Arslan - főkép
>> SzervizAlfa 156 2.0 jts Ti // 2021-01-31

Csak hogy jobban folytatódjon az év, megszólalt az egyik hajtókarcsapágy az autóban. TZoli nagy segítségével ki is lettek cserélve mind a nyugvók, mind a tám, mind a hajtókarcsapágyak. King, Glyco illetve King csapágyak lettek. Tudom, főtengelyt ki kellett volna szedni, tudom mérni is kellett volna, szükség szerint köszörülni is, hát ugy döntöttem kockáztatok és kap alapméretes csapágyakat. Egyébként itt is a hírhedt hármas hajtókar volt a ludas. A képen a hármas hajtókarnál fényképezve a főtengely. Jól hallottam, a leömlő is kifújt kissé a képen látszik is hogy a két saroknál. Az oka, hogy a hengerfejre felfekvő talp vékonyabb a gyárinál. Lelazításkor a nyolcból öt tőcsavar jött ki anyástól mert előzőleg a vékonyság miatt tövig húztam. Alátétezve raktam fel, így már jó. Alapos olajteknő takarítás után kapott friss Motul 10w60-at és Bosch szűrőt. Km állás 159459.

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 jts Ti // 2021-01-22

Már az autó vétele óta problémám volt a felső tartománybeli teljesítménnyel. Először a dízel váltónak tudtam be. Visszakerült a gyári, virgoncabb is lett. Majd később mértem 0-100-at, gyászos lett, 15 mp körül. Egyre büdösebb is kezdett lenni a kipufogógáz szaga, igy a többféle fórumok és saját tapasztaltok összessége az lett hogy kijelentettem, eltömődött katalizátor a hiba. Tatai bontóban érdeklődtem, 860 000 Ft-os árat kaptam a gyári újra. Alfisti.neten lett volna 200 000 felett valamivel de nem mertem megrendelni. Így Rolandék rendeltek nekem egy BM catalyst nevű angol cég termékét, 116 000 Ft volt tömítésekkel. Hogy lássam a változást, elvittem előtte megmérni Oroszlányba a Mayer motorhoz, arra gondoltam lesz kb 140 le a gyár által megadott 166-hoz képest. Gyászos 129 lett a végeredmény, 5700-as fordulaton, felette semmi. Katalizátor csere után visszatértem, erőben nem lett nagy változás, de a tartomány visszajött, végig dolgozik a motor. 2000-es fordulat alatt eltűnt a rángatás, dízelesen is lehet vezetni, alacsonyabb lett az alapjárat, szebben dolgozik a motor. 133 le 6700-as fordulaton. Kiábrándító. A két mérés között bevettem magam a nemzetközi fórumok sodrába és bizony kiderült hogy szépet kamuzott a gyár, ezek új korukban is átlag 135 le-t tudnak. Ha ezt vásárlás előtt találom meg, nem veszek jts-t. Csalódott vagyok, nem tudom hogy van-e értelme ráköltenem azt a pénzt, beleraknom azt a munkát amit terveztem. Ki kellett volna várnom azt a v6-ot amit jónak tartottam volna. Km állás 158750.

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 jts Ti // 2021-01-06

157 750 km-nél, 46 750 km után kapott új gyertyákat. Igencsak ráfért. Próbakör után igen jónak tűnik. Az alapjárat továbbra is kicsit magas, de sokkal simább. 2000-es fordulat alatti rángatás is eltűnt, olyannyira hogy kettesben, gáz nélkül, alapjáraton simán gurul. Eltűnt az 5500 feletti erőtenség is. Pótoltam egy-két csatlakozónál a már málladozó vagy hiányzó bandázsszalagokat is. Következő lépés egy erőmérés lesz padon, remélhetőleg már jövő héten. Kiváncsi vagyok nagyon hogy ez a jó, haladós érzés mit mutat számszerűleg, grafikonon.

 
>> EseményAlfa 156 2.0 jts Ti // 2021-01-03

Mai napon van egy éve, hogy megvettem a kis szürkét. 157587 km-en áll most, 24 187 km-t tettünk meg egy év alatt. Nagyon jól tettem, hogy lecseréltem a dízelt és a sok negatív híresztelés ellenére megvettem. Csinálni mindíg van mit, de ez egy 18 éves autónál nem hiszem hogy különlegesség. Tervek vannak, minden szépen-lassan kialakul. Egyetlen dologgal nem tudok kibékülni, az pedig a színe, illetve a színtelensége. Ahogy lányommal hívjuk, unalmas szürke. Folyamatosan fűzi az agyam : apa, legyen bordó. Valóban úgy lenne az igazi.

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 jts Ti // 2021-01-03

Ahogy itthon úgy Alfaowneren is megoszlik a vélemény a szelepfedéltömítés módjáról. Vagy arra esküsznek, hogy 10 nm-el kell lehúzni és rendben lesz, vagy arra hogy pasztázás nélkül nem lesz jó. Mivel volt üres időm, kicseréltem és megpróbáltam csak nyomatékkal. Amit csak tudtam letisztítottam a lehető legjobban. Hamarosan gyertyacsere, akkor ujrabandázsolom a trafók kábeleit, a gyári már foszlik róla. Egy rövid próbaút után a vezérlés felöli sarokban enyhén szivárgott. Letakarítottam és újabb 20 km után száraz volt. Talán csak meg kellett melegednie. Ellenőríztem a vezérműtengelyeket is, kis kopás látszik rajtuk, de minimális, tehát nem ez okozza a magas fordulaton érzett erőtlenséget.

 
>> EseményAlfa 156 2.0 jts Ti // 2020-12-19

Tegnap nappal kapott két év műszakit a kisautó, így 2023.01.10.-ig megvagyunk. Feladat ennek ellenére van vele, mindene tökéletes de a co2 magas lett. Erre kíváncsi is voltam, mert alapból van egy kis olajfogyasztás, plusz nem vagyok kibékülve a módosított programmal sem ami az autón van. Az alapjárat picit magas, 1000 környéke, alajáraton néha behebeg és kis fordulaton, dugóban rá kell kuplungolgatni mert torpan. Az ereje rendben van, de 5500 felett szerintem elfogy, jobban kellene fent mennie. Az előző tulaj úgy is adta, hogy elmondta, lejjebb lett tolva a nyomatékgörbe. Olyan is az érzésem, mint amiről ezer fordulatot levágtak. Következő lépésem az lesz, hogy veszek egy másik ecut ami nincs módosítva és klónoztatom az autóhoz. Meglátom úgy mi változik. Beszereztem egy új Elring szelepfedéltömítést is, hamarosan vezérlés csere, majd akkor megkapja.

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 jts Ti // 2020-12-18

156 553 km állásnál 8353 km után kicseréltem az olajat-olajszűrőt. Motul 8100 X-Power 10w60 és Mann Filter került bele. Olajleeresztő csavar maradt réz tömítőgyűrűt cseréltem rajta, csavarboltban kb 80 Ft darabja. Kicseréltem a rendszámtábla világítást is hagyományosra, kiszedtem a ledeket. Mivel az autó ezüstje kissé kékes, úgy döntöttem minden kiegészítő kék lesz. A motorburkolattal kezdtem.

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 jts Ti // 2020-11-08

154300 km-nél kicseréltem az első, felső lengőkarokat. Ahhoz képest hogy kényes az 56 futóműve, még gyáriak voltak. Most Birth-re szavaztam, tapasztalataim alapján a Trw sem bírja tovább. Szétnyomkodtam a szilenteket, kaptak szilikonzsírt bőven. Kipucoltam a tornyokat is, hátsó kerékdobokat is, szilikonzsírral megkentem az első és hátsó toronyszilenteket is. Bal hátuljában volt sár bőven, félre van szabva a dobbetét, így bejut mögé. Hamarosan kipótolom hogy megszűnjön ez a probléma is.

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 jts Ti // 2020-10-19

153 000 km-nél, október 17-én új téli gumikat kapott a kiskocsi, mivel az előzőket LaciFeri cartárs megvette a Gt-jére, minden eladó alapon. Most Sebring márkájú gumira esett a választásom, ami a Michelin csoporthoz tartozik. Xl-es és c-s vizestapadás, elég alacsony áron. Jó egy hónapja már másodjára volt problémám az utólagos olajhűtő csöveivel, megint lelazult a nyomóág, kapott Loctite menetrögzítőt, nem spóroltam. Remélem így már jó lesz, nem kevés olajat hagytam a parkolóban a földön. Hátsó stabilizátor szilenteket zsíroztam meg víznek és minden kémiai behatásnak ellenálló zsírral. Szép csendben forognak.

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 jts Ti // 2020-09-08

148200 km-nél kicseréltem a blokkban mind a négy hengerfalolajzó fúvokát. Trencsikék rendeltek nekem újakat 4500 Ft-os darabáron. Épp eljött egy 8000 km-es elajcsere ideje így bevettem magam hétvégére cimbi műhelyébe és kicseréltem őket. Elég jó cumi volt. Örömmel láttam a motor belső tisztaságát, igazolja az olasz számlákon szereplő sűrű olajcseréket. A jól bevált Motult most Shellre váltottam. Szakadt volt a jobb belső gumiharang, TZoli kisegített eggyel így orvosoltam azt is. Fórumon olvastam hogy okozhatja a p0420 hibát és 120 000 km után cserés, ez volt a művelet oka. A következő hetet zempléni csavargással töltöttük, két alkalommal is bedobta a hibát így ez még mindig orvoslásra vár, viszont az olajfogyasztás lecsökkent 1-1.5 deci per ezer km-re. Közben ráleltem a jts illetve cf3 ts motorok dugattyú és lehuzógyűrű problémàjára szinte egyidőben Piritu cartárssal, így további feladatok lesznek a motorral, amit nem bánok, enélkül is voltak terveim a belsőségekkel. Közben egy lassan ex-cartárs átnyergel egy Tipora így elhoztam tőle a nyári kerekeit, igen jutányos áron. Et 38 r17 Ats Dtm felnik szinte új Infinity gumikkal. Jó tapasztalataim vannak a márkával, volt több garnitúra is már.