.
Ha előbbrejutsz ezzel, engem is érdekelne.
Köszi! Ciao!
147Smz2009-12-07 21:10:31 // 12282
Nekem is kényelmes a 145 ülése, talán egyedül a deréktámasz hiányzik a jó öreg Ford Sierrámból, ha autópályára megyek :-) Csak az zavar, hogy beállok a lámpa alá és nem látom, ezért folyton előre kell hajoljak. És mondom, nem vagyok magas, 181 cm inkább átlagos, mint létra.
GTPeti2009-12-07 20:33:44 // 12281
Egyszer próbálj ki egy OFF Uno-t. Abban olyan pozícióban ülsz, mint egy széken. De azzal együtt kényelmes és jó. Nekem egy betegágy Honda lenne nagyon furcsa. :)
MarcoSimone2009-12-07 20:27:06 // 12280
(bocs, ha mások ötleteit/meglátásait ismétlem részben, elég komoly véleményfolyam volt az elmúlt pár napban) Úgy látom, hogy a jövő Alfái téma kezd elmenni egy Alfa jövője irányba... Teljes joggal, mindenkinek van elképzelése arról, hogy hogyan kellene visszatérni a pre-FIAT korszak dicsőségéhez, és minden új modellel egyre kevesebb erre utaló jelet látunk. Én sajnos leginkább az amerikai Big 3 hibáit látom visszaköszönni: badge-engineering, következetlen és átfedésekkel teli termékkínálat (minek egy Punto Abarth meg egy Alfa MiTO egymás mellé?), csoporton belül egymás vásárlóinak elszipkázása átgondolatlan pozícionálás miatt. A GM és a Ford példájából kiindulva én egyre sötétebben látom a helyzetet (vagy hogy ne menjünk olyan messzire, a SEATnak se nagyon jött be ez a Volksvagány pozícionálás). Réteggyártónak jelenleg egyszerűen nincs helye (mármint rentábilis üzleti modellként) egy nagy konszernen belül, az meg majd pár éven belül eldől, hogy azon kívül van-e. Az amcsik nemrég szabadultak meg a prémium/rétegmárkáiktól, vagy éppen próbálkoznak (Aston Martin, Jaguar, Saab, Volvo). Az biztos, hogy a jelenlegi piac nem vevő olyan prémiumként pozícionált (értsd: drága) modellekre, amik jobbára csak a körítésben különböznek a mezei gépektől. Még akkor is, ha egyébként a prémiumgyártó rendesen átdolgozza a a hétköznapi alapokat, és kifejezetten jó a végtermék: a Jaguar X-Type-ról az isten se mossa le, hogy az csak egy Mondeo, de még az Astonnak is felrótták, hogy Ford kapcsolókkal van teli az utastér. Az Alfa is nagyon ebbe az irányba megy el, egyre riasztóbb mértékben. Most már a kasztninál is egyre egyértelműbbek a FIAT-alapok, az arányok, alapformák egyezése a Giuliettánál letagadhatatlan. A Lancia Deltánál is hiába szépek belül az anyagok, ha azonnal visszaköszönnek a Bravo formái.
Ennek a folyamatnak szerintem csak a márka lassú elhalása lehet a vége, hacsak nem menti ki az Alfát egy idealista és nagyon gazdag befektető a FIAT markából. Egy önálló, karakteres Alfához iszonyatos befektetés és sok idő kellene, a FIATnál ez nem nagyon van meg. A pénz elment/elmegy a Chrysler megmentésére (de minek is? hacsak nem Dodge-ra átcimkézett FIATokkal akarnak kaszálni az amerikai piacon), az idő meg az elhibázott újra-és újrapozícionálásokra. A deklarált cél a BMW becserkészése volt, ehelyett eljutottunk egy felvizezett olasz Audi szintjére (általános percepcióban legalábbis).
Természetesen remek lenne, ha egy-két éven belül kijönne az új Giulia önálló (ellennék egy rövidített Maserati-származékkal is) hátsókerekes platformmal és pörgős V6osokkal, majd visszamennék valamelyik túraautó-sorozatba elkenni a germánok száját. Aztán jöhetne a Visconti, alias bébi-Maserati, meg egy kis nyitott sportkocsi és egy hardcore utcai sportváltozat a Giuliából. Alapszinten (kompaktok, belépő Giulia) oszthatnánk meg motorokat a FIATtal, de a komolyabb mocik (nagyobb turbós négyhengeres, V6) mindenképpen legyenek sajátok, és max. a csúcsLanciákban köszönjenek vissza. Csak hát erre a FIATnak úgy tűnik nincs pénze, vagy nem konkrétan erre lenne és még ha lenne is, nincsenek arról meggyőzve, hogy ez megérné üzletileg. Abban talán lehet reménykedni, hogy signor Marchionne most figyelmesen követi pl. a Jaguar üzleti modelljét, és ha a következő pár évben nagyot szakítanak az angolok, akkor előrántjuk az alsó fiókból az "Alfa név megint szép lesz" c. akciótervet (ami remélhetőleg már megvan).
Bocs, ha nagyon pesszimista vagyok, de az elmúlt pár év eladási számai alapján nem sok okot látok az optimizmusra. Hiába jók az Alfák, a jelenlegi piacon nem elég jónak lenni. Ha nincs valami (utálom a marketingdumákat, de sajnos ez a legpontosabb kifejezés) uniqe selling point (pl. koreaiaknál eleinte abszolút olcsóság, majd jön a relatíve olcsóság objektív minőséggel, és már kész is a piac) az egykor fényesen csillogó, de mára jócskán megkopott márkanéven kívül, akkor irány a süllyesztő sok más nagymúltú halott márka mellett. De ne legyen igazam :)
Ennek a folyamatnak szerintem csak a márka lassú elhalása lehet a vége, hacsak nem menti ki az Alfát egy idealista és nagyon gazdag befektető a FIAT markából. Egy önálló, karakteres Alfához iszonyatos befektetés és sok idő kellene, a FIATnál ez nem nagyon van meg. A pénz elment/elmegy a Chrysler megmentésére (de minek is? hacsak nem Dodge-ra átcimkézett FIATokkal akarnak kaszálni az amerikai piacon), az idő meg az elhibázott újra-és újrapozícionálásokra. A deklarált cél a BMW becserkészése volt, ehelyett eljutottunk egy felvizezett olasz Audi szintjére (általános percepcióban legalábbis).
Természetesen remek lenne, ha egy-két éven belül kijönne az új Giulia önálló (ellennék egy rövidített Maserati-származékkal is) hátsókerekes platformmal és pörgős V6osokkal, majd visszamennék valamelyik túraautó-sorozatba elkenni a germánok száját. Aztán jöhetne a Visconti, alias bébi-Maserati, meg egy kis nyitott sportkocsi és egy hardcore utcai sportváltozat a Giuliából. Alapszinten (kompaktok, belépő Giulia) oszthatnánk meg motorokat a FIATtal, de a komolyabb mocik (nagyobb turbós négyhengeres, V6) mindenképpen legyenek sajátok, és max. a csúcsLanciákban köszönjenek vissza. Csak hát erre a FIATnak úgy tűnik nincs pénze, vagy nem konkrétan erre lenne és még ha lenne is, nincsenek arról meggyőzve, hogy ez megérné üzletileg. Abban talán lehet reménykedni, hogy signor Marchionne most figyelmesen követi pl. a Jaguar üzleti modelljét, és ha a következő pár évben nagyot szakítanak az angolok, akkor előrántjuk az alsó fiókból az "Alfa név megint szép lesz" c. akciótervet (ami remélhetőleg már megvan).
Bocs, ha nagyon pesszimista vagyok, de az elmúlt pár év eladási számai alapján nem sok okot látok az optimizmusra. Hiába jók az Alfák, a jelenlegi piacon nem elég jónak lenni. Ha nincs valami (utálom a marketingdumákat, de sajnos ez a legpontosabb kifejezés) uniqe selling point (pl. koreaiaknál eleinte abszolút olcsóság, majd jön a relatíve olcsóság objektív minőséggel, és már kész is a piac) az egykor fényesen csillogó, de mára jócskán megkopott márkanéven kívül, akkor irány a süllyesztő sok más nagymúltú halott márka mellett. De ne legyen igazam :)
BeeGee2009-12-07 19:14:13 // 12279
Hogy annak is kínáljon autót, aki a Bugatti mellé szeretne járkálós autót :)
147Smz2009-12-07 18:47:42 // 12278
Én úgy gondolom, hogy pont a luxusmárkák esetében kisebb az ingadozás, mert a gazdag rétegeket kevésbé érinti a válság olyan szinten, hogy ne engedhessenek meg maguknak 50 milliós sportkocsikat. Gondolj mondjuk egy élvonalbeli focistára, akinek a heti fizetése 50 misi. Vagy olajsejkekre...
Tibe2009-12-07 18:10:23 // 12277
Más: a Vócvágen csoportnak minek kellett a Bugatti is és Lambo is? Nem elég nekik 1 luxusmárka? :)
Tibe2009-12-07 18:09:04 // 12276
Asszem még a totalcaron olvastam anno hogy a Ferrari húz a legtöbbet 1 eladott autón, utána az Audi, vagy a Merci áll asszem.
Tibe2009-12-07 18:07:48 // 12275
3 misi ójró amortizáció és leírások nélkül, szal maradjunk egy nullszaldóban! ;)
Tibe2009-12-07 18:05:39 // 12274
De jól látod :) Viszont azért ez nem ennyire fekete és fehér (Te vagy a fehér Én a fekete :) ) szal ha kis példányszámot kevés modellt gyártasz akkor egy rossz döntés vagy formaterv és csődöt mond a gyár, míg a nagyoknál belefér pár kisebb mellényúlás. Vagy a másik, olcsóbb autókra mindig nagy lesz az igény, míg a luxusautóknál ez ingadozik.
Vinnie2009-12-07 17:50:42 // 12273
Tehát nyereséges volt a Maser is, meg a Ferrari is... És a 3millió Euró is nyereség.
Tommi2009-12-07 17:29:23 // 12271
A Lambo kicsit padlón volt, a VW-Gruppénak meg kellett egy igazi luxus-sport márka és miután neki nincs, hát vettek egyet.
Persze, a darabszám is fontos, de ilyen alapon a Ferrari is lehúzhatná a rolót az évi 7 ezer darabjával és csak a Toyota meg a Suzuki maradna talpon, mert náluk elég nagy a darabszám :) Azt azért ne felejtsük el, hogy nem minden a darabszám, az egyes autókon elérhető nyereség is "kicsit" fontos tényező és ha mondjuk 10% a gyár nyeresége (most hasraütésszerűen mondtam valamit) egy autón, egy 3 milliós Fiat és egy 70 milliós Ferrari között azért van különbség :)))
Lehet, hogy az egyik gyár legyárt 50.000 autót és abből lesz 100 forint nyeresége, a másik meg legyárt 10.000 darabot és abból lesz 100 forint nyeresége. A végeredmény ugyanaz, hiába ötször akkora az egyik példányszáma, mint a másiké. Az összes gyártó, akinek van kapacitása és lehetősége, ezért igyekszik nagy és drága luxusautót gyártani, mert azokon nagyságrendekkel többet keres, mint a kicsiken.
Vagy nem jól látom? :)
Persze, a darabszám is fontos, de ilyen alapon a Ferrari is lehúzhatná a rolót az évi 7 ezer darabjával és csak a Toyota meg a Suzuki maradna talpon, mert náluk elég nagy a darabszám :) Azt azért ne felejtsük el, hogy nem minden a darabszám, az egyes autókon elérhető nyereség is "kicsit" fontos tényező és ha mondjuk 10% a gyár nyeresége (most hasraütésszerűen mondtam valamit) egy autón, egy 3 milliós Fiat és egy 70 milliós Ferrari között azért van különbség :)))
Lehet, hogy az egyik gyár legyárt 50.000 autót és abből lesz 100 forint nyeresége, a másik meg legyárt 10.000 darabot és abból lesz 100 forint nyeresége. A végeredmény ugyanaz, hiába ötször akkora az egyik példányszáma, mint a másiké. Az összes gyártó, akinek van kapacitása és lehetősége, ezért igyekszik nagy és drága luxusautót gyártani, mert azokon nagyságrendekkel többet keres, mint a kicsiken.
Vagy nem jól látom? :)
Tibe2009-12-07 17:20:46 // 12270
Még annyit, hogy egyedül a Ferka tud talpon maradni a luxusautógyártók közül külső támogatás nélkül. De ők ezt az F1-nek köszönhetik és Schuminak. :) A többiek mind vergődnek csak.
Tibe2009-12-07 17:19:16 // 12269
"És oké, hogy kicsi a darabszám, de ugye a nagy és drága luxusautókon mindig több a haszon :) Lehet, hogy mittomén, 10x annyi Puntot el kéne adni, hogy ugyanezt a nyereséget produkálják, amit a Maser évi pár ezer darabjával."
Ha ez így lenne ahogy mondod, akkor a Lambo vásárolta volna fel az Audit, illete a Bugatti a VW-t és nem fordítva! ;) Autógyártásban a legfontosabb a darabszám. Még ha kicsi is a haszon 1db-on.
Ha ez így lenne ahogy mondod, akkor a Lambo vásárolta volna fel az Audit, illete a Bugatti a VW-t és nem fordítva! ;) Autógyártásban a legfontosabb a darabszám. Még ha kicsi is a haszon 1db-on.
Tibe2009-12-07 17:13:43 // 12268
Akkor most lehet újdonságot mondok, de a Lambo és a Bugatti is veszteséget termel, és szerintem így van ezzel a Maserati is. :) Szal hiába adnak el stabilan pár ezer db-ot évente ha ráfizetéses.
147Smz2009-12-07 16:32:19 // 12267
Én amikor vezettem a MiTót nem éreztem, hogy nem látnék ki belőle, pedig 181 cm vagyok. Nem tudom mennyi a magyar férfiak átlagmagassága, de igazából mindegy, mert ha megfelelő tartományban állítható az ülésmagasság, akkor bárkinek jó lehet. A 145-ben például legalsó szinten is annyira magas az ülés, hogy fél autóval távolabb kell megállnom a lámpáknál, hogy kilássak a zöldre :-)
Tommi2009-12-07 16:30:06 // 12266
A Maseratinak stabil piaca van mindenhol, ezt az aranytojást tojó tyúkot nem fogják levágni :)
Sarokszámokat nem tudok, de kiindulva a Warm Up értékesítéseiből, náluk mindig el van adva az éves kvóta, Ferrariból előre egy-két évre (2008 végén például már 2011 őszére vettek fel rendelést), Maseratiból pontosat nem tudok, de nagyjából hasonlóan. Az más kérdés, hogy a Maser éves szinten kevesebb autót ad el (párezer darabot, ahogy mondjuk a Lambo is), mint a Ferrari (ami most valahol évi 7 ezer darab körül termel).
És oké, hogy kicsi a darabszám, de ugye a nagy és drága luxusautókon mindig több a haszon :) Lehet, hogy mittomén, 10x annyi Puntot el kéne adni, hogy ugyanezt a nyereséget produkálják, amit a Maser évi pár ezer darabjával.
Sarokszámokat nem tudok, de kiindulva a Warm Up értékesítéseiből, náluk mindig el van adva az éves kvóta, Ferrariból előre egy-két évre (2008 végén például már 2011 őszére vettek fel rendelést), Maseratiból pontosat nem tudok, de nagyjából hasonlóan. Az más kérdés, hogy a Maser éves szinten kevesebb autót ad el (párezer darabot, ahogy mondjuk a Lambo is), mint a Ferrari (ami most valahol évi 7 ezer darab körül termel).
És oké, hogy kicsi a darabszám, de ugye a nagy és drága luxusautókon mindig több a haszon :) Lehet, hogy mittomén, 10x annyi Puntot el kéne adni, hogy ugyanezt a nyereséget produkálják, amit a Maser évi pár ezer darabjával.
Vinnie2009-12-07 16:21:35 // 12265
Alulra nem lehet kilátni...Ez a baj. :DDDD
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-07 16:14:20 // 12264
Nem nem...az úgy lesz, hogy megveszem a Quattroportemat mondjuk jövő nyáron, aztán rá egy hónapra bezárják a gyárat. Kis isdő múlva ritkaságként árulhatnám eszetlen összegekért a nagy dögöt :-)))
TarP2009-12-07 16:11:47 // 12263
A Maseratit bezárni olyan, mint betiltani a mosolygást baze! :)
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-07 15:59:23 // 12262
Nem az én véleményem, ezeket hallottam/olvastam mint reakciókat. Pont azért írtam, valami belekötnivalót úgyis találnak egy Alfában, egyre kevésbé hiteles az ú.n. autós újságíró szakma. Én nem mondok véleményt, mert nem próbáltam még.
Alfati2009-12-07 15:37:38 // 12261
Picivel több mint 1 éve vagyok együtt a MiTommal, de az még nem jutott eszembe hogy ne látnék ki belőle ( 165cm magas/alacsony vagyok). Egyébként merre nem lehet? Előre, hátra vagy oldalra? Vagy ezt is valamelyik okos újságíró írt aki nem tud vezetni sem és szerinte sodródik a segge az autónak kanyarban? Inkább a 75-ösömnél jutott ez eszembe sokszor tolatáskor. Feleségem 147-esét mikor először vezettem nagyon meglepődtem a külső tükrön, s nem cserélném el a MiToét ilyenre.
Tibe2009-12-07 14:16:00 // 12260
Én a Fiat helyében bezárnám a Masert, a Chrysleren keresztül pedig bevinném az Alfát amerikába, persze megfelelő mocikkal hajtással stb... ez lehetne egy járható út.
Tuti nem fogják megszűntetni az Alfát, ettől ne féljetek. :)
Tuti nem fogják megszűntetni az Alfát, ettől ne féljetek. :)
147Smz2009-12-07 14:04:18 // 12259
Ne ítélj elhamarkodottan. Ez csak egy trágya animáció, nem igazi videófelvétel. Azért néz ki ilyen bénán a kocsi. Kezdem azt hinni, hogy a FIAT-nál következetes ez a játék, hogy először jól leégetjük magunkat pár képpel, melyen bóvli autó van, aztán kiadunk pár szénnéphotoshoppolt vakítós PR fotót pár hónappal később.
147Smz2009-12-07 14:02:19 // 12258
Én sem Alfa pajzsos chryslereket látok. Inkább arra céloztam, hogy a Fiat jelenlegi autói túl kicsik és gyengék ahhoz, hogy átütő sikert érjenek el amerikában. Ha nem kezdenek bele valami újba, akkor csak lapátolják a pénzt a szemétbe.
Tommi2009-12-07 12:30:25 // 12256
Nyelvtanilag volt félreérthető :)
"Megemlítették, hogy a márkát mikor alapították, hogy a 20-as és 30-as években alapozta meg a hírnevét, hogy megnyerte az első két F1-es vb-t"
Megemlítették:
- hogy...
- hogy...
- hogy...
Így értettem, csak gondoltam egy mondatba kanyarítom bele az egyszerűség kedvéért felsorolásszerűen, de így lett bonyolultabb :)))
"Megemlítették, hogy a márkát mikor alapították, hogy a 20-as és 30-as években alapozta meg a hírnevét, hogy megnyerte az első két F1-es vb-t"
Megemlítették:
- hogy...
- hogy...
- hogy...
Így értettem, csak gondoltam egy mondatba kanyarítom bele az egyszerűség kedvéért felsorolásszerűen, de így lett bonyolultabb :)))
mesa2009-12-07 12:21:32 // 12255
Nincs mit :) Így tökéletes :)))
Tommi2009-12-07 10:55:34 // 12254
- 20-as és 30-as években alapozta meg a hírnevét (Mille Miglia, Targa Florio)
- megnyerte az első két F1 vb-t 1950-ben és 1951-ben
Bocs, ha félreérthető volt a fogalmazás, természetesen tisztában vagyok vele, hogy mikor mi volt, de köszi :)
- megnyerte az első két F1 vb-t 1950-ben és 1951-ben
Bocs, ha félreérthető volt a fogalmazás, természetesen tisztában vagyok vele, hogy mikor mi volt, de köszi :)
mesa2009-12-07 10:46:16 // 12253
F1 meg Vb csak az ötvenes évek óta van :)) Előtte szimpla GP-k voltak
mesa2009-12-07 10:44:46 // 12252
Pedig a világon mindenütt így működik!
Ugyanaz ha Chrysler, akkor olcsó, ha Dodge akkor prémium, ha VW akkor megbízható, ha Seat akkor sportos, ha Skoda akkor olcsó , ha Toyota akkor megbízható, ha Lexus akkor prémium stb.
Ugyanaz ha Chrysler, akkor olcsó, ha Dodge akkor prémium, ha VW akkor megbízható, ha Seat akkor sportos, ha Skoda akkor olcsó , ha Toyota akkor megbízható, ha Lexus akkor prémium stb.
Online tag
0
Vendég0
509
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Giulia
- Zenebutik
- Filmek
- Spider
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV