Mutasd

>> Tuning és extra2014-06-06

Már egy ideje terveztem solenoid cserét mert elég lassunak és elavultnak tünt a gyári megoldás! AEM solenoid bizonyult a legjobb választásnak bár sokaltam a 30ezres árat érte ,így elkeztem írni pneumetikával foglalkozó cégeknek majd kiderült hogy az itthol is márkaképviselettel rendelkező MAC gyártja a solenoidot az AEM nek is csak a fedő matrica különbözik és persze az árcédula! MAC matricás MAC solenoid 9 000 FT AEM matricás MAC solenoid 30 000 ! Ilyen ez a tunig szakma ! Ha tuningra kell 30 000ezer ha eljárás teknikára használjuk csak 9 000! 3 hét várakozás után meg is jött kb 10 perc alatt be is pattintottam a jótékonyhatás nem maradt el ! Iszonyat gyoran felépül a nyomás ,fényévekkel jobb sőt 1,4 1,5 overboost jelenleg és 1,2 bar folyamatossal üzemelteti a turbot! Kép 1 :régi solenoid
Kép2: MAC solenoid 9 000
Kép3: AEM solenoid a tetején jól kivehető MAC nyomat 30 000
Kép4 solenoid a helyén
Kép5 működési elv
Kép6 bekötési rajz

>> Szerviz2013-05-20

A kocsi gond nélkül hozza a belőtt teljesítményt, amit a féltengely nem vesz jól néven, így külső csuklót kellett cserélni(gyártani,edzeni)Egy spéci zsírral raktam össze amit a faterék használnak a bányában!Ez bírja a nyomást és nem csapódik ki a centrifugális erők hatására sem! Reméljük így már bírni fogja a strapát!A szivattyúm túl nagy áramfelvételt produkált és igen hangos volt,így megejtettem egy szűrő cserét! Jobb lett volna korábban,ukrán határ mellett ez nem meglepő :D! Beszereztem egy olyan tölcsért ami még a vizet is megfogja + tankmosás!

 
>> Tuning és extra2012-04-02

A szelepfedél tömítésem 10.000km alatt megadta magát és olaj folyt a kipufogóra! Sikerült jó áron elring tömítés szettet vennem (6000) Ha már levettem a szelepfedelet kapott új fényezést! Még régebben fillérekért elcsíptem 12 liter selenia racing 10 60as olajat(1400 volt literje) MAN nagy olaj filter (1000)! Sok gondok voltak az üzemanyag folyamatos szállítással így a plusz olajnyomás mérő műszerem átkötöttem benzin nyomás mérésére amivel sikerült a megfelelő üzemanyag kosár és szűrő kombót összeállítani! Idáig jónak tűnik.Már régóta érdekelt hogy menyire jók az illesztések a cooler csövezésnél így ledugóztam a végeket,egyik dugóba beépítettem egy bicikli belső szelepét és megnyomtam 1,5 barig! Szinte minden bilincsnél halhatóan szelelt hol jobban hol kevésbé! Új nagy bilincsek és tömítő paszta!2,5 barig tesztelve,sehol nem szökik a levegő! A futómű projectből még hiányzott egy toronymerevítő! Hosszas keresgélés után szintén baráti áron (15000) szereztem gyári fix momot!

 
>> Szerviz2012-04-01

Sikerült egy mesés útfelmarásba beleszaladnom,még augusztusban itt egy cikk http://www.szon.hu/arkot-astak-ejszakara-a-41-es-foutba/1767356 ami mindent elmond a körülményekről! Tegyük hozzá a közút nem ismerte el felelősségét! Pereskedni se időm se energiám!Tönkre mentek a gátlók,felnik a kerék és toronycsapágyak is! Annyira nem bántam mert terveztem cserét jobb futóműre és nagyobb felnire amit a nagyobb motor már régóta megkívánt!Sikerült jó áron szereznem négy alessio felnit amire már rég vágytam 90%-os continental sportcontact gumikkal( 50.000 )A hátsó hidat lecseréltem tárcsásra,plusz át lett alakítva dupla stabosra ( 20.000 )!Ha már bakon áll a verda volt egy kis lakatolás korrózió és üregvédelem ( 40.000 ) Kerékcsapágyak cseréje ( 18.000 ) A gátlókat is cserélni kellett így már csak is állítható jöhetett szóba! FK silverline-t sikerült használtan ( 75.000 ) szerezni elvileg 10.000km futottak,de valóban patent állapotban vannak!Mivel mostmár nagy felni van a vason jöhetett a brembo fék amit mreni kollégától vásároltam vissza (Brembo tárcsa marelli betét konzol 10.9 acélcsavar) (100.000)Így már csak egy egyedi programozás van hátra és oda ér a project ahová terveztem anno!

 
>> Szerviz2011-10-16

A verda tökéletesen teljesít (legalábbis azt hittem),igazi meglepetés kocsi!Egyik este tanulmányoztam a töltőnyomás szabályozás szakirodalmait,csak kíváncsiságból kimértem az én szenzoraimat hogy minden jól szuperál e!A töltőnyomást az ecu solenoid segítségével szabályozza! A szabályozáshoz a következő szenzorok adatait használja!Map szenzor, fojtószelep potenciométer,külső légnyomás mérő(barometer)!Na az én barometerem teljesen kimaxolt! Kiszerelem és hallom hogy szét van esve a belseje! Ha ez az eszköz nem továbbít értéket az ECU vészprogramra áll és egy optimális előre mentett értékeken dolgozik! Így a teljesítmény töredéke a tényleges motorteljesítménynek!Bontós barátomnál sikerült találni egy darabot!Mivel valamitől ez a szenzor szétesett ezért a túlságosan merev fix rögzítésre gyanakodtam így egy flexibilisebb megoldással rögzítettem az új szenzort!Akkor jöjjön a próbakör!A kocsi mindennél jobban reagál!Hihetetlenül megnőtt az ereje! A nyomás is megfelelő 1.1 állandó és 1.3 a kigyorsításnál( overboost )Eddig is elégedett voltam a teljesítményével ami a mostani 70% a volt a vészprogram miatt!Így most ismét élvezhetem a plussz lovakat,mindezt ingyen :D! A Tudás Hatalom! www.injektor.hu

 
>> Tuning és extra2011-09-29

Több levegőhöz több benzin kell! Ezért a gyári 6mm üzemanyag csövet 8mm belső átmérőre cseréltem a szivattyútól az üzemanyag sínig és jóval nagyobb üzemanyagszűrőt iktattam be!Az esetleges jövőbeli teljesítmény növelés érdekében már most beépítettem egy Wlabro gss 340 nagy teljesítményű pumpát!

 
>> Tuning és extra2011-09-22

El kezdett a kocsi elég vicces hangokat adni váltásoknál!Beállt a gyári bov és a levegő a direktszűrőn keresztül távozott! Sikerült jó áron egy EREDETI Forge szelepet szereznem!

 
>> Szerviz2011-09-13

Megérte volna hamarabb beépíteni a műszereket,mert így egyből kiderült volna hogy a kocsi nem éri el az 1,3as overboost és 1,1 töltőnyomást!Mivel turbó lett cserélve a drukk labdára gyanakodtam hogy hamar nyitja a megkerülő szelepet!Így azt lecseréltem a régi feltöltőével,csak a szár hosszát kellett módosítani!És igazam volt, a nyomás 0,6ról 1.0 overboostra emelkedett és 0,8al töltött folyamatosan!

 
>> Tuning és extra2011-08-13

Már 20.000 km megtettem a turbósított motorral,végre sikerült eljutnom oda hogy instaláljam a kiegészítő műszereket,mint Turbo,olajnyomás és olajhőfok!

 
>> Szerviz2010-06-28

Szelepszár szimeringes lett verda plusz vmiért el kezdte zabálni az olajat,na hengerfej le,csak hogy az átalakítás miatt bármilyen kisebb megmozdulásért ki kell kapni a mocit,na de hát ez van!Van már rutin :-D
Moci kint átnézem okával!
Hengerfej: a szelepszárszimeringet és a szelepvezetőket leszámítva hibátlan!Na de ha lent van vigyük el egy profhoz,sikolás fészek marás stb... ide vittem http://petrillamuvek.mtt.hu/
csak jókat halottam róluk,de a későbbiek nem teljesen ezt igazolják!
Kezdjük ott hogy 1 hónapig ültek a dolgon,na de jó munkához idő kell
Na végre kész 37650,ahhoz képest hogy semmi baja elég zsíros munkadíja lett!Na de hát profik!
Hengerfej fent minden oké de valami még se stimmel!Lancia Thema turbo szerviz pdf megnyit nézzünk bele!Annyit tudni kell erről a motorról hogy a szívo oldali veztengelyről veszi le a jelet a gyújtáshoz!Na itt volt a baki,sikeresen felcserélték a szívó és a kipufogó tengelyeket!Elég kellemes dolog lett volna motor bent mindent visszaköt indít és semmi,hiba keresés ezerrel majd a végén mire meggyőzödök minden oké akkor jövök rá erre a nem kis hibára!Akkor motor ki stb.... és mindezért még fizettem is????A képen a már visszacserélt tengelyek,a helyükön,na de a tengelyek jelölésén látszik hogy petrilláék máshogy gondolták a dolgot! Na ennyit a jól megfizetett profizmusért,ja plusz elszórták a veztengely szimeringeket és egy konzolt ami a turbo nyomócsövét tartotta!