Fórum >> Típusok >> 159

András bácsi2007-08-07 12:52:12 // 3952
Más: nektek is 98-as a gumik súlyindexe, vagy csak az enyémre tettek ilyet az 1755 kilós súly miatt.
András bácsi2007-08-07 12:51:04 // 3951
Nem tudom mit vártok el egy gumitól, de egy nagy teljesítményű autón átlagos használattal a 40e km már jónak mondható. Ha még hozzátesszük azt, hogy a 159 relatív nagy tömegű gépezet, akkor meg abszolút reálisak a számok.
BadBoy2007-08-06 19:07:36 // 3950
Már utána is jártam az áraknak! :)) Lehet, hogy ez a tipus lesz a befutó.
Blade2007-08-06 11:22:38 // 3949
Ja,így hogy a Pzérókban kb 15ezer van most,az eddigi kopast figyelembevéve,szerintem min 40ezer km lesz az élettartama.Egy GTAn!:)
Blade2007-08-06 11:15:00 // 3948
Leírnám én is a tapasztalataimat a gumikról. Nos a GTA futóműve szélsőségesebb beállításokkal bír mint a többi "polgáribb" Alfak.Én most használok először nyári Pirelli gumit.Volt egy téli garnitúra is,de arról később.Eddig Michelin pilót sport gumik voltak fent,azok kb 20ezret bírtak,viszont jobbá azért mert iszonyatosan megette a belső oldalát!Most Pirelli Pzéró Rosso gumikat használok,kb 15ezret mentem vele és nem eszi a gumi belső felét!!! Látszik a gumin hogy ott nagyobb az igénybevétel,szerintem annak hogy mégis egyenletesen kopik,gyártástechnológiai okai vannak.A téli Pirelli gumikra visszatérve.azoknál is ugyanez a tapasztalat! Most tavasszal dobtam el őket,egyenletesen elloptak a kopas jelzőig,a belső felén szintén ott a lilas elszineződés a nagyobb igénybevétel miatt.viszont a kopas egyenletes!Eddig a Pirelli gumik váltak be leginkább
BadBoy2007-08-06 11:05:40 // 3947
Mer ők is tudják mi a jó!! :))

De ténylegesen csak pozitiv dolgokat tudnuk felsorolni a 159-es mellett. Srácokkal beszélgetve a szervizben ők is azt mondták, hogy eddig semmi gond nem volt a 159-el. A 147-es futóműve volt nagyon háklis, de ezt a dolgot sikerült kiküszöbölni, ami nálunk nagyon fontos szempont volt megvétel előtt.
Zool2007-08-06 11:02:51 // 3946
Egyébbként a Svájci utazgatásaim alapján azt mondanám, hogy ott is befutott a 159, elég sokat láttam az utakon. Van pár ország ahol már szinte tömegautó :)
Zool2007-08-06 11:00:03 // 3945
Ezek Pzero Rosso asymetricók voltak, és 4 guminál volt azért árkülömbség (egy ötödik gumi ára). Amúgy amit írtál, jó árom vetted...
BadBoy2007-08-06 10:59:30 // 3944
Mi annyit nem akarunk tőle, csak ha kibirna 40 ezer KM-et. Akkor már nem szólnánk semmit. Igy sem tesszük, mert az autó kárpótol mindenért, és az élmény amit nyujt. Ebben mindenki megnéz minket. Nem úgy mint a német tömegautókban :)).
Zool2007-08-06 10:56:04 // 3943
Amikor nem hittem a kereskedőnek a kopás tekintetében, megkérdeztem egy autoklubbos csókát. Ő azzal vigasztalt, hogy neki kpott már el 6e km alatt is gumi :) Nem jérdeztem, mit hajt. De tény, hogy a P Zero hagyományosan a Ferrari-maserati liga gumija, ott pedig tényleg mendent megadnak a tökéletes úttartásért, gumicsere 6-8e kmnként nem nagy dolog. Egy polgári limuzinnál ezért más aheyzet, legyen az bármilyen sportos fílungű, akkor is egy +/-10 mp es dízel, nem egy 6mp-es sportkocsi, evlráható lenne az 50-60e km es futásteljesítmény...
GEORGE2007-08-06 10:54:06 // 3942
24990Ft/ db áron vettem a 215/45R17 Pirelli PZero Nero-t.
Ez lenne olyan nagy ár??
Zool2007-08-06 10:50:20 // 3941
Csak apró adalék vigasztalásul: a 147esemre Pzerót tettek a kereskedésben ami a 40 ezret is alig bírta. Már a 20ezres szervíznbél szóltak, hogy figyeljek rá, mert előbb kell cserélni, mint ahogy visszatérek 40 ezres szervízre. 39e-rel adtam el a kocsit "slick" gumikkal, igaz téli gumis használat nem volt benne. És ez egy könyű 147, 115LE dílelle. Mi lett volna ha erősebb a moci? Ez a tapadás és a jó úttartás ára. A mostani michelin energy 195-ös "virsligumik" úgy nyikorogtak az Alpok szerpentinjein mint a rend, de nem kopnak. A P zero 2 nagy hátránya a kopás mellett a pótlás (ár), de pl benyelt 2 csavart úgy hogy meg sem érezte. Az egyik fejét lekoptattam, mire észrevettem...
BadBoy2007-08-06 10:35:53 // 3940
A karosszéria 2cm-s leülése mérések alapján jött ki. Úgy vettem észre, hogy a Dunauto előtt parkoltam, és pont egy másik 159-es mellett, és láthatóan amiénk lejebb volt. A kerékjáratok alá aliglehetett belátni. Utána még egy autót megnéztünk, és ugyan az volt a helyzet. Utána elkezdtünk mérni, és elöl hátul kb. 2cm-s eltérés jött ki. A guminyomás, és a kerékméret is egyezett, és még a felni tipusa is.

Nagyon kemény gumit nem akarunk venni, mert akkor meg elveszti az autó a sportosságát.

Köszi az cimeket, meg fogom őket nézni mindenképp, és igy könnyen össze is tudom hasonlitani az árakt!
BadBoy2007-08-06 10:27:51 // 3939
Előre is köszi a segitséget! Az biztos, hogy olyan kanyarstabilitást, mint amit ez az őrült autó tud, más márkák nem tudnak, és meg sem közelitik, és a gumi is nagyon jó magasabb sebességi tartományban, ezért aztán lehet, hogy ilyen fog maradni. Majd meglátjuk. Még egy kis idő a cseréig van hátra.
BadBoy2007-08-06 10:25:04 // 3938
Hát akkor lehet, hogy ennek a guminak ez a sajátossága. De az Auto Motor und Sport tesztje aalpján ez az egyik legjobb gumi a kategóriájában. Lehet azért ezt rakja az Alfa is, de nem számoltak a gyors kopással.
BadBoy2007-08-06 10:22:50 // 3937
Mivel Bckkval nagyon jóban vagyok, és elég gyakran belátogatok a kereskedésbe feltünk egy érdekes dolog. A 159-ek két féle gumival érkeznek a Bridgeston Potenza, és Pirelli PZero Nero gumikkal. Kiváncsi lennék, hogy milyen a kopása a Pirelli gumiknak.

De ténylegesen jobb lenne, egy olyan gumi, ami legalább 40 ezer kilométert kibirna. Mert igy szezononként elkopik egy szett gumi. És akár hogy is, azt lehet mondani, hogy akinek van ennyi pénze autóra, az ne sirjon, de azért ténylegesen nem mindegy nekünk sem, és a többieknek sem, hogy ennyi pénzt ki kell adni.
GEORGE2007-08-06 10:20:01 // 3936
Azért az "fura" hogy hátul is olyan mértékben kopik el mint elöl.
Általában nem ez a jellemző.
De az is lehet ez a fajta gumi hamarább kopik mint egy másik. Többen panaszkodtak eme típus "gyors" kopására.
Hidd el jó lesz rá a V-s vagy W-s is!!!
BadBoy2007-08-06 10:14:18 // 3935
Épp az, hogy nem cserélgettük a kerekeket, mert amikor a téligumik felkerülnek, a nyáriakra rá van irva krétával, hogy melyik hol volt, és ugyan úgy kerülnek fel. De a hátsók is csereérettek lesznek, egyben az elsőkkel. A srácok a szervizben mondták, hogy nagyon szépen egyenletesen kopnak a gumik elöl hátul, és a futófelület is. Nem kopnak úgy, hogy csak a belső perem.

Hát akkor rákeresek a V-s gumikra is. De szerintem is elég kellene hogy legyen. Én a W-re gondoltam, hogy azt feltenni.
GEORGE2007-08-06 00:07:58 // 3934
Hát azóta kicsit megváltoztak a dolgok :-)
Csöri2007-08-05 21:20:53 // 3933
Jó kis diagonál gumik.:)))
Alfacus Maniacus2007-08-05 21:14:02 // 3932
Hát ez az!

(Bezzeg a Trabantomon a Pneumant-ot 60.000-nél kellett lecserélni. Régi szép idők:))
Cgo2007-08-05 20:55:46 // 3931
Badboy,
a leulest hogyan regisztraltad? nem lehet, hogy erzesre "ment" lejjebb? vagy merted is? valamit csinal a gumikopas, lehet rosszul felfujt gumi... szerintem ne torodj vele.

Ami a gumit illeti, nalam meg egy gumi se birt ki ilyen sokat, ugyhogy szerintem ha meg egy tizest bele tudtok rakni, az szuper. Esetleg keress olyan gumit, ami tok kemeny es nem fog annyira kopni, sokan reklamozzak igy a gumijukat, de az ilyen gumi vizen, kanyarban, elso fagyok eseten jol megszivathat...

Most en is gumit keresek, hej.sk, gumy.sk, pneumatiky.sk, pneumax.sk, az-pneu.sk, obujsa.sk, preauto.sk ha itt akarod venni, neha egesz jo arakat lehet elcsipni. aztan van a kulfoldi lehetoseg is, ha jol emlekszem Tomi rendelt onnan.
Csöri2007-08-05 20:02:42 // 3930
Holnap én is nézek nekded árakat rá, aztán majd MSN-en megbeszéljük. Amúgy a magas sebességhatár nem minden esetben jelent puha gumikeveréket. Erősebb szerkezetet viszont igen. Éppen ezért egy nagy súlyú, teljesitményű autóra érdemesebb a magasabb seb. indexű abroncs.
GEORGE2007-08-05 19:53:58 // 3929
Az is lehet, hogy az a gumi amit használtok erősebben kopik!
Blackynél is ilyenek a gyári gumik és nála erősebb a kopás.......
Alfacus Maniacus2007-08-05 19:52:07 // 3928
A kocsihoz a V (240) teljesen elég és biztonságos.

Nekem sem tetszik az erős kopás, hasonló tarrtományokban használom én is mint Ti, és lám...

Igaz, a 156 1.6 TS jóval könnyebb, viszont azt még jobban is hajtottam, de a Goodyear Eagle Touring 50.000-nél lett lecserélve (és nem tükörradiál állapotban)
GEORGE2007-08-05 19:47:59 // 3927
Hátul csak magasabb a minta mint elöl, már ha nem cserélgettétek.....

H-s 210km/h-ig jó
V-s 240km/h-ig jó
W-s 260km/h-ig jó több helyen 270-re írják..
Y-s 300km/h-ig jó

Szerintem egy V-s bőven megtenné.
BadBoy2007-08-05 19:30:04 // 3926
Épp ez, hogy nálunk is a 42 ezerből kb. 15-16 ezer a téligumival volt megtéve.

Mi sem hülyegyerekként használjuk az autót. Se gumicsikorgatás, kapartatás, farolgatás és egyéb dolog. Normális esetben az autó 110-160 közötti sebesség intervallumban van használva.

Milyen sebességi koeficiensű gumira lehetne lecserélni?
BadBoy2007-08-05 19:27:13 // 3925
De itt nem csak az első gumikról van szó, hanem a hátsókról is. A szervizes srácok szóltak, hogy mind csereérett lesz. Már elérte azt a jelző részt, amin lehet mérni a gumi kopását.

Évi 50-60 ezer kilamétert megyünk a Alfával.

De itt az is van, hogy a téli gumiban is van vagy 15-16 ezer kilaméter.

De szerintem az lesz az igazság, amit irtatok, túl magas a sebesség koeficiens, és túl lágy a gumi.

Köszönöm az eddigi segitséget George és Alfacus Maniacus!
GEORGE2007-08-05 18:03:50 // 3924
A z Y-os gumi nagyon puha, és szerintem is felesleges. ki kell próbálni egy kisebb sebességű gumit.
Szerintem nyersz vele pár kilométert gördülésben.
Alfacus Maniacus2007-08-05 17:57:35 // 3923
Ua. gumival járok én is, és kicsit sokallom a kopást nálam. Most van a kocsiban 33.500 km, de ebből kb. 10.000 télivel, és ennek ellenére erősen észrevehető a profilfogyás. Nem hülyülök a járművel és nyomatékom is jóval a dízelek alatt van.

Annak ellenére (vagy éppen azért?), hogy az 1,9-es kocsinkra feleslegesen túlméretezett típust használunk (a 98Y 750 kg-os kerékterhelést és 300 km/ó sebességet specifikál)
GEORGE2007-08-05 17:14:21 // 3922
Látom már, ill. értelmezem.:-))
42 ezer km nagyon jó egy ilyen méretű és sebességindexes gumitól!
Sőt ha még egy 10-est is tud Apúd gurulni akkor nincs mit szólni
Ennyit tud a gumi.
GEORGE2007-08-05 16:55:34 // 3921
A gumikopáson miért csodálkozol???
Mennyi km-el van most bennük?

Nekem a 146ti-n 32-38 ezr km birt ki az első pár gumi mikorra cserés lett. ez cirka 3mm mélységet jelent, én olyankorra mindig kicserélem.
A Scudon 34ezer-nél már látszott, hogy nincs túl sok vissza az első guminak.
Nekem 45 ezeret egy gumi sem ment el elöl. Mondjuk nagy sebességindexes gumikat használok amik gyorsan kopnak.

A 159-es nehezebb és majd dupla akkora nyomatékkal bír mint a 146 ti.
Blacky 147 1,9 JTDm 16V-én is már látható jelei vannak az elsőgumin a kopásnak, pedig még csak 17ezret ment vele.
A nyomaték eszi rendesen a gumikat, nem kell hozzá se csikorgatni se más egyebet csinálni.
Jó dolog, hogy erősödnek és nyomatékban izmosodnak a motorok, és jó is élvezni az erejüket, csak a gumit szépen felfalják...valamit valamiért :-)

Te mennyit mész egy évben?
GEORGE2007-08-05 16:44:28 // 3920
Akkor annyival voltál jobb, hogy volt 14 lovad pluszban meg pár száz ezer km minuszban.
Hát igen az új autó az új autó. :-)
BadBoy2007-08-05 12:36:25 // 3919
Bridgeston Potenza 225/50 R17 98Y méretű gumi van rajta. Ilyen kellene 4 darab.
BadBoy2007-08-05 12:34:41 // 3918
A tulaj szerint a 140 lovas. De szerintem a 136 lovas. Nem újan vette.

De ahogy Satti irta a gond szerintem az lehet, hogy az autó már nincs a legjobb erőben, mert az az autó amit kap, az nem Alfának való. A tulajdonos halászni és vadászni jár vele, de olyan terepeken, ahol én terepjáróval nem szivesen merészkednék be. Meg már 300 ezer KM körül van benne kilaméter. De nem tudta velem tartani a tempót.
Cs.Alfa2007-08-04 19:23:22 // 3917
Milyen gumik kellenének?
Satti2007-08-04 18:37:44 // 3916
'99-esben még nem volt 150 lovas, legfeljebb a 140-es.
GEORGE2007-08-04 18:34:24 // 3915
Ha év végi akkor már lehetett 151 lovas is nem?
honnan létezik a 151 lovas verzió?
Satti2007-08-04 18:15:28 // 3914
Mivel '99-es évj.-nak lett írva, azért gondolom, hogy a 136 lovas lehet, ami azért nem megy olyan rosszul, lehet, hogy az a gép, már nincs a legjobb erőben.
GEORGE2007-08-04 18:12:56 // 3913
Az a 166-os melyik JTD volt?
Mert ha 136 lovas akkor közel egál a 159 kicsitt jobb.
Ha 151 lovas akkor nem értem miért nem tudodtt befogni, ott már jobb a 166 mert könnyebb!
Ha meg a 175 lovas akkor neked kellett volna kihúzodnod elöle.
Így gondolom az első kettő közül valamelyik lehetett.

A múltkor mentem egy 166 2,4 JTD 136 lovassal simán "repült" óra szerint 220-al.
BadBoy2007-08-04 16:15:08 // 3912
Hellótotk! Nos irok egy kis beszámolót, a tegnapi szervizes élmény után. Úgy döntöttünk, hogy bevisszük az autót átnézetni a futóművet, mert 2CM-t leült az autó. És kiváncsiak voltunk a geometria adataira is, mert ugyebár a 147-es igy 42000KM után nagyon kopogott, és már nagyon csere érett volt a futómű. Megvolt a vizsgálat, és hozták a papirokat. A futómű tökéletes állapotban van, és a tolerancia határokon belül vannak az eltérések. Minden rendben van a futóművel. Tényleg nagyon masszivra sikerült ez a futómű, mert semmi gond nincs!!! Végre kiküszöbölték ezt a hibát is!! Csak nehogy a fogyokúrával, ezt elcsesszék!!!!!! Mert akkor nagyon mérges leszek az Alfa mérnökeire!!! De még amire figyelmeztettek, az hogy még kb. 10-12 ezer KM van a gumikban, és cserélni kell :(.

Volnénak kérdéseim:
1. Akinek 1.9JTDm autója van, nem vette észre, hogy az autó beült volna?
2. Gumijaitok milyen állapotban vannak?
3. Nem tudtok valami internetes üzletet, ahol olcsón lehet gumikat venni?

Csütörtökön is volt egy kis élményem! autópályán haladtunk 150KM-et. 130-as átlag jött ki, és 6.9Les átlagfogyasztás!!! :)) Ez nagyon jó eredmény, mert jóval magasabb értékkel számoltunk.

Fatális véletlenek folytán pont összeakaszkodtam az autópályán a falunkban lévő 99-es 166-os 2.4JTD-val. Hát nem volt szegénynek esélye, bár mit is csinált, mert a 200-as értéket úgy értem el, mint a semmit. Szegény meg nem birt volna jönni! :DD
Tibe2007-08-04 09:42:16 // 3911
Bennem is épp ez fogalmazódott meg a képek láttán! :) Gyönyörű a táj!
Kompressz úr2007-08-04 04:15:11 // 3910
A képeket festetted, vagy tényleg vannak ilyen szép tájak? :)
pityke2007-08-04 02:05:28 // 3909
Nagyon szép,föleg a "bőrszékek". :)))
GEORGE2007-08-04 01:24:09 // 3908
No kérem, ez kicsit jól néz ki!
Ilyen lesz az utódja a mostani 156-nak, na persze 2,4 JTDm 20V vagy ha lesz nagyobb JTDm moci akkor avval...:-)


Még jó hogy átfutottam mielött elküldtem :-)
Na szóval 2,4 nem 2,0 :-)
GEORGE2007-08-04 01:20:43 // 3907
No kérem, ez kicsit jól néz ki!
Ilyen lesz az utódja a mostani 156-nak, na persze 2,0 JTDm 20V vagy ha lesz nagyobb JTDm moci akkor avval...:-)
Tedi2007-08-03 21:50:28 // 3906
Igen, az egy külön optikai orgia :)))
Zsifi_GTV2007-08-03 21:48:12 // 3905
A bőrülés a legjobb benne esztétikailag.
Tedi2007-08-03 21:47:01 // 3904
Csesszus azok a bőrülések...:) El tudnám képzelni Alfonsóba :)) Persze tobacco színben ;)
Az órák kaligráfiája meg külön jó pont. A másik nekem annyira nem jön be, túl rideg, meg az a fehér háttérvilágítás nekem elég germanoid. Piros ledet bele! Bár ez is fehéren világít, de a betűtípus jobb.
Zsifi_GTV2007-08-03 21:45:21 // 3903
Ez nem mondható csúnyának. :-))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak