Tagok >> Németh Lajos >> Blog
A téli felnik átrakása előtt, felkerültek a fehér oldalindexek is. Sokkal szebb a sárgánál :-)


Mivel az idő egyre morcabbá kezd válni, ideje volt felrakni Michelin-mestert. 2012-ben AlfaCity-ben nyertem, a kerékcsere versenyen. Abban az évben még nem kerültek fel, mivel akkor még elég jók voltak a téli gumijaim. Nagy örömömre ennél a gumisnál végre, nem a küszöbnél emelték az autót.





Kicserélt dolgok:
- első és hátsó féktárcsák, betétek
- baloldali féltengely gömbcsukló
- kézifékkötelek
- első motortartó bak
- baloldali ajtóhatároló
Itt készült: Német Mihály autószerelő mester








Pár napja kisebb olajfoltok jelentek meg a kocsi alatt. Ma felemeltem és ez a látvány fogadott: a vezérműtengely fedelének tömítése ment tönkre. Tömítőpasztával gyógyítva.

Volt matrica, nincs matrica... a házunk előtti parkolóban valaki, valamilyen indíttatásból lekaparta a jobb oldalról az amore kígyó és a "Registered Alfa Driver" matricámat... nehéz erre bármit mondani... vagyis tudnék: @@@@@@@!!!!!!!!!!


A dolog lényege: a kábel vezetője egy ellenálláshuzal tekercs, a szigetelő pedig többrétegű szilikongumi. Ha erre legalább 30 cm hosszban sűrű szövésű árnyékolást teszünk és ezt testeljük akkor gyakorlatilag egy hengerkondenzátort építünk a kábelre. Az egyik elektród (fegyverzet) a kábel vezetője, a másik pedig a fémharisnya. A kábel szigetelője a dielektrikum. Ezek az árnyékolt kábelek kis ellenállású, ún. "reactive core" vezetőjű kábelekből készülnek. Az így elkészített kábelen a tekercs (vezető) és a kondenzátor párhuzamos rezgőkört alkot. Ez a rezgőkör erősíti a szikrát. Az elv hasonló ahhoz, mint amikor a gyertyával párhuzamosan kötnek kondenzátorokat és így erősítik a szikrát. Ezen a videón látszik különbség.
Az eddigi tapasztalat: a motor nagyon csendesen jár (eddig sem volt hangos, szép "boxer hangja" van), az autó jobban gyorsul, dinamikusabban megy.
A kábel itt készült: KUGLER KÁBEL



