Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

beeep1462005-02-11 12:09:03 // 359
A gumibolt.hu-t én is nézegetem elég gyakran. neked a 195/50R15-el 577 mm az átmérő, a gyári 195/55R15 viszont 595 mm. En nem nagy eltérés? Nem mér mást az km óra? Mert ha nem akkor no problemo! Te melyik gyártó gumiját vetted, ha nem titok?
prz2005-02-11 12:07:21 // 358
Hi! Ha a gyári méreted: 195/55R15, akkor: Azonos átmérőjű váltó méretek: 195/55R15, 205/50R15, 215/50ZR15, Nagyobb átmérőjű váltó méretek: 195/50R16, 205/45R16, 225/40ZR16, 195/40ZR17, 205/40ZR17, 215/40ZR17, 225/35ZR17, 245/35ZR17. (Forrás)
lorinnyu2005-02-11 12:01:12 // 357
szeva! az enyém is sportos ,és ültető rugo is van ezért nekem nem megy alá a /55 szoval nállam ami játszik az a 195/50 R15 . De visszatérve rád ,az valoban igaz h a 195/55 15 az valoban drágább! De azért be lehet szerezni! És van ahol még eolcson is! nézd meg a www.gumibolt.hu -t és ott vettem az enyém elég kedvezményesen!most nem tudom mik vannak de érdemes megnézni!
beeep1462005-02-11 11:50:18 // 356
Üdv! Következő gondom van. Elindítottam a héten a nyárigumi projektet. 2000-es sportcsomagos 146-os gyári mérete: 195/55R15, váltóméret: 205/50R15 (legjobb tudomásom szerint :-)) Namost, eléggé sírnak itt nekem a gumisok, hogy ezek a méretek nem igazán járatos méretek, drága, meghogy az ő fócvágenjén normál méret van (anyádat, gondoltam magamban) blablabla..... 1. Aki ért hozzá, árulja már el nekem, mik azok a "járatos méretek", amik váltóméretek lehetnek ehhez a fenti két értékhez? 2. 146-os tulajok akik olvassák, írják már meg akár privát üzibe milyen méretű gumit használnak? ( R15) Köszi!
Attie2005-02-08 09:43:26 // 355
Ilyen gumi jó lenne? :)
Michelin új fejlesztés:


Ollah2005-02-08 08:42:46 // 354
Thx!
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 22:51:28 // 353
Bg. Te olyan vagy mint a Punisher, mindent megtudsz 5 perc alatt. gratula :))
Bg.2005-02-07 22:45:39 // 352
Kipolák kiskerekű kortársai: korabeli Maruti 145/70R12 a mai 145R12 Subaru Rex 135-145R10 Rex 700 és 4WD 12-es Nissan Micra (82-) 145R12 Austin Metro 155/70R12 Honda Jazz (81-) 145R12 Daihatsu Cuore 145R10 v. 145/70R12 Mini 145R10
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 22:24:32 // 351
Ezaz elég egy fékezőernyő, vagy egy vasmacska. :))
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 22:19:05 // 349
Nagyságrendileg mindegy, azzal tudnék szaggatni gyorsulásin (ha a féktől felférne) :))
Csöri2005-02-07 22:15:38 // 348
Hát nem tudom... Az első generációs Miniken viszont 10-es kerék volt.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 22:15:00 // 347
Ha jól tudom a Minin volt 11"-es.
Bg.2005-02-07 22:14:02 // 346
Tényleg. Minek van 10? Az is valami keleti csoda...
Csöri2005-02-07 22:12:27 // 345
A marutinak is 12-es van.145/70R12
Bg.2005-02-07 22:11:05 // 344
Pedig tudott szitálni, ha nem volt centírozva:) A Maruti 10-es kerekét centizgetik...
Csöri2005-02-07 22:07:43 // 343
Azokon meg főleg nem számított.:))
Bg.2005-02-07 22:06:36 // 342
Az még a régi volt (a kúp alakú felnivel), aminek nem tudom mennyi, de az akkor futó autók közül a legnagyobb osztóköre volt:) És az enyém az első szériás 600-as volt. Később be lett újítva egy 650-re (+1Le érezni ám azt is:))
perdix1552005-02-07 22:05:19 // 341
Na erre végképp nem gondoltam ,hogy a gép amivel dolgoznak, pontatlan is lehet. Mivé lesz a világ?
Csöri2005-02-07 22:04:13 // 340
Van benne valami igazság. A kispókon a centrírozás nem oszt nem szoroz.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 22:01:50 // 339
A kispolák is 4*98-as osztókörü Bg?
Bg.2005-02-07 21:59:20 // 338
Amikor (első autóm) kispolszkim volt, egy gumis azt mondta, hogy ő 12-es kereket sosem centíroz, mert azt olyan kicsi és nem kell. Nem mentem többet oda.
Csöri2005-02-07 21:56:01 // 337
El sem hiszitek, hogy hány helyen dolgoznak pontatlan centrírozógéppel.
perdix1552005-02-07 21:53:08 // 336
Hát ez az ember pedig magyarázta nekem a centírozás csínnyát-bínnyát. És ő még középen is centírozott. Lehet, hogy összevissza beszélt?
Csöri2005-02-07 21:52:14 // 335
Hát hogy a fenébe ne. A centrírozógép a statikus, és a dinamikus erők kiegyenlítésre szolgál.
perdix1552005-02-07 21:51:32 // 334
Paco! Nézd meg légyszí az oldalamon, hogy az én felnimen is ellehet - e rejteni a küllők mögé a súlyokat! Köszi
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 21:50:22 // 333
Mi ledobtunk egy kis felesleget a kardánról.
Bg.2005-02-07 21:50:22 // 332
Ha nem tévedek, most itt mégis az a gond, hogy amit a külső ívre írt tömeget a gép, középre lett téve. Ez a kis diff. 200 körül előjön.
Csöri2005-02-07 21:47:55 // 331
Pedig van, sőt.Már a 10éves gépek is tudták az alu kerekekt többféle képpen centrírozni.Én legtöbbször a középre, és a belső felére teszem a súlyt.
..2005-02-07 21:46:35 // 330
Abból a pénzből lett lada:))Bár még lehet,hogy augusztus 20.-áig meglesz az is:))
perdix1552005-02-07 21:45:49 // 329
Hát Igen! Gyorsan kellettek a gumik műszakira. szépek voltak, megkíméltnek látszódtak, jó áron. Mikor mondtam a szerelőmnek, hogy melyik gumis csókához vittem, hát a fejét rázta. Lehet, hogy nincs nagy baj, csak vmi rendesebb helyre kellene vinnem. Próba kelepce?
Bg.2005-02-07 21:44:30 // 328
Még nem láttam olyan centírozó gépet, ami középen is megmondja a súly helyét. Valószínűleg itt van a kutya elásva.
perdix1552005-02-07 21:43:00 // 327
Valami olyasmit mondott, hogy már nem 100%-osak a felnik. De a gumicsere előtt semmi rázás, ezért nem is igen nézettem meg a felniket komolyabban.
Paco2005-02-07 21:42:20 // 326
A "kívülre" kerülő súlyokat az én felnijeimen a küllők mögé tették belülre. A középvonalon kívül van de nem látszik. Kicsivel több súlyra van szükség, mintha a paraman lenne, de nem rontja a látképet....
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 21:42:14 // 325
Jó, jó, de a moci? Kész van a hengerfej?
Csöri2005-02-07 21:41:26 // 324
A mai modern centrírozó gépekkel, már sok csodát lehet csinálni. Szerinted menj el egy másik gumishoz.
perdix1552005-02-07 21:40:39 // 323
Egyébként se 195-ös téli gumi se 15-ös alufelni, amivel leadtad, ezeket a pápaiak eltüntették. variálhattak vele. Pedig a gyerek autószerelő volt! csak épp nem űzte, mert mentősként dolgozott. Nem is használta az alfát, hitelből vette, azt nem tudta fizetni, én meg lecsaptam rá. De mint mondtam maszekoltak vele.
perdix1552005-02-07 21:36:52 // 322
Tehát kívülre is tegyünk súlyokat. Ember nem látott még olyan ronda felniket, hiába ragasztjuk. Mert úgy magyarázta a gumis, hogy kell centírozni belül(az oké, nem látszik), aztán középen, ez is megvolt, de erőskődött, hogy a felni KÜLSŐ részét is súlyozni kell. Én nem engedtem, persze mondta ő is hogy nem nagyon mennek bele az emberek, hogy a szép felnijáratot agyon súlyozzák. Más azokon a felnin, ahol még kívülre ha tesznek sem látszik. vagy tegyek mégis rá KÍVÜLRE?
Csöri2005-02-07 21:36:33 // 321
Ha 200 fölött ráz akkor ott csak nagyon apró hiba lehet. Próbáltad máshol is centríroztatni?
..2005-02-07 21:36:12 // 320
Hát az alfánál a következő a 4 gátló lesz kicserélve,keményebb oda vissza dolgozósra.És nagyjából ennyi marad.Vettem egy ladát az lesz izmosra csinálva.A cél 190Le egy szívó Lada blokkal.A motor elvileg kész van DCSnél,csak bekéne rakni, tesztelni,járatni no meg kifizetni.Na most ez utóbbival van a gond:))
Bg.2005-02-07 21:34:56 // 319
Amikor megpörgetitek nem üt a felni?
Csöri2005-02-07 21:31:54 // 318
Egy ilyen felnit láttam már Fijaton, azon tetszett. Rá kell próbálni.Virtuális Romeo topicban ingyen felszerelik neked.:)
perdix1552005-02-07 21:31:02 // 317
Ragasztva voltak...ezt nem mondtam.
Bg.2005-02-07 21:29:25 // 316
Csatlakozom, az előttem szólóhoz, ha nem raktak rá súlyt nem is szabad csodálkozni, hogy ráz, még a csapágyat is tönkre teheti. De ragasztani is lehet, az ilyen felnin kell! A 6 éves gumi pedig, gondolom a felnin volt, és én (kb 2 éves) 195/55 HR15 Nokian Hakkapellitta télivel adtam le.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 21:20:15 // 315
Ragasztani is lehet a súlyokat. (ha a belsők olyanok voltak, akkor nem szóltam)
perdix1552005-02-07 21:16:25 // 314
Pedig csak 2 éves ám a gumi (2002 július), megnéztük. Ami rajta volt az 6 éves volt, de semmi rázkodás. És akkor sem volt kívül a felnin súly. De belül annyi súly volt, hogy alig bírtuk leszedni a kollegával. ???
perdix1552005-02-07 21:14:04 // 313
Na most a 3 dolog, amit felsoroltál 2 lehet belőle: A futóművet beállították, mert lengőkar csere meg egyebek cseréje volt. Lehet elb@szták a beállítást. De én az első gumikra gyanakszok, amit most cseréltem le, mert a contact sport elkopott. Igaz, hogy 200 körül is úgy ment mnt a vaj, ez meg ráz. Biztos a gumi. Vagy a fútómű. elmegyek centíroztatni, mert most jutott eszembe, hogy a gumisnak nem engedtem súlyokat rakni a felni külső szélére, mert rohadt rondán néz ugye ki. a meg azt mondta, hogy -mivel negatívos a felni, csak oda tudja rárakni. Lehet, hogy engedni kellett volna?
Bg.2005-02-07 21:08:46 // 312
Centírozás, eseteg feli javítás. Ha a gumi ráz, a gáz - szinte mindig szövethiba:(
Scott2005-02-07 21:04:40 // 311
Hja , arra én is :)) Már nagyon izgatott vagyok, olyan mint egy kisgyerek :)
Ez a felni is jól áll, de gözöm sincs milyen fajta :
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 20:44:46 // 310
Hé Laci! Ha ráérsz átugorhatnánk a műhelybe, vagy a gyorsulásosba, és elmondhatnád hol tartasz a tuninggal.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak