Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Automata vs kézi váltó

mesa2010-04-28 19:20:29 // 8273
Szerintem valami kontakt hiba. Mivel az egység a termosztát alatt található, esetleg egy kábel elmozdult, vagy folyadék rácseppent egy csatlakozóra...

A kérdés, hogy akksi saruját lehúztátok-e már (legalább 20 percre) ??

Aztán a reléket is megnézném, hátha oxidos a lába
Tágulási tartályban megvan-e még a Tutela?
Kuplung nem volt érintve (jeladó) ?


Én ilyen hibáról nem halottam, 1-es, 2-es, N és R-nek működnie kellene mindig

Nekem így látatlanban a kuplung szenzorral kapcsolatosnak tűnik... Mintha azt hinné, nem tud fokozatot kapcsolni ?!
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Laller1562010-04-28 15:21:15 // 8270
Siasztok!
Olyan kéréssel fordulnék hozzátok,hogy egyik barátom Alfa 156 2000 januári 2.0 selespeed tipusú(facelift előtti) kocsiján sajna nem tudunk semmilyen sebességet kapcsolni!!!Beveszi az 1-est de rögtön ki is dobja!A selespeed rendszer hibajele folyamatosan villog!Ezt a hibát egy olajcsere,vezérműszíj,termosztát csere után tapasztaltuk!A váltóhoz nem lett nyúlva!Bármilyen ötletetek van írjatok!
Ollah2010-04-28 14:08:03 // 8269
Szerintem automata.
Vagy kézi.
mesa2010-04-28 13:22:36 // 8268
Szereztél egy újat ?
osee_selespeed2010-04-27 10:01:00 // 8267
Hello! Valaki cserélt-e már actuator tartályt selespeedben?
mesa2010-03-30 16:54:48 // 8266
Itt van, hogyan kell Selespeednél beállítani a kuplungot, hogy gyorsan váltson és ne akadjon



Az AlfaDiag progi is kell hozzá
mesa2010-03-28 17:40:18 // 8265
Írd ki ide, mivel közérdekű és hasznos info! ;)
stos2010-03-27 19:15:12 // 8264
soha ne legyen rá szükségetek,de találtam egy igazi szakit aki profin>hatékonyan javítja a selespeed egységet.ne legyen ien de ha érdekel valakit>>írjon-mondom....
mesa2010-03-26 21:15:27 // 8263
Mindent :) Összes hibaüzenet kiolvasás/törlés (ABS, Légzsák, ECU, Selespeed nyomás, motorhőmérséklet, levegő hőmérséklet stb.)
Minden EOBD-s Alfához jó.
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2010-03-26 20:22:50 // 8262
köszi :)
miket lehet ezzel a programmal állítani ?
mesa2010-03-26 18:54:47 // 8261
Alfásoknak készült. NET framework kell hozzá!
AlfaDiag

A Demo menüpont alatt le is lehet tölteni
Kell hozzá egy USB-s OBD-II csatoló, ilyen


Itt pl. lehet kapni, sajnos ár nincs kiírva

(nekem nincs egyik sem, de most elgondolkoztatott)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2010-03-26 17:26:51 // 8259
mi is az az alfadiag ami miatt finomabban váltana ?
nekem is araszoláskor elég hangosn dobja vissza 1-be .
erre van valami megoldás ?
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
csocsi2010-03-26 13:21:40 // 8256
A ködlámpám is FIAT-os.
A márkát meg kell fizetnünk úgy látszik :)))

Szerencsére nincs gondom a szivattyúval, bár azért 2 mp-nél tovább zümmög.
mesa2010-03-26 13:20:04 // 8255
Nincs mit! Azt elfelejtettem megemlíteni, hogy a FIAT alkatrész nem pont ugyanígy néz ki, meg esetleg lebeszélnének róla, hogy nem lesz jó, pedig leírás szerint de :))
csocsi2010-03-26 13:12:54 // 8254
Köszi a hasznos infókat.
mesa2010-03-26 13:06:10 // 8253
Találtam pár hasznosságot, hátha szükség lesz rá valakinél!

Érdekes, de kiderült, hogy az actuator, vagyis a léptető hidraulika, ami a váltást végzi, egy az egyben ugyanaz, ami a Ferrari 360-on is megtalálható! tehát tényleg Ferrari alkatrész van beépítve a kocsinkba :) Kár, hogy épp ezért, nagyon drága is



Két "filléres" dolog viszont sok esetben hasznot hozhat.


1. Ha a vezetőoldali ajtónyitás követően nem 1-2 másodpercig szól a szivattyú,hanem mondjuk 7 másodpercig, akkor nem kell azonnal kicseréltetni az egész cók-mókot, hanem elegendő magát a tartályt az actuator alatt. Ráadásul FIAT 71751195 cikkszámon meg lehet vásárolni a tartályt
olcsón

2. lehetséges, hogy úgy, mint az én esetemben, elkopott a szénkefe az elektromos pumpában. Egyébként ez simán következménye az első pontnak, miután nem tudja sokáig megtartani a tartály a szükséges nyomást, gyakrabban (< 10 perc) bekapcsol a motor, ami gyakori bekapcsolásoktól hamarabb elkopnak a szénkefék (bal oldalon, középen - szinte nincs is már)

(ez nem az én körmöm)

Ilyenkor csak ki kell cserélni aszénkeféket, amik nem kerüklnek többe egy búzasörnél :)

Csatolok egy bolgár oldalt, ahol mind a kettőről szó van, sok képpel illusztrálva
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
KGBMAN2010-02-22 15:58:45 // 8251
Az én pókom konkréten olyan 740fok max tól-ig..
A kormányt meg a fene tudja mennyin használom. :) Egy ideje nem használtam már.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
KGBMAN2010-02-22 15:43:50 // 8249
"De azért 200°-on használod te is, nem?"
Ezt nem értem..

Kezd a dolognak olyan szaga lenni, hogy:
-Mennyi?
-30!
-Mi 30?
-Mi mennyi?

LOL
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
KGBMAN2010-02-22 14:39:03 // 8245
GTR2 :) De van pöckölős állása is, csak egy tekerés a kapcsolón és máris selespeedezhetsz :DDDD
Sőőt a kényelmes figuráknak van kormányon is gomb hozzá (lehet programozni) és van bajuszkapcsoló is. :)
Live for speed is megy vele, szépen lehet kuplungolni :)
8 db csevegős hozzászólás elrejtve
KGBMAN2010-02-19 22:02:01 // 8236
És akkor is lesz magamfajta marha tulok ősember, aki büszkén vállalja, hogy a bal lába kuplungolásra való és hogy az igazi, computer adapted váltáshoz "H" kulisszás váltókar kell :)))
4 db csevegős hozzászólás elrejtve
selespeed2010-02-19 21:07:20 // 8231
Akkor már elestél a kanyarok élvezetétől;-))))))))))
Nehéz az élvezeteket halmozni!:-DDDDDDDDD
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
selespeed2010-02-19 20:38:27 // 8229
Most a kanyargós útról volt szó,ha jól tudom,-))))
Két veszélyes dolgot nemlehet egyszerre csinálni;-DDDDD
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
selespeed2010-02-19 20:35:09 // 8227
Csak őszinte voltam,-))))

Nagyon meglehet szokni:-)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
selespeed2010-02-19 20:22:14 // 8225
"Na jahh.. De azért egy élményautózásnál az én kezem vagy a váltón van, vagy a térdén."

Hidd el,hogy ez nálam is pont igy van!;-))))

És van még egy lehetőség:kétkézzel fogom a kormány és gombokkal váltogatok;-))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak