Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Forsberg2020-04-20 17:36:00 // 54852
Egyszerűen olyan, mintha nem kapna üzemanyagot. Tudomásom szerint, ha fordulatszám jeladó lenne, akkor hidegen indulna. Megnéztem az AC csatiját, de azzal nincs gond. De gyújtásnál nem hallom, hogy dolgozna. Gondolom azt hallani kellene.
MES-ben a relé teszt jó, nem ír hibát és kattog amikor kell. Most már hibakód sincs.
Így szerelőhöz sem tudom vinni. Tanácstalan vagyok...
Forsberg2020-04-19 19:24:00 // 54851
Sziasztok!
Az autómnál (156 fl 1.9 16v 140le) az a problémám, hogy nem indul el csak forgat, a hibakódok: P1191, p1194. Azt írja nem kap naftát. Amikor megpiszkálom az ac pumpa reléjét akkor elkapja, majd menet közben leáll. Kicseréltem a relét, de nem változott. Olyan mint egy kontakt hiba. Merre keressem szerintetek?
Köszi
mgeri762020-04-15 19:42:46 // 54850
hali!

vagy 1 éve szétkaptam a selespied váltómat és most raknám össze. Egy igen kellemetlen problémába ütköztem ... Raknám vissza a váltókart és egyszerűen nem találom az elektromos csatlakozót de olyan szinten hogy az valami hihetetlen ! A váltó kar szépen fel van szerelve a középső merevítőre a kézifék karral együtt, de hogy a váltókarból azt a rövid (kb 20 centis) kábelt hova kell csatlakoztatni ???
a kocsiszekrényben nem találok hozzá csatlakozót. valószinűleg alul futhat a kábele. Ha valóban ott fut akkor viszont valahova nagyon eldugtam mert nagyon nem találom :D
Esetleg infó, hogy merre keressem a kábelt ?
Levee156SW2020-04-15 10:03:48 // 54849
Szia,

a legszurohaz felett, a legtomegmero reszekent van (ha jol ertem a kerdesed. :))
Mikor kezd elfaradni, elkezdi alulmerni a legkori nyomast, mig vegul az ECU kifut a befecskendezesi korrekcios tartomanybol.
(MES-el meg lehet nezni szepen.)
adele2020-04-14 20:58:43 // 54848
Sziasztok!
Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy a kis 147-ben (2001, 1.6 benzin), merre található a nyomás érzékelő és milyen ( atmoszférikus, légköri)?
Köszi a segítséget!
Kau2020-04-03 14:58:46 // 54847
Ez miatt függesztették fel a weboldalukat is ;)
Kau2020-04-03 14:57:52 // 54846
Már inkább azt kérik, hogy ne ajánlgassuk őket, mert úgy tele vannak munkával :)
1-2 hónapos időpontokat tudnak adni.
Marklar1552020-04-03 12:04:44 // 54845
Az overált nem Janitól loptuk ;))
Marklar1552020-04-03 12:03:46 // 54844
Egyszer régen még a múlt században. :D

(amúgy a haverom " aggatta" rá a Mágus nevet. Miután a 90's években csak rontottak a Cromaján, de ott rendbe rakták. )
Még egy overált is sikerült elkunyerálnia tőle :DD
vpmo2020-04-01 08:07:58 // 54843
Végre ismét vigyorogva ülök a GT-ben. Misi Mágus gyorsan, és szakszerűen feltámasztotta a gépet. Köszönöm nekik, és Bazsa72-nek a tanácsot hogy oda vigyem! Tényleg jó döntés volt a Német szerviz Dunakeszin. Mindenkinek csak ajánlani tudom.
AlfaGT2020-03-22 10:42:23 // 54842
Köszi! Közben én elvégeztem a műveletet, a gyári leírás szerint. (Elkötöttem a hűtő alján levő csőcsatlakozást, kifolyt a folyadék nagy része, ezután elkötöttem a kiegyenlítő tartály visszavezető csövét, ezen keresztül megnyomattam sűrített levegővel, így megint kifolyt valamennyi) Még megpróbáltam megemelni a kocsi jobb hátsó oldalát, így szintén kifolyt pár deci, de végeredményben így is cca 2 l bent maradt. Átöblítendő feltöltöttem a rendszert desztillált vízzel, megkevertettem, és ismét elvégeztem a leengedési procedúrát.
Ezután ami benne maradt, 2 liter víz igen kis koncentrációban a régi fagyállóval, ami remélem nem fog ,,összeveszni” a betöltött Paraflu Up-al.
Buksi2020-03-21 18:55:16 // 54841
Ez egy jó ötlet. :-)
GTVili2020-03-21 18:46:21 // 54840
Ha nálunk lesz a paripa, biztosan csinálok valami alváz és üregvédelmet....hogy így is maradjon. :-)
Buksi2020-03-21 18:37:48 // 54839
Elég jónak. :-DD
GTVili2020-03-21 13:33:12 // 54838
Srácok! Ez a küszöb jónak számít, így tíz évesen.....? ;-)
Levee156SW2020-03-21 13:09:39 // 54837
Hello, konkret tapasztalat nelkul, altalanosan:
betolto sapkat leveve, a huto also csovenek levetelevel a leheto legtobb ki kell jojjon. (Ha jol van most elottem, a hutonek nincs kulon sapkaja.)
Nyilvan a hengerek koruli vizterbol nem fog "felfolyni", de a csoveket vegignezve meg lathato,hol rekedhet meg ugy, hogy tovabbi bontassal 1-2 deci meg kijojjon, ill. hogy a zart termosztat eltorlaszol-e esetleg valamit.
pinyti2020-03-21 12:30:02 // 54836
Sziasztok!

Adott az autóm, egy 2002-es 1.9JTD 8V 156 SW. A motor veszteséghője olyannyira kevés, hogy a magamfajta fázósabb embereknek télen elég sokára lesz csak elfogadható az utastérben a hőmérséklet. Előtte 6 évig BMW-im voltak, s ott mindben volt elektromos rásegítés amíg a motor el nem érte a megfelelő hőfokot. Mivel az én 156-osom Olaszországból származik, gondoltam azokra a mediterrán piacokra nem szereltek beléjük semmi ilyesmit, így egészen a múltkori pollenszűrő cseréig nem is foglalkoztam a dologgal, letudtam annyival, hogy ez ilyen. Ám ahogy ott feküdtem az utasoldali lábtérben, három érdekes csatlakozóra lettem figyelmes, melyek elég vastag kábelek végén ülnek (lásd a képet).

Amennyire sikerült kiderítenem, ez egy elektromos kiegészítő fűtés, aminek pont a fent leírt problémát kéne kiküszöbölnie. A kezelési könyv szerint is 20C fok külső hőmérséklet alatt működnie kéne, amíg el nem éri a motor az üzemi hőfokot/az utastér a beállított értéket. Azt még sikerült kiderítenem, hogy az akksi pozitív sarujánnál levő 70A-s biztosíték tartozik ehhez a funkcióhoz, ami jó is. Ellenben ma reggel is beindítottam az autót (14 fok volt kint), s a belső hőfokot először 22-re, majd HI-ra téve se sikerült 12V-ot mérnem egyik képen szereplő csatin sem a háromból. Legyetek szívesek, ha tisztában vagytok a működésével, szabályzásával, úgy segítsetek és írjátok le! Tartozik még hozzá valahol valami relé is? Esetleg még valahol biztosíték?
Előre is nagyon szépen köszönöm!
AlfaGT2020-03-18 20:27:44 // 54835
Tud valaki segíteni? GT 1,8 TS
Szeretnék hűtőfolyadékot cserélni, Paraflu Up menne bele. Jelenleg valamilyen G12-es folyadék van benne. Szeretném úgy kiengedni, hogy lehetőleg az egész kifolyjon. Van ennek valamilyen trükkje?
Csongi2020-03-12 16:37:52 // 54834
Jó kis videó, megint okosabbak lettünk. :)
Levee156SW2020-03-11 11:11:19 // 54832
Nekem DZ-ék rakták vissza azzal a hátsó futómű állítócsavarjait, és logikusnak is tünt, hogy ha az acél és az alu elektrokémiai korrózióba kezdenének,azt inkább külön-külön a rézzel tegyék, mint egymással (részben az olajleeresztő tömítés is ezért lehet abból-a puhaság mellett).

Persze alighanem maga a zsíros hordozóanyag számít a legtöbbet (míg a vizet kinn tudja tartani), ill. annyiban pontatlan voltam, hogy én sem a tömény, akkusaru felrakós zsírszerű "rézlekvárra" gondoltam, hanem a sprayben fújhatóra,amiben a rézszemcsék inkább csak úgy lebegnek.
Daveee10 Ɨ|ѯ2020-03-09 18:49:27 // 54831
Nem biztos jó ötlet a réz paszta. Alumínium meg a réz nem feltétlenül pajtik egymással...
Az alumíniumot eszi a réz, ha nem csalnak az ismereteim/emlékeim.
Simán érzéssel, fokhagymaszagúra kell meghúzni, a menetet megkenni a leengedett olajjal, és következő cserénél szépen lehet kiszedni. A TS-nél elég kevés menet van, mert a hátsó oldalon van egy kis kivágás, így talán 3 menet ha van.. Sajnos az enyémnél az előző gazdánál valaki agyon téphette, vagy nem tudom, de a karterban nem sok menet maradt. Akkor ők visszarakták a csavart teflon szalaggal. Mi gyűrűzéskor sajnos későn vettük észre ezt, és nem sikerült rendesen orvosolni a problémát, így locktite pasztával beragasztottuk, azóta elment egy olajcsere periódust. Az olaj másképpen lett leengedve az uccsó cseppig. Következőre kap egy 19x1,5 menetet, és megy bele egy merci olajleeresztő csavarja, ami hatlapfejű. Na, de kicsit elkalandoztam.
Szóval, én nem javasolnám a rézpasztát. Maximum valami réz mentes cumót.
axel2020-03-09 18:02:13 // 54830
Sziasztok!
Ezt a diagnosztikát valaki ismeri esetleg? Érdemes lehet megvenni? Esetleg tudnátok ajánlani valamit ami nem 300 ezres tétel?
Köszönöm

http://diagbolt.hu/gyari-szint-markaspecifikus-diagnosztika/144-icarsoft-ft-ii-gyari-szint-fiat-alfa-rome-obd-1-obd-2-diagnosztikai-obd2-mszer-szerviz-funkciokkal.html
Levee156SW2020-03-09 10:32:47 // 54829
Az azert mar messze van attol, amit az alukarter termeszetes mosollyal visel.:/
Szerintem ujban, ha tudsz, kulso hatlapfeju leeresztot tegyel be, pici rezpasztaval.
Piritu - 1.000.0002020-03-09 10:10:31 // 54828
Egy 80 cm-es csővel sikerült :-)
_Ata_2020-03-09 09:56:35 // 54827
Sziasztok! Kit ajánlanátok Budapesten vagy környékén komplett kuplung cserére? Sajnos a kinyomócsapágyam szarakodik és akkor már kettőstömegűvel együtt mindent cserélnék. Németh Misiék nem vállalják, rajtuk kívül pedig nem ismerek mást. Hol dolgoznak viszonylag jó áron akár vitt alkatrészből is és megbízhatóan? Vagy érdemes lemenni Csörihez? :)
VV62020-03-08 20:08:19 // 54826
Ahhh, ez remek! :)
Kazes☻2020-03-08 19:48:15 // 54825
Neeem, rendes menetes, csak úgy be tud állni... én az imbuszra egy kb. fél méteres csövet szoktam ráhúzni erőkarnak. :)
Piritu - 1.000.0002020-03-08 18:25:49 // 54824
Találtam egy manual gyűjteményt: https://www.manualslib.com/
még Giulia is van közte :-)
Piritu - 1.000.0002020-03-08 18:14:53 // 54823
Még az is eszembe jutott hogy nem balmenetes-e. A másik irányba se megy :-(
Kazes☻2020-03-08 15:57:22 // 54822
Sakkozd végig, hogy jó irányba tekered-e! :) Egy haverom felcserélte a kocsi alatt az irányokat és ráhúzta, úgy meg eltörte a kulcsot... persze aztán sikerült kitekerni kis + erőkarral. :D
Piritu - 1.000.0002020-03-08 15:45:39 // 54821
Ilyet még nem értem.
Nem bírom kitekerni az olajleeresztő csavart a TS-ből. Meg se mozdul. Már meg is hosszabbítottam az imbuszkulcsot. Jobban nem merem feszíteni mert félek hogy kiszabom a menetet.
Van valami trükkje? Érdemes csavarlazítózni?
Cady2020-03-07 17:44:23 // 54820
Köszi, jó fej vagy.

Valóban, szétszedtem újra mértem és a magassága pont annyival nagyobb mint az alul keletkezett rés (hogy ba***dna meg az összes utángyártó, hogy egyik sem tud méretpontosan gyártani semmit) nyilván jó az úgy... csak a terhelést tök máshol kapja. Csináltam alá egy alátétet, így most fasza.

https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1583599115-8584-79238-forum.jpg
Levee156SW2020-03-06 08:29:00 // 54819
Sajnos (nekem szerencsere) igy kapasbol nem - bar JTS-em van, az uzemanyagrendszerben eddig csak egy nyomasszabalyzo szelepet kellett cserelni.
Kazes☻2020-03-05 23:32:03 // 54818
Igen, még anno a Julisomnál, meg 6-osnál... az utángyártottnál elő tud fordulni.
Cady2020-03-05 23:23:54 // 54817
Sziasztok,

Alfetta, 75 alsó lengőkar gömbfej (FRAP) nem csúszott be a helyére, maradt kb 2-3 mm.
A gyári felült a felületre és úgy is lenne logikus, de ez bár precízen egyeznek a méretei a gyáriéval, nem megy beljebb (hidraulikus préssel raktam be) találkoztatok ilyen problémával? Köszönöm. F.

https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1583446554-8584-20488-forum.jpg
vpmo2020-03-05 10:29:09 // 54816
Köszönöm! Esetleg tudsz ajánlani injektoros céget?
Levee156SW2020-03-05 06:32:12 // 54815
:(
Megjegyzem,a gyertya es a szelep szetegeset okozhatta ugyanaz,igy bevizsgaltatnam az injektorokat is,ha mar ugyis szet kell boritani.
Kazes☻2020-03-04 16:57:46 // 54814
Ezt akartam is neked javasolni, mert én is így jártam Dömével, 1,6 Ts, csak a gyertyahiba nélkül. Jó kis móka lesz... hengerfej le, szelepek, síkolás stb.
vpmo2020-03-04 10:34:57 // 54813
Újabb fejlemény az ügyben, hogy a trafócsere nem hozta meg a várt eredményt, ezért endoszkópos kamerával belenéztünk a hengerbe. Sajnos az egyik szelep be van égve, természetesen pont abban a hengerben ahol a sérült gyertya volt. Persze hogy égéskimaradás van a hengerben ha nem zár a szelep. Szóval nagyon nagy a baj.
ott22172020-03-03 00:48:58 // 54812
Sziasztok !
Valaki esetleg tud segíteni 156 2.5 v6 automata váltó manuálra történő cserérjében ?
Üdv Ottó
aranytl2020-03-02 23:03:34 // 54811
Sajnos benne van a pakliban, hogy egy alkatrész ideje korán megadja magát. Manapság nincs tuti. Nem írtál megtett km-t, csak a 2 évet. Akkor jövőre cserés a vezérlés, legfeljebb előre hozod :(
Én már párszor megjártam utángyártott alkatrészekkel. Motorhoz csak gyárit veszek, eddig bevált.
Gyári vezérlés szettet vízpumpával 30eFt körüli összegért kapsz 1.6 TS-hez, annyit megér.
Annyit tudsz tenni, hogy figyelsz és idejében észreveszed a rendellenes hangokat, mint ahogy most is :) Így minimális veszteséggel megúszod.
vpmo2020-03-02 13:13:57 // 54810
Kedves Márkatársak! Alig néhány hete vagyok Alfa tulajdonos, de sajnos annak a bizonyosnak máris a rossz végén találtam magam. Előre bocsájtom, hogy bejegyzésem célja nem a panaszkodás, hanem tanácsadás a többieknek. Történt ugyanis hogy az interneten rendeltem gyertyakészletet, és olajat, mert így egyben akciós volt. Az olaj most nem esedékes, csak a gyertya. Gyertya csere után kb. 80km megtétele után torpanás, és villogó motorhiba jelzés volt tapasztalható. A gyertyák kiszerelése után hatalmas meglepetésemre az egyik gyertyának hiányzott a középső elektródája. A motor sajnos a régi gyertyák visszaszerelése után sem kelt rendesen életre (nem megy minden henger). Diagnosztika szerint gyújtáshiba az 1 és 3 hengerben. Úgy tűnik a gyertya kinyírta a trafót is. Az interneten történő böngészés során kiderült, hogy "kedves" kínai barátaink hamisítják az NGK gyertyákat, és ezek a hamis gyertyák úgy terjednek mint a koronavírus, már itt vannak Európában, akár még a boltokban is. Megjegyzem én sem az Aliexpress-ről rendeltem. Most ott tartok, hogy beszéltem a kereskedővel ahonnan a gyertyát vettem (egyenlőre készséges, segítőkész), küldöm vissza a cuccokat, és várom hogy megérkezzen a megrendelt trafó. Szóval várok, és nagyon nem vagyok nyugodt. Gyönyörű fekete szépségem pedig nyitott motorháztetővel várja sorsa jobbrafordulását, én meg megint kerékpárral közlekedek. Ha valaki gyertyacsere előtt áll mindenképpen írja be Google barátunk keresőjébe hogy fake NGK, vagy hamis NGK. Meglepően sok lesz a találat. A You-tube is tele van vele. Nézzétek meg, ott vannak a jelek, amik gyanússá teszik a hamis gyertyát! Én nem vagyok facebook-os, ott nem tudom mi van, de gondolom ott sem ismeretlen a téma. Az ég óvjon Titeket! VPMO
marci912020-03-02 11:35:41 // 54809
Igen, ezt próbáltam ki a hétvégén. Hosszbordás nélkül is szól.
aranytl2020-03-02 11:13:46 // 54808
Biztosan vezérlés, van ott még más is? Lehet pl. a generátor csapágya is. Ha leveszed a hosszbordás szíjat, kizárhatod ezeket és akkor tényleg marad a vezérlés része.
Mr. Z2020-03-02 10:21:44 // 54807
Sziasztok

2.0 JTDM2 170 lovasnál lesz EGR csere.P0490 P0487
Láttam a MES-ben ALFA OBD-ben olyan szerviz funkciót, hogy EGR valve repalcement. Ezt meg kell csinálni csere után? Mit csinál ? Valaki képben van ezzel?
Botond12222020-03-02 08:10:11 // 54806
Sziasztok TCT ügyben kérnék segítséget: leginkább reggelente nem sokkal indulás után hajlamos nem felváltani automata üzemmódban 1ből 2be... Most legutóbb ezt megfejelte azzal, hogy üresbe váltótt... SW frissítés, kalibrálás, folyadék csere volt... Ötlet?
Esetleg egy tct specialista? Előre is köszönöm.
marci912020-03-02 08:08:28 // 54805
Sziasztok!
2 éve az 1.6 TS-re vezérléscserekor műanyag Dolz vízpumpát tettem fel INA szíjjal és görgőkkel. A vezérlés felől hidegen kissé köszörülős hang jön, ami bemelegedés után csillapodik, de nem múlik el.
Milyen minőségűek ezek a vízpumpák, lehetséges, hogy ez lett idő előtt csapágyas? Hallottam már valahol, hogy a piacon kapható fémlapátos vízpumpa is és azokat célszerű felrakni.
Köszönöm!
Piritu - 1.000.0002020-03-01 17:06:20 // 54804
"A kábel előkészítés vajon benne van már ezekben gyárilag?" - le kell venni a kormány burkolatát és pontos választ kapsz a kérdésedre :-)
Szerinted innen ki és honnan fogja ezt megmondani? Giovannit ismerve még alvázszámmal se nagyon lehet jósolni.
aranytl2020-03-01 11:42:42 // 54803
Sziasztok!
156 V6 generátort hogy lehet a legegyszerűbben kiszerelni? Az elearn szerint az olajszűrőt és a féltengely tartó konzolt is le kell hozzá szerelni. Ezt szívesen elkerülném.
Esetleg a bölcső leszerelésével kifér-e? Valaki csinálta már úgy.
Előre is köszönöm a válaszokat.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak