Fórum >> Egyebek >> Minden, ami elektronika...

kando.2011-02-04 23:34:21 // 90
Hülye DIN aljzat.. óh miért, miért kellett nekünk is ezt szabványosítani a jóféle harangcsati helyet..?! :(
Most hogy pakoljam rá a Omnitronic Plattenspieler-t az RA6363-ra? :D
kando.2011-02-04 23:32:43 // 89
Én nem hiszek ezekben az egy tokba integrált mindent tudó cuccokban.. Akkor is inkább külön tokozású, mérési célra ajánlott/fejlesztett A/D-t és DAC-t használnék :)
Jó persze ez igazából a ,,fejlesztéskor'' derül ki, melyik eszköz mennyire ,,szereti'' a hozzá pakolt uC-t :)
Minden célra megvan a megfelelő áramkör, ahol kell, egy FPGA vagy CPLD a jobb, mint programból uC-vel megoldani logikai függvényeket, máshol meg a DSP a nyerőbb.. Na DSP.. szóval lehet, egy ilyennek a belső ADC-DAC cuccai mégiscsak használhatók.. :P
GTPeti2011-02-03 21:54:06 // 88
"de ahol lehet, lehet külön használnék A/D és D/A áramkört, számlálókat"

Én nem. Mert manapság már vannak mérési célra kifejlesztett uC-k.
kando.2011-02-02 21:35:32 // 87
Itt vagyok Peti, csak du kicsit később keveredtem gép elé :)

RLC mérőhí építésénél érdemes anulmányozni nhány HP típust, vagyis a gépkönyveiket, milyen megoldásokat alkalmaztak. Meg persze van sok okosság a jegyzeteinkben is, de azok leginkább elvek és tömbvázlatok. A mikrovezérlőre bíznám a mérőkör vezérlését és a számítási feladatokat, de ahol lehet, lehet külön használnék A/D és D/A áramkört, számlálókat.
GTPeti2011-02-02 14:19:16 // 85
GTPeti2011-01-29 11:02:14 // 84
Kínai pákászok autója

Erős a gyanúm, hogy a srácok nagyon jól felszereltek, mint hw, mint sw környezetet tekintve.
dfg (Tanárúr)2010-12-31 15:43:59 // 83
azt kel megnézni, mennyire kopott a kommutátor, milyenek a kefék, és a kommutátor mennyire van beégve.
szasza(SW)2010-12-31 14:50:57 // 82
Meg googleztam:) Mit kell rajta látni?A szénkefének hozzá kell érni vagy nem?
dfg (Tanárúr)2010-12-31 14:43:39 // 80
ha szénkefés motorja van, akkor szénkefe csere segítség lehet. de látni kellene, hogy a kommutátor milyen állapotban van.
szasza(SW)2010-12-31 14:36:12 // 79
Sziasztok!
Volna egy kis vagy nem kis problémánk.Olyanok segítségét várom akik a villanymotorokhoz értenek.
A gond az automata mosógép motorjával van.Nehezen indul ilyenkor kékes szikrákat szór.Elég sok fekete por van benne, gondolom szénkeféről(nem értek hozzá)Elég erőtlen,ha felpörög már nem szikrázik.

Szénkefe csere megoldaná a gondot,vagy ennek már annyi?

Köszi!
GTPeti2010-12-29 19:52:31 // 78
Jelentem, lassanként bővítgetem az akkus blogbejegyzésemet.
GTPeti2010-12-19 12:04:37 // 77
Én arrra tippelek, hogy ezekben vmi spec. felépítésű "erre a célra tenyésztett" akksit használnak. Vagy nem és egy sima (zselés ?) akkut kínoznak rövid életében.
Piritu - 1.000.0002010-12-19 11:42:00 // 76
Az a bizonyos "900Amper" az akku belső ellenállásával van összefüggésben, valószínűleg az határol be. Minden valószínűség szerint egy korszerűbb, magasabb technikai szinten lévő cucc belső ellenállása kisebb tehát jobb.
A "noname" cuccok nem arról híresek, hogy sokat költenek a fejlesztésre :-)))
(lásd kínai téli gummák)
GTPeti2010-12-19 11:33:56 // 75
Majd egyszer próbálj ki egyet az autódban! Figyeld, hogy pörgeti meg az önindítót.

Amúgy egyáltalán nem az Optimán van ilyenkor a hangsúly, hanem az AGM-en (felitatott elektrolit) és a spirálcellás felépítésen. Ebből következik, hogy az Exide Maxxima hasonlóan jó.
Liquid2010-12-19 00:19:16 // 74
apámnak van egy Black&Decker, asszem 450-es. Valami egészen kis aksi van benne, nem tudom pontosan hogy érik el a nagy indítóáramot, de csak rövid ideig tudja leadni. Viszont télleg van benne power, mert a traktort is beröffenti simán.
GEORGE2010-12-18 23:58:12 // 73
Az Optima valószinűleg egy jó aksi, de szerintem "túl van " kicsit lihegve.
Más gyártó akkumulátora miért nem tudhatja a 900Ampert? Csak mert nincs neve????
GTVili2010-12-18 23:57:48 // 72
Aztán ki tudja,hogy ez a "póversztésön" mennyit is tud valójában......900A....na persze...
Milyen vastag kábel is van hozzá....?
GTPeti2010-12-18 23:54:19 // 71
Srácok, nem tudja véletlenül vki, hogy milyen akksit használnakn a Power Station-okban? Mint ez is, pl.

Csak mert egy 17Ah-s (olcsó) akksitól 900 Ampert elvárni elég meredek. (Összehasonlításképpen: Egy 150-200 €-s Optima tud kb. 800Ampert. Mondjuk az őszintén van megadva, nem "kínai módra".)
Kristyon2010-12-16 21:38:00 // 70
Ez így jól jött, mert akkor már meg is van a kapacitása : 140ccm/min Köszönöm :)
Holnap meg is próbálom beállítani...
Tiszi2010-12-16 19:22:30 // 69
Abban nem Bosch rendszer van, hanem Marelli IAW . Van előttem egy IAW-os 1.4-es injektor, és ugyanolyan barna színű mint a tiéd, ennek a típusa : Weber IW-052
Kristyon2010-12-16 10:02:53 // 68
Igen az enyém 33501
lausz2010-12-16 06:53:31 // 67
az is jó de ha teljesen külön akarja ,más feszt. vagy más áramot ,
akkor egy sima kettősváltó a megoldás,ott nincs közös pont.
kapcsoló tip.:106+6.
Kn[.]xX2010-12-15 23:23:20 // 66
na ezeknek utánanézek, hogy az hány A és hány W. köszi. majd még írok ha lesz vmi kérdésem:)
Tiszi2010-12-15 22:56:59 // 65
Biztosan van ... de akkor olyan csillárkapcsolót kérj ami két , egymástól független egyáramkörös kapcsoló .
Viszont én úgy csinálnám, hogy vennék egy nagyobb telj. trafót ( kb. 3 A ezt ) és egy csillárkapcs., akkor a közösbe a + , 1.led, 2. spot, a - viszed külön mindkettőhöz. Feltéve persze, hogy a spot max.10 W.
Kn[.]xX2010-12-15 22:44:06 // 64
a kapcsolót csak netről szedtem, azt még nem vettem meg. kérdés, h milyen lenne jó. a lényege az lenne, hogy egyik felével a LEDet tudjam le-fel, másikkal a spotokat. létezik ilyen?:)
Tiszi2010-12-15 22:34:17 // 63
Szerintem ennek semmi akadálya, csak én arra gondoltam, hogy a kapcsoló egyik " billentyűjével " a spotot ki-be, a másik billentyűjével pedig a led-et ki-be akarod kapcsolni .Ez az eset csak azért érdekes, mert a kapcsolód - ránézésre- csillárkapcsoló azaz két egymástól függetlenül működtethető egyállású kapcsoló amelyeknek van egy közös pontja. ( 3 vezetékes)
Kn[.]xX2010-12-15 22:29:54 // 62
köszi a linket! 1,5A kell nekije' :)
Kn[.]xX2010-12-15 22:28:50 // 61
a LEDnél egyforma vezeték van, nem ugyanarról üzemeltetném. valahogy a LEDes vonalat úgy gondoltam, h van egy ilyen falba dugható apadtere, azt bedugnám a konektorba és a konektorból a ledszalag felé tartó vezetékbe iktatnám a kapcsolót:) én így gondoltam:)
Tiszi2010-12-15 22:22:39 // 60
Ha, jól tudom, akkor max .1 bar-t .. Azt a rendszer nem nagyon piszkálja ..

Csak megj: 33 1.7 boxer injektor
Bosch injektor alkalmazások ( 0 280 150 703 )

( Ez egy 30736 motor, de a tiéd ha jól látom 33501 )
Kristyon2010-12-15 21:53:20 // 59
Ja és az üzemanyag nyomás változik különböző fordulatszámon, és így már nem is adna olyan pontos értéket, de azért egy körülbelülit ki tudna kalkulálni...
Kristyon2010-12-15 21:51:02 // 58
Igen az lenne a legtisztább. Így adja a beállítást:

- CSETSPEED=xxxxx, ahol xxxxx az útjeladó által egy km alatt kiadott impulzusok száma. Pl ha 8500
impulzusos a jeladó, akkor CSETSPEED=08500. Bepontosítása lehetséges a jeladó adatainak ismerete nélkül
is, menet közben. A Statisztika adatokat nézve, a pillanatnyi sebességet kell nézni, és addig kell állítani ezt a
SPEED értéket, míg a sebesség pontos nem lesz (ajánlott GPS-hez igazítani, hogy minél pontosabb legyen, a
gyári sebességmérők felfelé szoktak csalni).
- CSETCCM=xxxx, ahol xxxx az injektorok összes kapacitása ccm/perc-ben megadva. Pl ha az adott 4
hengeres autóban 191ccm/perc az injektorok névleges kapacitása, akkor az elméleti összkapacitás
4*191= 764ccm/perc lesz. A gyakorlatban viszont ennél kb 5%-kal kevesebb ccm/perc érték ad pontos
fogyasztási adatokat, tehát pl a 764-es elméleti érték helyett kb CSETCCM=0725 beállítás lesz szükséges.
GTPeti2010-12-15 21:24:36 // 57
Az injektorok paramétereit Bosch szám alapján meg lehetne tudni!! Talán kpl. adatlapot is találsz a neten. (Viszont ott is csak üzemanyagnyomás függvényében adják vszínüleg meg. Szóval az üa.nyomást is le kéne mér(et)ni.)
Tiszi2010-12-15 21:20:38 // 56
Aha, de akkor az injektorok max. szállítási mennyiségét nem tudod ? ( inj. kapacitása).
Valószínű, hogy a motorvezérlő által kiadott befecskendezési időből ( + korrekció ) számítja a fogyasztást ...
GTPeti2010-12-15 21:13:21 // 55
Így van. A frekv. nem elég.
Kristyon2010-12-15 21:09:26 // 54
rá van kötve a kilóméter óra jeladójára, meg az injektoroktra (gondolom ebből számolja a fogyasztást) emellett még a motor hőmérséklet jeladójára, és a lambda szondára is, meg a pillangószelep jeladójára. meg kellett adni a Km óra jeladó frekveciáját, ezt is úgy kellett ki totózni, de ezt elég pontosan be sikerült állítanom, de az injektorok kapacitásáról sajna nem találtam infót...
Tiszi2010-12-15 21:02:01 // 53
Ez nagyon jó... Milyen motorjellemzőket használ ?
Kristyon2010-12-15 20:50:45 // 52
Hali!

Az E85 elektronikához ami be lett nekem építve a kocsiba, ahhoz már olyan programot csináltak ami már tud ilyet, csak az a bánatom, hogy olyan adatokat kell megadni, amiről fogalmam sincsen, pl. az injektor kapacitása, így elég körülményes a beállítása, de ez egy utólagosan megoldott dolog...
Tiszi2010-12-15 20:45:27 // 51
Ok . Értem, igaz számítani csak valamilyen mért jellemző alapján lehet ... No, akkor ugye nem jó frekvenciát mérni, mert a z injektorok vezérlése PWM elven működik . Vagy nem ?
GTPeti2010-12-15 20:35:42 // 50
Igen. De a mérés helyett a számítás a jobb kifejezés. Minden infó a birtokukban van, csak továbbítani kell az értéket a kijelzőhöz.
Tiszi2010-12-15 20:32:47 // 49
Akkor, azt mondod ez lenne az elv , amivel a " mostani " motorvezérlők mérik a fogyasztást ?
GTPeti2010-12-15 19:33:43 // 48
Áramlást pontosan (értsd: értékelhető információtartalommal) mérni nem gyerekjáték. Helyedben inkább az injektorok befecskendezési idejét (és esetleg a benzinnyomást) mérném egy elektronikával. Ebből számítanám a pillanatnyi fogyasztást.
Tiszi2010-12-15 19:18:06 // 47
Engem pedig az érdekelne,( ha már egy másik topicban a fogyasztás a téma ) hogy, hogyan lehetne utólag építeni egy olyan " kütyüt " amiről leolvashatnánk a fogyasztást ( aktuális , pill . vagy átlag ) . Gondolok itt például a Trabi/Wartburg megoldásra , amikor az áramló benzin hajt egy kis villanymotort , és az általa generált feszt. felhasználva a pill. fogyasztás leolvasható ..
Föckös2010-12-15 19:13:06 // 46
anro diszlec oldalán tudsz rendelni tápot hozzá, elég lesz a legolcsóbb is sztem, de azért nézd meg, h hány amperes kellene.
Tiszi2010-12-15 19:11:18 // 45
Simán tudod kapcsolni a 12 V-ot is ezzel a kapcsolóval . A spotlámpához kapott transzformátorról működtetnéd mindkettőt ? Mert nem biztos , hogy a spothoz egyenáramú táp van .. a ledhez meg gondolom az kellene ..( két különböző színű vezeték ? )
Kn[.]xX2010-12-13 14:41:16 // 44
Sziasztok!

Lehet, hogy OFF, de elektronika:) Otthonra szeretnék LED-es világítást. Van egy 2,1m-es LED szalagom és a végén lóg két vezeték. Gondolom szükségem lesz egy 12V 1,5A-es adapterre, hogy kettőhúszról tudjam használni. Ez többé kevésbé így van, mert ennek már utánakérdeztem. A kérdésem az lenne, hogy ezt szeretném kapcsolhatóvá tenni; megoldható-e az, hogy egy normál dupla fali kapcsolót közbeiktatni (persze, vezeték kérdése..) úgy, hogy az egyik amit kapcsolni akarok az egy normál Spot világítás (ahhoz van transzformátor (IKEA: GRUNDTAL Spotlámpa) a másik meg ez a LED lenne. Egyáltalán lehet falival kapcsolni 12V-ot?:)

LED szalag


kapcsoló


Köszi előre is a hsz-eket! :)
GTPeti2010-12-07 22:40:11 // 43
Na... ez nem jött be. Sajnos a jelek szerint tökéletesen működik a motor. (Nem adtam referenciát az osztónak, emiatt reménykedhetdtem az IC hibájában.)

Innetől már csak két dolog lehet. Kontakthiba és a klímakonzol hibája. (Utóbbi vagy javítható, vagy nem.)
GTPeti2010-12-07 22:23:12 // 42
Aztán meg 5532 (v. 5534) ez volt az evolúció. :)

Manapság meg vmi OPA, vagy LT a menő. :)
Piritu - 1.000.0002010-12-07 22:16:17 // 41
A régi, szép időkben (80-as évek eleje) 12 csatornás zenekari keverőt építettem csatornánkénti hangszínnel 741-ekkel! Aztán 071 ment be helyette :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak