Fórum >> Típusok >> 159

droberto2013-12-22 12:35:38 // 45130
Most lemegyek én is és rámérek.
Bár Csabi nyáron alacsony 14 körüli töltést mért csak, amit asszem Pityukoma vissza is igazolt.
droberto2013-12-22 12:33:56 // 45129
Hmmm... Érdekes.
Ezt most olvasom először az AGM Upgrade-ről. Az akkumaxnál is rákérdeztem direkt erre, élettartam szempontjából. Vagy hazudott, vagy csak fogalmatlan volt és letojta. (Érzetre a másodikra tenném a voksomat)
Picit keresgéltem, de ezt máshol nem találtam ilyet.
További utánajárását igényel.
Kicsit gyanús, a Forex amúgy is. Nem csak, a fentiek miatt, hanem azért is mert mint írtam, hogy k@rva nagy áréssel árulják. Az akumaxnál (akik tőlük veszik) ua. majd 20%-al drágább.
droberto2013-12-22 12:23:54 // 45128
;)
Akkor valószínű, hogy tényleg összeszedtél egy finom kis cellazárlatot, ahogy a CarTárs is említette. (Vagy lehet, valami zabizza az áramot nyugalmi állapotban, bár ennek esélye szerintem pici.)
Tibcsi1662013-12-22 12:19:36 // 45127
Azért nem minden adalék szar!! Egy pozitív eredmény és szakszervizben is igazolt az adalékokról. Igaz OFF-os verda de leírom. Bátyám VW Passat-ját visszahívták garanciális porlasztócsúcs cserére. A VW beismerte, hogy a gyári Siemens PDTDI csúcs egy nagy szar. Max 150eKm-enként cserélni szokták. Bátyám vasa már jóval 300ekm fölött volt. A szervizben senki NEM akarta elhinni, hogy ennyit mentek a gyári cuccal. Mindenféle konzultációt tartottak, hogy ilyet még sehol sem láttak az országban, senki nem értette. Ráadásul bátyám vasa meg is van chip-elve és eléggé jól fel van húzva. 1,9 PDTDI kb. 180-200LE. Végül is kicserélték mind a 4et és a régieket elküldték valahová megvizsgálni. Bátyám semmi mást nem tett, a gyárilag ajánlott olajjal ment és kb. 25-30ekmnél cserélt olajat. DE mindig rakott bele MILITEC et az olajba és üzemanyagba pedig évek óta SPURIT- használ. Akkor csak lehet valami haszna ezeknek! Amúgy én is használom ezt a kettőt kb. 5 éve. A SPURI kitermeli az árát a fogysztás csökenéssel, és kb. úgy megy a vas mint a prémium üzemanyagokkal (pl. V-Power)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-22 11:39:16 // 45126
majd rámérek tényleg tölt e 14,4V felett a puntesz....AGM-es rendszerhez be sem tudod rakni a hagyományos akkut ordít a rendszer, hogy gáz van kevés a cucc ...
Shadin2013-12-22 10:48:59 // 45125
AGM akku def:

"Ezen típusok a hosszabb, üzembiztosabb működés érdekében magasabb töltőfeszültséget, 14.4-14.8 V-ot igényelnek, míg a folyadékos társaik 14.0-14.4V-al is beérik.

Ezért a cserénél figyelni kell arra, hogy milyen típusú akku volt az eredeti, gyári akkumulátor. Folyadékos eredeti akku esetén (ilyen a varázsszemes akku is!) a csereként beszerelt AGM akku a rendszeres alultöltés miatt idő előtt elveszti kapacitását, elhasználódik.

Eredetileg szerelt AGM akkut folyadékosra cserélni sem szerencsés, mert az AGM-hez tervezett magasabb töltőfeszültség (akár 14,8V is lehet!) a folyadékos akkut kiforrázhatja.
Shadin2013-12-22 09:37:58 // 45124
1-2 hete beszéltünk, azóta feltöltöttem a hiányzó vizet és többször töltöttem, kondicionáltam ill. téli üzemmódban csepptöltöttem. Másnap reggel tök jó, aztán befelé CL-t hallagatok 40-esen :-) meg vissza is, másnap megint csak nyenyereg. Töltés alapjáraton ~13.5 emelt fordulaton ~14.2. Hátsó két cellába sokat kellett töltenem, lemezek teteje kilátszott. Minuszban úgy meghúzza az indító a delejt, hogy jön a szokásos esp-abs-stb error ami azt jelenti h 11v alá megy a fesz...
droberto2013-12-21 23:37:05 // 45123
Egyébként érdekes, mert a Forex a beszállítójuk, azt ők meg majd 10-et többért adják.
droberto2013-12-21 23:33:53 // 45122
Én a helyedben nem cserélnék.
Ahogy mondtam uncsitesóm 4+ éves döglődő Banner Power Bullját tavaly rendbe tette a vízfeltöltés meg a CTEK.
Azóta is azt használja.
Néztem jó drága lett az én akksim. (és még messze itt a legolcsóbb)
Tavaly ilyenkor 35 körül vettem.
droberto2013-12-21 23:27:27 // 45121
Megy az akkor is csak akkor idul be, amikor megmoccan a hőmérő. Kb. 4-5 perc.
Gyujtáson álló motornál teszteltem. Egyébként tévedtem, mert csak olyan 50-60°C-os lehet a vezeték (3-ason).
Piritu - 1.000.0002013-12-21 23:20:07 // 45120
"lassan (4-5 perc alatt) melegedik át" - én azt vettem észre, hogy csak akkor fűt, amikor fűti az utasteret. Hideg kocsinál amíg a víz el nem kezd melegedni az ülésfűtés se megy. Indulás után pár perccel egyszer csak elkezdi emelni a fűtőmotor fordulatszámát az automatika, no onnantól érzem, hogy melegszik. (Cserébe, ha nyáron bekapcsolva hagyja az ember, nincs tojásfőzés.)
droberto2013-12-21 23:13:35 // 45119
Az én véleményem az adalékokkal kapcsolatban:
Inkább sűrűbben cserélek olajat és szűrőket. Ezekből csakis gyárit, vagy hasonlóan jó minőségűt használok.
droberto2013-12-21 23:13:20 // 45118
Mindgyikből megy a víz. Két évente töltögetem. Általában csak a tetejéről a matricát kell leszedni, aztán hozzáférhetőek a kupakok. Múltkor a szomszédnak az S3 Bosh-áról nem tudtuk lepattintani a nagy "egybe" fedelet, mert akkor törött volna a pereme.
droberto2013-12-21 23:12:51 // 45117
Én felismertem egyből. :)
droberto2013-12-21 23:12:46 // 45116
Ezt még a legmerészebb álmomban sem gondoltam. Ekkora zsiványságot.
Jézus, hány és hány motor van büntetve ilyen moslékkal?
Hány és hány kereskedő és zugszervízes tukmálja rá a johiszemű én naiv autótulajdonosra ezt a szemetet?
Akkor százszor inkább Hunoil.
droberto2013-12-21 23:12:34 // 45115
No, hazaértem elkészült az ülésfűtés, + a fenyőfát is befaragtam a tartóba:

Szóval úgy néz ki sikerült a műtét. Nem a javított rész volt elszakadva (bár az is szinte magától szétesett), hanem a másik oldal:

Mivel azóta nem érte extrém igénybevétel (pl.: beletérdelés), ezért azt gondolom, hogy ez konstrukciós hiba (bár a jobbal semmi baj. Eddig.). A vékony vezetéket elszaggatja a huzat keresztbe menő drótja.
Szétkaszaboltunk mindkét oldalt, és a 0,2-es vezetékbe beletoldottunk 1-1 10 cm hosszú 0,75 mm2-es vezetéket.
Először feltekertem a vastagra a vékony vezetéket:

Majd érvéghüvellyel összpréseltem őket:

A két végét összeforrasztottam:

A végén meg feltettem rá a zsugorcsövet:

Aztán visszavarrtam a hordozó anyagra:

Az összerakás után teszteltem:

A beépített idegen vezeték szakasz természetesen nem termel hőt.
Végül, kárpitosfogóval visszatettem a lenyúzott bőrt:

Köszönöm a Barátomnak a segítséget:

A végén jól leteszteltük egy 10 km-es etapon. Isteni frankó.
Azt viszont továbbra is fenntartom, hogy lassan (4-5 perc alatt) melegedik át. A céges 508 1 percen belül, bár az textil. Németbe egy bőrős G Astrával mentem. Annál is 2-3 perc alatt már érezhető volt a meleg. Ennyi baj legyen.
A lényeg, hogy tartós legyen és most már nem szaggassa szét a drót a vezetéket.
zoltankublik2013-12-21 23:02:04 // 45114
Friss olajjal is azt csinálja
Dömpi (il dottore)2013-12-21 22:14:02 // 45113
a Banner a Jász-Akku által gyártott akksikat csomagolja a saját címkéjével. Kamionos haverom vitt egy fuvart a múltkor a Banner-hez. :)

Ennyi.
Dömpi (il dottore)2013-12-21 22:08:31 // 45112
meg lehet tönkretette az EGR-ed???
Csabi2013-12-21 21:59:31 // 45111
bár az áramfelvételre nem tudom kinek vannak referencia értékei...
Csabi2013-12-21 21:57:48 // 45110
Igazad van, akksicsere elött, nem árt ellenőrizni legalább a töltést, és az áramfelvételt.
Dömpi (il dottore)2013-12-21 21:53:19 // 45109
vagy egy matricát és +50 LE :-)
Csabi2013-12-21 21:52:56 // 45108
Elhiszem...én épp ezért favorizálom az AGM-et, mert most érzem úgy, h az önindítom úgy teker ahogy kell (mínuszokban is)
.......................2013-12-21 20:56:56 // 45107
Mindenki csak az akkura koncentrál,
Lehet rossz még a testkábel kontakt is,
Vagy maga az önindító
GTPeti2013-12-21 20:47:01 // 45106
Nekem az eddigi csúcs, anno vadiúj Optimám volt. (Mily meglepő...)
Az az első időkben úgy forgatta meg, az önindítót, hogy ihaj. Az tényleg pöcc-röff volt. :)
Csabi2013-12-21 20:45:33 // 45105
Ahham, azért az elég gyengusz. Sajna itt már többen jártunk így, mármint, h a "két teles" akksi nem úgy, vagy sehogy nem teljesít már. Mindez márkától függetlenül...
Egyébként a 800Ah-ás akksi is megérzi a mínuszokat, de nyilván te is érzed, h egy paramétereiben nagyobb akksi jobban teljesít...ergo lehető legnagyobbat(paraméterekben)bele :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 20:45:21 // 45104
ez a szöveg a legjobb, hogy gondozásmentes, amelyik "vizes" egyik sem az :D
GTPeti2013-12-21 20:45:15 // 45103
Lehet, hogy cellazárlatos... A CTEK pedig jó megküldte (a cellazárlatot szélsőséges esetben NEM lehet pusztán feszültségméréssel felismerni) és emiatt hiányzott a víz. Mert 5 cellát töltött 6-ra való feszültséggel.
Nálam volt ilyen. Mondjuk az elég durván végződött az akkura nézve...
Shadin2013-12-21 20:31:32 // 45102
Vettem egy CTEK tötőt, mondván, hogy a 2 teles akku nem lehet szar, majd jól rekondícionálom. Töltöttem rá vizet is, pedig nem kell :-) Azaz mégis, mert hiányzott. Egyébként Banner 62 v 64 Ah-s 560 v 580A indítóval. Ez az 1.9 gyárija. -4-ben alig pörgeti meg elsőre a motort...
Csabi2013-12-21 20:24:37 // 45101
"Viszont a múltkori akkumulátoros fejtegetésem téves is lehet, megyek és megveszem a kapható legnagyobb kapacitású dögöt ami befér és majd kiderül "

Mi történt, nem úgy indít ahogy szeretnéd?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 20:18:14 // 45100
vagy még akkor nincs normális olajnyomás ha felhígul az olaj gázolajjal nem volt gázolaj szaga a motorolajnak?
Liquid2013-12-21 19:45:17 // 45099
az első, olyan van mindkét kocsiban (persze a Pandában, kisebb amperszámmal)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 19:43:59 // 45098
a garanciális eljárásuk miatt kiestek a pixisből
zoltankublik2013-12-21 19:39:42 // 45097
A próféta szóljon belőled:D
Hétfőn kiderül, én max 15 ezrenként cserélek olajat minden autómban. nem bír ki 35 ezret egy olaj.
GTPeti2013-12-21 19:36:34 // 45096
A ZAP már nincs a favoritjaid között?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 19:35:35 // 45095
én elvből nem veszek Exide-ot, megtartós autóba Varta, Banner, Bosch bár nekem a Jász-szal sincs semmi bajom
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 19:26:34 // 45094
vagy lehet el van tömődve az olajjárat a nagyszerű 35e-es olajscseréktől
Shadin2013-12-21 18:48:31 // 45093
Az Exide-nak papíron nagyobb az indító árama...
zoltankublik2013-12-21 18:23:21 // 45091
ez a két lehetőség van, hétfőig kiderül hogy mi a baja, de idén már egy métert sem fog menni az autó
GTPeti2013-12-21 18:21:54 // 45090
SZVSZ ha egy szivattyú nem dolgozik rendesen (vagy esetleg vmi elzárja az olaj útját) annak pont ez a jele.
zoltankublik2013-12-21 18:19:27 // 45089
alapjárat felett van olajnyomás, csak alapjáraton nincs(0.5bar), magasabb fordulaton van (3bar)
zoltankublik2013-12-21 18:18:18 // 45088
már szerelőnél van, addig nem hozom el amíg nincs készen
GTPeti2013-12-21 18:14:04 // 45087
Ha nincs rendes olajnyomás, be ne indítsátok a motort. Vagy ha próbaképpen igen, akkor ne terheljétek! (A turbó sínyli meg elsőnek.) Erhard tippje igen sanszos.
zoltankublik2013-12-21 18:11:43 // 45086
nem tudom mi okozta a problémát, de attól még a hiba fennáll, remélem más már nem jön ki
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 18:09:38 // 45085
az nem olaj hiba...még egy teszkós 5w30-tól sem lesz hajtókarcsapágyas nem hogy a Shell-től...
GTPeti2013-12-21 18:06:27 // 45084
Ezek komoly paraméterek kéremszépen. B)
zoltankublik2013-12-21 18:00:22 // 45083
5l-es kannás. hidegen 1.8-2bar olajnyomás alapjáraton, 60-70 fokos víznél már nincs csak 0.5 bar olajnyomás. Olyan cégtől vettem akik elméletileg csak hamisítatlan olajakat forgalmaznak, de most vettem bele más cégtől más olajat(5w30) és sokkal halkabb lett a motor, főleg melegen, de nyomásom így sincs
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 18:00:02 // 45082
ha rám hallgatsz pl Bosch 0092S60080 AGM nagyon erős, sokáig bírja potom 56e :)
Egyéb iránt valami 72-80Ah 700A bőven megteszi
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 17:51:53 // 45081
van 80Ah-s 800A-os :D
az a baj nagy talppal vezetsz :P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak