Buksi2011-02-08 01:27:01 // 94172
Remélem megtalálják a helyes irányt! :-)
Tommi2011-02-07 21:06:36 // 94168
Urak!
Cserélhetem a szezonösszefoglalókat? :) Lassan a végére érünk, még két adag lesz, 2006/2007 és 2008/2009. Fent van már a 2010 is, de azt még nem szedtem le.
Cserélhetem a szezonösszefoglalókat? :) Lassan a végére érünk, még két adag lesz, 2006/2007 és 2008/2009. Fent van már a 2010 is, de azt még nem szedtem le.
Kriszo2011-02-07 20:23:28 // 94167
A fókuszban most ment Kubicáról egy kisfilm..
Alonso is bennt járt nála a kórházban.
Gyula már mondta hogy Kimi visszatérhet....
Alonso is bennt járt nála a kórházban.
Gyula már mondta hogy Kimi visszatérhet....
Tommi2011-02-07 19:15:39 // 94166
zolee1452011-02-07 18:53:07 // 94165
Így már egyértelmű. Érdekes ez a korlát megoldás, és nem is véletlen, mert ami mellett elment az autó mind ilyen volt.
Lehet, hogy itthon is vannak ilyenek, de most pont rally pályákat csinálgatok így aztán feltérképeztem néhány pályát, azokon rendesen a földben van a korlát két vége.
Sajna a rally kicsit komolyabban bünteti a legapróbb hibákat is mint bármelyik pályaverseny. Ráadásul egy ilyen ellen nem is lehet felkészíteni az autót, hacsak be nem raknak a pilóták elé egy tizes kazánlemezt.
Lehet, hogy itthon is vannak ilyenek, de most pont rally pályákat csinálgatok így aztán feltérképeztem néhány pályát, azokon rendesen a földben van a korlát két vége.
Sajna a rally kicsit komolyabban bünteti a legapróbb hibákat is mint bármelyik pályaverseny. Ráadásul egy ilyen ellen nem is lehet felkészíteni az autót, hacsak be nem raknak a pilóták elé egy tizes kazánlemezt.
Tommi2011-02-07 16:52:27 // 94164
Gerion2011-02-07 16:17:27 // 94163
Sok nagy karrier indult úgy, hogy kapóra jött más baja.
Ha már Sennánál tartunk, gondoljunk pl. Hill-re és főleg Coulthardra. Ők azzal kerültek előtérbe, hogy Ayrton meghalt 94-ben.
Ha már Sennánál tartunk, gondoljunk pl. Hill-re és főleg Coulthardra. Ők azzal kerültek előtérbe, hogy Ayrton meghalt 94-ben.
Gerion2011-02-07 15:52:42 // 94162
A sebességek után éppen nem kell nyúlni, de éppen mostanában panaszkodnak a pilóták, hogy lassan annyi a gomb a kormányon, mint egy vadászrepülőn. Jelentős g-erők mellett bűvészkedni az ujjakkal a kormányon nem rossz kihívás egy majdnem amputált kéznek...
Na, de ahogy mondod, kiderül, és a legjobbakat neki !
Na, de ahogy mondod, kiderül, és a legjobbakat neki !
Tom122011-02-07 14:56:01 // 94161
Ami késik, nem múlik...
Ez így szokott lenni.:-)
...de, ha nem, hát nem, ők tudják...:-)
Ez így szokott lenni.:-)
...de, ha nem, hát nem, ők tudják...:-)
Kazes☻2011-02-07 14:50:48 // 94160
No, igen. Nem alaptalan a felvetésed.
Xixo2011-02-07 14:46:41 // 94159
Na igen, már ha megkapja!?
Mert ott van még szabadon Hejfeld és Hülkenberger is. Raj nem hiszem, hogy vissza fog térni, pont most, hogy saját csapatot alapított...
De sajna nagy valószínűséggel nem lesz ott a Rönyó a VB címért folytatott csatában...
Mert ott van még szabadon Hejfeld és Hülkenberger is. Raj nem hiszem, hogy vissza fog térni, pont most, hogy saját csapatot alapított...
De sajna nagy valószínűséggel nem lesz ott a Rönyó a VB címért folytatott csatában...
Totti2011-02-07 14:41:23 // 94158
Sennának viszont meg itt a nagy lehetőség hogy bizonyítson! Mert azért a retyo klasszisokkal jobb mint a hispán remek!
Xixo2011-02-07 14:37:38 // 94157
Valahol már fent van a hír, hogy a Rönyó a jövőben sem fogja tiltani a rallizást...
Pedig azért szponzori szempontból sem mindegy, hogy Kubica vezeti a felmatricázott vasdarabot vagy egy Senna. (gondolom én)
Pedig azért szponzori szempontból sem mindegy, hogy Kubica vezeti a felmatricázott vasdarabot vagy egy Senna. (gondolom én)
Tom122011-02-07 14:32:01 // 94156
Lesz változás a szerződéseket illetően - szerintem, ahogy már lejjebb írtam. Túl nagy "buli" a F1 ahhoz, hogy a versenyzők szabadidejükben túl sokat kockáztassanak...
Tom122011-02-07 14:23:07 // 94155
Mondjuk, azt soha nem értettem, hogy, ha már a biztonságot szolgálják a szalagkorlátok, akkor hogy meredezhet a végük nyársként nagyjából az autók utasaival azonos magasságban. "Jobb helyeken" ezt úgy oldják meg, hogy a végeiket a földbe vezetik, persze, tudom, hogy az a megoldás költségesebb, ez meg ennyit ér...
/Itt a környéken is volt már több ilyen baleset, ahol a szalagkorlát volt hunyó./
/Itt a környéken is volt már több ilyen baleset, ahol a szalagkorlát volt hunyó./
NaTo2011-02-07 14:21:52 // 94154
Szerintem a rallyban, akár a forma-1-ben, mindig ott a veszély, mindig ott a baleset lehetősége. Amíg egyik szerződés nem tiltja a többi versenyeken való részvételt, addig nem lehet ezért elítélni. Az is teljesen mindegy, hogy vezetői hiba volt, vagy véletlen a bukás mögött. Ezt hozta a sors...
Tom122011-02-07 14:12:35 // 94153
Ha valami kisebb csoda folytán sikerül úgy összehozni a kézfejét, hogy a kormányt fogni tudja majd, esetleg pár ujját mozgatni, akkor már félig "nyert ügye" van. Talán a szerencséje a szerencsétlenségben, hogy ma már nem hagyományos karral kell váltogatni a sebességeket a F1-es autókban.
...aztán majd kiderül, hogy pszichikailag mennyire viselte meg ez a baleset...
...aztán majd kiderül, hogy pszichikailag mennyire viselte meg ez a baleset...
Gerion2011-02-07 14:01:43 // 94152
És hogy a cikkhez képest fokozzuk a párhuzamokat, a mostani Renault csapat elődje éppen a Benetton volt.
Tom122011-02-07 13:48:46 // 94151
"Ha tudjuk hogy elesünk, akkor előtte leülünk:)"
Így van, de, ha tudom, hogy egy "fontosabb küldetésem van", akkor nem szerencsés kockáztatni előtte egy "tét nélküli versenyecskén" - persze, ez csak elmélet, a valóság meg egy másik dolog.:-)
Ez most így alakult - sajnos.
Így van, de, ha tudom, hogy egy "fontosabb küldetésem van", akkor nem szerencsés kockáztatni előtte egy "tét nélküli versenyecskén" - persze, ez csak elmélet, a valóság meg egy másik dolog.:-)
Ez most így alakult - sajnos.
Tom122011-02-07 13:42:21 // 94150
Hát, igen...
Úgy látszik, nem csak nekem ugrott be tegnap Kubicával kapcsolatban Nannini:
Kubica és Nannini: érdekes párhuzamok
Úgy látszik, nem csak nekem ugrott be tegnap Kubicával kapcsolatban Nannini:
Kubica és Nannini: érdekes párhuzamok
Cro1662011-02-07 13:24:28 // 94149
Gerion2011-02-07 12:22:34 // 94148
Ez a "mesterséges kóma" önmagában nem vészes, a kifejezés rosszul hangzik, de csak annyit jelent, hogy altatják, és esetleg géppel rásegítenek a légzésre.
Végülis összetört szinte minden végtagja, ha ébren van, és csak az ágyban is mozog, már tönkreteheti a műtéttel összerakott területeket, plusz jobban megélné az ezzel járó fájdalmakat is. Minden szempontból szerencsésebb most altatásban tartani.
Olvasva a híreket, félek, a kezeivel ő már nem fog többet Forma-1 autót vezetni.... Ha a hétköznapi élethez tünetmentesre fel tud javulni, utcai autót vezethet, és a többi, akkor már nagy mázlija van, de hogy F1 szinten oda jöjjön vissza, ahol eddig volt....? A csukló és a kéz ízületei a legbonyolultabbak (a térd és a boka mellett), ha az sérül az már nagy gáz... A nagy ereket összevarrják, a csontok (úgy ahogy) összeforrnak, ha kellően precízen rakták össze a darabokat, akár tökéleteshez közel is. A nagyobb idegeket is összerakják, a legjobb specialisták nagy figyelemmel a kisebbeket is, alapos utókezeléssel és szerencsével ezek akár egész jól működhetnek is. De a végbeidegzések és az érzékelés finom idegszálait, végződéseit csak a Jóisten rakja össze ha akarja, és ott mennek el végleg az F1-hez kellő tizedek.
Schumacher 99-es sérülése mint karrier-kockázat ehhez képest nem volt sehol.... :((
Végülis összetört szinte minden végtagja, ha ébren van, és csak az ágyban is mozog, már tönkreteheti a műtéttel összerakott területeket, plusz jobban megélné az ezzel járó fájdalmakat is. Minden szempontból szerencsésebb most altatásban tartani.
Olvasva a híreket, félek, a kezeivel ő már nem fog többet Forma-1 autót vezetni.... Ha a hétköznapi élethez tünetmentesre fel tud javulni, utcai autót vezethet, és a többi, akkor már nagy mázlija van, de hogy F1 szinten oda jöjjön vissza, ahol eddig volt....? A csukló és a kéz ízületei a legbonyolultabbak (a térd és a boka mellett), ha az sérül az már nagy gáz... A nagy ereket összevarrják, a csontok (úgy ahogy) összeforrnak, ha kellően precízen rakták össze a darabokat, akár tökéleteshez közel is. A nagyobb idegeket is összerakják, a legjobb specialisták nagy figyelemmel a kisebbeket is, alapos utókezeléssel és szerencsével ezek akár egész jól működhetnek is. De a végbeidegzések és az érzékelés finom idegszálait, végződéseit csak a Jóisten rakja össze ha akarja, és ott mennek el végleg az F1-hez kellő tizedek.
Schumacher 99-es sérülése mint karrier-kockázat ehhez képest nem volt sehol.... :((
Kazes☻2011-02-07 12:03:37 // 94147
Gerion2011-02-07 10:42:24 // 94145
Alonsoval tényleg barátok, valahol láttam is korábban fotót, amin pókereznek.
Senna élete nagy lehetőségét kapja, kíváncsi vagyok, tud-e élni vele, de minimum Petrovot le tudja-e nyomni. Szerintem nem biztos, az a gyanúm, Petrov jobb pilóta, mint amit tavaly mutatott, plusz Sennán hatalmas lesz a nyomás. De azért jöjjön neki össze, érdekes lenne egy Lotus Renualt - Senna sikeres kombináció, Brazíliában, Japánban és még pár helyen biztos jól eladható csomag lenne.
Senna élete nagy lehetőségét kapja, kíváncsi vagyok, tud-e élni vele, de minimum Petrovot le tudja-e nyomni. Szerintem nem biztos, az a gyanúm, Petrov jobb pilóta, mint amit tavaly mutatott, plusz Sennán hatalmas lesz a nyomás. De azért jöjjön neki össze, érdekes lenne egy Lotus Renualt - Senna sikeres kombináció, Brazíliában, Japánban és még pár helyen biztos jól eladható csomag lenne.
Gabesz2011-02-07 06:52:42 // 94144
Ho Pin Tung állitólag amerikában fog versenyezni (e felett a hir felett szerintem mindenki elsiklott) egyébként ő volt az aki tavaly a Hungaroringen súlyos balesetet szenvedett a gp3ban (csigolyatörése volt, aki ott volt, tuti emlékszok rá) mindemellett ő volt aki a Renault F1es autójával parádézott a WSR hétvégéken.
Minden valószínűséggel Senna lesz aki átveszi Kubica helyét, hacsak nem találnak valakit, aki tapasztaltabb nála.
Minden valószínűséggel Senna lesz aki átveszi Kubica helyét, hacsak nem találnak valakit, aki tapasztaltabb nála.
Blade2011-02-07 06:32:50 // 94143
Ha tudjuk hogy elesünk, akkor előtte leülünk:)
Egyébként egyetértek, Pironi nekem is eszembe jutott.
Szerintem ezek után a Rally autók építési szabályait is át fogják gondolni. Mert ugyan nem ez a legjellemzőbb baleset féle a rallyban, éppen ezért inkább a borulásos esetekre biztonságos egy Rally autó. De mindig van kirívó eset.
Egyébként egyetértek, Pironi nekem is eszembe jutott.
Szerintem ezek után a Rally autók építési szabályait is át fogják gondolni. Mert ugyan nem ez a legjellemzőbb baleset féle a rallyban, éppen ezért inkább a borulásos esetekre biztonságos egy Rally autó. De mindig van kirívó eset.
GT Ɨ|ѯ2011-02-07 05:39:01 // 94142
Lesz 1 éve gondolkodni....
Tommi2011-02-07 03:23:17 // 94141
Xixo2011-02-07 01:59:16 // 94140
Mert ha ez igaz, akkor sajnos már nem fog F1es autót vezetni... :(
Xixo2011-02-07 01:56:32 // 94139
Remélem ez csak félrefordítás... :((
Dr. Mario Igor Rossello „A helyzet kétségtelenül komoly… A páciens karját majdnem amputálni kellett, és mindent újra kellett építenünk a törött csontokat illetően. Ezt követően az izmok és az idegek működésén kellett dolgoznunk. Az operáció sikeres volt. Nem tudom megjósolni, hogy mi lesz a következő hetekben, hónapokban, de optimista vagyok. Először a páciensnek vissza kell nyernie a teljes erejét és az életfunkcióit. Talán képes lesz arra, hogy autót vezessen.”
Dr. Mario Igor Rossello „A helyzet kétségtelenül komoly… A páciens karját majdnem amputálni kellett, és mindent újra kellett építenünk a törött csontokat illetően. Ezt követően az izmok és az idegek működésén kellett dolgoznunk. Az operáció sikeres volt. Nem tudom megjósolni, hogy mi lesz a következő hetekben, hónapokban, de optimista vagyok. Először a páciensnek vissza kell nyernie a teljes erejét és az életfunkcióit. Talán képes lesz arra, hogy autót vezessen.”
Tommi2011-02-06 23:47:08 // 94138
Az utolsó mondat komoly... :)
Tommi2011-02-06 23:45:54 // 94137
Ferko2011-02-06 22:50:54 // 94136
Miazhogy?! Még kettőt is akár............Vb címet. :)))
Ferko2011-02-06 22:49:41 // 94135
Hátha egy második Kobajasiról van szó.:-))
pb_2011-02-06 22:39:47 // 94134
Legalább nM csalódtál.)))
Kupica Lbaxta a dolgot, majd idővL kidRül, mi lesz vLe.
Kupica Lbaxta a dolgot, majd idővL kidRül, mi lesz vLe.
Buksi2011-02-06 22:13:59 // 94133
Na ez az, amit én sem értek!
Grando2011-02-06 22:11:55 // 94132
Ha gonosz lennék, akkor azt kérdezném, hogy "és akkó dógozni ki fog?" - de nem vagyok gonosz, úgyhogy nem is kérdezem meg. :DD ;)))
Amúgy lenne benne némi ráció. A reklámértéke hatalmas, volt már dolga KERS-es autóval (már ha ez számít vmit, de hátha), alapvetően gyors. De egy teljes évet kihagyott, nyakig van a ralliban, drága, nehéz vele dolgozni...
B. Senna lesz ebből. Elég lesz csak egy picit villantania, máris szanaszét fogják isteníteni. Kiváló kirakatember - persze nem egy sehonnai senkiházi semmirevaló csapatban, mint tavaly. Pilótának is lehet, hogy jó - ezt nem tudom megítélni, mert nem ismerem. Majd figyeljük. ;)))
Amúgy lenne benne némi ráció. A reklámértéke hatalmas, volt már dolga KERS-es autóval (már ha ez számít vmit, de hátha), alapvetően gyors. De egy teljes évet kihagyott, nyakig van a ralliban, drága, nehéz vele dolgozni...
B. Senna lesz ebből. Elég lesz csak egy picit villantania, máris szanaszét fogják isteníteni. Kiváló kirakatember - persze nem egy sehonnai senkiházi semmirevaló csapatban, mint tavaly. Pilótának is lehet, hogy jó - ezt nem tudom megítélni, mert nem ismerem. Majd figyeljük. ;)))
Tom122011-02-06 21:58:30 // 94131
Ezt már vártam.:-) Nem csak próbálkozott, hanem tulajdonképpen azzal kezdte /valami Ladával/, az utolsó éve meg már csak oylan volt, hogy "rúgjanak már ki".:-))
Kubicánál a helyzet egész más, neki ez most nagyon nem hiányzott. Ugye, a lényeg azért meg van, amit mondani szerettem volna? :-)
Kubicánál a helyzet egész más, neki ez most nagyon nem hiányzott. Ugye, a lényeg azért meg van, amit mondani szerettem volna? :-)
pb_2011-02-06 21:42:57 // 94130
A finn, az utolsó szezonjában már próbálkozott a rallyban is.)
Tom122011-02-06 21:35:25 // 94129
Nagyon sajnálom, ami Kubicával történt, de szerintem ő is úgy fog visszaemlékezni, hogy élete legrosszabb döntése volt a F1-es szezon kezdete előtt rally versenyen indulni...
...ha meg az amputáció is szóba került, nem lehet egy síma törés. Nem akarok vészmadárkodni, de nekem Pironi, Donelli és Nannini balesete /és következményei/ ugrott be a hír és a sérülések hallatán. Egyik sem került vissza a F1-be.
Biztos vagyok benne, hogy az orvosok nála is mindent megtesznek, hogy ne kerüljön a karrierjébe ez a "kis móka" és abban is biztos vagyok, hogy mostantól minden F1-es pilóta szerződésésbe bekerül az egyéb autó esetleg motorversenyeken való indulást tiltó kiegészítés.
Kár lenne, ha így végezné az első valamire való "volt - szoci" versenyző. Remélem, mielőbb F1-es futamon láthatjuk újra!
Ebből a szempontból Kimi sokkal józanabb volt, mert miután "lezárta" az egyiket /F1/ utána vágott valami másba /WRC/. Nem hiába mondja a közmondás, hogy "egy seggel nem lehet két lovat nyergelni"...
...ha meg az amputáció is szóba került, nem lehet egy síma törés. Nem akarok vészmadárkodni, de nekem Pironi, Donelli és Nannini balesete /és következményei/ ugrott be a hír és a sérülések hallatán. Egyik sem került vissza a F1-be.
Biztos vagyok benne, hogy az orvosok nála is mindent megtesznek, hogy ne kerüljön a karrierjébe ez a "kis móka" és abban is biztos vagyok, hogy mostantól minden F1-es pilóta szerződésésbe bekerül az egyéb autó esetleg motorversenyeken való indulást tiltó kiegészítés.
Kár lenne, ha így végezné az első valamire való "volt - szoci" versenyző. Remélem, mielőbb F1-es futamon láthatjuk újra!
Ebből a szempontból Kimi sokkal józanabb volt, mert miután "lezárta" az egyiket /F1/ utána vágott valami másba /WRC/. Nem hiába mondja a közmondás, hogy "egy seggel nem lehet két lovat nyergelni"...
Gerion2011-02-06 21:09:55 // 94128
2009-ben Badoer és Fisichella is ezt hitte magáról... :)
zolee1452011-02-06 21:05:22 // 94127
Kazes☻2011-02-06 20:35:11 // 94126
Miazhogy?! Még kettőt is akár. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-06 20:34:14 // 94125
megnéztem volna Zsótit is egy Ferrariban lehet haza hozott volna még egy pontot :)
Blade2011-02-06 20:27:34 // 94123
Hát ha azt nézzük Ayrton is Lotus Renaultban mutatkozott be igazán, lehet a történelem megismétli önmagát?:) Azért abból a HRT-ből ne vonjunk le sokat..:)
"Ha azt hiszik gyors vagyok, akkor várják csak meg az unokaöcsémet, Brunot!"
Ayrton Senna
"Ha azt hiszik gyors vagyok, akkor várják csak meg az unokaöcsémet, Brunot!"
Ayrton Senna
Online tag
6
Vendég6
746
Fórum
Friss topicok
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- 159
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10