Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Ferke2009-10-16 08:23:15 // 27232
Teee, okostojás, ez homokszórva vagyon, precíziós munka, minőőőségi!:))))
Longman2009-10-16 08:09:15 // 27231
Esetleg leírnám neked emailben hogy mi a pontos szitu, hátha ha van épp ahhoz kedved/időd hogy segíts.. :)
pb_2009-10-15 21:44:29 // 27230
Így olvasva a hszdet, nekem ez jött le. Én sem mondom, hogy lehetetlen, de tudni kell hozzá sok mindent, stb, stb. A 64ben a SAF 1091es van, ebből lehet következtetni dolgokra.
GTPeti2009-10-15 21:38:12 // 27229
Én nem mondtam egy szóval sem, hogy egyszerű. De azt sem, hogy lehetetlen. (Visszautalnék arra, hogy a két jelet össze kéne hasonlítani - mielőtt "ítéletet" mondunk.)
pb_2009-10-15 21:33:13 // 27228
Pont ezért lehet, hogy bonyolultabb ez az egész művelet, mint a gyárit +csapolni. Aztán a jelszinkronizáció, ha az ABSet használod, majd az átalakító elektronikát legyártani sem 1xű(pl SAF 1091ről, vagy SAF1092ről nem sok infot fogsz találni), ill az ABS vezetékét is kb ugyanannyiból áll +csapolni, mint a kmóra jeladóét. Szóval annyra mégsem 1xű ez a történet.
GTPeti2009-10-15 21:20:07 // 27227
"Közben olvastam a többit is, azért kell, mert a váltóból a gyári jeladótól nem tudok sajnos jelet venni. Persze biztos át lehet kötözgetni, de sajna nem haladok vele, úgyhogy azért kellen valami alternatív megoldás.."
Pontosan így gondoltam én is, hogy erről van szó.
Igazából annyi lenne a művelet, hogy szkóppal rámérni egy 164-ben használt gyári jeladóra, hogy milyen jelet szolgáltat, illetve egy 155-ben használtra, hogy milyen jelet vár a km-óra, és ez alapján csinálni egy illesztő elektronikát. Ami nem hiszem hogy több, mint egy szintillesztő, rossz esetben kiegészítve egy digitális osztóval. Pontosabbat így látatlanban nem tudok írni.
Pontosan így gondoltam én is, hogy erről van szó.
Igazából annyi lenne a művelet, hogy szkóppal rámérni egy 164-ben használt gyári jeladóra, hogy milyen jelet szolgáltat, illetve egy 155-ben használtra, hogy milyen jelet vár a km-óra, és ez alapján csinálni egy illesztő elektronikát. Ami nem hiszem hogy több, mint egy szintillesztő, rossz esetben kiegészítve egy digitális osztóval. Pontosabbat így látatlanban nem tudok írni.
pb_2009-10-15 19:49:44 // 27226
Mindig jobbra számít az Mber. Gondolom, akkor ma egész nap ezt csinálta, munkahelyen, ajaj.
DDDD
DDDD
András bácsi2009-10-15 19:43:55 // 27225
Nem leöntötte: csak fotosopolta. :)))
pb_2009-10-15 19:41:55 // 27224
Ne mutogassad nekem az üres váltóházadat, amire ráöntöttél 1l hőálló ezüstöt. Arról a váltóról, + látszik, hogy használatban volt, Te, Te Lavult technikás.DDD
Ferke2009-10-15 17:03:51 // 27223
fefe012009-10-15 16:17:51 // 27222
Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy az autom egyfolytában rángat főleg ha leveszem a gázról a lábam. A műszerfalon minden kivilágít pl. töltés, ABS, kézifék. ha felkapcsolam a világítást vagy ha a fűtést bekapcsolom de még ha indexelek is. HA viszont lekapcsolom akkor minden elalszik!
Valaki találkozott már ilyennel?
Mitől lehet ez?
Olyan problémám lenne hogy az autom egyfolytában rángat főleg ha leveszem a gázról a lábam. A műszerfalon minden kivilágít pl. töltés, ABS, kézifék. ha felkapcsolam a világítást vagy ha a fűtést bekapcsolom de még ha indexelek is. HA viszont lekapcsolom akkor minden elalszik!
Valaki találkozott már ilyennel?
Mitől lehet ez?
Longman2009-10-15 14:31:02 // 27220
Köszönjük Emese.. :)
Longman2009-10-15 14:21:30 // 27218
Az lehet, de ha egyszer nem megy.. Nem tudom (talán nem is lehet) megoldani, azért kellene egy alternatív megoldás..
pb_2009-10-15 14:18:32 // 27217
Pedig az lenne a lg1xűbb a gyári jeladóról lecsatlakozni.
Longman2009-10-15 14:06:30 // 27216
Persze, a KM-órához kellene.
Közben olvastam a többit is, azért kell, mert a váltóból a gyári jeladótól nem tudok sajnos jelet venni. Persze biztos át lehet kötözgetni, de sajna nem haladok vele, úgyhogy azért kellen valami alternatív megoldás..
Közben olvastam a többit is, azért kell, mert a váltóból a gyári jeladótól nem tudok sajnos jelet venni. Persze biztos át lehet kötözgetni, de sajna nem haladok vele, úgyhogy azért kellen valami alternatív megoldás..
pb_2009-10-15 14:05:17 // 27215
GTPeti2009-10-15 13:51:22 // 27214
Pedig nekem úgy tűnt, hogy te pont nem arról beszélsz amiről én (sebességjel).
pb_2009-10-15 13:41:58 // 27213
Én is arról beszéltem. Amúgy nyugodtan lehet venni jelet a kmóra jeladótól is. Nem feltétlen kell túlbonyolítani a dolgot.
GTPeti2009-10-15 13:36:10 // 27212
...a kollégának pedig sebességjelre van szüksége.
pb_2009-10-15 13:33:08 // 27211
Pedig így van.)
A fordszám jelet, pedig a főtengelyről szokták venni.)
A fordszám jelet, pedig a főtengelyről szokták venni.)
Mulder2009-10-15 13:15:46 // 27210
Az már néha sörből is sok:D
Nekem is elcsipegeti a vizet 100km kb 2-3 deci. Maghajtottam a hegyen és akkor megnéztem a vízcsövet, és össze tudtam nyomni. Azt mondták tuti nem hengerfejes. Hogy lehet kideríteni, hogy hol "csőpöghet" el? Nyomás alá kell helyezni a rendszert, és.......vagy.......?
Nekem is elcsipegeti a vizet 100km kb 2-3 deci. Maghajtottam a hegyen és akkor megnéztem a vízcsövet, és össze tudtam nyomni. Azt mondták tuti nem hengerfejes. Hogy lehet kideríteni, hogy hol "csőpöghet" el? Nyomás alá kell helyezni a rendszert, és.......vagy.......?
Buddha2009-10-15 13:14:19 // 27209
Igen, ezt már feltalálták! :-) Úgy hívják "fordulatszámmérő"! :-D
GTPeti2009-10-15 13:00:53 // 27208
Ez érdekes. :)
Remek dolog lehet egy sebességmérő, aminek a mutatója túráztatásra mozog. :)
Remek dolog lehet egy sebességmérő, aminek a mutatója túráztatásra mozog. :)
pb_2009-10-15 12:53:46 // 27207
Pedig 1 33asnál, inkább a motorhoz közelebbi végénél nyernék ki ilyen jelet.))
GTPeti2009-10-15 12:37:05 // 27206
A kérdésre akkor tudok pontosabban válaszolni, ha megmondod, mire is kellene a jel. Tipp: Km-órához.
GTPeti2009-10-15 12:36:08 // 27205
Természetesen nem a motor felölire. :)
Arra, ahol már a kerekek fordulatszámával arányos jelet lehet kinyerni.
Arra, ahol már a kerekek fordulatszámával arányos jelet lehet kinyerni.
Longman2009-10-15 12:28:52 // 27204
Köszi!
"FWD-nél inkább a hátsóról "lopnék" jelet. " - és ez elméletben hogyan kivitelezhető, hogy lehet onnan jelet "lopni?
"FWD-nél inkább a hátsóról "lopnék" jelet. " - és ez elméletben hogyan kivitelezhető, hogy lehet onnan jelet "lopni?
Wickey2009-10-15 12:00:56 // 27203
nemtom... az enyém bekussol a lent leírtak szerint. :-)
Ferke2009-10-15 10:54:52 // 27202
Akkor viszont nem tudom, hogy milyen jtd-m van, mert nekem megy sokszor még fél percig is...:))
pb_2009-10-15 10:48:37 // 27201
A melyik végére tetszik gondolni?))
GTPeti2009-10-15 10:24:58 // 27200
Mindenképpen a váltó vége felé és a kerekek között kell a jelre szert tenni. Tehát marad még egy tetszőleges ABS jeladó. (FWD-nél inkább a hátsóról "lopnék" jelet. (Maximalsiták vehetik - amennyiben 4 szenzor van van - mindkét hátsó jelet és képezhetik ennek átlagát. Így pontosabb.)
Buksi2009-10-15 10:04:02 // 27199
Nem hülyültél meg, én keveredtem meg egy kicsit! :-)))
Longman2009-10-14 15:23:34 // 27198
Sziasztok!
Valaki aki villanyászatban otthon van, meg tudná mondani, hogy régebbi típusú Alfánál (164,155,145, stb) a váltón kívül lehet-e máshonnan sebesség jelhez jutni??
Valaki aki villanyászatban otthon van, meg tudná mondani, hogy régebbi típusú Alfánál (164,155,145, stb) a váltón kívül lehet-e máshonnan sebesség jelhez jutni??
Wickey2009-10-14 14:38:46 // 27196
kemény egy másodpercig. De semmiképpen sem "lekapcsolásig". Ebből a szempontból a jtd senkiföldje, nem lehet rá fogadni rekesz sörben hogy leáll vagy nemálle gyújtáselvételre, mert AZONNAL nem áll le, de nem is megy huzamosabb ideig, hanem fix 1-2 sec után lövi le magát. :-)
Wickey2009-10-14 14:36:23 // 27195
Megy, mellesleg teljesen feleslegesen. Amint a motort leállítod, a vízpumpa nem keringeti a vizet, onnantól kezdve senkit nem érdekel, hogy a kocsi elején a hűtőben hány fokos a víz. Meg szlopálja a drága áramot az akksiból.
Forrásközelben nem szabad leállítani egyiket se, hagyni kell alapjáraton visszahűlni. Ez persze normálisan működő autó esetére igaz, ha valami állva a dugóban megforr, azt nem hűti vissza csak talán a menetszél de inkább az se. Ellenben ha felveretsz a hegyre tízezerrel, illik hagyni ketyegni egy fél-egy percet hadd csapasson vissza a pirosból normálba a mutató. Ez persze mindkét (venti leáll, nemálle) esetre is igaz (lásd fenn: ha nincs keringés, az életben le nem hűl).
Forrásközelben nem szabad leállítani egyiket se, hagyni kell alapjáraton visszahűlni. Ez persze normálisan működő autó esetére igaz, ha valami állva a dugóban megforr, azt nem hűti vissza csak talán a menetszél de inkább az se. Ellenben ha felveretsz a hegyre tízezerrel, illik hagyni ketyegni egy fél-egy percet hadd csapasson vissza a pirosból normálba a mutató. Ez persze mindkét (venti leáll, nemálle) esetre is igaz (lásd fenn: ha nincs keringés, az életben le nem hűl).
kertecs2009-10-14 08:37:01 // 27194
Már kezdtem aggódni, h hülyülök, és nem jól emlékszem... : )
Ferke2009-10-13 14:20:54 // 27193
Meg a jtd-nél is megy tovább....
Liquid2009-10-13 13:39:58 // 27192
ez így "gyári" :) pedig nem a legjobb, a FIAT-nál, legalábbis az UNO-nál megy a venti leállítás után is
147Smz2009-10-13 13:28:20 // 27191
Nekem a 145-re rá van írva, hogy ne tedd oda a ventihez a kezedet még álló motornál sem, mert beindulhat. Gondolom nem csak poénból írták rá :D
pb_2009-10-13 13:16:00 // 27190
Nem mind1ik típusban.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-10-13 13:12:35 // 27189
Ugy tudom gyárilag igy van,nekem eddig mindkettőben igy müködött.
Fairlane2009-10-13 13:04:08 // 27188
Nem lehetetlen, de legózós művelet... :)
Cserés lehet még a fék nagyobbra, esetleg lengéscsillapítók, váltó, sokminden
Ha ilyenbe gondolkodol, talán a legjobb venni donornak egy komplett V6 verda elsőfelet :)
Cserés lehet még a fék nagyobbra, esetleg lengéscsillapítók, váltó, sokminden
Ha ilyenbe gondolkodol, talán a legjobb venni donornak egy komplett V6 verda elsőfelet :)
Fairlane2009-10-13 13:01:26 // 27187
Alfáéknál sajna ez így van gyárilag, bár nekem is jobban tetszene, ha hőmérsékletfüggően menne a venti leállítás után is...
zsoltee102009-10-13 12:05:43 // 27186
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy ha ki szeretném cserélni a motort ami jelenleg 2.0 TS, egy 3.0V6 ra az sok bajjal jár? Utána kipufogo rendszert kell csináltatni, uj leömlőket stb..?
Tomasman2009-10-13 10:50:52 // 27185
Hello Mindenki!
Lenne egy kérdésem:
Alfa 147 2.0 Ts Motor hömérséklet 92C ami sztem OK! Ha tegyükfel meghajtom a vasat és után meg állok, megy a ventillátor! Motort leállítom a venti is megáll! Ha gyújtást ráadom akkor megy tovább! Ez normális, gyárilag van így?
Mert eddig minden kocsiba azt láttam hogy leállítom, és aztán még a vneti visszahüti a vizet optimálisra!
Köszi a választ!
Lenne egy kérdésem:
Alfa 147 2.0 Ts Motor hömérséklet 92C ami sztem OK! Ha tegyükfel meghajtom a vasat és után meg állok, megy a ventillátor! Motort leállítom a venti is megáll! Ha gyújtást ráadom akkor megy tovább! Ez normális, gyárilag van így?
Mert eddig minden kocsiba azt láttam hogy leállítom, és aztán még a vneti visszahüti a vizet optimálisra!
Köszi a választ!
pb_2009-10-13 10:34:13 // 27184
API-SF/CD
SAE 10W-40 félszintetikus, vagy szintetikus
+ kell nézni, hogy a gyártók mit ajánlanak ebben a kategóriában.
SAE 10W-40 félszintetikus, vagy szintetikus
+ kell nézni, hogy a gyártók mit ajánlanak ebben a kategóriában.
Coyote2009-10-13 10:20:18 // 27183
Üdv mindenki.
Segitség kellene, olaj csere elött állok kérdésem milyen olajat használjak 1,6 boxer.
Valami kedvező árfekvésü termék érdekelne.
Köszönöm.
Segitség kellene, olaj csere elött állok kérdésem milyen olajat használjak 1,6 boxer.
Valami kedvező árfekvésü termék érdekelne.
Köszönöm.
Online tag
0
Vendég0
472
Fórum
Friss topicok
- 164-166
- Filmek
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Építkezés
- Giulia
- Alfás cuccok, kiegészít...
- Zenebutik
- Stelvio
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV