Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 2.0 TD >> Blog
- TĂpus:146 2.0 TD
Mindent errĹ‘l a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokolják a tĂpust - Évjárat:1996
- SzĂne:KĂ©k
BelsĹ‘ világĂtás :
Mikor mĂ©g 2012.ben vettem az autĂłt, akkor már nem működött a belsĹ‘ világĂtás, gyĂşjtás ráadássával sem, mĂ©g az olvasĂł lámpa sem volt használhatĂł. Akkor rá lett kötve egy gyĂşjtás +, Ăşgy már jĂł volt, de tĂ©len sötĂ©tben mikor Ă©pp nyitottam az ajtĂłt nem volt a legjobb hogy semmit sem látni, csak ha direktbe kapcsolĂłm. Ăšgy működött gyĂşjtás nĂ©lkĂĽl. Na most neki álltam ki keresni a baját, mert azĂłta megtudtam hogy a hátsĂł ĂĽlĂ©s alatt van a vezĂ©rlĹ‘je, az a kĂ©k kis dobozka. Mindent vissza tettem az eredetivel megegyezĹ‘en, cserĂ©ltem vezĂ©rlĹ‘t hátha, de nem törtĂ©nt semmi. Akkor ki akartam mĂ©rni hogy hol lehet a gond, de beleuntam, mivel fogalmam sincs mit Ă©s hol csináltak vele elĹ‘ttem. BiztosĂtĂ©k az összes jĂł, ellenĹ‘rĂzve.
ĂŤgy hát vittem neki fix gyĂşjtás nĂ©lkĂĽli + az elsĹ‘ lámpa kábelĂ©re, persze biztosĂtĂ©k elĹ‘tte. A hátsĂł lámpa kábele más körön van, mivel ha nyitĂłm az ajtĂłt elĹ‘l akkor be csukás után mĂ©g 15mp-ig világĂt a lámpa, a hátsĂł ajtĂłknál viszont egybĹ‘l kialszik.
Az eredeti nem működĹ‘ kĂ©pes vezetĂ©krĹ‘l lekötve, Ă©s hĂşztam a tetĹ‘ kárpit alá a hátsĂł lámpához át vezetĂ©ket az elsĹ‘ lámpárĂłl. ĂŤgy mindig egyĂĽtt működnek, Ă©s a hátsĂł ajtĂł be csukása után is világĂt mĂ©g gyĂşjtás nĂ©lkĂĽl 15mp-ig. AjtĂł nyitvahagyáskor körĂĽlbelĂĽl 2 Ă©s fĂ©l percig világĂt. GyĂşjtással Ă©s gyĂşjtás nĂ©lkĂĽl is egyformán működik, annyi kĂĽlönbsĂ©ggel hogy ha gyĂşjtáson van az autĂł akkor egybĹ‘l ki alszanak a lámpák, ha az összes ajtĂł csukva van. Nem kell várni 15mp-et.
ĂŤgy sikerĂĽlt helyre rakni a lámpa kábelezĂ©sĂ©t, Ă©s működik a vezĂ©rlĹ‘ is, mivel idĹ‘zĂtve van minden.
Üzemanyag fűtés :
MĂşltkorokban bele raktam a gyári ĂĽzemanyag elĹ‘ fűtĂ©st, csak nem kapott sosem áramot. Sem hideg indĂtásnál se máshogy.
Vissza felĂ© ki kerestem a relĂ©jĂ©t, Ă©s a relĂ©t egy + vezĂ©rli, a vĂ©kony fekete kábel. Kerestem tovább vissza felĂ© hogy az hova lyukad ki, de hagytam mert más terveim vannak. A sarut ki cserĂ©ltem, Ă©s majd gyĂşjtás + kap, Ă©s negatĂvval lesz vezĂ©relve a relĂ©. KapcsolĂłn lesz.
Hideginditáshoz dĂşsĂtĂł kar használata:
Eddig egy kábel darabbal hĂşztam fel a dĂşsĂtĂłt tĂ©len, csak ahhoz mindig egy motorháztetĹ‘ nyitással kellett kezdeni.
Gondolkodtam hogy a bowden helye meg van az adagolĂłn, gondolom a Tipo vĂ©gett, de eredetileg elektromosan állĂtaná a 146. Ez nem működik, Ă©s nem is akarok vele játszani. EmlĂ©keim szerint volt aki prĂłbálta javĂtani, de nem lett siker.
Én egy fĂ©nyszĂłrĂł magasság állĂtĂłt be szereltem, saját kis egyszerű kĂ©szĂtĂ©sű tartĂłval. A kábelezĂ©se egy bontott autĂłbĂłl vásárolt kábel köteg, amibĹ‘l ki fűztem a fĂ©nyszĂłrĂł magasság állĂtĂł kötegĂ©t.
A fĂ©nyszĂłrĂł állĂtás, ha Ă©g minimum a helyzetjelzĹ‘ Ă©s le hĂşzod a tekerĹ‘ kapcsolĂłt, akkor automatikusan leviszi maga elĂ© a világĂtást, mĂ©g a 3as fokozaton tĂşl. Ezt akkor csinálja, hogy ha a motor egyik kábele ami erre van, kap egy testet.
Ezt kihasználva, szintĂşgy a kapcsolĂł nullás fokozaton lesz, ez lesz az alapjárat, Ă©s ha vezĂ©relve lesz rá egy negatĂv, akkor fel hĂşzza az alapjáratot.
Ez ugyan azon a kapcsolón lesz mint az üzemanyag elő fűtés.
Az adagoló és a motor között egy bowden lesz. Így lett le próbálva és sikeresen működik oda vissza.










