Blog >> gta
Egy külföldi Alfás fórumon olvastam először a rezonátorcső cseréről. Egész konkrétan arról van szó, hogy a 156 TS modelleken egy viszonylag bonyolult rezonátorcső van felszerelve (ezen keresztül áramlik a levegő a légszűrő dobozba), mely két dobozból, és egy vékony, hajlított csőből áll.
Ezzel szemben a dízel és a V6 modelleken egy ennél sokkal egyszerűbb cső található, mely sokkal nagyobb átmérőjű, kevésbé ívelt és nincsenek rajta dobozok. Külföldön sokan megcsinálták, hogy a TS-es csövet egyszerűen kicserélték egy V6-os csőre. Állítólag ettől könnyedebben árad a levegő a légszűrőhöz, amitől állítólag javul a gázreakció, és egy kicsit karakteresebb hangja is lesz a kocsinak. Ráadásul nem egy drága művelet.
Általában némi fenntartással kezelem az ilyen módosításokat, de gondoltam ezt kipróbálom, miért is ne :) Úgyhogy rendeltem egy 156 GTA-hoz tartozó rezonátor csövet, és egy új légszűrőt. Most épp kapóra jött a dolog, ugyanis fényeztetem az első lökhárítót, ezért könnyű volt hozzáférni a lökhárító alatti részekhez.
Első lépésként kiszedtük a régi légszűrőt, majd leszereltük az eredeti rezonátor csövet. Nagyon egyszerűen lejött, el van téve ha valamiért úgy döntenék hogy kerüljön vissza :) Ezután következett a légszűrőház tisztítása (kicsit poros volt, semmi extra), majd végre felkerülhetett az új rezonátor cső. Mivel ez csereszabatos alkatrész, és teljesen gyári, tökéletesen illeszkedik a légszűrőházba. A karosszérián más helyen kell rögzíteni, szerencsére rögzítési pont is volt, azonban kb. 1 cm-nyi közt valahogy át kellett hidalni a cső és a karosszéria között. A garázsban találtunk egy erre a célra tökéletes gumi elemet, ezen keresztül csavaroztuk a kocsihoz. Teljesen kiváló lett a rögzítés, stabil minden, nem mozog, és csak a gumi elemek érnek az autóhoz. Ezek után beraktuk az új légszűrőt, mindent visszatettünk a helyére, a lökhárító is visszakerült.
A próbaút során már éreztem a különbséget. A kocsi az első 2 sebességben érezhetően nyomatékosabban gyorsul alacsony fordulatnál. Ebben persze a tiszta új légszűrő is benne van :) Ez ugye nem egy teljesítmény tuning, kb pont ezt vártam a dologtól. Kicsit érezhetőbb nyomaték, finomabb gyorsulás, és egy kicsit mélyebb hang (ez nagyon minimálisan hallható csak). Az egész művelet tegnap este történt úgyhogy még nem tudtam sokat próbálgatni, majd updatelem ezt a bejegyzést ha már több tapasztalatom van, eddig nagyon elégedett vagyok vele.
Akit érdekel a dolog "156 V6 intake mod" nak nevezik külföldi fórumokon, valaki egy pofás pdf-et is gyártott hozzá:
LINK









A Fanat-X csapata ismét kitett magáért. Valóra vált (0417) egy régi álmom, hogy az autóm eleje is úgy nézzen ki, ahogy azt szeretném.
A munkát hosszas keresgélés, gondolkodás, egyeztetés előzte meg, ugyanis nem tudtam eldönteni magam sem, hogy Cadamuro vagy gyári GTA kerüljön fel. A Cadamuro-ban voltak részek amik a végén már nem tetszettek, a GTA pedig nem biztos, hogy illett volna a hátsó toldathoz.
Joggal merült volna fel a kérdés többekben is, hogy ha hátul nem GTA akkor elöl miért igen?
Ezután leltem rá erre a csodára. Cadamuro toldat egy GTA lökösre. Számomra a legtökéletesebb megoldásnak tűnt, mindaddig, amíg rá nem találtam végre egy beszerzési forrásra, ahol leírták, hogy Csak szélesített GTA sárvédős 156-osra jó a toldat..
Ekkor jött képbe a Fanat-X, akik átszabták nekem egy kicsit, hogy jó legyen az enyémre is.
Köszönet Dávidnak(SD) a rajzokért, Csabinak(Fanat-X) az üvegszálas munkáért, Iginek és Pityunak a végeredményért, ystuc-nak a contact-ért, páromnak és HoZénak a lelkesítésért:) és mindenkinek, aki egy kicsit is hozzájárult, hogy ez így létrejöhessen.
A műveletnek egyelőre még nincs vége, egy 3D-karbon fólia fog kerülni az aljára (ami most még fekete) és várom a GT-től rendelt matricát is az elejére. :)
Íme a végeredmény..
össz.: 159.000 Ft












Alakulás.. Ma este (0413) hazafelé beugrottam Ignáchoz, hogy megnézzem, hogy állnak a lökhárítóval. Nagyon szép lett a forma szerintem. Holnap megkapja az alapozót, aztán lehet majd fényezni lassan most már. Még van rajta egy-két apróság amin alakítani kell, de lényegében elkészült. Az alsó peremről nem csináltam képet, ami karbonozva lesz.
A lökhárító átalakításából fennmaradt részt még múlt héten rendeztem Dáviddal (Fanat-X). Köszönöm nekik még egyszer a munkát, csak ajánlani tudom őket mindenkinek..




Elérkezett a nap (0403). A fényezés előtti utolsó próba napja. Csavarok, patentok, utolsó módosítások/pontosítások helyének berajzolása, kialakítása. Aztán holnap átkerül a fényezőhöz, ahonnan reményeink szerint egy hét múlva már készen kapjuk vissza.. :) Bekerült a pár hete Erhardtól vásárolt ködlámpa is, mert az enyém kapott egy kavicsot. Egész pofás lesz az öregúr ezzel a szakállas lökhárítóval:)
[1db TYC ködlámpa ára: 4500Ft ]




Véglegesedni látszik a forma (0228), ezután most már 'csak' üvegszálba kell öltöztetni. Hétvégére készen lesz már valamennyire, akkor kerülnek fel újabb képek. Ja, és nem a szokásos csirkeháló lesz benne.. :):P




További faragás eredménye (0219) látható az alábbi képeken. Az alsó "légbeömlő" magassága csökkent, eltűnt a rendszám helye.. és egyéb átalakítások után így néz ki most. Lassan de biztosan haladunk a tökéletesség felé:) A képek lehet, hogy nem adják vissza, de elég sok változáson ment át az első variációhoz képest. És még van mit..


Egy alapos fürdés után (0129) elindultunk Fanat-X-ékhez, hogy felpróbáljuk az új szerzeményt, a GTA lököst az alfára, az idő nem éppen nekünk kedvezett, de a próba megvolt, állt ahogy állt, a végeredmény lesz a fontos:) Némi előleget ott hagyva, megegyeztünk, hogy kb. egy hét múlva lesz a következő tali, amikor már valami forma kialakulóban lesz, újabb próba és folytatódik a munka tovább.. Addig is: jöjjön a tavasz!
valami ilyet szeretnék..




Egy szép napon rátaláltam az egyik legszebb első lökhárítóra, ami csak létezhet 156-os Alfához. Nem GTA, nem Cadamuro, hanem Cadamuro-GTA. Nekem is furcsa volt először, de mindkettőnél szebb:) Szerintem. Egyetlen problémája van: "For Alfa 156 GTA (not suitable for other 156 variants)." GTPeti segített lelevelezni az Alfistivel, hogy biztosak-e ebben az állításukban. Sajnos igen. Így kicsi elkeseredés után tovább keresgéltem és leltem rá a megoldásra. Mivel a gyári GTA lökhárító se menne fel a gépre, ezért rendeltem egy utángyártott lököst (GTA-look), amit nem GTA-ra terveztek. Ez már meg is érkezett (0121). Ezzel is elég nagy szerencsém volt, mert nem kellett külföldről rendelnem, sőt.. volt egy fazon, aki ezt berendelte, letette az előleget és nem ment érte. Én pedig annyival olcsóbban jutottam hozzá:) Viszont ezzel még nincs vége. Beszéltem a Fanat-X-szel, hogy mibe fájna nekem ennek az átalakítása, hogy úgy nézzen ki, mint amilyet szeretnék. Elküldték ajánlatukat és így jövő hét pénteken már el is kezdődhet a munka. :)



