Sziasztok!
Èrdeklôdnék h dpf nélkül amég nincs modosítva a program használható marad az autó?
Gondolom vészüzem várható:(
Csabi1592016-08-11 16:27:15 // 84947
Vermacy2016-08-11 16:13:06 // 84946
Segített, mert ma betonos parkolóban láttam "mintha" turbó tájékán fekete olajfolyást. Hasonlóra gondolok, mert egyébként meg semmi baja... Köszönöm
Talán holnap kiderül!
Talán holnap kiderül!
nick2016-08-11 15:33:48 // 84945
hello,
az általad leírtakkal találkoztam, pár éve sajnos a horvát autópályán...
...lehet, hogy ereszt a rendszer, repedt, elöregedett csövek okozhatnak ilyet, nekem volt pár éve: egyszer volt nyomás, egyszer nem, az intercooler cső a turbó felé nyugdíjba ment.. csere
így laikusként remélem érthető voltam :-)
üdv
z
az általad leírtakkal találkoztam, pár éve sajnos a horvát autópályán...
...lehet, hogy ereszt a rendszer, repedt, elöregedett csövek okozhatnak ilyet, nekem volt pár éve: egyszer volt nyomás, egyszer nem, az intercooler cső a turbó felé nyugdíjba ment.. csere
így laikusként remélem érthető voltam :-)
üdv
z
Erhard 242 (Pure Energy)2016-08-11 14:37:01 // 84944
semmi negatív...tavaly pl egy garis sem volt meg idén sem pedig heti 1-2-őt eladunk minden márkához... a LUK-tól kaptunk pl egy 3 oldalas prospektust fényképekkel, hogy milyen kopás milyen hibára vezethető vissza...szerelési vagy valamit nem cserélnek stb... különben sincs "gyári" lendkerék vagy LUK, Sachs, Valeo vagy Aisin a gyártó...max olyan van, hogy nem adják ki ugy-ben a lendkereket és megveheted a gyárit dupla vagy 3x-os áron...lásd hunyadi40 1.7 delej
forrasr2016-08-11 14:21:04 // 84943
és általánosságban típustól függetlenül mi a tapasztalat az utángyártottként forgalmazott lendkerekekkel?
Vermacy2016-08-11 13:26:14 // 84942
Nekem meg még TI-m sincs :( Persze a krómtükörházak miatt nem is bánom, nekem vhogy nem jön be... :)
Vermacy2016-08-11 13:25:26 // 84941
Igaz! Illetve a bezáráshoz nem feltétlenül kell felhúzni az ablakokat!
Liquid2016-08-11 13:23:58 // 84940
Nagyon nem ajánlom azt a méretet, nem a 159-re való, a fene se tudja mért merült bele a könyvbe. 215/60R16 vagy 225/55R16 inkább megfelelő.
A lényeg hogy ne legyen jelentősen kisebb átmérőben a 225/50R17-nél.
Az előttem szóló CarTárshoz hasonlóan nekem is túlméretesek vannak fent , mert pl. a TI minimális ültetése már erős kompromisszumokat követel már a 225/50R17-tel is.
A lényeg hogy ne legyen jelentősen kisebb átmérőben a 225/50R17-nél.
Az előttem szóló CarTárshoz hasonlóan nekem is túlméretesek vannak fent , mert pl. a TI minimális ültetése már erős kompromisszumokat követel már a 225/50R17-tel is.
Vermacy2016-08-11 13:22:50 // 84939
:(
1 hónap után beülök a verdába (ez idő alatt asszony használta néhányszor) és "Check Engine". Na elmegyek pár km-ert és megnézem, ez micsoda. Megy, gyorsul, előzök, majd be kell állni forgalom miatt egy teherautó mögé, ahol is már nem gyorsul, nem veszi fel a tempót. Pár perc múlva újra erőre kap, 140-150, teherautó miatt ismét gázelvétel és ismét ugyanaz a hiba. Itt már tempomat hagyom 110-nél, de nem gyorsul 100 fölé. Pár perc és ismét van ereje, de ekkor már megnéztem, a turbónyomás el sem mozdult 4,5 barról (amíg gyengélkedett, után 1,4-ig is kipörgött).
Nem találkoztam ilyennel. Nem gondolnám, hogy turbó mechanikus hiba lenne, mivel feléledt. Talán túlmelegszik vmi (mert a hőfokmérő nem hiszem, hogy megbízható ilyen esetben) vagy az olajnyomás esik vissza, ha nincs terhelés?
Péntek délután számítógép, hátha látszik vmi. Addig is vki találkozott már ilyennel?
1 hónap után beülök a verdába (ez idő alatt asszony használta néhányszor) és "Check Engine". Na elmegyek pár km-ert és megnézem, ez micsoda. Megy, gyorsul, előzök, majd be kell állni forgalom miatt egy teherautó mögé, ahol is már nem gyorsul, nem veszi fel a tempót. Pár perc múlva újra erőre kap, 140-150, teherautó miatt ismét gázelvétel és ismét ugyanaz a hiba. Itt már tempomat hagyom 110-nél, de nem gyorsul 100 fölé. Pár perc és ismét van ereje, de ekkor már megnéztem, a turbónyomás el sem mozdult 4,5 barról (amíg gyengélkedett, után 1,4-ig is kipörgött).
Nem találkoztam ilyennel. Nem gondolnám, hogy turbó mechanikus hiba lenne, mivel feléledt. Talán túlmelegszik vmi (mert a hőfokmérő nem hiszem, hogy megbízható ilyen esetben) vagy az olajnyomás esik vissza, ha nincs terhelés?
Péntek délután számítógép, hátha látszik vmi. Addig is vki találkozott már ilyennel?
Vermacy2016-08-11 13:17:04 // 84938
Hali!
Nekem 225/55 R17-es Pirelliejim vannak télire. A plusz /5 a dunaújvárosi fekvőrendőrök miatt van, de nyáriban is 235/50 R18-ast vettem a gyári /45-ös helyett.
Egy szezont volt fent nekem R16-os, de sztem kicsi a kocsi súlyához, Nekem nagyon imbolygósnak tűnt. Javaslom, hogy télre (télre is) R17-est vegyél akár úgy, hogy a nyári átmérőt 1-2 mérettel nagyobbra veszed, akár R19-ig. Döntés előtt azért nézd meg a gumiárakat is, mert pár hónapig kerestem, amíg Pirelliben találtam 33-ért téli R17-est és Uniroyalban nyári R18-ast ugyanennyiért. Egyébként 50 körül vannak a prémium abroncsok R17-ben...
Nekem 225/55 R17-es Pirelliejim vannak télire. A plusz /5 a dunaújvárosi fekvőrendőrök miatt van, de nyáriban is 235/50 R18-ast vettem a gyári /45-ös helyett.
Egy szezont volt fent nekem R16-os, de sztem kicsi a kocsi súlyához, Nekem nagyon imbolygósnak tűnt. Javaslom, hogy télre (télre is) R17-est vegyél akár úgy, hogy a nyári átmérőt 1-2 mérettel nagyobbra veszed, akár R19-ig. Döntés előtt azért nézd meg a gumiárakat is, mert pár hónapig kerestem, amíg Pirelliben találtam 33-ért téli R17-est és Uniroyalban nyári R18-ast ugyanennyiért. Egyébként 50 körül vannak a prémium abroncsok R17-ben...
Shadin2016-08-11 13:09:33 // 84937
Érdekes, az enyém nem zár vissza :-(
Deo2016-08-11 12:46:18 // 84936
Sziasztok!
Amatőr kérdésem a következő:
A kocsin (AR159 1.9 JTDM16V 150le) 225/50/R17 - gumik vannak - a használatiban látom hogy elvileg 7Jx16 acél felni 205/55 R16 méretű gumival is mehetne - szóval a kérdés az az hogy téli kerék gyanánt milyen méretű felni kell (azt vágom hogy 16-os ) de milyen osztókörű stb adatot kell néznem hozzá ?
Meg egy kérdés extrákhoz :
Van e valakinek TPMS a kocsijában? illetve ha vennék érzékelőket a felnikhez "magától" észrevenné e a kocsi vagy kell hozzá valami varázslat? vagy honnan lehet tudni hogy a kocsitudná e kezelni e vagy nem ? (progression felszereltség)
Amatőr kérdésem a következő:
A kocsin (AR159 1.9 JTDM16V 150le) 225/50/R17 - gumik vannak - a használatiban látom hogy elvileg 7Jx16 acél felni 205/55 R16 méretű gumival is mehetne - szóval a kérdés az az hogy téli kerék gyanánt milyen méretű felni kell (azt vágom hogy 16-os ) de milyen osztókörű stb adatot kell néznem hozzá ?
Meg egy kérdés extrákhoz :
Van e valakinek TPMS a kocsijában? illetve ha vennék érzékelőket a felnikhez "magától" észrevenné e a kocsi vagy kell hozzá valami varázslat? vagy honnan lehet tudni hogy a kocsitudná e kezelni e vagy nem ? (progression felszereltség)
Piritu - 1.000.0002016-08-11 11:27:03 // 84935
Ha kinyitod a kocsit, de ajtónyitás nincs, akkor egy üdő után automatikusan visszazárja az ajtókat. Így lehuzott ablakkal is be lehet zárva.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-08-11 10:04:45 // 84934
és mit újítanak fel, ha nem kell leadni semmit? :))) Eddig nem igazán volt probléma pl 59-es lendkerékkel pedig már 7 éve viszik...
forrasr2016-08-11 09:48:53 // 84933
Sok helyről hallani, hogy alapból sz@rok az új utángyártott lendkerekek, van hogy újnak adják el de felújított.
Shadin2016-08-11 09:36:01 // 84932
Ha véletlenül lehet a nyitó gombot addig nyomni h lehúzódjon az ablak, akkor a zárógombot is meg lehet nyomni egy pillanatra h bezárjon lehúzott ablakkal :-D
Shadin2016-08-11 09:20:12 // 84931
Minél szarabb a lendkerék az idő múlásával és minél nagyobb a nyomaték, annál valószínűbb, h remeg.
RomeoOne2016-08-11 09:07:37 // 84930
A nyitógombbal valóban lehúzza az ablakokat, ha lenyomva tartom, eddig nem is tudtam :) De természetesen a kocsi nyitva lesz, szóval nem teljesen értem még, hogy mi történhetett reggel
RomeoOne2016-08-11 09:03:48 // 84929
Nem tudom, de akkor le kéne húznia az összes ablakot és bezárnia a kocsit? Na mindegy, mindjárt túrom kicsit a manual-t meg próbálgatom kicsit.
Liquid2016-08-11 08:26:58 // 84928
nem nyomódott emg hosszan a nyitógomb a zsebedben? :)
RomeoOne2016-08-11 08:24:26 // 84927
Sziasztok!
Az autóm produkált egy furcsát. Bejöttem vele a munkahelyre, leparkoltam, de nem zártam be csak otthagytam. Jön erre a kollégám, hogy látta, hogy villan kettőt az elakadásjelző. Mondom jól van, ki tudja, lehet lezárja valamiért magát vagy nálam nyomódott meg a kulcs. Bár azért nem annyira erős a jel, hogy a falakon keresztül is zárja. Jön egy 10 perc múlva megint a kolléga, hogy csutkára le van húzva az összes ablaka a kocsinak. Kimentem erre és tényleg mind a 4 ablak csutkára lehúzva és a kocsi bezárva.
Most ezt mitől csinálta? Nem rendesen lett becsukva egy ajtó? Vagy valami érintkezési hiba? Nyitva hagytam a kocsit felhúzott ablakokkal, erre bezárta magát és lehúzta az összes ablakot. Még eddig nem csinált ilyet.
Az autóm produkált egy furcsát. Bejöttem vele a munkahelyre, leparkoltam, de nem zártam be csak otthagytam. Jön erre a kollégám, hogy látta, hogy villan kettőt az elakadásjelző. Mondom jól van, ki tudja, lehet lezárja valamiért magát vagy nálam nyomódott meg a kulcs. Bár azért nem annyira erős a jel, hogy a falakon keresztül is zárja. Jön egy 10 perc múlva megint a kolléga, hogy csutkára le van húzva az összes ablaka a kocsinak. Kimentem erre és tényleg mind a 4 ablak csutkára lehúzva és a kocsi bezárva.
Most ezt mitől csinálta? Nem rendesen lett becsukva egy ajtó? Vagy valami érintkezési hiba? Nyitva hagytam a kocsit felhúzott ablakokkal, erre bezárta magát és lehúzta az összes ablakot. Még eddig nem csinált ilyet.
Zolibácsi2016-08-10 22:57:55 // 84926
Szóval lehet a lendkerék nem bírja a túltolt chippet? és azért remeg? -költői kérdés...
Mint írtam nálunk is ez volt 155.000 km volt a lendkerékben és teligázon főleg 4. remegett. lendkerék csere és lám a remegés megszűnt viszont ez gyári programmal volt. Anyám nem szólt még hogy kéne valami többlet erő a multiplába....
Mint írtam nálunk is ez volt 155.000 km volt a lendkerékben és teligázon főleg 4. remegett. lendkerék csere és lám a remegés megszűnt viszont ez gyári programmal volt. Anyám nem szólt még hogy kéne valami többlet erő a multiplába....
Shadin2016-08-10 19:29:47 // 84924
Az a baj ezzel, hogy ha a rángatást a nyomatékcsúcson a limiter okozza akkor az autó csak remeg és nem megy jobban mintha vissza lenne véve a nyomatékból.
Az meg egy tévhit h a ezeknek az autóknak a nyomatékcsúcsa 1800-nál van., mert feldobod az autót padra és egyből kiderül h pont ott van ahol beremeg :-(
Pont ezért van nekem is visszavéve 2250-nél, mellesleg ahol rázott.
Ezért gratulálok annak a szakembernek aki csak fel és letölti a Kínában gyártott sw-t.
Így én már milliomos lennék :-) Ezek a sw.-k fillérekbe kerülnek és tökmindegy h olasz német vagy izraeli a forrás. Ilyenek már vannak a MHHAUTO-n is meg az ECUFILES-en is. Ott van kreditem is egy sw-re, meg van kábelem is ám!
Fel is teszem bárkinek aki kéri és ha elég drágán teszem azt, akkor q jó szaki leszek tőle :-D
Tehát remegés egyenlő eszetlen tuning vagy féltengely probléma.
Az meg egy tévhit h a ezeknek az autóknak a nyomatékcsúcsa 1800-nál van., mert feldobod az autót padra és egyből kiderül h pont ott van ahol beremeg :-(
Pont ezért van nekem is visszavéve 2250-nél, mellesleg ahol rázott.
Ezért gratulálok annak a szakembernek aki csak fel és letölti a Kínában gyártott sw-t.
Így én már milliomos lennék :-) Ezek a sw.-k fillérekbe kerülnek és tökmindegy h olasz német vagy izraeli a forrás. Ilyenek már vannak a MHHAUTO-n is meg az ECUFILES-en is. Ott van kreditem is egy sw-re, meg van kábelem is ám!
Fel is teszem bárkinek aki kéri és ha elég drágán teszem azt, akkor q jó szaki leszek tőle :-D
Tehát remegés egyenlő eszetlen tuning vagy féltengely probléma.
mex862016-08-10 18:21:17 // 84923
egyetértek.
én offnál 4évig együttéltem a dologgal semmi gondja nem volt tőle az autónak, se féltengely se kéttömegű se kuplung.
gyárilag 110 lovas autó volt 170-180 le környékén (persze nem csak chiptől) és eléggé buta chip volt rajta nem a hajtást kímélő
viszont 159eseken a hirhedten széthullós váltókkal nem tudom mennyire tesz jót az ilyen remegés....
a 166osom is remegett 5-6ban, az is elég keményre volt írva, jobban ment mint a 159esem ami volt utána pedig az papíron jóval erősebb volt.
meg a mostani autóm ami szintén írt 101ről 130le környékére, ez is remeg valamennyire de ezen sztem a kéttömegű meg a kuplung sem az igazi, igaz 430e km-nél ez nem akkora csoda. menni megy szépen.
én offnál 4évig együttéltem a dologgal semmi gondja nem volt tőle az autónak, se féltengely se kéttömegű se kuplung.
gyárilag 110 lovas autó volt 170-180 le környékén (persze nem csak chiptől) és eléggé buta chip volt rajta nem a hajtást kímélő
viszont 159eseken a hirhedten széthullós váltókkal nem tudom mennyire tesz jót az ilyen remegés....
a 166osom is remegett 5-6ban, az is elég keményre volt írva, jobban ment mint a 159esem ami volt utána pedig az papíron jóval erősebb volt.
meg a mostani autóm ami szintén írt 101ről 130le környékére, ez is remeg valamennyire de ezen sztem a kéttömegű meg a kuplung sem az igazi, igaz 430e km-nél ez nem akkora csoda. menni megy szépen.
mex862016-08-10 18:17:07 // 84922
durván chippelt offos autóm és alfám és a jelenlegi autóm is csinálja magas fokozatban a rángást.
széria sosem...
széria sosem...
Bull882016-08-10 15:35:44 // 84921

1,5 Hónapja szakaszosan C1131 Fékhibám van , nyomásszenzort írja , sajnos néztem és csak a VDC kockát találtam , azon kívül semmi olyat ami elektronikusan hozzá kapcsolódna a csövekhez . Cserés lesz a kocka ????
Üdv : Pistihttp://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1470836105-9081-49666-forum.jpg
b00772016-08-10 14:52:51 // 84920
Hát nekem sajnos több eltérés volt a mérésben... Regeneráláskor én csak annyit vettem észre régebben, hogy felugrott a fogyasztás drasztikusan (ahol korábban a pillanatnyi fogyasztás 5l volt akkor 9-10l alá nem ment).
Én egy szlovákiai szakival csináltattam akit sokan ajánlottak és teljesen megbízható, ő ezt a típust speciel csak kiolvassa és egy olasz céggel csináltatja (azonnal vissszaküldték a módosított ecu programot, még akkor is tudtam volna változtatni ha nem tetszik valami teszt után) . Nem hiszem, hogy a chippeléssel baj lenne. Mindenesetre elkértem az eredeti és a módosított programot is.
Én egy szlovákiai szakival csináltattam akit sokan ajánlottak és teljesen megbízható, ő ezt a típust speciel csak kiolvassa és egy olasz céggel csináltatja (azonnal vissszaküldték a módosított ecu programot, még akkor is tudtam volna változtatni ha nem tetszik valami teszt után) . Nem hiszem, hogy a chippeléssel baj lenne. Mindenesetre elkértem az eredeti és a módosított programot is.
RomeoOne2016-08-10 12:57:37 // 84919
Greentimus2016-08-10 12:10:08 // 84918
Beszéltem a chipes emberrel. Ki kell tapasztalnom mikor, milyen gázadásra és fordulatra remeg az autó. Aztán felhívom újra.
Azaz érdekes, hogy haver 1.9 8V-ben ugyanilyen féltengely van és a felújítása sem oldotta meg a problémát. És csere után is rázott egyből... Ja és az csak 140 lóra van felhúzva, tehát a féltengely még annyit sem kap nála, mint nálam a gyári 150 lovas programmal. Fura az egész.
Azaz érdekes, hogy haver 1.9 8V-ben ugyanilyen féltengely van és a felújítása sem oldotta meg a problémát. És csere után is rázott egyből... Ja és az csak 140 lóra van felhúzva, tehát a féltengely még annyit sem kap nála, mint nálam a gyári 150 lovas programmal. Fura az egész.
yani🍀2016-08-10 11:49:22 // 84917
Már számtalanszor javasoltuk, hogy ebben a témában Manky a szakértő, őt keressétek! Néhány hete az egyik cartárs motorjában komoly károsodás történt. Akkor az írta a helytelen "optimatizálás' lehet az oka.
Deo2016-08-10 11:25:13 // 84916
friss tulajként első teletenktól tele tankig mérés esetén 6,29 volt a számolt és 6,1 - et mutatott a fedélzeti nálam - ennyi az eltérés
Hol optimalizáltattál? csak azért érdeklődöm mert tervben van nekem is jövö héten a Rigotech (Szekszárd)
Én nem rendelkezem regenerálásos tapasztalatokkal - pedig mentem már a 3 hete történt vásárlás óta szerintem 1500 km - t biztosan... mit kéne látnom ? fordulat vagy turbó nyomás változást? vagy csak a pillanatnyi fogyasztás adatokban ?
Hol optimalizáltattál? csak azért érdeklődöm mert tervben van nekem is jövö héten a Rigotech (Szekszárd)
Én nem rendelkezem regenerálásos tapasztalatokkal - pedig mentem már a 3 hete történt vásárlás óta szerintem 1500 km - t biztosan... mit kéne látnom ? fordulat vagy turbó nyomás változást? vagy csak a pillanatnyi fogyasztás adatokban ?
b00772016-08-10 09:45:51 // 84915
Sziaasztok,
A 159-es fedélzetije mennyire megbízható? Elkezdtem fogyasztást mérni tankoláskor a megszokott módon, sajnos az jött ki, hogy a tényleges fogyasztás vagy 1l-el több mint a komputer által kiírt.
A másik jelenség amit észrevettem, hogy motoroptimalizálás előtt (ecu program írás, dpf maradt) regeneráláskor láthatóan felugrott a pillanatnyi fogyasztásom 10l körülire, amikor befejezte visszaugrott a megszokott 5-6ra, most optimalizálás után nem látok ilyen kiugrásokat. Regenerálni gondolom regenerál, mert már több 1000km-t mentem azóta és nem láttam arra utaló jelet hogy eltömődött volna. Tapasztalt valaki hasonlókat?
Előre is köszi
A 159-es fedélzetije mennyire megbízható? Elkezdtem fogyasztást mérni tankoláskor a megszokott módon, sajnos az jött ki, hogy a tényleges fogyasztás vagy 1l-el több mint a komputer által kiírt.
A másik jelenség amit észrevettem, hogy motoroptimalizálás előtt (ecu program írás, dpf maradt) regeneráláskor láthatóan felugrott a pillanatnyi fogyasztásom 10l körülire, amikor befejezte visszaugrott a megszokott 5-6ra, most optimalizálás után nem látok ilyen kiugrásokat. Regenerálni gondolom regenerál, mert már több 1000km-t mentem azóta és nem láttam arra utaló jelet hogy eltömődött volna. Tapasztalt valaki hasonlókat?
Előre is köszi
Erhard 242 (Pure Energy)2016-08-10 09:07:52 // 84914
csak a 8v 1.9 ben nincs
Roland1592016-08-10 08:07:55 // 84913
Greentimus!Nekem is 159 1.9 16v jtd-m van és nekem is beráz nagy terhelésnél,de ahogy nő a fordulat úgy abba is marad.A gumik miatt ilyet nem tud csinálni az autó....Amikor én elösször észrevettem ezt a berázós dolgot akkor még megvolt a dpf em és nem volt megírva az autó!5 be csak nagyon kicsit rázott be és 6 ba sem volt olyan vészes.Viszont megirta Manky és már 3.tól elkezdett darálni,kicsit viszább vette most így tudok vele autózni normálisan,5-6 ba odafigyelek rá....viszont nekem a féltengely csillagok vannak elkopva,ezért ráz be!nem érdemes gyárira megcsináltatni mert 1 hét múlva ugyan úgy fog rázni....meg kell erősítetni és megszűnik ez a berázás!
FireAlfa2016-08-10 07:29:55 // 84912
Hello. Én amikor voltam Mankynál chippeltetni, pont azt nézte a program megírásánál, hogy az említett fordulaton 5.-ben és 6.-ban padlónál berázza e a kocsit. Szerintem sz@rul van megírva a programod, azt nézesd át.
ProdyG2016-08-10 07:21:13 // 84911
"a szívósor ki lett pucolva és a lapátok le lettek kötve"
- az igaz, hogy ezek a "lapátok" csak a facelift előtti kocsikban voltak? Igaz, hogy az én 2010-es 2.4-esemben nincs már ilyen?
köszi!
- az igaz, hogy ezek a "lapátok" csak a facelift előtti kocsikban voltak? Igaz, hogy az én 2010-es 2.4-esemben nincs már ilyen?
köszi!
Zolibácsi2016-08-10 06:34:20 // 84910
Jah motortarto gumibakok? Foleg ami atetejen van kutyacsont alakú? Észre sem veszed de annak a bele el tud fáradni
Zolibácsi2016-08-10 06:32:27 // 84909
Anyám multiplajan volt ilyen 2000-3000 között 3-4-5 sebességi fokozatban teli gazon rázott a kocsi eleje és a műszerfal is remeget. Nem apró rezonancia volt hanem amit a lendkerék produkált. Bar írtad hogy volt cserélve én meg is azt jelölném meg.
Greentimus2016-08-09 23:05:51 // 84908
Sziasztok!
Remélem az alábbi problémámról már olvasott valaki vagy ne adj Isten tapasztalta is.
Adott volt 1 hete még: 1.9 Jtdm, 150 lovas 159-es. Elől új nyári kerekekkel, hátul használt nyári kerekekkel. A felnik mérete 18-as. A hibajelenség nem állt fent.
Múlt héten EGR/DPF off lett, a szívósor ki lett pucolva és a lapátok le lettek kötve. Kapott okosított programot is, mellyel kb +20-25 LE lett és +55-60 Nm nyomaték, és még 1-1.5 L-rel kevesebbet is fogyaszt a verda. Kipróbáltuk a kocsit és 2000-3000 fordulat között (vélhetően nyomatékcsúcsnál) beráz valami elől. Pedig ezt a programot teszik fel minden 150 lovas 159-re és nem szokott lenni panasz. A váltó tavaly lett felújítva, kuplung tiptop (kb 40.000 km lehet benne, Valeo), kettőstömegű (Valeo) egy hónapja lett cserélve. Tehát elvileg minden okés. Mi lehet a ludas? Holnap fogok kerekeket cserélni. 2 új első megy hátra, 2 hátsó előre.
Haver, aki kipróbálta a kocsit ugyanezt tapasztalta tavaly ősszel 16-os téligumikkal a sajátján 1700-1800 fordulat környékén főleg hegynek felfele már 3/4-es gáznál, amúgy padlógázzal sík terepen is. Neki 2000 fordulat felett nincs rázás, a nyomatékcsúcs pont 1700-1800 között lehet a kocsiján. Neki 3 éve lett chipelve a kocsi (120 LE-ről 140 LE-re, neki 1.9 8 V van), tehát nem a chipelés után lett probléma. EGR/DPF off neki is. A berázás után ezeket cserélte: féltengelyek, motortartók, kuplung+lendkerék. Illetve volt centrírozás, görgőzés és futóműállítás is. És a rázás nem szűnt meg. Ebből kifolyólag nem kezdek bele alkatrész cserélésre. Csak lengéscsillapítót nem cserélt:) Viszont amint felrakta a 17-es nyári gumikat, megszűnt a probléma. Ő akkor a téli gumikra fogta a probléma forrását a vasárnapi teszt körig, amit a mi autónkon csinált. Most már ő is elbizonytalanodott. Mi lehet a gond? A chipes ember száma holnap meglesz, visszább tud venni a programból, de nem bánnám ha inkább kiderülne a valós probléma, mert nem tűnik agyonhúzott programnak, amely rajta van... Köszi!
Remélem az alábbi problémámról már olvasott valaki vagy ne adj Isten tapasztalta is.
Adott volt 1 hete még: 1.9 Jtdm, 150 lovas 159-es. Elől új nyári kerekekkel, hátul használt nyári kerekekkel. A felnik mérete 18-as. A hibajelenség nem állt fent.
Múlt héten EGR/DPF off lett, a szívósor ki lett pucolva és a lapátok le lettek kötve. Kapott okosított programot is, mellyel kb +20-25 LE lett és +55-60 Nm nyomaték, és még 1-1.5 L-rel kevesebbet is fogyaszt a verda. Kipróbáltuk a kocsit és 2000-3000 fordulat között (vélhetően nyomatékcsúcsnál) beráz valami elől. Pedig ezt a programot teszik fel minden 150 lovas 159-re és nem szokott lenni panasz. A váltó tavaly lett felújítva, kuplung tiptop (kb 40.000 km lehet benne, Valeo), kettőstömegű (Valeo) egy hónapja lett cserélve. Tehát elvileg minden okés. Mi lehet a ludas? Holnap fogok kerekeket cserélni. 2 új első megy hátra, 2 hátsó előre.
Haver, aki kipróbálta a kocsit ugyanezt tapasztalta tavaly ősszel 16-os téligumikkal a sajátján 1700-1800 fordulat környékén főleg hegynek felfele már 3/4-es gáznál, amúgy padlógázzal sík terepen is. Neki 2000 fordulat felett nincs rázás, a nyomatékcsúcs pont 1700-1800 között lehet a kocsiján. Neki 3 éve lett chipelve a kocsi (120 LE-ről 140 LE-re, neki 1.9 8 V van), tehát nem a chipelés után lett probléma. EGR/DPF off neki is. A berázás után ezeket cserélte: féltengelyek, motortartók, kuplung+lendkerék. Illetve volt centrírozás, görgőzés és futóműállítás is. És a rázás nem szűnt meg. Ebből kifolyólag nem kezdek bele alkatrész cserélésre. Csak lengéscsillapítót nem cserélt:) Viszont amint felrakta a 17-es nyári gumikat, megszűnt a probléma. Ő akkor a téli gumikra fogta a probléma forrását a vasárnapi teszt körig, amit a mi autónkon csinált. Most már ő is elbizonytalanodott. Mi lehet a gond? A chipes ember száma holnap meglesz, visszább tud venni a programból, de nem bánnám ha inkább kiderülne a valós probléma, mert nem tűnik agyonhúzott programnak, amely rajta van... Köszi!
mezoba2016-08-09 21:34:21 // 84907
az szééép :D akkor lesz egy ilyen mutatványom majd :) köszönöm a segítséget. :)
Hardy2016-08-09 18:13:26 // 84906
Könnyű kicserélni mert a gumi elott a kasznin van a csatlakozó. Ott szét tudod húzni. De a cél itt tényleg a szoptatás volt. Vagy be voltak szivva az tuti. 3-vagy négy mar nem emlékszem test megy be a kaszni oldalon es egy jön ki a csomagtér oldalon. A gumiba fonták össze őket. Miért nem lehetett a csomagtér oldalon nem értem. Akkor kevesebb vezetek menne at. Kisebb a hiba lehetőség.
Ahogy azt se értem hogy az első ülés minden elektromos dolgát a hátsó csomagtérben levő biztosítékoktól hozzak ismét vissza előre. Nem lett volna egyszerűbb elöről oda vinni.
Ahogy azt se értem hogy az első ülés minden elektromos dolgát a hátsó csomagtérben levő biztosítékoktól hozzak ismét vissza előre. Nem lett volna egyszerűbb elöről oda vinni.
Imszi862016-08-09 18:09:56 // 84905
Köszi! :)
Azért rakok bele ENI-t, mert ismerősöm ingyen tudja adni, kaptam is 2 litert az előbb. Szerencsére nem én csinálom a cserét, abból sok jó nem lenne. :D
Lövésem sincs, hogy volt-e már cserélve, de most mindent szeretnék rajta megnézni, amit csak lehet. De valószínűleg nem nagyon cserélték.:/
Azért rakok bele ENI-t, mert ismerősöm ingyen tudja adni, kaptam is 2 litert az előbb. Szerencsére nem én csinálom a cserét, abból sok jó nem lenne. :D
Lövésem sincs, hogy volt-e már cserélve, de most mindent szeretnék rajta megnézni, amit csak lehet. De valószínűleg nem nagyon cserélték.:/
mizooo2016-08-09 17:21:21 // 84904
Szia, ahogyan látom FL-nél már a medium-ban nincs benne semmi plusz kábel.
Nekem az ECU-tól kellett kábeleznem egészen a kormányig.
Nekem az ECU-tól kellett kábeleznem egészen a kormányig.
Shadin2016-08-09 15:51:16 // 84903
Ha te cseréled a fékolajat és alapos akarsz lenni akkor vegyél 2 litert, ha ügyes vagy akkor egy is elég :-)
a., feltételezhető, h még soha nem volt cserélve
b., a kuplung kört is átmosnám a helyedben, mert az biztos még soha sem történt meg
Nem kapok jutalékot, de én ezt venném: link
Segít a munkahengereknek és a kinyomóknak. De tényleg.
Üzenettel ne foglalkozz, nem BMW ez h letiltson :-)
Majd a szerviz után reszetelik...
a., feltételezhető, h még soha nem volt cserélve
b., a kuplung kört is átmosnám a helyedben, mert az biztos még soha sem történt meg
Nem kapok jutalékot, de én ezt venném: link
Segít a munkahengereknek és a kinyomóknak. De tényleg.
Üzenettel ne foglalkozz, nem BMW ez h letiltson :-)
Majd a szerviz után reszetelik...
Imszi862016-08-09 15:21:29 // 84902
Üdvözlégy!
Fékolajat is szeretnék cserélni jövő héten szervizkor, de lövésem sincs mennyi megy az autóba. Több oldalt is nézegettem, de mindig mást írnak. Hány litert vegyek? ENI márkájú DOT4-es fékolaj megfelel? Mert csak az van itthon.. :)
Egy másik kérdés: tegnap feldobta a kijelző, hogy 85 km múlva szerviz esedékes. Mivel csak 2 hét múlva tudom vinni, addig még belemegy vagy 300 km. Nyilván egyfolytában mutatja majd a hibát, de akadályozni fog ez valamit? Tehát szabályoz ilyenkor valamit az autó, vagy csak világít a lámpa, és ennyi?
Fékolajat is szeretnék cserélni jövő héten szervizkor, de lövésem sincs mennyi megy az autóba. Több oldalt is nézegettem, de mindig mást írnak. Hány litert vegyek? ENI márkájú DOT4-es fékolaj megfelel? Mert csak az van itthon.. :)
Egy másik kérdés: tegnap feldobta a kijelző, hogy 85 km múlva szerviz esedékes. Mivel csak 2 hét múlva tudom vinni, addig még belemegy vagy 300 km. Nyilván egyfolytában mutatja majd a hibát, de akadályozni fog ez valamit? Tehát szabályoz ilyenkor valamit az autó, vagy csak világít a lámpa, és ennyi?
yani🍀2016-08-09 15:17:06 // 84901
Ez minden autóban ilyen, pont azért, hogy ne lehessen egyszerűen levenni.
Sajnos csak Shadint tudnám ismételni. Fúró, flex, vágó stb. Szar meló, de ha nincs más megoldás neki kell állni!
Sajnos csak Shadint tudnám ismételni. Fúró, flex, vágó stb. Szar meló, de ha nincs más megoldás neki kell állni!
Deo2016-08-09 14:39:23 // 84900
magát a csavart megtaláltuk ebay-en - csak a kiszedés eszközét nem- szervizbe is leflexelik? :) van fenn youtubon egy Brera - ahol kis gravirozoval hornyot rakott erre a sz*r csavarra és vhogy kicsi marok csavarhuzóval kiszedte az ember... de magát a mutatványt nem látni :(
https://www.youtube.com/watch?v=BwgeqNE-Qsg
https://www.youtube.com/watch?v=BwgeqNE-Qsg
Shadin2016-08-09 14:06:58 // 84899
Azok nyomatéktörős fejű csavarok. Fúrás-faragás-flex :-(
Deo2016-08-09 13:09:41 // 84898
kormányzár leszedés témához valaki ötlettel ? hogy csavarjam ki a kicsavarhatatlan csavarokat ? (ami akormány oszlophoz rögzíti a cuccot -elsősorban, aztán a mi a dobozon van is érdekel ki hogy szedte szét... :)