Mutasd

>> Szerviz2020-06-13

Sajnos az üzemanyag pumpa újra megadta magát. Viszont ha így jártam akkor kapott egy nagyobb szervízt is.
Vezérlés csere ( dayco ) vízpumpával, szíjjak cseréje, olajak cserélve ( motor, váltó ), hátsó fékbetét, gyertyák. Motorba 5w40 valvoline olaj, váltóba xado került. Asszem ennyi (:

231 700 km


Hát, nem ennyi. A szerelőtől elhozva a hiba újra előjött; csak teker, de nem indul.
Elkezdtem telefonálgatni, meg méregetni.
Van két relé és három bizti, az akkumlátor bal oldalan, egy fekete doboz alatt. Ezek a benzinpumpához tartoznak. A biutik jók, relék működnek. Az első relé a gyújtás ráadásakor meghúz, a hátsó önindítózáskor, és a motor járása közben mindkettő meghúzva marad.
Kilámpáztam a szivattyút, gyújtás ráadásakor nem megy hátra feszültség, önindítózáskor viszont megjeleneik a 12 V.
A szivattyút kiemeltem, adtam neki áramot, dolgozott is rendesen. Most arra jutottam, hogyha a hátsó relét kézzel működtetem, a szivattyú dolgozik, ezután az autó indul, és jár rendesen. A kocsi most azóta indul, de gyújtás ráadásakor még mindig nem jelentkezik hátul áram, tehát a szivattyú még mindig nem megy. Ennek javítása lesz a következő nekifutás.

Eltelt egy hét. Az öreglány most működik rendesen, úgyhogy elkezdtem összerakni.
A biztosítékokat, relêket kiszedtem, megpucoltam, wd40, és mentek vissza a helyükre. Üzemanyagszivattyú csatlakozóit is megtakarítottam ( már amennyire hozzáfértem ). Közben kaptam egy fülest, van benne egy nyomáskapcsoló, ami akkor ad hátra áramot, ha nem elég a rendszerben a nyomás. Tehát ha gyújtás ráadásakor a szivattyú nem megy, ez nem feltétlen probléma.
Egyenlőre ide jutottam, igazából nem jöttem rá a problémára, de jelenleg az autó tünetmentes. Még amire gondoltam, valamit lehet felszívott, és eltömte a szivattyút, mikor kiszedtem, az egészet kiemeltem a tankból, és meglucoltam, lehet akkor szűnt meg a gond.

06.26.
Menet közben a motor leállt, nem indult újra, mondhatni a szokásos tünet. A reléket, pontosabban a hátsót kézzel megnyomogattam, a szivattyú dolgozott, illetve a motor be is indult. Úgyhogy ezeket a reléket újra cserélem.

7.07.
A hiba újra jelentkezett. Most nem ment a benzinpumpa. Kiszereltem, rákötöttem 12 V-ra, úgy működött. Kilámpáztam, áram ment hátra, szakadást egyik vezetékben, csatiban sem érzékelt. Újra összeszereltem, a szivattyú nem ment, úgyhogy megint szétszed, és átkötöttem a szivattyú csatiját, a hátramenő csatlakozóhoz, így működött. Aztán hossza snézegetés után ( meg persze anyázás), a szivattyúházon található két kis bisz-baszt megfeszegettem, meghajlítottam, így feszesebben ért a csatlakozóhoz, úgy hogy a hiba jelenleg újra elmúlt (: