
remélem, látszani fog valami, és nem méretezi le...
GTPeti2009-12-21 22:00:24 //
6248
"Mennyit illik ilyenkor tölteni?" Ha beruháznál egy
CTEK-re, csak jót tennél az akkuval, ha minél tovább rajta hagynád. (Fellazítja a szulfátosodást.) A túltöltés kizárt, ennek figyelése alap egy intelligens töltőnél.
Én múlt évben kihívtam az itteni márkaszervizes fiúkat mert valami műanyag heveder is tartja az akkut, azt nem bírtam kioldani, bár utóbb - látva a szakikat - elég egyszerűnek tűnt a művelet.
Szerintem töltés közben nem fogod látni, viszont tapasztalod, hogy nem ad le elég indító áramot az akku és nem indul a gép, tehát csereérett.
Levételkor kezd a pozitív pólussal, az csak egy "krokodilcsipesz", kulcs nélkül oldható.
otthon van szervizCD, este tudok neked válaszolni...
DrB2009-12-21 10:34:36 //
6245
Sok tanács után úgy döntöttem (ld. Dízelmánia), majd ha visszaértem Németországba, itt veszem meg az új akkut, ha netalántán garis gond lenne vele, itt ki tudom könnyen cseréltetni. Otthon viszon rátenném a töltőre egy éjszaka erejéig a mostanit. Megköszönném, ha segítenétek a következő kérdésekben:
- A 159-esből könnyen ki lehet kapni az aksit? Pár rögzítőcsavar és 13-as csőkulcs az egész? Vagy van valami speckó fogás?
- A saruk levételekor ill. a visszatételekor kell valamire figyelni, pl. polaritás sorrend, stb.?
- Mennyit illik ilyenkor tölteni? 12 vagy 24 órát?
- Töltés közben hogyan látom, ha már az sem segít rajta?
Kösz a türelmeteket és a segítséget előre is!
Buksi2009-12-20 19:45:48 //
6243
Naon szép ebben a fehér színben! :-)
Seriff2009-12-20 16:25:29 //
6242
Nekem az egykilencjétédé is jöhetne, rendes motorom már van :D
GTPeti2009-12-20 16:18:59 //
6241
Kettőnéggyel, ez nem kérdés. ;)
Seriff2009-12-20 16:16:59 //
6240
Mondjuk nem mindegy, milyen motorral :)
GTPeti2009-12-20 16:06:23 //
6239
Ezzel nem vagy egyedül. :)
Seriff2009-12-20 16:04:41 //
6238
18"-os téligumik? :DD
Seriff2009-12-20 16:04:15 //
6237
Ez így kéne, ahogy van.
GTPeti2009-12-20 15:59:09 //
6236
Egy rendes osztrák autója:

ohh jeah ma van egy kis hó végre faxán lehet racingolni :DDD bár az ESP rendesen beavatkozik azért így is elég jól lehet tolni neki ...a 18"-as téligumikra azt hittem szélesnek lesznek de nagyon nyomja az 1,7t :)
DrB2009-12-17 08:32:52 //
6234
Na, akkor mindketten megkaptuk a fa alá az autót. Jó utat neked is haza! :)
GTPeti2009-12-16 20:34:33 //
6232
Köszönöm a kiegészítést. Mem. ülésállításra sem lenne semmi szükségem. A vasam magam vezetem és már megálltam a növésben (sajnos). :)
Corn2009-12-16 20:31:55 //
6231
Szia,
köszönöm kérdésed, visszakaptam :)
A szerviz állítása szerint a hengerfej-gondot megoldották. Az első beindításnál persze ugyanúgy durrogott-köhögött, mint előtte, azóta meg nem mentem vele, mert nem a bukaresti jeges dugóban akarom bejáratni. Majd hétvégén, amikor hazamegyek Budapestre :) Mindenesetre úgy tűnt, hogy bemelegedve egyenletesebben jár, és kisebb a pillanatnyi fogyasztás, de ez csk kb. 10km tapasztalata, szóval nem jelent semmit.
Ha jobban kipróbáltam, beszámolok.
pedig napfénytetőt elfogadnék bármikor meg memóriás ülésállítást is ....
DrB2009-12-16 06:36:36 //
6229
Mi a helyzet a vassal? Te is visszakaptad már?
DrB2009-12-16 06:35:59 //
6228
Tiszta Stephen King! :DDD
Corn2009-12-15 23:23:13 //
6227
Nekem is teljesen véletlenszerűen töröl, általában inkább kézzel kapcsolgatom.
Egyszer egyébként meg is akart ölni az ablaktörlő :) Szakadó eső, kisbuszt akartam előzni a szerpentinen. Sokan jöttek szembe, ezért viszonylag sokáig kellett a busz mögött menni, az általa felvert sáros permet persze folyamatosan beterített, amit az automata állásban levő ablaktörlő érzékelt, és folyamatosan törölt. Végre lehetett előzni, és pont az előzött kisbusz mellett voltam, amikor belement egy pocsolyába, és teljesen beterített sáros vízzel. Kurvára semmit nem láttam, az automata ablaktörlő meg abbahagyta az addigi folyamatos törlést, teljesen megállt. Ijedtemben emlékezetből találtam vissza a sávomba, a szélvédőn csak foltokat lehetett látni, és nem volt annyi lélelkjelenlétem, hogy azonnal az ablaktörlő-kapcsolóhoz nyúljak. Azóta főleg igyekszem kerülni az automata állást.
GTPeti2009-12-15 22:54:38 //
6226
Nekem is ez lenne az utolsó extra, ami kéne. Azt hiszem közvetlenül a napfénytető után jön. :)
DrB2009-12-15 22:41:14 //
6225
B@ssza meg, ez az! Tudtam, h pofon egyszerű a megoldás! :DDD
na a szakértő megmondta, h kell használni :D:D:D
ha nem esik az eső akkor tökéletes :DDD ez a titka...
DrB2009-12-15 22:06:26 //
6222
Jó Ofinak. ErHardnak és nekem mégsem annyira szuperál. Lehet, még nem jöttünk rá a titkára...
GTPeti2009-12-15 21:51:02 //
6221
Én látatlanban is ferde szemmel nézek az aut. ablaktörlőre. De a múltkor Ofi megnyugtatott, hogy szerinte jól teszi a dolgát.
DrB2009-12-15 21:37:59 //
6220
Nekem használhatatlan eddig. Lehet, türelmetlen vagyok, hogy kiismerjem. De egy, pontosabban kettő állandó ütemű szaggatott fokozat úgy hiányzik, mint egy falat kenyér. Szemerkélő esőben állandóan manuálisan törlök, alaphelyzetből fel-felbillentem a kapcsolót. Biztos, ez is a koncepció része, hogy minél inkább együtt lélegezhessünk a vassal. :)))
Egyszer volt szerencsém esőben vezetni 300 km-en egy OFF cémerci 220D-t, azon is ugyan ilyen volt az automata ablaktörlő. Vagy szárazon rohangált vagy nem láttam semmit. :-)
érdekes müxik az biztos én mindig teljes érzékenységre állítom mikor oda nyúlnék hogy töröljön máris ugrik :) gondolom azon a 20cm2-en érzékeli az esőcseppeket ami persze legfelül van s ezért a káosz...
DrB2009-12-15 20:52:59 //
6217
Esőérzékelős ablaktörlő üzemmód. A megvétel óta gondom van vele, szerintem gyárilag ilyen buta. Érdekelne, nektek is hasonlóan eszetlenül működik?
A szaggatott üzemmódról beszélek, ilyenkor aktív az esőérzékelő. Bárhova állítom a kis racsnis kart, amivel, ha jól tudom, az érzékenységét tudom szabályozni, az életben nem törölt még olyan ütemben, ami csak megközelítőleg is jó lett volna. Vagy túl lassú, már nehezen látok ki, de még nem töröl vagy szinte szárazon is neki kezd, ugráltatva a lapátokat a szélvédőn. Nekem praktikusabb lenne két különböző ütemű, de állandó szaggatott fokozat.
DrB2009-12-15 20:47:07 //
6216
Gratulálok! Remélem, semmi komoly gond nincs vele.
1372009-12-15 17:33:38 //
6215
Na, megvan a gépsárkány, délután hoztam el. 2. indítás óta check engine lámpa ég az indítás előtt gyújtáson, de nem ír ki semmit, és egyébként minden okésnak tűnik. Az indítás pillanatában eltűnik. Holnap szervíz. Jól indítunk.
1372009-12-13 12:52:30 //
6214
Köszi, erre voltam kíváncsi. Már csak kettőt kell aludni, és én is 159 tulaj leszek:)
Buksi2009-12-13 09:36:13 //
6213
Nah, gratula a vashoz! :-)
DrB2009-12-12 21:39:37 //
6212
Kezeim között van újra a vas. Tettem vele egy 200 km-es próbautat. A szervizvezető azt tanácsolta, kb. 500 km-ig kíméletesen hajtsam, úgyhogy csak óvatosan nyomtam neki. De így is úgy tűnik, mintha jobban menne. Egyesben, de még inkább kettesben agilisebb lett, mint volt. De majd a "bejáratás" után tudom igazán összemérni. Az újra beállított vezérlés, az új hengerfej a szelepekkel vagy a kitisztított EGR szelep? Esetleg mindhárom miatt?
Korábban volt egy furcsa, alacsony fordulaton jelentkező fémes zaj, mintha a műszerfal mögül jött volna. Ezt már megnézettem a szervizzel a 60 ezres ellenőrzéskor, akkor nem találtak semmit, de ez is megszűnt.
Minden jó, ha jó a vége. Végül is lett egy komplett vezérléscserém 80%-ban a gari cég számlájára. :))
A téli gumik is mára kerültek föl, ennek tiszteletére ma le is esett az első hó. :)))
LMM-ő olyan 150e km-nél cserés vezérlést 100e-nél érdemes cserélni bár megjegyzem a vízpumpa, görgők teljesen jó állapotban voltak nálam a szíjon már átlátszódtak a bordák de nem volt repedezett ..olajat 15-20e-ként érdemes lecserélni...az EGR szelep 100e-nél szokott tönkremenni a 2006. március előttiekben gyakori hiba volt a szívósor tönkremenetele, 60e-ként cseréld a váltó, szervo olajat ..
DrB2009-12-12 08:03:39 //
6210
Ha visszaolvasol ebben a topikban pár oldalt, akkor láthatod Corn cartárs és az én friss sztorimat. Nálam a vízpumpa szart be 67e km-nél, vezérműszíj szakadás, hengerfejcsere lett a vége... Selmak cartárs 1.9 JTDm-jénél is kb. ennyi km után kellett vízpumpát cserélni. Ezen az angol nyelvű
alfás oldalon is a vízpumpát emelik ki, mint tipikus gyenge pontot (alulról a 3. kép szövege)t:
"Next remove the water pump and replace that, this is important as nearly every time we have had a cam belt fail it has been due to a defective water pump"
"Következőként cserélje ki a vízpumpát. Ez fontos, mert szinte minden vezérműszíj szakadás meghibásodott vízpumpa miatt következett be."
A Brera/Spider topikban is érdemes lenne megkérdezni erre a motorra vonatkozólag.
ErHard épp most lett kész a vezérléscserével (6213-as hsz.) 100 ezer km-nél, rendben volt a vízpumpája. Olajcsere gyári előírás szerint 30e km-ként. Azt hiszem, én 15e km-ként azért megejtem.
1372009-12-11 23:39:55 //
6209
Meg tudjátok mondani, hogy 2.4 jtdm-nél mik szoktak tönkremenni, és mikor? Vezérlés, LMM hány km-nél esedékes, valós olajcsereperiódus mennyi?
még mehettél volna 70 km-t, akkor jobb lett volna :-))
no kész a vezérlés csere megvizsgáltam a vízpumpát semmi baja sem volt még így 99929km-nél :)
akkor csak lesz belőle valami még az idén :D
ez okból kifolyólag nem írtam azt hogy szerveznék csak annyit hogy kéne :P
Corn2009-12-09 21:20:31 //
6203
Ja, és drukkolok Neked is :)
Corn2009-12-09 21:19:55 //
6202
Hasonló a helyzet - ajánlott levélben durrogtam a szerviznél és az importőrnél, hogy már több mint 2 hónapja masszírozzák a kocsit ugyanazzal a hibával, és kezd elegem lenni. Hétfőn válaszoltak, hogy az utolsó alkatrész is megérkezett, a kocsi összeszerelés alatt van, jövő hétfőn készen lesz. Hehe. Hiszem ha látom.
Sajnos nem tudok jobb szerelő után nézni, Bukarestben két szakszerviz van, a másikra egy fagolyót sem mernék rábízni. Ezek sem sokkal jobbak, de azért mégis...
A 156-os el is elmaradt az idén, annyira szerveződött :-(
1372009-12-09 20:12:55 //
6200
No, engem meg nem sikerült visszahívniuk a lentebbi autót árulóknak, úgy látszik a bevizsgálást végül nem vállalták be. Ez alapján nem ajánlom senkinek.