Bemutatták a 2020-as Giulia és Stelvio Quadrifogliót

2020-05-07  Alfa Amore
A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio is megkapta a 2020-as frissítéseket: az alapmodellből már ismert új infotainment és vezetéstámogató rendszerek mellett új színekkel és belső újdonságokkal érkezik a facelift. Az autók Magyarországon május végétől rendelhetők.
Hírek >> 2020  

Néhány hónappal a Giulia és a Stelvio 2020-as változatának bemutatója után a Quadrifoglio modellek is megkapták a legújabb fejlesztéseket, így végre az Alfa Romeo két csúcsmodellje is megújult kívülről, de leginkább belülről.

Bár a belső megújulást nem a motortérben kell majd keresni, hiszen a Q-változatokat továbbra is az 510 lóerős, 2,9 literes, V6-os duplaturbós motorokkal, és nyolcfokozatú automata váltóval szerelik, itt nincsen semmi újdonság. A Stelvio Q továbbra is összkerekes, a Giulia Q pedig hátsókerék-meghatású maradt. A sajtóanyag nem győzi hangsúlyozni az automata váltó tökéletességét, amely mindössze 150 milliszekundum alatt kapcsol az egyes fokozatok között. 

Ami újdonság, hogy az autók opciós listájára felkerült az "alap" verzión túl egy "még kifinomultabb akusztikai élményt biztosító" új, szénszálból és titánból készülő, kettős üzemű Akrapovič kipufogórendszer. 

A belső tér viszont valóban megújult, megváltozott a kormánykerék és a sebességváltó, a biztonsági övek pedig a klasszikus fekete mellett piros, valamint zöld színben is rendelhetők lesznek.

 

 

 

A sportülések bőr-, illetve Alcantara kárpitozással kérhetők, de választhatjuk a Sparco szénszálas sportüléseit, opcionális lehetőségként pedig megjelennek a perforált bőrkárpitok is.

 

 

Ahogy az alapmodellekben így a Quadrifoglióban is megjelent a teljesen új infotainment rendszer 8,8 colos érintőképernyővel, csatlakoztatható szolgáltatásokkal, megújult kezelőfelülettel. Az ezt bemutató videónkat itt találjátok.

 

A Quadrifoglio modelleken elérhető exkluzív újdonság a Performance Pages alkalmazás, amelynek segítségével a vezető valós idejű információkat kaphat járműve állapotáról. Leolvashatja a fontosabb mechanikai alkatrészek hőmérsékletét, az éppen leadott nyomatékot, a felhasznált teljesítményt, a turbónyomás, a gyorsulás, valamint a maximális sebesség teljesítményszintjének értékét.

 

 

Kívülről nem sokat változik a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio 2020-ban. A hátsó lámpabúra kicsit "átlátszóbb" és fényes fekete színű a scudetto körüli keret, valamint a hátsó emblémák is. Kizárólag az új Stelvio Quadrifoglio változathoz lehet majd rendelni az új 21 colos könnyűfém keréktárcsákat.

 

A színek terén viszont sokat bővülnek a Quadrifoglio modellek. Négyféle besorolás közül választhatunk majd. A Competizione a márka sporthagyományaira utal, a Metál az Alfa Romeo dinamizmusát hívja életre; a Pasztell színek a kiváló ár-érték arány kedvelőinek szólnak, míg az Old Timer színválaszték az Alfa Romeo legendás múltjából merít ihletet.

 

 

Az új Old Timer színválaszték tagjai az AlfaCityben megismert, izgalmas Junior GT Ocra sárga, a kifinomult Villa d'Este 6C piros és az új Montreal zöld, amely a Quadrifoglio MY2020-on debütál. Ez utóbbi a márka egyik ikonjára, az Alfa Romeo Montrealra emlékezik. 

 

Magyarországon a tervek szerint május végétől érhető el a Quadrifoglio-árlista és onnantól lehet majd rendelni az új modelleket.

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2025-10-16 23:52:35 // 40421
Ezek a bádoglemezek zörögnek mikor hidegen indítom :D
Most került az a szett az autóra kipu és kerék, amit még Halesz és RomeoOme talált nekem a fb-n
Lassan de biztosan haladunk, előbb utóbb gumi is lesz;)))
Még mindig nem
Adtam fel az ülés projektet:D
SD2025-10-16 23:47:36 // 40420
4 éves, kopásjelző fölött van, nem ráz nem sèrült. Méret és fogyasztás próbára vettem ajándék áron:) 25k a 600k PirelliPZero Corsa szett:) játszó gumi.
Bekerült végre a saját kerékcsavarom:)

Illegál autóstalálka este a cégnél :D
Ment vissza a helyére mig stigetelődik a ház
Nincs itthon:D

RomeoOne2025-10-16 22:11:19 // 40419
Sokkal többet nem tudok hozzátenni ahhoz, amit már leírtak előttem. Nyilván a csavar is fogja tartani függőleges irányban is valamennyire. Ha lefűrészeled az agyról azt a középrészt, ami belemegy a felnibe, akkor is ott marad a kerék. Azok a vastag csavarok nem fognak elnyíródni egykönnyen. 2 erőt lehet ilyenkor számításba venni. A súrlódásit ahogy a csavarok egymáshoz szorítják a felnit és a kerékagyat valamint magát a csavarok deformálásához, elnyírásához szükséges erőt.

Ha pont középen van a felni, akkor ez utóbbi épp a minimumán van, hisz pont jól állnak a csavarok, nem feszülnek. De ahogy említetted is, azért van némi mérnöki faktor meg tűrés, stb, ezek nem arra vannak kitalálva, hogy középen tartsák a felnit, hanem, hogy oldalirányban rögzítsék. Szóval egy nagyobb erőhatásra kimozdulhat a kerék a középpontból és ott is marad, épp az imént emlíett súrlódás hatására. Nyilván egy másik pofon megint odébb lökheti.

Ezért kell az a középrész, ami ezt megakadályozza és ellentart a függőleges irányú ütéseknek, a forgásközéppontban tartja a kerék középpontját.

És igen, ehhez egy kis műanyag bizbasz is elég lehet, ha könnyű az autó és a kerék. Egy dolog, hogy belenyomod a körmöd, de a teljes felületén össze tudod nyomni? Egyébként sem kell a teljes autó súlyát vinnie, csak azt a többlet erőt kell felfognia, ami már meghaladná a kereket és az agyat együtt tartó súrlódási erő nagyságát és odébbmozdítaná a kerék középpontját.

Persze, ha nagy az autó és nehéz, akkor fém gyűrű szokott a kerék alá menni.

Ennél részletesebben nem akarom magyarázni, szerintem már leírtuk, amit érdemes volt leírni ezzel kapcsolatban. Ha nem vagy meggyőzve, akkor egész jó tippeket tudok adni kísérleti setup-ok felállításához :D