Liquid2024-01-20 17:09:38 //
2317
Kazes☻2024-01-16 13:51:54 //
2316
Nem semmi sztori! :-o
Nem is kérdés, hogy a radaros módszerrel lopták el ilyen könnyen, szóval megtérülő beruházás lehet a védelem.
A Q-s fb csoportba posztolta az egyik tagunk... Én is fontolgatok valamit, mert idén mennék olaszba.

Kazes☻2024-01-16 12:53:57 //
2313
Ja, hát azt eladtam! 😏
Thx! 🙂
Kazes☻2024-01-16 12:46:27 //
2311
És ezmiez... ha szabad érdeklődni?! Telón csak annyit látok, hogy valami vasdarab lehet... 😁
Liquid2024-01-16 12:38:39 //
2310
de lehet :)
mindenesetre nyugodtabb leszek, remélem okkal
Nem vagy kissé paranoiás? :-))
Liquid2024-01-16 11:46:25 //
2308
Liquid2024-01-08 16:14:31 //
2307
Csöri is azt mondta, hogy teljesen nem tölti fel az aksit, bármennyit használjuk is, 1-2 havonta rá kell tenni a töltőt.
Liquid2024-01-08 16:10:40 //
2305
wow, ezt anno nem találtam meg
Tommi2024-01-08 13:23:32 //
2304
Köszi :)
Jorjie2024-01-08 12:02:49 //
2303
Tommi2024-01-08 11:01:58 //
2302
Köszi a tippet, ez a start-stop blokkoló hogyan működik? :)
Nekem is gyári még (2018), párszor reklamált az alacsony feszültségre, de beszereztem én is egy start-stop blokkolót, így már nem terhelem feleslegesen. Bemérettem akkumulátorosnál, majdnem gyári értékeket hoz, még nem cserés. Viszont az intelligens töltés nem úgy működik, mint a régebbi autókban, ha nincs nagy fogyasztás, nem is tölt úgy a generátor. Ergo így is kell néha csepptöltőzni, ha az ember nem használja folyamatosan.
Sajnos más márkáknál pontosan ugyanez a helyzet, 3 évesen már cserélni kellett a Fordomban. Szerintem egyébként nem az akksi hibája a jelenség, jó a Varta, csak nem EFB, hanem AGM kell, az jobban bírja a gyűrődést, ettől a Ford is megjavult. S ha cserélek a Stevióban is, biztosan AGM-et teszek bele.
Liquid2024-01-02 18:20:47 //
2300
Nálam tudtommal még gyári (2017.07). Ha nem használnék csepptöltőt akkor már múlt ősszel ki kellett volna cserélnem. Nálam elég sokat áll garázsban (nincs bezárva), ritkán városozok. A start-stop mindig furán működött, ki is iktattam :) Ha jól csalódom akkor a start-stopot szimplán inaktiválja, nem szól érte. Párszor nekem is írta hogy alacsony a töltöttség, még az elején mielőtt elkezdtem rendszeresen csepptölteni.
Rengeteget keresgéltem de nem tudtam egyértelműen kisakkozni, hogy milyen aksi van benne. Valószínűéeg Exide-Premiumot fogok bele venni, és nem AGM-et, de ez utóbbin még gondolkodok. Elég sok aksi hibával találkoztam én is külföldi fórumokon.
Tommi2024-01-02 16:58:25 //
2299
Kedves Stelvio tulajok, kinek mennyi ideig bírja az akksi? :)
Áprilisban lesz 5 éves az autó és az utóbbi pár hétben néhányszor jelezte, hogy alacsony a töltöttség, de ha mentem vele egy nagyobb kört, akkor eltűnt az értesítő. Azt tudom, hogy a start-stop rendszer nagyon érzékeny az akksira (a Giuliettánál azonnal visított, amikor kezdett döglődni), itt most még nem tartunk. Illetve olvastam külföldi fórumokon, hogy a gyárilag beletett Varta akksikal néha lehet gond és inkább más márkát válasszak bele.
Kinek mi a tapasztalata? :)
okay, a pontosság kedvéért ;)
TtK2023-11-17 13:29:31 //
2297
Alfa Romero :)))
... ez van a leírásban is... 1. pontban lenyomja és csak a 4. pontban engedi fel
köszi, ha jól láttam, végig a gázpedál lenyomva volt. ?
Ebben van benne:
https://www.youtube.com/watch?v=opbJcsVBE14
Röviden:
1. gyújtás nélkül gázpedál le és tartva. Fék be 5x, utána 6-ra tartani.
2. Féket elengedni, de gázpedál marad benyomva.
3. gyújtásra tenni, féket 5x benyomni, 6-ra tartani, minimum 5-10 másodpercig.
4. Féket és gázt elengedni, gyújtást le. Kész
Nem egyszerű, de nálam működik.
Megválaszolva saját kérdésem, kb. a 85. verzióval, de megoldottam... :-)
Sziasztok!
Nyilván a legutóbbi olajcserénél nem lett nullázva a számláló, megjelent az olajcsere figyelmeztetés. Van olyan, akinek sikerült már eltüntetni? Youtube-on találtam pár verziót, de egyik sem működött. Létezik, hogy csak MES-sel lehet megcsinálni? (2018/210CV).
Természetesen többször lett mérve ( hideg állapotban ) és a szervizben is visszamérték egy “hiteles mérővel” mindig + 0,2 bar …..
a) egy időben mérted a kézi mérővel és nézted a Connectet? arra célzok, hogy menet közben melegen símán emelkedik 0,2 bar-t a nyomás
b) mi számít "hiteles nyomásmérő"-nek?
Liquid2023-10-14 16:28:33 //
2288
ha mindig fix. 0.2 az eltérés mindegyiknél, akkor azzal lehet együtt élni. Legalábbis én pont lexarnám :)
Egységesen +0,2 bar azért elég sok !
Liquid2023-10-14 14:59:08 //
2286
Ennyire pontosan nem nézegettem, de kb.-ra azt mutatta eddig nekem a kijelzőn, amit mértem kézzel. 2017-es.
Stelvio my22-nél a connectben kiolvasható guminyomás érték, elöl és hátul is 0,2 bar-al nagyobb mint a tényleges - hiteles nyomásmérővel - mért! ( A My Alfa Connect app-ban ugyanígy ) Tapasztalt már valaki ilyet ?
Szia! Nekem a 280 lovas, Q4 átlaga 10,5 liter. Ez kb. 14.000 km átlaga, szóval ebben van minden: város, autópálya, "papás" krúzolás és száguldás is. Hosszú távon, ráérősen volt már nekem is 8,3 / 100 km átlag, de ez az autó nem erre való.
Tommi2023-10-02 16:30:28 //
2283
Asszem 1600 kiló alja a Q4 Giulia és valami 1670 körül van a (szintén Q4) Stelvio, az kb annyi, mintha plusz egy ember ülne benne, szerintem fogyasztásban nem olyan őrült különbség.
Tommi2023-10-02 16:27:38 //
2282
Nekem a 280-as benzines nagy átlagban 10 liter, a város/országút/autópálya nagyjából egyenlő egyharmados arányban oszlik meg. Egy 4 évessel a hátam mögött nem szoktam széttaposni, autópályán tempomat 140, néha országúton rúgom el neki, ha egyedül vagyok vagy a feleségemmel ketten megyünk :)
Igen, a papás szót kihagytam🙂
Amúgy a 280 lovas Giuból indultam ki, azzal finomba hét feles átlag is elővarázsolható, a Stelvio már csak a súlytöbblete révén is hátrányban van e szempontból.
Köszönöm Urak.
Akkor valószínű nem a 280 lovas lesz a munkábajárós. 😂
Ja ezt elfelejtettem: 280 lovas - pályán 140-180-as tempó...
My22 stelvio ( kb. 5000 km alatt ) - 11-11,7 -es fogyasztás, kevés város, 50-50 % autópálya - főút .
Liquid2023-09-28 21:06:11 //
2277
Stelvioval szerintem nehezen, ahhoz már nagyon papázni kellene :)
"Szabálykövetően" nem sportolva, a 8 literes átlag simán hozható.
Szia,nekem 5000km-re 7,5 az átlagom kevés város, inkább autópálya. 209-es.
Liquid2023-09-27 12:21:08 //
2274
lemaradt a kép :)

Liquid2023-09-27 12:09:40 //
2273
2017-es 280 lovas, közel 13 az átlagom, kb. 6000km.
Általában használom a lóerőket :) Autópályán 150 körül. Városban ritkán használom, ha igen akkor nagyon rövid távokon.
Ha több benne a főút/autópálya akkor kevesebb (11 körül), de pl. a nyaralás strandra le, onnan fel, meg boltba elugrás falun belül az bő 14 volt. Az oda-vissza úttal együtt.
Értelmesen közlekedve 10 körül szerintem ki lehet hozni. Az előző tulaj 10.2-es átlaggal ment szűk 30e km-en, nem nulláztam le azóta felment 10.7-re :)
Sziasztok.
Tudnátok nekem valós(abb) fogyasztási adatokat adni a 2.2 209 lovas dízelről, illetve a benzines 280 lovasról? Amiket találok máshol, adatokat, azt vagy fogyasztási bajnok mérte, vagy kitaposós tesztfogyasztás.
Köszi előre is.
Liquid2023-09-04 22:20:49 //
2271
havi 4k, az komoly :)
Én meg túl sokat megyek sajnos... (havi 4.000 km)
Az akksi szerintem még a gyári, szóval lassan "érik" a csere.
De kiolvasták a hibakódot, törölték, azóta semmi... Úgy látszik csak megbolondult kicsit a melegben.
Tommi2023-09-01 10:22:26 //
2269
Lehet megcsinálták, mert 4 évig azért szerintem nem bírja egy elem és nekem nem rémlik, hogy cseréltem... :)
A feleségem Fiat 500X Sportja most volt nyár elején 3 éves, a Stelviohoz hasonlóan azt is újonnan vettük és annak a kulcsa most nyáron merült le, abban mi cseréltünk.
12,7 V kell legyen üresjáratban.
nekem 3,5 év után makkant meg, nem fűtötte a hátsó ablakot és már egy ideje nem ment a start-stop, hiába volt jó idő
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.