fbence - főkép
>> SzervizAlfa 156 sw 2,4 JTD // 2016-12-21

És ez is megvan (:
Vezérműszíj, vízpumpa kicserélve !
INA készletet kapott, egy pár km- t most megint elszaladgálhat.
( 239105 km )

Egyébb apróságok is javítva lettek: + akksi saru, illetve egy féklámpa izzó is cserére szorult.

INA vezérműszíj készlet 30 239 Ft
Szerelő: 40 000 ft

 
>> SzervizAlfa 156 sw 2,4 JTD // 2016-09-12

Augusztusban nyaralásunk közepette úgy döntött a generátorunk, hogy eleget szolgált. Sikeresen hazajutottunk azért vele, vettem bele egy új akkumlátort, így hazáig kihúzta töltés nélkül.
Elvittem szerelőhöz, generátort kivették, azt felújjíttattam (csapágyak cseréje, szénkefék, meg miegymás ), másnap ment is vissza a helyére, így most újra teszi a dolgát.

aksi 20 000
generátor 14 000
szerelő 15 000

 
>> SzervizAlfa 156 sw 2,4 JTD // 2016-08-23

ez még tavaszi móka:
két hónap álldogálás után megoldódott ez a probléma is.
Ledarálta az ékszijamat, kb fél perc alatt... Megszorult a szivattyú csapágya, valószinű ez volt az oka annak hogy a hosszbordásszíjja folyamatosan vinnyogott. ( csere óta ez a hang megszűnt )

Először bontott szivattyúval próbálkoztam, sajnos ez nem vált be ( 18 000 Ft ), 100 km után szétdurrant, kinyomva magából az összes olajat...
Végül sikerült rendelnem bele egyenesen Lengyelországból egy után gyártott új szivattyút ( 36 000 ft ), ami talán tenni fogja a dolgát. Az hogy két jónapot húzódott a dolog az alkatrész beszerzésének volt tudható, nem találtam ehhez a motorhoz szivattyút, csak a 20 szelepeshez.

Azt már nem otthon cseréltem,elvittem szerelőhöz, így nőtt a költség, de nem nekem kellett vele szarakodnom (:
( 25 000 ft )

Ha már dolgoztam vele kicseréltük a feszítőgörgőt is, amit már korábban megvettem, így az is megvolna.

 
>> SzervizAlfa 156 sw 2,4 JTD // 2016-01-29

Decemberben újra rászántam magam a szerelőre. Felső lengőkar csere. Sikerült, nem nagyügy, közben szólt a szerelő, hogy a hátsó lengéscsillapító is lassan érik szerinte, gondoltam itt a karácsony, Picinyke is kapjon valamit.
Két új hátsó lengéscsillapító megrendelve, de sajnos az élet úgy hozta hogy csak az ünnepek után tudtam elmenni érte. Sebaj, csomagtartóba bedobtam, "majd megoldjuk valamikor " címszóval.
Egyik nap gondoltam leszaladok Fertődre edzeni egyet, hazafelé haladva egy finom pukkanás. Gondoltam durrdefekt. gyorsan körbe szaladtam a kocsit, a gumik épek. Hát irány tovább, mentem vagy 10 métert, égett gumiszag, meg valami iszonytos hang hátulról. Megint kiszálltam, ekkor már picit tüzetesebben körbejártam, ekkor észre vettem hogy a bal hátsó kerékbe beleül a lengéscsillapítóm. Szegényke kocsika félreállít, aztán irány haza. ( Este negyed 9 kor történt... ) Másnap elindultam valamit kitalálni, hogyan tudnám elmozdítani Picinyt. Sopronba menet láttam két Alfát egy udvarban, gondoltam próba szerencse. Segítettek (: Kaptam egy mankókereket, ami mögött így elfért az eltörött lengéscsillapító. Ez egy szép esős szombati napon történt, így kerékcsere után a kocsikát "biztonsaágba " helyeztem, majd vártam a hétfőt. Hétfőn sikerült kicserélnünk mindkét hátsó telót, ami megjegyzem elsőre vicces volt, márimnt amit szenvedtünk vele. A törött oldallal kezdtük, ez 1,5 órát vett igénybe, a jobb oldal mindössze 25 perc volt (: Direkt lemértem, mert ott már feküdtem a röhögéstől.
Ezután gyors futóműállítás szentmiklóson, ígí Piciny újra talpra állt (:

Rá két napra sikerült vele utaznunk Belgrádba, azt kell mondjam meg vagyok elégedve vele. Két nap alatt 1600 km, olajat nem csippentett, fogyasztása 6,2-6,3 l.
Azthiszem lesz még pár km együtt (:

2 db lengőkar 13 450 ft
2 db monroe lengéscsillapító 38 400 ft
szerelő 4000 ft
futóműállítás 6000 ft
műszaki vizsga 25 0000 ft

 
>> SzervizAlfa 156 sw 2,4 JTD // 2015-12-10

Halk nyüszsögő hang, majd hangosabb, végül ékszíj megint visított (:
2 feszítőgörgő kicserélve, meg újra kapott egy új ékszíjat.

Közben rászántam magam az olajcserére is. Alámentem Édikémnek, aztán fel is jöttem az aknából. Az olajleeresztőcsavar precízen körbegányolva valami tömítőanyaggal. Irány a szerelő ( persze előtte futottam egy-két "haveri" kört ). leeresztő csavar nem engedett, úgyhogy heggesztettünk rá egy anyát, szerencsénkre így fellazult. Olajat leengedtük, kitakarítottuk a furatot, megnézegettük,hátha van valami repedés - gondolva hogy nem véletlen volt összegumizva a fél teknő. Szerencsénkre nem találtunk semmit, ami feltűnt,hogy nem volt a csavar alatt alátét, valószinú ezt helyettesítették a pasztával. Pótoltuk, csavar (heggesztett anyával, sajna nem volt kéznél másik,de legalább legközelebb könnyebb dolgom lesz.) visszakerült,és pöpecül üzemel (:

castrol magnatec di 5w-40 olaj került bele.
( 233 764 km )

A szerelőnél 4000 et otthagytam, meg lett még heggesztve a kipufogóm. Ezen kívül kicserélgettem a levegőszűrőt,pollemszűrőt .