Tedi2006-08-29 14:47:46 // 14613
Ki fog kerülni, nyugi ;)
Tommi2006-08-29 14:46:33 // 14612
Remélhetőleg ma este felkerül a Terra di motori cikksorozatom utolsó, ötödik része, ami teljes egészében Maranelloról szól. Ott lesznek még érdekes képek :)))
Inner Circle2006-08-29 14:44:49 // 14611
Te minek szólsz bele a nagyok dolgába? Menj vissza hűtőmaszkot ragasztani! :PPP
Inner Circle2006-08-29 14:44:16 // 14610
Meg a kőbaltával faragott aerodinamika is gyanús :D ja, korai Irvine-korabelinek tűnik a hátsó szárny előtti brutális hosszanti függőleges lemez.
Tommi2006-08-29 14:42:54 // 14609
Asszem a 96-os vagy a 97-es, mert utána már jöttek a barázdált gumik.
Wickey2006-08-29 14:32:25 // 14608
így a kép alapján Peugeot-nak tippelem a cicás lámpái miatt.... :-)
mégis milyen autó. he. szerinted. :PPPPPPPPPPP
Inner Circle2006-08-29 14:10:32 // 14607
Amúgy ez milyen autó?
Tommi2006-08-29 12:10:05 // 14606
Mi már nagyon előre készülünk a jövőre, azt mondta a Mosley, hogy 2008-tól vissza akarják hozni a slick gumikat :)))
SzJ2006-08-29 12:05:28 // 14605
Azért nem szép dolog szabálytalan gumikkal tesztelni:)
Tommi2006-08-29 12:03:42 // 14604
Jaja, de azért bevállaljuk a siker érdekében :)))
Amúgy nagyon furi érzés volt beleülni a kocsiba, én alig fértem el benne a 177 centimmel és 75 kilómmal. Apám a 193/90 paraméterekkel meg szépen kilógott belőle, amint az a képen is látszik :))) A mérnököknek sokat kell majd barkácsolni, hogy rendes cockpit-et tudjanak neki csinálni :)))
Grando2006-08-29 12:01:18 // 14603
Hát igen a reprezentációs kötelezettségek... Fárasztó meló lehet! :DDD
Tommi2006-08-29 11:59:22 // 14602
Egyik sem :) Csak már a tökük tele volt a sok hülye ússágíró kérdésekkel és inkább mentek volna a fioranoi pályára tesztelni :)))
Grando2006-08-29 11:57:43 // 14601
A rezzenéstelen arcból ítélve vagy nagyon meg vannak illetődve, vgy finnek. :)))
Tommi2006-08-29 11:54:58 // 14600
Whiteskull2006-08-29 11:03:27 // 14599
SzJ2006-08-29 09:30:55 // 14597
Rajkó ajándékot kapott a Ferraritól?
http://forma1.vezess.hu/hir.php?idx=8486
mesa2006-08-28 20:45:48 // 14596
Aaaaaaaaaaaaa, vazze ne fárassz ezzel ! :DDD
Inner Circle2006-08-28 18:52:56 // 14595
Én mára kimerítettem a népművelő keretemet. További matematika-, módszertan- és filozófia-órákat majd csak később fogok adni :D
Kuci2006-08-28 18:44:49 // 14594
Itt a pont Grando!
A lényeg, hogy nem oltod szegényt! :D :)
Grando2006-08-28 18:00:49 // 14593
Ez a képlet nyilván új dimenziókat nyit a tudománytörténetben, sőt magában az egyetemes emberi történelemben. Már csak azt nem értem, miért nem a Ferrari nyert? Ők voltak a leglassabbak, ha a három csapatot vesszük. Viszont azt megbízhatóan tudták! Lehet, hogy még rontani kellett volna rajtuk, és akkor elképzelhetetlen sebességre, vagy akár interplanetáris sebességre is képesek lettek volna. :DD
Az axiómádra azért ne építs várat! ;))
Kuci2006-08-28 16:46:12 // 14592
No komment...pfff... :D
Schumachernek kellett volna kijönnie végső győztesnek mindenhol!!! :)
Inner Circle2006-08-28 16:43:13 // 14591
Jaj, ne legyetek már ilyenek! Ilyenkor tényleg azt hiszem, hogy SZÁNDÉKOSAN adjátok a hülyét! :P
Tehát:
Az autók megbízhatatlanul nagyobb sebességre képesek, mint megbízhatóan. (Ez axióma.)
McLaren általában gyorsabb, mint Renault, de megbízhatatlan. (Ez tény.)
Leírva:
Renault megbízhatóan képes X1 sebességre.
McLaren megbízhatatlanul képes X2+Y2 sebességre.
(Eddig megvan?)
Ebből adódóan Renault a technika túlhajtásával, megbízhatatlanul képes lett volna X1+Y1 sebességre, ami a versenyekből ítélve kb. azonos lehet McLaren (ugyancsak megbízhatatlan) X2+Y2 sebességével
McLaren ugyancsak képes lehetett volna megbízhatóan X2 sebességre, ami kb. azonos Renault X1 (megbízható) sebességével.
Vagyis a választék:
Lassabb Renault, gyors McLaren: VB Alonso, Raikkönnen meg "az igazi világbajnok" a szurkolók körében
Lassabb Renault, lassabb McLaren: nyitott küzdelem lett volna
Gyorsabb Renault, gyorsabb McLaren: örüljünk együtt Schumacher 8. VB címének :DDD
Lassabb McLaren, gyorsabb Renault: Kimi lett volna a bajnok és Alonsóról mondanák, hogy "az igazi világbajnok"
Kuci2006-08-28 16:42:14 // 14590
Jajj...nee! :D
Ökölsztón mi?...hmmm :D
Grando2006-08-28 15:46:39 // 14589
Akkor miért a retyót és a mekit hasonlítottad össze?
Inner Circle2006-08-28 15:44:13 // 14588
Állítólag még akár vissza is jöhet, ezt Ökölsztón bácsi mondta.
Inner Circle2006-08-28 15:43:10 // 14587
Vártam már, hogy kinek a kockalogikája akad majd meg a forgásban :D Akkor kifejtem a ki nem mondott, de magától értetődő gondolatot: természetesen egy adott konstrukción belül érvényes a dolog. Minél nagyobb teljesítményű, annál megbízhatatlanabb. Természetesen nem egy Midland és egy Ferrari összehasonlításáról van szó.
És épp ezért írtam, hogy Alonsonak azért volt mákja, mert az egyik legjobb autóban ült; de hát ki nyerhet VB-t úgy, hogy nem az egyik legjobb autóban ül?
(Ui: a pont nálam van :D )
Inner Circle2006-08-28 15:40:19 // 14586
"Jah...és miért "füstölt" a bal elsőnél a gumi minden fékezésnél?"
Szerintem a fék füstölt, egyértelműen a kerék közepéről jött a füst, amit az is alátámaszt, hogy kifelé áramlott az autó közepe felől.
Szinte minden futamon láthatunk egy-egy "elfékezést", most pl. Alonso mutatott be egyet az üldözés közben (reménykedtetek is, mi? :-) ), akkor láthatóan a kerék alól, az érintkezési felületről indul ki a füst és szépen húzza maga után (és sokszor a kerék forgása is láthatóan megáll).
Vagyis se a füstölés helye, se az iránya nem utal gumihibára.
Kuci2006-08-28 15:17:18 // 14585
Tudom...de mostmár csak hivatalból sem mondják, hogy a Bridgestonok szarok. Szntem, de van benne valami.
Grando2006-08-28 14:57:07 // 14584
A verseny után nyilatkozta az öreg, hogy sok volt a benya, nehéz volt irányítani a verdát. Az első kerékcsere után egy kissé bepunnyadt, arra számítva, hogy a 2. cserénél úgyis lenyomja alfonzót. Aztán észbe kapott, erőltette, és ezért csúszott ki...
Nem én mondtam, nyilatkozat. :)
A gumikra nem panaszkodott, és ha az edzésidőket megnézed, nem is lett volna miért.
Kuci2006-08-28 14:48:59 // 14583
Mind1! Szabad ország, szabad véleménykinyilvánítás. A lényeg, hogy tudom, hogy nekem van igaam! :P :D
Neked is igazad lehet, de ha tényleg úgy van, ahogy mondod, akkor miért szakadozott le Alfonsónk mögül körönként ha nem is sokat, de 1-3 tizedeket? Jah...és miért "füstölt" a bal elsőnél a gumi minden fékezésnél? Szntem nem volt benne minden rendben a nyomással és ha jól láttam, akkor a kocsi segge is nagyon ült, szntem. Ennyire még nem láttam ülni a pályán 1 kocsit sem. Massáé is feljebb volt "sokkal".
SKrisz2006-08-28 14:28:12 // 14582
Nincs igazad (csak így egyszerűen:PPP) Miért is volt xar a gumi? Nem volt az szar. Paliknak volt nagy pofája, nem Suminak xar gumija. Ha annyira xar lett voilna a gumi, akkor miért is futott Sumi azzal a xar gumival abszolut leggyorsabb kört a futamon? Nem erről van itt szó. Az volt a hiba, hogy Sumák tudta több, hogy benya van a vasban mint Alfonzónak és taktikázott. Úgy gondolta, hogy lesz 4-5-6 plussz köre Alfonzóval szemben amikor "átlép" rajta kerékcsere után és övé a második, (majd Massa ellen az első) hely a versenyben. Csak épp hibázott egyett és eldobott magától 6mp-t... Na ezt nem tudta lefaragni a hátralévő körökben és ezért futott ki kerékcsere után 0.8mp-vel Alfonso mögé... és ezzel bukta is a +2 vagy +4 pontot... Jó volt a csapat, jó volt a taktika, csak az a rontott kanyar borította az egészet... Sajnos...
mesa2006-08-28 13:58:12 // 14581
De hová tűnt Montoya ????:P :DDD
mesa2006-08-28 13:55:13 // 14579
Ne haragudj, de a következtetésed már csak azért sem állja meg a helyét,mert öt évig amíg VB volt a Ferrari, egyben a leggyorsabb és a legmegbízhatóbb is volt.
Inner Circle2006-08-28 13:47:40 // 14578
Ja, Sumák kivett a mellényzsebéből egy V10-es motort Bergerék V12-ese helyett, ugye? És láss csodát, az már nem állt meg. Montezemelo meg közben fagylaltot árult az érdeklődőknek, John Barnard nyomta rá a tejszínhabot :D
Ferke2006-08-28 13:47:32 // 14577
TEhát ez a SEHOL annyira nem állja meg a helyét.
Ferke2006-08-28 13:47:14 // 14576
Azért a hosszú süllyesztő előtt volt párszor a Ferrari a toppon, ezt sose felejtsük. És azt se, hogy egyedül ők vannak több, int 50 éve az F1-ben.:)
Kuci2006-08-28 13:45:18 // 14575
Igazad van kolléga! :) Mindezek felett egy kis beképzelt...(cenzúráztam magamat:)). Lehet, hogy a Schumacher is az, de azért ő lehet is mire. Azért azt is nézzük meg, hogy hol volt a Ferrari azelőtt, mielőtt a Schumi odament volna! Nem is kell utánanéznetek, megmondom: SEHOL! Volt olyan, hogy azért vezettek az utolsó körig, amikoris mind2 autójuk megállt az 1. és 2. helyen(1:Berger,2:Alesi). Ez azért durva! Odament Schumi és az egyik legmegbízhatóbb, legjobb autót hozta össze. ERRŐL ENNYIT!!! :)
Grando2006-08-28 13:37:43 // 14574
Abban egyetértünk, hogy elméletileg így lehetett volna kihozni a legtöbbet a szituból. :)
bubble2006-08-28 13:25:01 // 14573
Én csak egyszerűen kiakadtam, hogy ennek a büdös nagyarcú spanyolnak mekkora mákja volt megint.
Ráadásul éjjel néztem meg videóról és még álmos is vagyok. grrrr. =:-/
TarP2006-08-28 13:15:54 // 14572
Aztán meg kihagytak 40 évet :) Na jó, annyit nem, de elfelejtettek mindent, csak a "kraft" maradt.
Kuci2006-08-28 13:14:13 // 14571
Sziasztok!
2 dolgot szeretnék csa megállapítani ezzel a dologgal kapcsolatban:
1: Ebben a mezőnyben 3 kategórai van: Schumacher, a többiek tűrhető autóval és a 3. meg a "szar" autók(azért el bírnék egy szuper agurit is viselni a garázyban:)).
2: A hétvégi F1 futammal kapcsolatban meg csak annyit, hogy így volt a legjobban megoldható a kerékcsere. Ha kint tartják Massát, akkor lehet, hogy ugrott a csapat VB. Schuminak 9 mpje volt Alfonsoval:) szemben. Elvileg elég lett volna egy gyors cserére és nem olyan sok benzinre, Ha tovább megy, akkor is bukta a futamot, mert akkor ő sorakozott volna fel a safety car mögé elsőnek, mivel akkor átvtte volna a vezetést. A Schumi van olyan sportember, hogy a Massát ne tolja le az elejéről. Bízott magában meg az autóban, ami reális is volt, csak ugye a gumik... A gumijai szarok voltak (MÁR MEGINT!!!>(). Folyamatosan vesztett időt. Meg kellett volna kockáztatni szerintem a hamarabbi boxlátogatást is.
Remélem egyetértetek velem!!! UGYE??? :D
Inner Circle2006-08-28 13:12:46 // 14570
"Émmeg aszondom, egy luxusautógyártó ne akarjon erőltettett módon szupersport meg versenyautókat gyártani.
Hiányzott a sok év tapasztalat..."
Ugye te is tudod, hogy a Daimler / Benz / Mercedes kb. 40 évvel régebben gyárt versenyautókat, mint a Ferrari? :D
Whiteskull2006-08-28 13:11:22 // 14569
Jah! :)))
Ki is vonultak egyszerre a versenyből. :)))
Inner Circle2006-08-28 13:11:11 // 14568
"Tavaly azért lett VB, mert Raikönnennek folyton leállt az autója."
Viszont Raikkönen autója gyorsabb volt. Egyszerű a képlet: minél gyorsabb egy autó, annál megbízhatatlanabb. Valószínűleg a Renault-t is meg tudták volna csinálni ugyanolyan gyorsra, mint a McLarent, csak akkor az is folyton elfüstölt volna. Ha meg a McLaren lett volna ugyanolyan megbízható, mint a Renault, akkor Rajkó nem porzott volna el olyan fölényesen a mezőny mellett annyi versenyen.
Szóval mi köze ehhez a mázlinak? Max. annyi, hogy egy jó csapatban volt. De hát azt eddig is tudtuk, hogy a Renault jó csapat, és hogy csak jó csapatban lehet VB-t nyerni (MS-nek is csak úgy sikerült).
TarP2006-08-28 13:10:17 // 14567
Émmeg aszondom, egy luxusautógyártó ne akarjon erőltettett módon szupersport meg versenyautókat gyártani.
Hiányzott a sok év tapasztalat, így sikerült olyan aerodinamikát létrehozni, ami hol le, hol felfelé tolta a Mercedest.
Inner Circle2006-08-28 13:07:52 // 14566
A felső képen a fickónak egy karcolása sem lett, pedig az autó egy teljes szaltót írt le (ha minden igaz, a kerítésen is kirepült) és "talpra esett" úgy, hogy a motor-váltó egység csapódott a földnek először, ezek pozdorjává is törtek, de ezzel fel is vették az erőhatást. Azóta úgy mondják: "the Le Mans wonder".
mesa2006-08-28 12:37:15 // 14565
Bizony jobb. Az eccerű emberek ugyis csak a júzert nézik, milyen autóval nyert.

