Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

pb_2008-10-02 11:44:57 // 22072
Én ilyen esti mesés körítésben tudom Lképzelni a dolgot:
"Hol volt, hol nem volt, 1x 1 csapágyas verda, amit Ferke kártárs kinézett magának...."
DDD
Whiteskull2008-10-02 11:40:39 // 22071
Képzelem a beetetést otthon. :)))))))

"Te anya. Elcserélnénk a jól működő régi olajkályhát egy újabbra. Még pénzünk is maradna az üzleten. Igaz, hogy nem megy, és az én tempómban egy fél év mire kész lesz, de legalább addig is lesz elfoglaltságom." :))))))))))))))))
pb_2008-10-02 11:37:45 // 22070
Ez már rosszul kezdődik, ha már tervezgetsz.DD
pb_2008-10-02 11:36:07 // 22069
Pedig mindent + lehet tanulni, ill be lehet szerezni.))))
Ferke2008-10-02 11:31:29 // 22068
Van is erre most egy aktuális tervem. Van egy elég jó gép, amire lecserélném a 156-ot, igen olcsó, merthogy csapágyas. Ettől viszont olyan sokkot kapnak az emberek, mintha olyan nagy vaszisztdasz lenne ez, így egy csapágyas motorral rendelkező 5-6 éves autó a felét sem éri.:)
Whiteskull2008-10-02 11:30:26 // 22067
Na ja. De nincs mindenkinek indíttatása, ideje és szerszámai minderre. :))))
Ferke2008-10-02 11:29:55 // 22066
Az is tapasztalat, hogy van a gépműhely, és van az autószerelő. Nem hiszek abban, hogy egy műhely a teljes ki-beszerelésben és a felfúrásban is a toppon van egyszerre, főleg itthon nem.
Ezen kívül idegbajt kapnék, ha nem látnám a friss fúrást-hónolást, mielőtt összerakják.
pb_2008-10-02 11:29:23 // 22065
Ha ilyenre kerülne a sor, mi máshogy oldanánk +.)))
Ferke2008-10-02 11:26:07 // 22064
Így van. Ezért is sokallom azt az összeget. Persze a beadom-elhozom elven működő eljárást mindig meg kell fizetni, így érthető az összeg...sőt, így már nem is sok. Más kérdés, hogy én nem így csinálnám.
pb_2008-10-02 09:48:37 // 22063
Lvileg, de addig is áll, az autó, nem lehet használni, stb. 1ébként, ha 1x Lbaxák mi a garancia, hogy többx nem? Én is bizalmatlan vagyok, ezért csinálok mindent magam.) Sajnos ez van.)
summer2008-10-02 06:35:16 // 22062
Azért ha többször szét is kell bontani, és le kell állítani az autót, akkor sem kell 2X fizetni ugyanazt a munkát. Elvileg... Vagy legalább nem kell annyit fizetni. Ha most az enyémet fúrni kell, akkor kezdődik minden előről, költségekkel együtt. Annyi viszont biztos, hogy amit mondtak, hogy megcsinálják, azt tényleg meg is csinálták, mert 1 hétig volt ott a kocsi, és minden nap több órát eltöltöttem ott, hogy szemmel tartsam a munkálatokat:) Ez van, én már csak ilyen bizalmatlan vagyok, de szerintem érthető :)
Az a baj, főleg mostanában, hogy a f@sz rossz oldalán vagyunk...
pb_2008-10-01 23:40:00 // 22061
Sztem, akkor még több is kijön jócskán.(( A garanciával is az a baj, hogy mit sem ér, ha többx kell szétbontani/leállítani az autót, akkor inkább nekem nem kell garancia. Láttam olyan motort, amit 150k HUF környékén újítottak fel, aztán nem állt semmi másból mint +gyűrűzték, csapágyazták, ha 1általán +csinálták, és még a hfejeket sem tették rá. Igaz volt rá garancia.) Nagy biznisz ez az egész, jól le lehet venni a játékosokat.((
summer2008-10-01 20:23:32 // 22060
Ebben reménykedem...
Poló2008-10-01 20:22:23 // 22059
A kompressziómérés sok mindent elárul majd.
summer2008-10-01 20:06:31 // 22058
Igen, ha tudtam volna előre, hogy nem lesz rendben. De nem tudtam sajnos... Ugyan kicseréltek mindent, egyedül fúrva nem lett, de a hiba maradt. Lehet, hogy nem is jó helyen keresem a füst és az olajfogyás okozóját, de szerintem ezt majd a kompresszió elárulja.
Poló2008-10-01 20:01:28 // 22057
Ha már motorgenerál, akkor 70 km lóf@sz, vihetted volna Csörihez. Múltkor csinált egyet, igaz fúrva nem lett, de mindent cseréltek, a tulaj elégedett volt. Vagy ha András bácsi elvállalja, akkor hozzá is vihetted volna.
summer2008-10-01 19:54:58 // 22056
Hááát, legyen igazad, biztosan helyfüggő is a dolog. Én csak azt vázoltam, amit tudok, aminek utánanéztem. Ahány helyen jártam, mindig ugyanazt mondták. Az ok, hogy annyi a gépmunka, de ha mindent összeadogatsz egy olyan hozzá nem értő esetében, mint én, aki sem a motort nem tudja kiemelni, nemhogy szétbontani vagy összerakni, akkor kijön az az összeg. Ebben az esetben pedig szerintem a garancia sem utolsó dolog, pont azért, hogy ne legyen később gond, ha valamit eltrehánykodtak. Garit meg csak akkor adnak, ha ők is fűzik össze az egészet, és készen adják vissza a motort. Legalábbis errefelé... :S
pb_2008-10-01 19:02:31 // 22055
Azért nem egészen.) Léteznek olyan helyek is, ahova, beadod a blokkot, dugókat Lmondod, hogy mit szeretnél, majd +csinálják, aztán szépen Lviszed, és összefűzöd. Maga a gépmunka, kb 15-20k HUFból +áll.
pb_2008-10-01 18:59:38 // 22054
Ha a hfej lekerül, akkor már sok minden lát6ó, érezhető, mérhető. Aki ért hozzá, az tudja, hogy miket kell nézni.
Poló2008-10-01 18:18:27 // 22053
Szerintem meg még több is.
GT Ɨ|ѯ2008-10-01 18:17:07 // 22052
coolturált:-)))fogyasztás

( tömegközlekedést esetleg ):-DDD
Hunor2008-10-01 18:16:03 // 22051
Nem tudom mert nem értek hozzá és hülyeséget nem akarok mondani az ovalitással kapcsolatban,a szerelőm azt mondja hogy nem volt az,holnap megméretettem a kompresszióját utána talán okosabb leszek!Amúgy mennyinek kell lennie,tudja e valaki?
summer2008-10-01 17:46:37 // 22050
Utánajártam. Ennyi. Azért, mert azokon a helyeken, ahol fúrást vállalnak, úgy vállalják a munkát, hogy oda viszed/viteted a motort, és ők szedik szét, cserélik, amit kell, és egy rakás járulékos alkatrészt értelemszerűen cserélni kell, továbbá új gyűrűk, tömítések, munkadíj, stb. Összerakják a motort, megkapod a garanciát rá, és már csak vissza kell tenni a motort. Maga a fúrás, stb 150 körül mozog (ha nem jön közbe semmi), és nagyjából 30-40-ért veszik ki, teszik vissza a motort. Nem egy helyen utána kellett sajnos járnom. :(
Ferke2008-10-01 17:28:07 // 22049
Azért nem ennyire rémisztő az ára.:))
Ferke2008-10-01 17:26:10 // 22048
Ez teljesen normális szerintem.
summer2008-10-01 17:15:02 // 22047
Az a baj, hogy ránézésre nem lehet megállapítani, mert nem látható az ovalitás, de ahhoz épp elég, hogy gubanc legyen. A szerelők hozzáállása: "áh, nincs benne annyi km, meg benzines is, úgyhogy elég lesz csak a gyűrűcsere..." Ez sajnos tapasztalat, és elképzelhető, hogy én is beleestem abba a hibába, hogy elhittem a "szakembernek".
summer2008-10-01 17:12:06 // 22046
Valami ilyesmit akartam mondani én is, csak lehet, hogy nem úgy sikerült... :)
Tompi2008-10-01 12:39:20 // 22045
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy a 156-osom, 1.9 Mjet motorral (140 LE) 6.5 körül eszik városon kívül, 8-8.5 pedig városban az átlag. Mindez 17-es alufelnivel, finom használat mellett. Szerintetek sok ez, elfogadható, esetleg érdemes valamit kipróbálni?
Köszönöm a segítséget: Tompi
pb_2008-10-01 11:46:00 // 22044
Ennek Llenére a motorod, még mindig eszi az olajat.( 1ébként ez nem jelent semmit sem, mert láttam már olyan házi "barkács" műhelyet, ahol igencsak kíválló munkák készültek, és olyan csilivili csempés műhelyt, ahol, csak kontárkodtak, + sarlatánkodtak.
Hunor2008-10-01 11:38:48 // 22043
Ő azt állítja hogy összerakta rendesen!Amúgy nem kispályás házi barkácsoló mert komolyabbnál komolyabb vasak szoktak nála lenni!
pb_2008-10-01 11:38:01 // 22042
Ha normálisan +mérték, az sokat Lárul ám, a motorról.
pb_2008-10-01 11:37:09 // 22041
Ha a szelepvezető ki van kopva, akkor hiába teszed rá az új szimmeringet, le fogja dobni magáról, és ugyanúgy eszi tovább az olajat.
pb_2008-10-01 11:35:19 // 22040
"Állítólag igen!"
Már rosszul kezdődik.(
Hunor2008-10-01 10:52:14 // 22039
Azt hiszem akkor a házi sárkány ki is fog akadni!Nem értek hozzá de gondolom észre lehet volna venni mikor szét volt szedve,hogy kell-e fúrni!Viszont a szerelőnek is annyi ha elbaszta és újra szét kell szedni mert kifizettem volna akkor csak jó legyen,így meg újra neki lehet majd esni és jönnek a plusz költségek!
summer2008-10-01 10:41:55 // 22038
Nem akarlak elkeseríteni, de ha tényleg nem használt az eddigi és fúrni kell, akkor az 180e-től kezdődik mindennel együtt. :S
Hunor2008-10-01 10:38:21 // 22037
A kompresszióját én is megmérettem kíváncsi vagyok nagyon mert 130 pénz bánta ezt a kis mókát!
summer2008-10-01 10:34:51 // 22036
Nekem meg szép kékes füstje van, 3000-es ford-tól felfelé, de csak időnként 10-20 mp-ig, de akkor akkora, hogy nem látok hátra szó szerint semmit. Most megyek majd, méretek egy kompressziót, ha nem jó az érték, akkor a gyűrűzést rontották el, vagy ovalitás van, amit egyszerű gyűrűzéssel nem lehet megoldani, hanem fúrni kell... :(
De... hallottam olyat is, hogy esetleg a szelepvezetőkkel lehet még gond ilyenkor, mert hiába az új szimering, a szelepszár el tudja azt húzni annyira, hogy egye az olajat.
Hunor2008-10-01 10:26:55 // 22035
Az enyém nem füstöl,kormól de gondolom azért mert a katalizátorom ki van!
summer2008-10-01 10:19:47 // 22034
Ugyanez van az én 1.6-osommal is, csak hozzájön még egy jó adag füst is, de az nem állandó. Senki sem tudja, hogy mi van vele...
Hunor2008-10-01 10:17:31 // 22033
Állítólag igen!Megbízom a szerelőmben de fogalma sincs,hogy hol veszi még fel az olajat!Szimeringek ki lettek cserélve,be lettek állítva a szelepzárások,új gyertyákat kapott,és nem lett azóta szétpörgetve!
András bácsi2008-10-01 10:06:43 // 22032
Biztos, hogy jó lett a felújítás és az összerakás?
Hunor2008-10-01 09:54:19 // 22031
Egy kis segítség kellene!2.0Ts 8v motor meg lett gyűrűzve ill. a hengerfej rendbe lett rakva túlzott olajfogyasztás miatt!5000 km van benne azóta de ugyan úgy eszi az olajat!Hol eheti még az olajat?
Norc2008-09-30 22:15:05 // 22030
Hali mindenkinek.
Egy kérdés lenne ami sztem már nem először hangzik el. Adott a 155-öm 2.0ts 16v Érdemes e direkszűrőt feltenni? Érezhető változást hoz e? Gondolok itt arra hogy pl alacsony fordulaton hoz e egy kis plussz nyomatékot? És fogyasztásban normál vezetés mellett? Ja és ami a lényeg bántja e valóban a légtömegmérőt?
Ferke2008-09-29 10:34:30 // 22029
Azaz. Axiális csukló. Most cserélem én is. Siess, mert megeszi a gumikat.:(
pe-Ti2008-09-28 21:00:53 // 22028
Hali!
Tegnap voltam Pesten és szomorúan konstatáltam, hogy egyre romlik a gépem egyenesfutása már a szegedi taliról hazajövet feltűnt a kormány középállásában érzéketlen mintha megnőtt volna a holtjáték a kormányműben lehet valami vagy a kormány-axiális csukló kopott?! Van valaki aki cserélt mostanában? Mi volt az észrevétel mit csinált az autó??? Minden szilent, stabipálca új gömbfejek nem lógnak!
Vikking 3112008-09-28 13:14:23 // 22027
Hmmm...

Valaki tudna segíteni? Fel lett tölve az akksi még tegnapra, aztán ment el kerékcsapágycserére a vas, úgyhogy nem foglalkoztam vele.

A riasztó nem műxik. Utólagos Laserline riasztó, a ledet a fényszórómagasságállító mellé rakták, és folyamatosan ég amióta vissza lett rakva a saru.

Valaki tipp?
BMW forever!!!!!!!!2008-09-28 12:54:47 // 22026
alkatrészt nem tudok gyártani,de mindenhol vannak jó barátok:-DDa szerelést meg egy haverom megcsinálja,vagy elviszem itt a mesterhö,aki az enyémet is ápolgatja,az fillérekért dolgozik.komolyan én szégyenlem magam amikor kifizetem,hogy ennyiért hideg vizet sem kap:-DDDDDDD
Goodboy2008-09-28 12:52:12 // 22025
miért tudsz gyártani otthon alkatrészeket mint Errorhard?? ja és ezt én szereltem össze kivétel a moci,gondold el mit fizettem volna ha szerviz csinállja ,1 mill
BMW forever!!!!!!!!2008-09-28 12:50:25 // 22024
ja........én nem számolok alufelnit,meg ilyesmiket.ugyis csak megpadkázná az asszony:-DDDDDegy egyszerű véhatot akar,de azt nagyon,gondoltam kap egyet:-Dde tényleg semmi faxni,csak a motorja legyen ok.a többit megoldom.
BMW forever!!!!!!!!2008-09-28 12:47:19 // 22023
persze ez benne van,de ez mindegyiknél igy van.Amikor az elöző autómat vettem,gyanús volt,de belevágtam.Hát mit mondjak......az egyik legjobb autóm volt.De neked nem kellett:-DDDDDDiletve még bejárattad a vasad addig eladtam,sajnálom is szegényt:-D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak