Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Grando2011-01-14 13:58:21 // 93622
Kibebaxott király! :)))
Satti2011-01-14 13:18:49 // 93621
Nagyjából min. dupla olyan tempóval mehetnek az F1 gépek, durva a különbség tényleg.
Tommi2011-01-14 13:13:21 // 93620
Facebook-on találtam ezt a két videot, nagyon durva :) A Forma-1 és a kisebb sorozatok közötti sebességkülönbséget remekül lehet látni, a másodikat nézve az első video autói szinte nyugdíjasnak tűnnek, brutál :)

Eau Rouge lassan

Eau Rouge gyorsan (és a hang se rossz)
Buksi2011-01-13 14:35:00 // 93619
Le kellene váltani ezt az okoskát már! :-/
GT Ɨ|ѯ2011-01-13 08:22:52 // 93618
Kezdi felfedezni a kanálban a mélyedést...:-)


( tehetséges....:-)
Satti2011-01-13 08:18:41 // 93617
Ki a tököm ez a Domenicali, vmi szerelősegéd?? :-))
Diny2011-01-12 22:24:08 // 93616
a gumiknak már sok évtizede.. :))
Tommi2011-01-12 22:21:17 // 93615
Domenicali döbbenetes bejelentése :)

"A gumiknak és a KERS-nek is fontos szerepe lesz 2011-ben"

Klikk

Hát. ha nem mondta volna, tuti senki nem jött volna rá :)))
GT Ɨ|ѯ2011-01-12 18:27:02 // 93614
langyos duma...:-P
Buksi2011-01-12 14:58:04 // 93613
Szegény szultán! :-)
Satti2011-01-12 11:07:59 // 93611
Húúú basszus, szinte erekcióm volt! :-)) Amennyiben az elmúlt 5 év összes playboy-ban, hustlerban szereplő csajt összegyűjtenék egy nagy helyiségbe és ott kelletnék magukat, persze ruha nélkül, az nem lenne ennyire durva látvány! :-))
Rics2011-01-12 02:10:11 // 93610
Fenébe...megint nyitva hagytam a garázsajtót :))
Xixo2011-01-12 01:47:45 // 93609
Erre szokták mondani, hogy akinek mindene megvan, annak semmije sincs?! :)
Tommi2011-01-11 22:51:23 // 93608
Csak kicsit off :)

A brunei szultán garázsa...

No comment... :)
Satti2011-01-11 15:36:39 // 93607
Jól tetted. :-)
Diny2011-01-11 14:12:43 // 93606
:)
köszi, érdekes ez a sokszínűség :))
SKrisz2011-01-11 11:50:05 // 93605
Elbaxtam... sárga = Spa franchoshamps

...de már semmiben sem vagyok biztos :)
SKrisz2011-01-11 11:48:04 // 93604
Tommi által leírtak mellé még néhány szösszenet:

- Kék - fehér Ferrari = Argentina / Mexico
- Sárga Ferrari = Magni Cours
- Ződ Ferrari = USA (Thin Wall Special)
Diny2011-01-11 07:21:29 // 93602
köcsögöm székem :))
akkor ez van megörökítve 1-2 1:43-as kiadásban :)
Tommi2011-01-10 22:57:16 // 93601
Az Öreg valami miatt összeveszett az olasz autoklubbal (tudjuk mennyire nehéz természete volt) és kerek perec kijelentette, hogy a Ferrari soha többet nem fog rajthoz állni Olaszországban és soha többet nem versenyeznek piros autóval. Nemcsak a levegőbe beszélt, Watkins Glen-re jöttek a kék-fehér Ferrarik :) Aztán valahogy lenyugodtak a kedélyek és visszafestették a Ferrarikat pirosra :)))
Diny2011-01-10 22:28:53 // 93600
egy kis nosztalgikus kérdés.

1964-et írunk, John Surtees Ferrarival világbajnok.

Kérdés: a Ferrari bizonyos versenyeken kék-fehér színű. máskor piros.

miért? (nem tudom, azért kérdezem:)
Selmak2011-01-10 18:57:45 // 93599
Azt mondom úgy legyen, bár az idei csökkentett aero is hozhat már izgalmakat. (remélem)
Tommi2011-01-10 18:11:23 // 93598
Volt nálam egy kis összejövetel szombat este, Andy+White Lady, Totti+Tica, Thomika, Bogi, Pidap meg még pár ember és éjjel egy körülre végeztem a romok eltakarításával, gondoltam még benézek :)
Satti2011-01-09 10:14:33 // 93597
Ilyenkor még nem alszol, vagy már nem alszol, vagy buli után írtad, de akkor hogy-hogy ilyen korán hazaértél, vagy mit csináltál épp kora hajnalban......?? :))
Tommi2011-01-09 01:37:01 // 93596
Ha csak fele olyan jó lesz, mint 1983-ban…

"Újabb nagy váltás előtt áll a száguldó cirkusz: 2013-tól jönnek a négy- (vagy hat-) hengeres, 1600 köbcentis turbók, és a kocsikra ható leszorítóerőt is jelentősen csökkentik. Patrick Head és Rory Byrne szerint ez lesz a legnagyobb változtatás 1983 óta."

Érdekes cikk...
Tommi2011-01-06 17:52:04 // 93595
Ferrari naptár PDF formátumban. Érdemesebb tömörítve letölteni, úgy csak 30 mega :)

Klikk
GT Ɨ|ѯ2011-01-06 17:45:16 // 93594
katt a képre..:-D
Satti2011-01-06 17:00:11 // 93592
Alonsonak majd lejjebb mehet az arca, mert van rá esély, hogy Rossi Doktor elkeni a száját! :-)
Tommi2011-01-06 15:40:33 // 93591
Valentino Rossi az idei Wroom nevű rendezvényen taníthatja móresre Fernando Alonsót, aki még 2006-ban szólt be az akkori hétszeres világbajnoknak

Klikk
Selmak2011-01-06 07:34:19 // 93590
Valóban a V6 volt a legelterjedtebb, de BMW sor 4 turbó volt és az Alfa Romeo-nak is volt sor 4 turbója a F1ben.
Tommi2011-01-06 00:32:17 // 93589
Egy körön :)))
Tommi2011-01-06 00:31:58 // 93588
Ne is mondd, Milánóban hallgattuk a nagyokosokat, akik mondjuk 40-50 éves vagy még öregebb Alfákkal jöttek, hogy "bezzeg a boxer (Twin Spark, akármi, ami későbbi) már szar, az nem is igazi Alfa" :)

Ismétlem: nem a változással van a bajom, hanem azzal, hogy ezt ész nélkül csinálják. És miközben a környezettudatosságot meg a spórolást hangsúlyozzák, sokszor értelmetlenül és feleslegesen verik költségekbe a csapatokat.
pb_2011-01-06 00:22:06 // 93587
Volt olyan is.)
Gerion2011-01-06 00:17:39 // 93586
"a Forma-1-nek irányt kell mutatnia az utcai autók fejlesztése terén is, de könyörgöm: ha így haladunk, lassan lábbal hajtós autók lesznek, mert azok nem környezetszennyezőek :) "

Szerintem mindketten hasonlóra gondolhatunk. A Forma-1 célja a szórakoztatás, és az autóiparból kihozható teljesítménymaximum megmutatása, nyilván főként a gyorsaság terén. Ha az utcai autókat akarjuk fejleszteni, akkor az F1 jórészt tévút: nincs csomagtartó, beesik az eső és hasonlók. :) A Forma-1es autó semmire sem jó, csak száguldani és szórakoztatni. És ha már az egész autó ezt a célt szolgálja, akkor a motor se legyen már kivétel. A bolygó jövője NEM ezen a 20 autón múlik, vagy ha igen, akkor már rég rossz nekünk.
Mulder2011-01-06 00:10:22 // 93585
De a BMW motor tudott vagy 1400 LE-et minimum.....időmérőn:)
zolee1452011-01-06 00:00:42 // 93584
Ja, és a mai napig sokan visszasírják azokat az időket. Mint ahogyan most visszasírjuk a 90-es éveket. Vagy ahogyan sokan sírnak a 2,4 v8 miatt. vagy ahogyan sírva nézzük majd a hangtalan villanymotorokkal száguldozó F1-et, és nosztálgiából sor4 turbó hangot hallgatunk majd a youtube-on.:)
Nem hasonlít ez a "mi volt az utolsó igazi Alfa?" kérdésre?:) Nem lehet, hogy az emberek egy jelentős százaléka nem ez vagy az ellen van, csak pusztán a változás ellen?:)
Tommi2011-01-05 23:56:32 // 93583
Hmm... Azok 1,5 literes V6-os motorok voltak, nem soros 4-esek. Legalábbis én így emlékszem :)))
pb_2011-01-05 23:49:27 // 93582
És örültek, ha 1 motor Vgig bírt 1 futamot..
Buksi2011-01-05 20:18:51 // 93581
Jó volt újra megnézni! :-))
Selmak2011-01-05 18:35:56 // 93580
F1 turbókorszakában is voltak sor4 turbók a nagyobb LE készlettel és a jelenlegi V8nál alacsonyabb fogyasztással és azok már a mai utcai autókhoz képest is kőkorszaki technikának számítanak.
Satti2011-01-05 17:30:48 // 93579
Ez nagyon rendben van, bírom a kis japót! :-)
Tommi2011-01-05 17:06:48 // 93577
Andy2011-01-05 16:30:59 // 93576
Nem hülyéztelek le. Fuss neki újra.

Amúgy természetesen ma már nem a V8 a technika csúcsa, de nem is a sor 4 túró.

Röhej, hogy a költségcsökkentés jegyében, évente vadonatúj szabályoknak megfelelő autókat, motorokat kell csinálni. Ez szerintem az igazi pazarlás.

Szvsz ez az egész arra megy ki, hogy minél több gyártó (fosvágfen, kopel) és társaik is beszálljanak. Valamint azok a csapatok akik idáig körönként órákat kaptak sanszosak lehessenek.

Csak ez biztos F1 marad? Vagy esetleg felesleges az egész és csináljunk inkább go-kart versenyeket?

Nekem az F1 = nagy teljesítmény, innovatív konstrukció és nem agyonszabályozott egyre jobban tönkretett kőrözgetés.
A következő lépés az lesz, hogy mindenki használjon mondjuk 1 hengeres léghűtéses Romet motorokat...

Maximálisan egyet tudok érteni Montezuzmóval! :))
Tommi2011-01-05 16:25:01 // 93575
Hol írtam én V12-t? :)

Szerintem nem ennyire drasztikusan és "gyorsan" kéne változtatni pl a motorokra (vagy akármire) vonatkozó előírásokat, hanem kisebb lépésekben. Ha úgy vesszük, 3 év rettentő sok idő technikai sportban, ennyi idő alatt óriásit tud fejlődni a technika, de megfordítva: nem túl sok idő a nulláról kezdve valami teljesen újat csinálni, ami frankó, megbízható és strapabíró. Nem vagyok mérnök, de ezt gondolom :)

Vagy ott a KERS. Egy halom pénzt, időt, energiát, szellemi munkát tettek bele. Egy évig használták, aztán nem, most meg jövőre megint. De nyilván a jövő évi előírások fényében teljesen mást kell tervezni, mint amit két éve használtak. Ez nem éppen költségcsökkentő tényező :)
zolee1452011-01-05 16:18:12 // 93574
Akkor nem raktam elég szmájlit.:D

Nincs vízfelkapás, csak tényleg érdekel, hogy hogyan kéne.:)
Az emberek többsége csak akkor tudja mondani, hogy na ezt nem, ha már van valami. Viszont azt a valamit kiagyalni azért nem olyan egyszerű.

Persze az ember azt mondaná, hogy 3,2v6 turbó-kompresszor 2000LE. Még a hajtókar is karbon legyen, stb. Csak azt is látni kell, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venni egy szabályalkotásnál. Tudjuk, hogy az FIA idióták gyülekezete, és sok baromságot csinálnak, amivel kinyírják az egyes szakágakat.
Ugyanakkor nem egyszerű dolog ez, hiszen ki kell(ene) szolgálni a szurkolót aki (mivel európában vagyunk) a technika csúcsát akarja. Ki kell szolgálnia a szabályoknak a gyártókat is, hiszen a verseny az csak Enzo Ferrarinak volt verseny, meg talán még Frank Williamsnek, a többinek üzlet, reklám.

Szóval a hirtelen felkiáltás után, hogymárpedig "v12-t az F1-nek" után esetleg egy kis gondolkodást, mérlegelést követően milyen autókat látnál szívesen az F1-ben?
(nem azért az idézőjel mert te írtad a v12-t)
Tommi2011-01-05 16:11:34 // 93573
Ja, jut eszembe, szolgálati közlemény :)

Tegnap este feltettem az FTP-re az újabb szezonösszefoglaló adagot, a sorban következő 1997/98/99 évadokat. Szokásosan ezen a héten lesznek fent, hétvégén cserélek.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak