Gegee - főkép
>> EgyébAlfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2013-10-08

Nem vagyok az a típus, ha meglátok egy mellettem parkoló alfát, blogot írok róla, viszont rég nem volt bejegyzés és nem kis utat tettünk meg 3 hét alatt a verdával. Kicsit több mint 3000 km-tert futott a verda, 2 fővel, megpakolva, 7,2-7,7 átlagfogyasztás, 95% pálya és 110-130-as átlagtempóval. Érzésem szerint, igen is jó átlagfogyasztásnak mondható ez, főleg egy 120 le TS-től. Olajfogyást nem tapasztaltam, annyi volt benne érkezéskor, mint mielőtt nagy útnak indultunk volna. Nívópálca nem hazudik. 60000. kmert is átugrottuk. Róma közlekedése katasztrofális. Jobbnak láttam a szállodánál hagyni a vasat és buszozni. Rengeteg Alfa, Fiat, Lancia van, de szó szerint keresni kellett a sérülésmentes autókat, mert az volt a ritka. Ha letörik a visszapillantót... sebaj, megoldják olcsón. :) Lásd 3. kép.

 
>> SzervizAlfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2012-03-30

Igaz még nem volt benne 60 ezer km, de az idő eljárt a szíjak felett. Generátor szíj már eléggé repedezett volt, szóval az idő nem kímél senkit és semmit sem. Természetesen a beavatkozást Csöri végezte. Nem véletlenül! Számomra egy remek nap volt, mert az elejétől végig követhettem egy komplett vezérlés cserét. Nekem nagy élmény volt. Vezérlésen felül, pollenszűrő, olajszűrő, olaj, levegőszűrő, fagyálló, nyári szélvédő folyadék lett cserélve. Költséget nehezen tudnám pontosan leírni, mert nem csak vezérlés csere volt, hanem a halogén H7-es izzó is visszakerült az új szabályok miatt, motorvédő burkolat munkaköltsége is ide számolható, pluszba rendelve lett pár kopó műanyag alkatrész. Kb annyi lehet amennyi. :)

 
>> EgyébAlfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2012-03-30

Hasznos alkatrész került fel a vasra. Kicsit tartottam tőle, mert nem gyári, hanem utángyártott és benne volt a pakliban, hogy nem fog egyszerűen felmenni, de szerencsére kb 5 perc alatt fel lett téve csavarozással együtt. Ugyan olyan, mint a gyári annyi különbséggel, hogy kicsit vastagabb a műanyag lemez és nem került 75 ezerbe. Mert a gyári bizony, bizony 75 ezer....

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2012-03-30

Utólag sikerült észrevennem egy új (remélhetőleg utolsó) hiányosságot, ami zavaró volt számomra. Ez most pótolva lett. Középkonzol alatt a levegőző rendszer hátsó utasok felé való kivezetése nem volt elzárva, de a cső viszont hiányzott a boxból, így a boxba fújta bele a levegőt, teljesen értelmetlenül. Eddig nem vettem észre, igazat megvallva nem is figyeltem, mert erre nem is számítottam, de a furcsa az volt, hogy nyáron a légkondi miatt párás volt a box, télen meg az egész meleg.. Ha nincs kivezetés, akkor legalább zárják el a levegőt, hogy ne fújjon be oda, ahova nem kell. Komolyan nem értem.. Mivel gyári fan vagyok, ezért beszereztem egy natúr gyári "sérülésmentes" konzolt, amin az ég világon semmi nem volt (se kábelezés, se fém alátétek a csavarozásnak, se csavarok, se kábeltartók), csak maga a műanyag alapkonzol a levegő elvezető csővel és a kartámasznak kialakított résszel. Faceliftes 147-es konzolja több részből áll, ami a régiről átrakható volt, így azt nem is lett volna értelme beszerezni, mert annak semmi baja nem volt. Átrakható volt még az összes csavar, alátét és kábelezés. Régi konzolt elemeire szedtem, tanulmányoztam, mielőtt élesben nekiálltam volna a az új, végleges konzol összeépítésének. Jó kis móka volt, egyértelmű maga az egész box felépítése. Íme pár kép..
Igazság szerint ezzel le is zárult az átalakítások kálváriája. Volt hasznos is, volt egyéni igényeket kielégítő is, de most már olyan a belső, mint amilyet szerettem volna.

 
>> EseményAlfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2012-03-15

Igaz, 6 évet kellett várni az 5. X-re, de nincs az autó minden napos használatban, így most jött el az idő, a Nemzeti Ünnepen. :) A kép mobillal készült, így nem tökéletes, de a célnak tökéletesen megfelelt.

 
>> EseményAlfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2011-09-20

Számomra fontos pillanatot sikerült megörökíteni. :)

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2011-07-08

Az mp3 lejátszó után feleslegessé vált a CD tár megléte a csomagtartóban, így úgy határoztam, hogy kiveszem azt véglegesen. (Kicsivel több hely is lett a csomagtartó térben.) CD tár kábele végig a bal oldali belső küszöblécek alatt futott, így azokat ki kellett kapni a helyéről. Ha már kiveszem a küszöböt, akkor 2 legyet kellene ütni egy csapással alapon, fém betétes belső küszöb kerüljön a helyére. 3 ajtós 147esbe könnyedén lehet fém küszöböt szerezni, viszont 5 ajtósba, kevésbé. Rohodi Mihály segítségével sikerült 4 db új küszöblécre szert tenni, amit Hozé és Hozé papa jutatott el hozzám. :) Fólia a nyaralás végéig rajta marad! Sok ki-be szállás miatt addig is védje valami. Utána lekerül a fólia.

 
>> AutóápolásAlfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2011-06-24

Le lett ápolva a belső. Amíg nincs saját ápoló készletem, addig ezzel foglalkozó bőröshöz vittem el a vasat. Kezdetnek megteszi ez is.

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2011-05-20

Valójában 5 év huza vona után sikerült azt a vágyamat kielégíteni, amit az első pillanattól hiányoltam a vasban. Mivel nem azzal a belsővel érkezett az auto, mint amivel rendeltem (én buta átvettem úgy is, amit nem szabadott volna, de többé nem fordul elő), így kénytelen voltam más utat választani, mivel nem tudtam megemészteni. Haro&Jucus és Föci segítségével, előbbieknek ezer hála a sok segítségért (kivevés, berakás, csavarozás, telefonálgatás, futkározás, stb), valósulhatott meg ez az "álom". Hosszas tervezgetés, módosítgatások után született meg az amit a képen is láthattok! Igaz gyári fan vagyok, de most kicsit elrugaszkodtam ettől, ha már új bőr (természetesen olasz), akkor kicsit vadítsuk meg és legyen bicolour! Íme pár kép az összerakás és megvalósulás pillanatairól.

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2011-03-11

Minden a helyére került. Vége az audio CD írásnak. :) Íme pár kép!