Fórum >> Típusok >> 159

wwwSentinelwww2021-01-10 19:16:29 // 123628
Köszönöm srácok, akkor nézegetek bátran, aztán ha sikerül valamit összehozni már rakom is fel a képeket a profilomba :)
Smith2021-01-10 19:14:21 // 123627
Mondjuk ezek alapján nem olyan túl veszedelmes az ára sem.

Szólítsuk meg Erhardot mint ügyeletes alkatrészkereskedőt, szóval Erhard, mi a valóság??? :D

F40 vs V635, ugyanaz a kettőstömegű és a kuplung?
Ahogy nézem, kinyomócsapágy sincs mindegyik szettben, ha már szét van szedve, azt is érdemes lenne kidobni, nem?
alfa155gyuri2021-01-10 18:41:05 // 123626
Dehogy is!Én csak azt akartam mondani,hogy lehet egyforma az f40 és a c635 kuplungja kettőstömegűje.
csokagm2021-01-10 18:33:36 // 123625
Kuplung

Itt is ha megnézed, van ahova odavan írva a típus van ahova nem, nekem ezért nem világos.

Mondjuk én nem, én sajnos nem bírok magammal. Imádom mikor feláll a nyomásmérő is, attól nekem is kicsit feláll. :D

Alfa155gyuri: Te biztos vagy ebben hogy nem számít milyen a kuplung?
Smith2021-01-10 18:29:49 // 123624
Nem cseréltem, csak szó volt róla. Én is halogatom, nem hajtom hogy ne csússzon :D

Hol lehet váltó alapján keresni kuplungot?
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-10 18:26:50 // 123623
A fő kérdés, hogy mire használnád. Munkába járni, rövid utakra, vagy inkább hosszabbakra. Ez el is dönti a dízel vs benzin kérdést. Szerintem vadászd a valós km-t, ne a keveset. Egy modern dízel minden gyerekbetegségével együtt is a 300e km-t megfutja, aztán jönnek a belenyúlós dolgok.
Smith2021-01-10 18:17:44 // 123622
Igen, pont ez a kérdés.
csokagm2021-01-10 18:12:22 // 123621
Köszi közben ezt az oldalt megtalaltam de akkor meg kell néznem szemmel.
Nekem is csúszkal, bár volt hogy abba maradt de kopik. Halogatom de lassan cserélni kell.
Ha rakeresek akkor külön hozza az f40re és a c635re. Nyilván a c635hoz olcsóbb 😀 de majd Dzt megkerdezem ha viszem, csak itt nem mindegy honnan veszem

Egyébként te már cserelted? Vagy rosszul emlékszem?
alfa155gyuri2021-01-10 18:09:13 // 123620
Ha a kuplung ugyan az akkor nem.
Smith2021-01-10 18:04:46 // 123619
Na ki is túrtam, itt kell keresni az említett feliratot:

Smith2021-01-10 18:01:17 // 123618
Erre én is kiváncsi vagyok, 6-ban meg-meg csúszik már... Készülnöm kell a műtétre... Kuplung + kettőstömegű, és sosem lesz többé olyan mint a gyári... :(

Ha van sok türelmed akkor a pekidi.com oldalon alvázszám alapján kereshetsz cikkszámot a váltóra, nekem ezt dobta: 55239629 ami kis guglizás után egy F40. Ugyanakkor tudom, hogy nem az van benne, alfaowneren azt írják, könnyű eldönteni mert a 170 pacisban mindben F40 vagy C635 van, és az F40-re nagy betűkkel rá is van írva, hogy F40...

A fő kérdés persze az, hogy kuplung és kettőstömegő esetén kell azzal foglalkoznunk, hogy milyen váltó?
alfa155gyuri2021-01-10 17:52:42 // 123617
Azért a dízelekkel nem mondhatnám,hogy rengeteg a probléma főleg 1.9 8V vagy a 2.0 és az 1.9 16V.Nekem a részecskeszűrő is gyári és a befecskendező rendszer is és lassan a 300000km meglesz.Kérdés hol hogyan mire szeretnéd használni?
Piritu - 1.000.0002021-01-10 17:38:34 // 123616
Ha dízelben gondolkodsz, akkor 2.0 a nyerő. A korábbi 1,9 és 2,4 összes "gyerekbetegségét" megoldották. Az egr hűtő fedele maradt, de nem egy olyan nagy tétel hogy megelőzősként rendszeresen cserélje az ember. Én 60ezrenként cseréltem a 159-ben is meg a Giuliettában is. Jól megy, 320d-ket ettünk uzsonnára a német autópályán :-)
Csippelni is lehet ha nem elég az ereje.
A 159 JTS nem az a JTS ami a TS származéka, teljesen más. Engem anno lebeszéltek róla, de vannak itt páran akik ilyet hajtanak. A nagyobbik nem lehet rossz.

Azt tudomásul kell venni hogy a 159 egy prémium autó ennek az összes következményével. A 156-hoz képest más világ (kettőm is volt) kényelem és komfort terén, de ez pénzbe kerül. Új korában egy 8-10 millás autó, használtan csak olcsóbban lehet hozzájutni, de sose lesz másfél millás autó. A beépítendő alkatrészek újak, tehát az áruk ennek megfelelő...
Liquid2021-01-10 17:33:17 // 123615
A kérdés az, hogy kell-e az erő, zavar-e a fogyasztás, sok rövid vagy inkább hosszabb utakat mész ésatöbbi....
200e környékén a futómű, az ami leginkább kéri a törődést. A "dízelbetegségek" csak jóval ezután jönnek, feltéve persze hogy valós a km.
A JTS se betegágy, de szerintem az 1.9 gyenge, a 2.2 már nem rossz.
Ha kicsit visszaolvasol, pont nemrég volt szó a 2.4-ekről. Az enyém 22x000 valós km-nél gyakorlatilag hibátlan volt, csak leömlőt kellett cserélni. Voltak más bajok, pl. olajcsövek, szervő csövek, kardán de komoly dolgok nem és semmi előjel se ami ezekre utalna (a turbo pl. be lett vizsgáltatva).
Ha fogyasztás fontos és nem az erő akkor 1.9JTDm, ha rövid utak és nem kell az erő akkor 1.8MPI, ha kell a power akkor 2.4, vagy TBI. Ezek között félúton van a 2.0 és a 2.2JTS.
A TBI azért nem annyira drága, (én pl. 2.6-ért vettem átírva, igaz nem TI, de 80e km volt benne), nagyon jól mozog, de fogyaszt is. Aztán ha tényleg extrára vágysz akkor Q4 :)
wwwSentinelwww2021-01-10 17:23:16 // 123614
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Szeretnék venni egy 159-et, és a kérdésem az lenne, hogy milyen motorral nézzek. Többen óva intenek a benzinesektől (kivéve az 1.8 turbo, ami ugye aranyárban megy) illetve mások azt mondják, hogy a dízelekkel rengeteg probléma van, kezdve a részecskeszűrőktől, a magas szerelési költségekig. Ugye eddig benzineseim voltak, 155 2.5 V6, most a 156 1.6, de szemezgetek a dízelekkel, 1.9 jtdm, vagy egy 2.4 jtd -t néztem ki. Kérdés érdemes e dízelbe belevágni, vagy nagyot lehet zakózni vele és hogy ilyen 200e km körüli dízelek mennyire vannak azon a ponton, hogy a kocsi árát rá lehet még költeni feljújításokban. Egyébként nekem nem lenne gond a JTS motor sem, az gondolom a TS után hasonló fenntartású lehet. Előre is köszi az ötleteket mindenkitől.
Giuntini2021-01-10 11:14:49 // 123613
Ja, csak 185 lovasból nagyon kevés van.
leopop32021-01-10 10:54:19 // 123612
Pápán a kulcs-zár szervíz
Zolibácsi2021-01-10 10:40:13 // 123611
185 lovas hf mindenben ugyan az emlékeim szerint. A 175 lovase amit alakítani kell
Giuntini2021-01-10 10:33:03 // 123610
Sehogy! Annyi a különbség, hogy másmilyenek az olajcsatornák furatai, ahhoz hogy rámenjen a 159 blokkjára, kellett egy kis átalakítás.
zoli9782021-01-10 10:09:44 // 123609
Azt kívülről meg lehet állapítani, hogy a 166os hengerfej van rajta amúgy? Ha igen akkor miben látszik?
killerlowmoney2021-01-10 10:03:31 // 123608
üdv Cartársak.

kulcs felprogramozásában kit tudnátok ajánlani?

(nem működik a távirányító)
Piritu - 1.000.0002021-01-10 08:44:50 // 123607
Gratula a Vashoz! :-)
leopop32021-01-10 00:22:19 // 123606
Gratula hozzá!
csokagm2021-01-09 23:20:00 // 123605
2.0ba honnan tudom milyen váltó van? Kuplung miatt lenne érdekes. Vagy mindegy melyik?
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-09 19:50:49 // 123604
Így legyen ötösöm a lottón 😄 Gratula, sok örömet hozzá! 😀
Liquid2021-01-09 19:46:36 // 123603
Más liga az biztos, imádtam benne azt a nyers erőt, és ahogy azt átadja az útra. Nagyon jó a TiBor de azért be kell valljam hiányzik a nagydízel Q4 :)
zoli9782021-01-09 19:43:51 // 123602
150km-es körben semmi hó nincs itt 🤣 de egyszer szokjak hozzá más mint az 1.9-es alfa, de sokkal jobban élveztem ezzel az utar mint azzal. Főleg ebben az ülésben.
Liquid2021-01-09 19:37:11 // 123601
Gratula, legyen sok örömed benne.
Gyorsan keress valami havat, ott lehet játszani vele, csak a VDC-t kell kikapcsolni :)
Giuntini2021-01-09 18:49:20 // 123600
Így már más, lehet hogy én maradtam le, meg Csabi is felújítottról beszélt. 166 hf-el nincs probléma!
Gratula hozzá!
zoli9782021-01-09 18:43:07 // 123599
166os hengerfej van rajta, azt hiszem ezt is írtam, de ha nem akkor bocsánat. Meg is csináltatta volna a kettős tömegűt, és adta volna árban, de 2 hónapra kapott időpontot. Minden számla meg volt neki a javításokról, azóta mióta meghozta. Megadta a szerelő telefonszámát hogy érdeklődjek utánna. Beszéltem kimondott Alfás szerelővel, 380 400ba kerül a kettős tömegű és kevlár kuplung. Egy rozsda folt nincs rajt. Semmi kopogás a futóműben. Parkszenzor kábelkötegei cserélve. Részecskeszűrőt is adta mellé. Élmény volt hazavezetni. Szóval elhoztam😅 kettős tömegű meg lesz csinálva ha csak ennyi baja lesz, teljesen megérte.
Giuntini2021-01-09 14:15:17 // 123597
Az utolsó infó az volt, hogy felújított!
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-09 14:09:50 // 123596
166 hengerfej van rajta állítólag. Egyébként az egy javítottból amiről itt helyben hallottam az az egy jó is lett, tartósan. Megfelelő technológia és műhely kell hozzá, és javítható. Pl nem szabad maró gépen síkba húzni mint újabban szokás. Köszörülni kell, még ha macerásabb is úgy, egyébként nem lesz megfelelő az illeszkedő felület minősége. A hegesztést sem mindegy hogy ki és hogy csinálja rajta.
Giuntini2021-01-09 13:59:02 // 123595
Én ezt elengedtem volna már rég a javított hf miatt! 90% hogy újra meg fog repedni, 10%-ot csak azért hagytam, hogy ne legyek annyira negatív.
Nem véletlenül árulja! A hf javítás minimum benne volt neki 350 ezerben, de ez csak alsó hang! Meg fog repedni, éspedig a hegesztés mellett! A kettőstömegűhöz nem szólok, mert az enyém automata!
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-09 13:02:52 // 123594
Ha magadnak csinálod max akkor :))) inkább 5 kiló...
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-09 12:36:56 // 123593
Ha én keresnék autót, ezt elengedném.
Csabi2021-01-09 11:00:27 // 123592
Van még jó -pár 2,4. Csak, hogy ne rossz élménnyel indíts ;) (Kettőstömegű, és ha kell kuplung 400alatt nehezen áll meg...ha egyáltalán az....aztán a javított hengerfej további rizikó....)
zoli9782021-01-09 09:44:34 // 123591
Tegnap hívott a tulaj, hogy megszólalt a kettős tömegű a kocsiban, így alkuképesebb az ár. 1,7-ért adja oda így. Hát megnézzük.
leopop32021-01-08 23:52:44 // 123590
Amúgy nem mindig lehet kiindulni a beltérből sajnos :/
Breráknál a kis hely miatt a beltér sokkal jobban kopik illetve a nagy ajtó miatt is mert nehezebb a ki és beszállás a parkolást követően főleg ha állnak is melletted.
leopop32021-01-08 23:48:46 // 123589
Ez pontosan így van :)
leopop32021-01-08 23:47:12 // 123588
Én is megnéztem igaz csak vétel után mert egy tulajos volt így bíztam benne hogy nem tekerték de szerencsére ezt a MES is igazolta. (Amúgy ugyanúgy szeretném ha tekerve is lett volna) persze értelek 😁
Piritu - 1.000.0002021-01-08 22:14:11 // 123587
Első körben érdemes lenne megnézni a kuplungpedálnál a kapcsolót. Ha nem kapcsol úgy érezheti a rendszer hogy be van nyomva a pedál és akkor nem aktiválható a tempomat.
killerlowmoney2021-01-08 22:09:39 // 123586
Üdv Cartársak!

Segítséget szeretnék kérni, hátha valaki járt már hasonló képpen:

A Bellámba hol működik, hol nem (leginkább nem) a tempomat, valami ötlet merre kutakodjak?
Köszönöm!
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-08 21:50:56 // 123585
Vissza tudják már úgy tekerni, hogy a MES nem látja. Nem mindenkinek sikerül, vagy benne marad a valós itt-ott, vagy pl nullázódik. Érdemes ránézni. De reálisan látszik az. A beltér 150-200e-nél még újszerű, kezdődő kopásokkal pl Ti-nél a kormányon.
forrasr2021-01-08 13:29:58 // 123584
Saját tapasztalatom is megerősíti amit írsz, decemberben így vettünk apámnak egy tekert órás off autót, 2007-es dízel , 215.000-km-el, jszp szerint 2017-ben hozták be svájcból 115e km-el, azóta 2 magyar tulaj használta és tett bele 3 év alatt 100e-kmt, benne volt a szervizkönyv amit Svájcban vezettek 2015-ig, és 2015-ös utolsó bejegyzés szerint 154e volt benne :D, kereskedésben volt, de megadták az utolsó tulaj telefonszámát az ő engedelmével, beszéltünk vele, egy márkát ismerő országos ismertségű szakihoz hordta szervizelni, költött is rá pont olyan dolgokat amik a becsült 270-280e-km környékén fel szoktak merülni. Mindezektől függetlenül egy jó vételnek tűnt, így nem hagytuk ott, aztán a többit majd igazolják vagy cáfolják az évek meg a km.
Smith2021-01-08 10:37:23 // 123583
Ki lehet olvasni, de vissza tudják úgy tekerni, hogy meg nem mondod első blikkre ott rögtön. El lehet kezdeni mondjuk számolgatni a regenek számát, megnézni hogy átlagosan hány km-enként regenerált, és abból saccolni, de nem tudom, hogy pl. a 2.4 számolja-e, hogy mennyi volt? A 2.0 biztosan. De km számlálóból biztosan nem lehet megmondani.

Amúgy ez olyan, hogy ha odamész, és tetszik, és elkezded nézegetni, olvasgatni az ECU-t miután már nagyon megtetszett az autó mert szép és jó is látszólag, akkor már nehéz elengedni, és hiába is mondod az eladónak, hogy ez tekerve volt, nem fogja izgatni és nem is fog tudni mit kezdeni ezzel az információval akkor sem ha még nem tudta, majd jön a következő vevő aki nem visz MES-t magával... :)
zoli9782021-01-08 10:24:03 // 123582
Annyit tudok kintről behozott magánszemélytől vette a srác, és ő is ment ki személyesen érte. De a küszöböt meg az ilyen helyeket meg is nézek majd.
Piritu - 1.000.0002021-01-08 10:21:32 // 123581
Az autóvásárlók nagyon kis hányada van ezzel tisztában, sokan nem is hallottam ilyesmiről. Itt is hányszor van hogy megveszik a kocsit, örömmel regelnek aztán megkérdezik hogy hol lehetne átnézetni a kocsit....
A magam Spideres példájánál maradva, amikor rá akartam dugni a gépet a Windows akkor döntött úgy hogy No-ban, mobilnetről elkezdi a komplett rendszerfrissítést. Kérdés nélkül. Normál esetben nem is kapott volna netet, de az ePER-ben rákerestem az alvázszámra. Több óráig tartott volna. Nekem 3 órám volt megnézni és nevemre venni a kocsit mert zárt az iroda.
Szóval elég nagy tere van a zsiványkodásnak.
leopop32021-01-08 10:16:06 // 123580
Ha érdekel valakit edzőtársam most fogja eladni a 159 SW-t
Amit tudni lehet róla: 1.9 JTD 16v 150 ló, 299 ezer km van benne nem tekert és hollandból hozta azt hiszem 2016 ban. Kint egy tulaja volt itthon meg ugye csak ő. Szép darab szerintem 😁
Ha valakit jobban érdekel meg tudom adni a számát 😁
forrasr2021-01-08 08:41:47 // 123579
Kedvencem ez a 10e km-ként új olajat kapott....JSZP szerint 191ekm volt benne mikor behozták, így max2x cserélt benne olajat a mostani tulaj, és a 190e alatt(ha nem több) mennyi volt a periódus?azt ki tudja? szerintem meghatározóbb a korábbi időszak mint a legutolsó 20ezer, de most ez nagy szlogen lett. Legjobb kombináció a szeretett autóm meg a 10ezrenként olajcsere duma. Osztrák import, így a korrózióra érdemes figyelni, TI küszöb szépen ápol és eltakar, 2008-as hazai autóknál is előfordul már bajos küszöb, hátsó kerék előtti alsó részre érdemes odafigyelni. Persze lehet simán jó vétel, csak jól át kell nézni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak