Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Csontdaráló2019-12-07 11:56:13 // 54663
Most már conti lesz benne, akár ergya, akár nem :D
Levee156SW2019-12-06 17:44:50 // 54662
Ugy ertem, allitolag a Conti szijak szeretnek eszreveheto mertekben megnyulni a csereperiodus alatt-ill. adott esetben olyan egyenetlen a gyartasi minoseg mar eleve, hogy osszevissza maszkal a tengelyek szinkronja,aztan vagy az FHP nincs meg, vagy feszesseg.
(Amit az utobbi evekben gumiabroncs teren lemuveltek,az alapjan nem hihetetlen a sztori sajnos.
En azert raktam anno, mert lattam a zarhidon a matrican,hogy az volt benne elotte is, es szepen birta -km-re epp cseres volt,de evben boven tul volt a 5-on (nem meg a 3-on),es egy kis gorgonyikorgast leszamitva szepen eljott labon haza, meg meg azt a parszaz km-t,ami az ugyintezes volt.)
Csontdaráló2019-12-06 11:02:03 // 54661
Ezt a Continentalos hasonlatot nem értem. Mit nyúlnak pontosan? Amúgy pont conti vezérlés szettet vettem a kiegyensúlyozó tengelyek szíjával és feszítőjével együtt. SKF-t szoktam venni, az összes kocsimban az volt eddig. De gondoltam, ha a kontinak van egyben szett, akkor legyen az. Szvsz mindegyik kibírja a gyári futást, ha nem éri szennyeződés, és normálisan van feszítve.
Levee156SW2019-12-06 08:39:34 // 54660
A japanok erdemeit nem kisebbitve,de megjegyzem,hogy ha fordulataranyosan visszaosztod az S2000 teljesitmenyet, bizony elegge ugyanott vannak. (Tobbfele adat van, de ha 237-241 lovat nezel 8300-8500-ra, az 6000-6250-nel 167-180 lovat jelent - utobbi ertek chiptuninggal a JTS-bol is kijon.)

Persze meg lehetne kerdezni, hogy az Alfa miert nem forog 8300-at, de akkor en megkerdezem, hogy a Honda miert 7500-on ad le 208Nm-t, es nem 3250-en...egyszeruen mas iskola.

A veztengelyen tudtommal a kokszosodasi problemak miatt valtoztattak -ehhez kepest sokak szerint az elso nekifutas sikerult jobban.

Ez a 4-5000 feletti elkedvetlenedes nalam is elofordul (bar van amikor meg ugy elkapja, hogy alig gyozok valtani...meg egyszer tevedesbol volt benn egy Selespeed ECU,hat azzal ugy szedte a labat, hogy nem ismertem ra-csak ugye az is 4parszaznal tilt kezivaltoval)- terveztem egy pozicioellenorzesre levenni a szelephazfedelet igy 40.000 km-el a vezerlesben (es a hirrel, hogy a Continental szeret nyulni, de van,amit mar ujan se lehet beallitani)-kicsit probalok lelkileg sulyosabb temakra is felkeszulni akkor. :/
(Vezerlesbol amugy nem tudom,mit keszulsz felrakni, fokent INA,Gates,es esetleg a Dayco ajanlottak.)
Csontdaráló2019-12-05 18:38:01 // 54659
Egyelőre melegedjen fel az idő, hogy össze tudjam rakni, és akkor elforgatom én Fehérgyarmatig meg vissza lefixálás előtt, ha azon múlik. Dízelhang természetesen megvolt, és felső fordulatszám tartományban nem húzott. Kvázi 3500-as fordulatszám felett így szépen erőtlenedett el, tehát a variátor szerintem megkotlott benne teljesen. Ebben a cikkben a srác 1mm kottyanást ír, hogy az már para és újat vett.
A 2.0 JTS motor annyira azért nem befejezetlen dolog, hiszen a 2.0 TS motornak a továbbfejlesztése. Kvázi csak a hengerfej különbözik lényegesen. A vezérműtengelyt nem tudom miért módosították, mert ugye eleve euro4 környezetvédelmi normákat hozza. Hozzátenném a TS motorokban is módosítottak menet közben dolgokat. Amennyire én tudom, az első példányokban még nem lehetett külön variátort cserélni, csak tengellyel együtt. Ráadásul én elég kihegyezett konstrukciónak érzem a 2.0 JTS-t, nem tudom mennyire tuningolható még. Nem is tervezek ilyesmit. Jó, a 165LE 2000 ccm-ből nem egy Honda S2000, de azért igen szép eredmény.
A szíjkerekek már le vannak véve, nem kellett sokat noszogatni a kipufogó oldalit sem, de nem kotyog. Szvsz nem tud az éknél kotyogni, mert ahhoz játéka kéne legyen, hogy kiverődhessen :) Az összes csavart Loctite 243 menetrögzítővel fogom visszarakni, így bízom benne, hogy nem lazulnak majd fel használat közben.
A PCV-t megnézem hétvégén majd, elvileg addig melegszik majd az idő. Ilyenkor nem a legjobb hideg vasakat fogdosni :/
Levee156SW2019-12-05 17:15:56 // 54658
Ha van új módosítód, akkor eléggé mindegy,mit csinál a régi, de a leírt jelenség nem hangzik jól (felteszem, "dízelhang " is megvolt).
A cserét illetően Aranytl cartársat +1-elném azzal kiegészítve, hogy az átforgatás után nem csak a főtengely-veztengelyek relatív pozícióját kell megnézni,hanem a feszítőt is, hogy jelen maradt-e!
Ha nem, azon kell állítani a szükséges irányba, majd indul a szívókerék fellazít-vezrögzítő+fhp órázás-szívókerék lehúz-átforgat procedúra elölről.

(Azzal kapcsolatban ki szoktak alakulni kisebb vallásháborúk, hogy a kipufogó tengely szíjkerekét fel kell-e lazítani -én amellett vagyok (és szerintem a gyár tervezői is), hogy egyrészt annyit nem számíthat, mint amennyit szopni lehet vele, másrészt ha az ékelése enged értelmezhető játékot, az már rég rossz.

Ami a szívókerék játékát illető kérdésed illeti, két dologra tudok gondolni:
-egyrészt a JTS eléggé a koncert közbeni hegedülni tanulás jellegzetességeit mutató konstrukció volt - tehát már mikor kijött, sejthették, hogy fognak még rajta változtatni (végül az egész szívó tengely változott a későbbieknél,ahogy azt már beszéltük)

-másrészt az Alfából simán kinézem, hogy van egy gyári beállítás, amivel megvan az Euro4, aztán már az ügyeskezű userekre bízzák, ha még találnának pár lóerőt... :))

A PCV témában úgy tűnik, az én fogalmaim sem voltak teljesen tiszták - a szelep feladata helyesen az optimalis merteku szivohatas biztositasa (ez nem feltelenul jelent folyamatos vakuumot a forgattyushazban-de alapvetoen sincsenek nagy nxomaskulonbsegek egy jo belso tomitettsegu motornal) - jellemzoen ugy, hogy alapjaratnal kisebb (maga a szivooldali vakuum zarja ra magara a golyot a rugo elleneben), nyitottabb fojtoszelepnel (azaz kisebb vakuumnal)nagyobb ataramlast
enged magan.
Hogy ennek igy mi ertelme van (pont akkor engedni vissza a legkevesebb kartergazt/nyomast, mikor a legtobb keletkezik), azt jelenleg en sem tudom elkepzelni.
Összességében a cél elvileg az, hogy az olaj minél lassabban savasodjon - a lekötés biztos nem ebbe az irányba mutat, de cserébe tény, hogy sokkal kevesebb szemet elegetesevel kell birkoznia a motornak.

Ami a rugot illeti, en arra gondolnek, hogy a regi mereteit felveve,vagy akar mintakent egy rugoboltba beterve vele kerni ilyen 10-20-30%-al erosebbeket, aztan megnezni, mi tortenik.
Csontdaráló2019-12-05 10:32:18 // 54657
Köszi! Akkor szerzek egy indikátor órát hozzá.
aranytl2019-12-04 23:46:50 // 54656
A helyes sorrend az, hogy rögzített vezérműtengelynél felső holtponban laza kerekeknél felrakod a szíjat, majd a feszítőt beállítva megadja a kerekek pozícióját. Utána húzod meg a csavarjait. Ezután rögzítő le és átteker. Utána rögzítő fel és ellenőrzöd a felső holtpontot. Ezért kellene órával csinálni.
Csontdaráló2019-12-04 12:02:32 // 54655
PCV szelephez: Honnan szerezzek bele megfelelő erősségű és méretű rugót? :) Szerintem ez még a manualban sincs benne, hogy a PCV szelep rugója milyen paraméterekkel rendelkezik. Legvégső esetben lekötöm/ledugózom, és egy olajleválasztón keresztül mehet a víz- és olajmentesített kartergáz az éterbe, vagy a szívócsövőbe visszavezetem a pillangószelep előtt. Ha a karterben túlnyomás van szerintem pont az kedvezőtlen a szimeringeknek/tömítéseknek. Régebbi autókban pl nincs ilyen szelep, csak be van kötve a szívójáratba valahová egy csővel, és ott is kibírja a szimering. Azért előtte még némi féktisztítóval megkínálom (kiszedett állapotában), hátha magához tér. Azért lennék olyan bátor, hogy kikötöm a fenébe, mert a krtergáz alapvetően egy mellékterméke a motor működésének, és nem szükséges a működéshez a visszavezetése, sőt. A szívósorba visszakötés szvsz környezetvédelmi okok miatt van.

Vezérlés: A régi variátor úgy lötyög, hogy a helyén, fix vezérműtengelyhez képest leszedett szíjnál meg bírod tekerni kb fél centit. Indikátor órám nincsen, ámde egyrészt meg van jelölve a főtengelyen a TDC (1-es és 4-es dugattyú felső holtpont), másrészt egy fognyi félrerakásnál már igencsak látszik, hogy nincs TDC-n a motor, illetve össze is akadna. Tehát ha nem is milliméter pontosan, de TDC-n van. A variátort olajnyomás szabályozza, és nekünk most mindegy is, hogy merre teker. A kérdés az, hogy a lefixált vezérműtengelyek és TDC-re állított főtengely után, hol fixáljam le a szíjkereket a szívóoldali tengely végén? Mert hogy nútos, tehát van kb 2 cm játéka ahová állíthatod, bár fel nem fogom minek (?) Talán a kotyogó variátor kiküszöbölésére, de az akkor is tré marad. Az újat kézzel meg sem bírom mozdítani. Tehát a logika azt kívánja, hogy a forgásirány szerinti végállásába állítom a szíjkereket és ott fixálom a 4 db M6-os csavarjával. Felrakom a szíjat, beállítom a feszítőt, és átforgatom minimum 2 kört kézzel a motort. Ha nem akad össze, győztem. Vélemény?
Levee156SW2019-12-04 10:12:19 // 54654
Fu,akkor sorban :)

-A PCV szelep ahogy a neve is mutatja (Positive Cranckcase Ventillation) azert felel, hogy a forgattyushazban mindig legyen egy pici tulnyomas -szimmeringek igy pl. biztos jobban zarnak, meg ugye nem fog a vakuum szerint dolni a kartergaz a szivosorba, csak a szelep altal engedett mertekben.
Nem tudom, a videon latott, elektronikusan vezerelt, szolenoidos szelep pontosan ezt csinalja-e, a JTS-nel vegtelenul egyszeruen van megoldva, egy golyos szelep egy rugoval. Hatranya, hogy ahogy a motor kopik, a rugo nem lesz erosebb, igy elobb utobb a kartergaz gyoz, es jon az altalad is leirt jelenseg - a trutyiba tapado golyot neha lokesszeruen tudja csak kimozditani a megnovekedett nyomas, es az ilyenkor hirtelen beszivott meretlen tobblet levego (meg ami meg...) gyujtaskiamaradast okoz az (uzemmeleg motornal) egyebkent is ultraszegenyre vett alapjarati keverek mellett.
En ezzel (es meg egy kartergazlecsapatoval) egyutt sem hagynam ki a rendszerbol (elsosorban a motortomitettseg okan).Egy ovatos probat megerhet, de hamarabb kezdenek picivel erosebb rugoval tesztelni, csak kicsit fosatos az a pattanokotes,ami egyben tartja,es ha eltorod, ugye a vilagon nem talalsz masikat. :/

-A vezerlescsere kapcsan inkabb elmeleti a tudasom,de ami van,megosztom:
addig gondolom, tiszta sor, hogy a ket lerogzitozott veztengely es a fellazitott szivo-kerek mellett a fotengelyt oraval(!) felso holtpontra allitva, megfelelo szijfeszessegnel(!) all be, hogy hol alljon a szivo-kerek _a modositohoz kepest_.
Mindekozben a modosito a tengelyhez kepest szerintem csak egyfelekepp allhatna (ha jol tudom, hogy az olajnyomas azt is rugo elleneben csavarja el, raadasul hajtassal ellentetes iranyban,mikor vált a szolenoid) - de ebben nem vagyok biztos, nem volt meg a kezemben.
Jol ertem, hogy nalad a modosito tengelyhez kepesti pozicioja lotyogos??
Ha nincs is rugo,szamomra az lenne a logikus, hogy a modosito a kerek poziciojanak megtalalasakor a tengelyhez kepest koppra legyen elore tekerve hajtasiranyba -ugyis a motort is csak elore fele er forgatni holtpontkereseskor->tehat erdemes is a tengelyek rogzitese elott feltenni az orat,es megjegyezni,mi a nyeroszam.
Csontdaráló2019-12-04 09:03:32 // 54653
Közben lenne kérdésem vezérlés összerakásával kapcsolatban is. A kocsiba (2.0 JTS) új vezérműtengelyek fognak kerülni, új variátorral. A szívóoldali tengelyen a szíjkerék felfogatása nútos, állítható. Ugyan összejelöltem a két szíjkereket a levétel előtt, de a régi variátor kb 4-5 milliméternyit kottyant, így nem vagyok benne biztos, hogy biztosan nem járt összevissza a vezérlése a kocsinak. Ha összerakom a vezérlést az új tengellyel és új variátorral, akkor állítsam koppra a hajtás irányába a szívóoldali tengely nútos szíjkerekét, és úgy rakjam rá a szíjat? A vezérlésrögzítő célszerszámok megvannak, tudom fixálni a két tengely pozícióját TDC-n.
Csontdaráló2019-12-03 12:21:26 // 54652
Pont így járt az alapjáratom, mint ebben a videóban! Hibakód is megvolt, P0300, P0302, P0303
Csontdaráló2019-12-03 11:52:41 // 54651
A vezérműtengely kopásnak nem volt jele, vagy nem ismertem fel, mivel sosem vezettem előtte ilyen motorú autót, és ezzel sem közlekedtem túl sokat, mivel szeretem a kötelező szervizt gyorsan letudni a vásárlás után. A szelepfedelet levéve tűnt fel a kopás vezérműszíj csere közben.

A PCV szelepet meg nem lehet kihagyni úgy ahogy van? Visszavezetem a kartergázt egy kartergáz leválaszó után a pillangószelep elé, mint egy bármilyen másik autón. Mi szerepe van ennek a motor működésében, azon túl, hogy bubog tőle az alapjárat, ha rossz?
Levee156SW2019-12-01 23:28:57 // 54650
Ja meg annyit,hogy bizonyara letezik gyari adat arra,hogy mekkora vakuum kell legyen a pcv-nel kulonbozo fordulatokon,de lovesem nincs.
Alapjaraton minden esetre nagy van,szoval ovatosan kozelits hozza. ;)
Levee156SW2019-12-01 23:27:05 // 54649
A PCV szelep az,amire az elagazo kartergazcso a pillangoszelep utan csatlakozik. A csovet lehuzva en elsosorban szemrevetelezessel ellenoriztem,ill. jaro motornal finoman adagolt karburatortisztitoval trutyimentesitettem, hogy be ne tapadhasson a golyo (olyankor van az,hogy szivja az olajparat akkor is,mikor nem kene).
Es igen,nem letezik.

Ennek a merteku kopasnak menetdinamikaban volt eszreveheto hatasa?
Csontdaráló2019-11-29 16:19:36 // 54648
Én is tervezek beszerelni egy kartergáz olajleválasztót. Sokat nem használtam eddig a kocsit, csak beálltam vele a garázsba vásárlás után, és azóta csak javítom a kókányolást :(

A PCV szelep pontosan hol van, és hogyan tudom tesztelni? Azt látom, hogy a katergáz csöve elágazik kétfelé. Egyik vége a pillangószelep elé megy, a másik a szívósorba közvetlenül. Állítólag ez az alkatrész is elég beszerezhetetlen...

A motorban eddig nem láttam nyomát olajlerakódásnak. Nem olyan rég vettem le a kartert, teljesen lerakódásmentes volt a motor. Nem úsztak a karterben gyűrűdarabok :)

Beszámolva a vezérműtengely-gateről, végül lett egy zsír új kipufogó oldali tengely, és egy kishasznált, de 26mm-es bütykökkel bíró szívóoldali. A hidrotőke garnitúrára még várok.
Levee156SW2019-11-29 14:13:38 // 54647
En tettem fel egy kartergazlecsapatot, eleinte rengeteg anyagot megfogott, de ahogy kitisztult a motor es a mukodese a folyamatos OMV100-tol, meg az 5000 km-enkenti injektortisztizotastol, nem sok dolga maradt.
(Szerintem be lehetett tapadva 1-2 gyuru - kaptam katalizator hatasfok hibakat is eleinte 2000-3000 km-enkent -azok elmulasaban szerintem a hengerfalolajzó fúvókák cseréje is segített.)

Egyebkent sem azt a klasszikus raegos mufajt csinalja, hanem vmi olajos trutyi uszkal a szivosorban - olvastam mar olyat is, hogy azt be is kalkulaltak felso keneshez gyarilag. :O

Hogy konkretabbat is mondjak:
mikor 160.000-et mutato oraval hozzam kerult az auto, volt lenn a szivosor Novoth Tibieknel, es azt mondtak, semmi gaz.

937.A1000-ol van szo, a kesobbi szivotengellyel nem tudom hogy alakultak a dolgok.

Ami meg fontos, hogy PCV szelep normalisan mukodjon.
hepike2019-11-29 12:11:59 // 54646
Gondoltam visszaszólok, hogy a nyomástározó volt a ludas. Kicserélve eltűnt minden hiba. Köszi a tippeket.
Csontdaráló2019-11-28 18:27:25 // 54645
GTV 916 hűtő, azt hiszem, megérett a cserére... #napom



Csontdaráló2019-11-28 09:47:44 // 54644
Mennyire jellemző egy 2.0 JTS motorra a szívóoldali kokszosodás?
Csontdaráló2019-11-28 08:58:30 // 54643
Én magam is JTS tengelyeken belül többfélét találok. Árulnak többen bontottat, de elég tág tartományban mozognak az árak. Illetve azt hittem egyszerű kérés, ha megkérem az eladókat, hogy mérjék le a bütyköket, de eddig ez komoly feladatnak tűnik... Jellemzően küldenek egy fotót, hogy "ugye milyen szép?"

Levee156SW2019-11-27 22:49:03 // 54642
Szemre is latszanak a magasabb butykok a JTS-en, es nincs ket azonos cikkszam...

Viszont az is feltunik, hogy a JTS-nel 3 cikkszam van - amennyire en tudom, a szivo tengelyen valtoztattak menet kozben.

Talan pont a 166 /162 lovas valtozat szerint kulonbozik(937A1000/2000), de ebben mar nem vagyok biztos.
Csontdaráló2019-11-27 06:33:08 // 54641
Köszönöm! Szerintem nem kísérletezek vele amíg nem muszáj. De jó tudni.
Liquid2019-11-26 22:30:38 // 54640
Hogy én mennyire utálom ezt a kis képméretet amire átméretez... :(
Liquid2019-11-26 22:27:18 // 54639
Elvesztem a cikkszámokban, ezt találtam. Ez alapján akár még lehet az is hogy csereszabatos :)
Liquid2019-11-26 22:07:02 // 54638
tudtommal nem ugyanaz
Csontdaráló2019-11-26 22:04:39 // 54637
Többiek? :)
Daveee10 Ɨ|ѯ2019-11-26 19:53:49 // 54636
Na ezzel megfogtal. Passzolom.
Csontdaráló2019-11-26 19:33:55 // 54635
Elsősorban jó legyen, aztán meglátjuk mennyire olcsó. Még egy kérdés: A 2.0 TS és a 2.0 JTS tengelye megegyezik?
Daveee10 Ɨ|ѯ2019-11-26 19:29:38 // 54634
Szerintem felejtos. Marcsak azert is mert nem lesz olcsobb, mint egy jo allapotu bontott.
Csontdaráló2019-11-26 19:27:53 // 54633
Köszi! Vezérműtengelyt érdemes felújíttatni? Mennyit bír ki vajon egy ilyen feltöltött és visszaköszörült tengely?
Daveee10 Ɨ|ѯ2019-11-26 19:12:42 // 54632
Nekem a kipufogo oldali a kopott, es ugyanigy a 3-4 hengere. Nem kell mindkettot cserelni eleg a szivo oldalit. Hodrotoke az a ketto tuti cseres, en darabokra szedtem a tobbit, gazolajban kimostam . Kozepe kihuz, az is szetszedheto. Minden kimos, kifuj levegovel, osszerak. Inditas utan lesz egy perc csufos kopogas, de megtelnek olajjal es akkor mar fasza. Esetleg meg a szelepszar szimeringeket erdemes kicserelni, mert a tobblethotol megkemenyedhet. De az nagy melo, mert a szeleprugokat ki kell venni, szimering le, az ujat meg ugy kell felutni. Ezt nem fogod tudni megcsinalni ha helyen van a hengerfej. H meg leveszed akkor sikolas. Meg nem fog siman lejonni, sztem mint nalam ugy kell leegetni. A lenyeg, h ha szerencsed van, akkor eleg a vezmutengely csere meg az a ket hidrotoke. A tobbi kitisztit. A lenyeg, h ugyanoda tedd oket vissza, ne csereld oket ossze. Sok sikert hozza.
Csontdaráló2019-11-26 18:47:03 // 54631
Ahogy most kutakodok a neten, olyan cikkeket találok, miszerint a kitámasztó hidrotőke miatt előfordulhat olyan, hogy amelyik hidrotőke kitámaszt, ott kopik el a bütyök, míg a többi helyen ép marad. Habár ez is az elégtelen kenés számlájára írható. Ellenben olajsár nincsen, tehát valószínű cserélték az olajat rendszeresen, csak néha-néha minimumra futhatott az olajszint.
Csontdaráló2019-11-26 17:18:05 // 54630
Számomra az is rejtély, hogy miért kopott meg brutál módon az egyik, és miért úszta meg kvázi teljesen a párja...? Kevés olajmennyiségre tudok gondolni, mivel többnyire a szívóoldali tengely kopott, és ugye az van a legmagasabban a blokkban. Olajnyomásmérő sajnos nincs a kocsiban, de szeretnék bele rakni később. Jelenleg Selena Racing 10w60 olaj van benne. Kb egy hete töltöttem fel, azóta egy próbakört mentem.vele, max 3km-t.

A szelepeket azért kérdeztem, hogy vajon megszorulhatott-e a szelep attól, hogy a kopott bütyök miatt kicsi a szelephézag, a hő viszont vélhetően magasabb.
pettinke2019-11-26 16:58:53 // 54629
szelepet én nem cserélnék, annak tán nincs baja.
a veztengelyek tuti cserések, hidrotőkéből is a kopottak mindenképpen, de akkor már inkább az összes.
valamiért az autó előző életében szar volt az olajzás...
- eleve nem megfelelő olaj
- vízzel keveredett olaj
- túlhordott olaj
- gyenge olajszivattyú
- eltömődött olajjárat
Csontdaráló2019-11-26 16:14:49 // 54628
Ezeket az értékeket mértem mm-ben (csak tolómérővel):

Csontdaráló2019-11-26 14:21:54 // 54627
Kitűnő... Akkor megnyertem 2 új tengelyt, illetve 16 új hidrotőkét? Vagy cseréljem az összes szelepet is?
Daveee10 Ɨ|ѯ2019-11-26 14:12:44 // 54626
Abszolut nem normalis. Igy a szelepek nem egyszerre zarnak. Latszik is a bal oldalin, h szep fenyesre kopott a bal oldali viszont a gyari megmunkalt fem. Ez vezermutengely csere gyanus. Azt, h mi okozza nem tudom, mert sokmindent olvastam mar. Mindenesetre a hidrotoken is latszik ha kiveszed a tengelyt, h a tetejet egyvonalban elvetegette a butyok, ahelyett, h egy szep vekony vonalakbol allo kort latnal rajta, mint a mellette levon
Csontdaráló2019-11-26 13:57:51 // 54625
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Épp most cserélem az Alfa GTV-m 2.0 JTS motorján a vezérlést. Levettem a szelepfedelet, és a következőt látom. A vezérműtengely egy párban lévő bütykei közt látványos eltérés van. Pl az egyes henges szívó oldalon az egyik bütyök 43mm, a másik 46mm (tolómérővel gyorsan rámértem). Ez normális eltérés? Nem csináltam még vezérlést 2.0 JTS-en, de gyanítom, hogy ez így nem normális...Válaszotokat előre is köszönöm!

hepike2019-11-25 23:00:36 // 54624
Szia,

Első dolgom volt a relét és a kábeleket egyesével végigmérni a vezérlőig. Minden rendbem van vele.

Az olajnyomás érzékelőt kicseréltem, de ugyan olyan értékeket hoz, vagy is az is jó.

Amit megfigyeltem, hogy a rendszernyomás egyetlen váltástól 60-ról 20Bar alá esik. És innen nézve igaza van a vezérlőnek, mert folyamatosan megy a szivattyú, ha váltok.

A nyomástározó 5p20mp-ig tartja 44,8 Bar felett a nyomást, így én ezt is kizárnám.

A hidraulika olaj át tud folyni a váltóba? Ezt hogy ellenőrizzem?
Én egyébként a mágnesszelepeket gyanítom, mert gyanúsan nagy a nyomásvesztés, ha bármelyik is megmozdul.

A kuplung munkahengert is karmantyúzni kell, csupa olaj mindenhol a valto miatta.
Csabo222019-11-24 09:36:00 // 54623
Szia
Az akksi mellett lévő selespeed relé csatlakozásai és esetleg a kábelek is hajlamosak elöregedni. Tanácsos lenne esetleg azokat is felújítani. Illetve ellenőrizni hogy a robotból nem folyik e a váltóba a folyadék.
hepike2019-11-23 20:01:33 // 54622
Sziasztok,

Selespeed-hez keresek tippeket vagy alkatrészeket. Szivattyú relé hibát hoz a vezérlő annak ellenére, hogy tökéletesen működik. Szivattyút felújítottam, relét újra cseréltem (eléggé meg volt már kopva) és vezérlőt is cseréltem, de a hiba maradt. A hiba, pedig, hogy folyamatosan kilöki váltáskor üresbe magát, akár kézzel, akár automatában váltok. Amikor kilöki üresbe, olyankor a rendszer nyomás 30Bar alá esik, azaz feltételezem védelmi mechanizmus. Viszont 44,8Bar alatt pedig indul a szivattyú, amit 64 Bar-ra küld fel és ha nem nyúlok semmihez, akkor 3 percig nem esik le a nyomás 44,8Bar alá.

A vezetékek végigmértem a reléig és vissza, megfelelő volt mindenhol.

Mivel semmi egyéb hibát nem hoz a váltóvezérlő (belső szivárgás, külső szivárgás, gyors nyomásvesztés stb.), ezért egyesével csereberélem az alkatrészeket. Most a nyomásszenzor jön, holnap csere.

Erre van-e valakinek ötlete?

Ötlet esetleg, hogy hol lehet venni új szenzort (egyébként is kellene) Magneti Marelli OPS04?

Köszönöm,
Ádám.
Pretor2019-11-20 19:46:29 // 54621
Sziasztok!

Tolna megye vagy környékén tudtok ajánlani megbízható szerelőt?

159-es 1.9jtdm nek szeretném megnézetni a porlasztók illetve az EGR, DPF állapotát fizikális és gépi kiolvasással is.

Köszönöm!
gyml2019-11-20 10:13:26 // 54620
Sziasztok!
Meg tudnátok nekem mondani hogy GTV/Spiderből a 2,0 TS motort váltóval együtt ki lehet-e venni egyben felfele? A leírás szerint lefele igen, de engem a másik irány érdekelne.
Beló2019-11-18 21:22:20 // 54619
Köszönöm! Ez nagyon drága, főleg, hogy használt!
Beló2019-11-18 20:47:07 // 54617
Köszönöm szépen, de ezeket már mind láttam, egy baj van, ha az árát nem is nézzük, hogy mind jobbos, már az alfa képviselettel is beszéltem, nálluk is csak jobbos van, ez nagyon szomorú! 😢😭
pulse16652019-11-18 19:00:42 // 54616
Sziasztok!!Szeretnék segítséget kérni tőletek, egyszer csak kaptam egy izzító gyertya hibát, mellé egy motor hibát az autó szerviz módba váltott (erőtlen). Ki olvastam a hibákat a képen láthatóakat kaptam, néztem kapcsolási rajzot és elméletileg ez mind 1 áramkör.Lehetséges valami elektromos gubanc? Valaki találkozott már ilyennel? Az autó egy 2002es 147 1.9jtd. Esetleg tudtok valakit aki rátud nézni pécsen?
Beló2019-11-18 12:31:31 // 54614
Sziasztok!
Abban szeretném kérni a segítségeteket, hogy adott egy Gtv 96-os 2.0Ts, 20mm ültetéssel, amihez a földön nincs toronycsapágy, ha valakinek van az is egy megoldás! De hogyan lehet megoldani másképp? Mivel a rugó felső átmérője nagyobb mint a 145, 146, fiat marea, brava, stb. Így azoknak a torony csapágyát nem tudom betenni! Esetleg rugó csere, vagy valami màs megoldás? Aki tud segíteni, annak nagyon köszönöm! S.O.S 🙏😢
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak