Bemutatták a C41-es versenyautót

2021-02-22  Alfa Amore
Varsóban leplezte le az Alfa Romeo Racing ORLEN csapat az idei, C41-es versenyautóját.
Hírek >> 2021  

A Varsói Nagyszínházban mutatták be február 22-én az Alfa Romeo Racing ORLEN Forma-1-es csapat 2021-es versenyautóját. A helyszínválasztás oka, hogy a csapat névadó szponzora, az ORLEN lengyel cég, ezért költözött a bemutató a lengyel fővárosba.

Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi pilóták, valamint Robert Kubica tartalék pilóta együtt mutatták be a színpadon a megújult, C41-es versenyautót.

Érdekesség, hogy a 2022-re készülő autót hamarabb kezdték el fejleszteni a 2021-esnél, ugyanis a koronavírus-járvány kitörése előtt még az volt a terv, hogy már 2021-ben új technikai szabálymódosítások lesznek, de ezeket végül - tavaly márciusban - 2022-re halasztották. Így a C40-es versenyautót majd 2022-ben mutatják be, amelyet így most a C41-es beelőzött.

Az Alfa Romeo formatervezési központjában megálmodott – a csapat immár hagyományos piros-fehér színeit alkalmazó – új külsőbe bújtatott autó, amelyet Jan Monchaux műszaki igazgató irányításával terveztek, a 2020-as évadban versenyző C39 evolúciójaként mutatkozott be. A műszaki szabályzatban foglalt előírásokhoz igazodva számos alkatrész változatlan formában került át az elődből, ugyanakkor megjelenésük látványosan átalakult. Különösen igaz ez az orrkúpra, amelyre a csapat fejlesztési tokenjeit fordította. A karosszéria alatt egy új Ferrari motor várja, hogy nem egészen egy hét múlva nekivághasson az új szezonnak, amint a csapat pénteken Barcelonában megkezdi a C41 tesztjeit.

 

 

Az Alfa Romeo logója mellett ott a márka motorsport-tevékenységeitől elválaszthatatlan négylevelű lóhere, a Quadrifoglio, valamint a márka legendás versenycsapatának, az Autodeltának az emblémája díszíti a karosszériát. Mindezek hozzájárultak a mezőny egyik legkülönlegesebb autójának a megalkotásához: a C41 klasszikus dizájnja tökéletesen kifejezi az általa képviselt márkák szenvedélyét és tradícióit.

 

 

Az Alfa Romeo és a Sauber-csoport közötti kapcsolat túlmutat a motorsporton. A műszaki és kereskedelmi együttműködés lehetővé teszi, hogy az Alfa Romeo közúti típusainak fejlesztésében és gyártásában közvetlenül hasznosítsa a Sauber Engineering műszaki tudását és tapasztalatát. Mindenekelőtt a Giulia GTA projekt élvezi ennek a régóta fennálló együttműködésnek a gyümölcseit, hozzáférve a Sauber AG fejlesztő és aerodinamikai részlegeinek felbecsülhetetlen értékű szakértelméhez. 

Az Alfa Romeo a Sauber Engineering gondjaira bízta a GTA és GTAm modellek csaknem összes szénszálas alkatrészének a gyártását, különös tekintettel az aerodinamikai jelentőséggel bíró komponensekre. Nem véletlen hát az sem, hogy a versenyautóra is felkerült a GTA és a GTAm felirat. 

Az Alfa Romeo ezúttal is a Sauber Motorsport oldalán vesz részt a 2021. évi Forma-1-es világbajnokságban. A motorsport legnevesebb szereplői közé sorolt márkák között még 2018-ban jött létre az együttműködés, amikor az Alfa Romeo főtámogatóként csatlakozott a csapathoz. 

 

 

Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo Racing ORLEN csapat igazgatója, a Sauber Motorsport AG vezérigazgatója közölte: a csapat alapvető filozófiája nem változott: holnap jobban kell teljesítenünk, mint ma. Tavaly a 8. helyen zártuk a szezont, így 2021-ben ennél jobb eredményre kell törekednünk. Ehhez minden területen fejlődnünk kell, a pálya mellett éppúgy, mint a csapat központjában. A mezőny minden egyes csapata nagy várakozásokkal tekint a jövőbe: a tél során jó eredményekre számítanak, bízva abban, hogy az első versenyre kiváló formába kerülnek. Hamarosan azonban mindenkinek fel kell fednie a lapjait - fogalmazott.

 

 

 

"A C41 egy rendkívül különleges helyzet eredménye” - emelte ki Jan Monchaux, az Alfa Romeo Racing ORLEN műszaki igazgatója. „A Forma-1 szabályzata ugyanis nem tette lehetővé számunkra, hogy az idei évre vadonatúj autót fejlesszünk. Ezért a 2021-es autónk számos pontján azonos a C39-essel, kivéve azokat, amelyeket az új szabályzat előírásai szerint meg kellett változtatnunk. Ilyen a padló, illetve az orrkúp is. Ez azt jelenti, hogy már a tesztelés kezdetén a szokásosnál alaposabb ismereteink lesznek az autóról. Ettől függetlenül kulcsfontosságú, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésünkre álló három napból. Emellett meggyőződjünk arról, hogy a valóság összhangban áll várakozásainkkal, és kiismerjük az új abroncsokat. Készen állunk az új szezonra, és alig várjuk, hogy a pályán láthassuk új autónkat" - mondta Jan Monchaux.

 

Az Alfa Romeo két pilótája 2019-ben összesen 57 pontot, 2020-ban viszont csak 4-4 pontot gyűjtött. Mindkét évet a 8. helyen zárta a csapat.

Még több, nagyfelbontású fotó az Alfa Amore Facebook oldalán!

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Forma-1

Az utolsó 3 hozzászólás:

Giuntini2021-02-23 16:57:40 // 110574
Igen, én is csak hangosan gondolkodtam...
Nem lehet tudni a hátteret! Kíváncsi vagyok, hogy mi készül a háttérben 2022-re! Mert így nem lehet folytetni! Vagy kilépés, vagy komolyabb gyári részvétel!
Az is biztos, hogy egy ekkora cég, mint a Stellantis részt akar venni a versenysportban! A cég legnagyobb sportsikereit az Alfa Romeo érte el! Kétségtelen, higy a zászlóvivő szerepet neki kell adni, mégha ezt a pirulát a franciak nehezen nyelik le! Mert voltak sportsikerei a Peugeot-nak a rally-ban, Le Mans és egyéb versenyek! De az Alfa Romeo-val ebből a szempontból nem lehet felvenni a versenyt! Nem mellékes, ha a Ferrariról beszélünk, akkor egyúttal az Alfa történelme is képbe jön! Ilyen történelme egyik más márkának nincs!
Ha feltámasztanák az Autodeltát, mégpedig úgy higy teljesen átveszik a Saubert.... Gyakorlatilag a Sauber név 2019-ben eltűnt mint hivatalos csapatnév. Nem lenne már fájdalmas átnevezni a céget!
Tommi2021-02-23 16:32:14 // 110573
Az Autodelta gyakorlatilag már nem létezik, csak pár bejegyzés emlékezik meg róla az autósport történelem nagykönyvében... Annak idején az ETCC-ben futtatták még a 156-osokat AutoDelta Squadra Corse néven, később a Monika Sipsz-féle N.Technology vette át tőlük a csapatot és versenyeztette őket egészen az Alfa 2007 végén történt kivonulásáig. Azóta meg semmi... A történelemre mindig is nagyon odafigyelő olaszoktól szép gesztus, hogy rátették a logót az idei autóra, de sok jelentőséget szerintem ne tulajdonítsunk neki, aztán lehet tévedek és valami nagyon készül a háttérben, de ismerve az elmúlt évtizedek Alfa-történelmét, ígéretekkel és meg nem valósult tervekkel tele van a padlás :)

Nem hiszem, hogy egy nemlétező "cégbe" életet lehelnek és átvenné/nevére venné az évtizedek óta működő Saubert, még az Alfa/Stellantis kedvéért sem :)

(A brit Autodelta tuningműhely pedig egy másik sztori, azzal csak névazonosság van, semmi köze a kettőnek egymáshoz)
Kazes☻2021-02-23 15:49:47 // 110572
Kis elemezgetés... C41.